Test: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy mieliśmy przyjemność przetestować w sumie ponad 30 aktualnych rowerów szutrowych, rozłożonych na dwóch lub trzech polach testowych. Crème de la crème można znaleźć w naszym teście z najwyższej półki. Gdy producenci zostali zaproszeni do testu, nie było ustalonej górnej granicy cenowej - w związku z tym jest kilku testowych kandydatów, dla których trzeba głęboko sięgnąć do kieszeni i za które zestaw z gołą ramą kosztuje już kilka tysięcy euro. Z drugiej strony jest też kilka naprawdę atrakcyjnych cenowo rowerów, które pomimo wysokiej jakości ramy i odpowiedniego wyposażenia są dostępne za grubo poniżej 3.000 euro.
Wysokiej klasy rowery szutrowe 2020 w teście: przedział cenowy i pole testowe
Co kwalifikuje rower szutrowy do uznania go za „wysokiej klasy”? Dobre pytanie, na które z pewnością nie ma prostej i ogólnie obowiązującej odpowiedzi. Dla nas były to rowery o wyraźnie sportowym nastawieniu, które zadowolą również doświadczonych, ambitnych jeźdźców. To, jak ta orientacja wygląda w szczegółach, jest zupełnie inne: oprócz superlekkich rowerów szutrowych z niepowtarzalnymi genami wyścigowymi, są też rowery na następną wyprawę rowerową lub prawdziwe terenowe maszyny do zabawy, które konkurują z jednym lub drugim hardtailem XC.
Głównie karbon i duża różnorodność obwodów
Nie powinno dziwić, że karbon jest dominującym materiałem ramy w tym przedziale cenowym: tuzin kandydatów do testu ma ramę z włókna węglowego, a jeden rower ma ramę stalową, tytanową i magnezową. Nie mamy tu w ogóle aluminiowego roweru szutrowego - jego fani powinni zajrzeć do naszego testu dla początkujących.
Podobnie jak w przypadku rowerów szutrowych, nasi najlepsi kolarze również pokazują, że grupa Shimano GRX jest bardzo popularna. Dobra połowa motocykli polega na nowej grupie szutrowej z Japonii. Ale Sram może się również zaangażować i ma atrakcyjną alternatywę, zwłaszcza w przypadku drogich rowerów z bezprzewodową grupą AXS i jej ogromnym zasięgiem, który jest instalowany w niektórych rowerach na naszym polu testowym. Jest również oczywiste, że wśród wszystkich producentów elektroniczne systemy przerzutek stają się coraz bardziej popularne w rowerach szutrowych - czy to system eTap firmy Sram, czy Di2 firmy Shimano. Nawet jeśli grupy mechaniczne nadal mają wyraźną przewagę, przy co najmniej pięciu motocyklach w terenie, łańcuch zmienia zębatkę elektronicznie.
Zostańmy na chwilę przy temacie obwodów elektrycznych. To dość ekscytujące widzieć, jak przednia przerzutka świętuje tutaj małe zmartwychwstanie po dwóch tarczach w naszym ostatnim teście niespełna dwa lata temu wciąż brakowało. Obecnie ponad połowa testowanych motocykli jest wyposażona w przerzutkę przednią.
Modne są lekkie koła z szerokimi obręczami
Fakt, że producenci montują wysokiej jakości koła na wszystkich naszych kandydatach do testów, jest naprawdę pozytywny. Oczywiście są tu różnice, również w zależności od ceny kompletnego roweru. Przy średniej masie układu (koła + opony + tarcze hamulcowe) wynoszącej prawie dokładnie 3,0 kg, wszystkie one można szybko zwiększyć i znacząco przyczynić się do przyspieszenia kół. Równie przyjemne: Liczne obręcze mają szerokość 20 mm lub więcej, aby nadać oponom szutrowym ich objętość, a także uniknąć awarii spowodowanych ukąszeniami węży.
High-end i przydatność do codziennego użytku nie muszą się wykluczać
Średnia waga kompletnych rowerów na naszym polu testowym wynosi ok. 8,6 kg - na przykład prawie 1,5 kg mniej niż nasze podstawowe rowery. Myli się jednak każdy, kto spodziewa się „kupić” tę wagę o ograniczonej przydatności do codziennego użytku: pomimo filigranowej, lekkiej ramy zdecydowana większość kandydatów do testów ma przynajmniej punkty mocowania błotników, wiele nawet dodatkowych oczek na bagażnik. Niektóre rowery testowe są również atrakcyjne dla rowerzystów dzięki dodatkowym punktom mocowania. W praktyce oznacza to, że wysokiej klasy rowery szutrowe są również bardzo dobrymi turystami lub osobami dojeżdżającymi do pracy, jeśli chcesz ich używać w tym obszarze.
Publikacja testów przebiega jak zwykle: artykuły będą publikowane w regularnych odstępach czasu przez cały luty - masz więc dla Ciebie codzienną lekturę, a lista najlepszych ze wszystkimi naszymi wysokiej klasy rowerami szutrowymi 2020 jest będzie rosnąć krok po kroku i osiągnie pełnię pod koniec miesiąca. Wtedy w końcu przeczytasz wnioski z naszych testów i zalecenia dotyczące poszczególnych typów sterowników i obszarów zastosowania.
Oto przegląd testów:
Tablica liderów: przetestowane wysokiej klasy rowery szutrowe do 10.000 XNUMX euro
Aktualizacja 2022: Rowery szutrowe testowane w dwóch obszarach testowych Test najlepszych rowerów szutrowych 2020: najlepsi z najlepszych! Przetestowaliśmy wiele aktualnych rowerów szutrowych 2020 z sektora high-end. Wysokiej klasy rowery szutrowe 2020 w teście: kandydaci do testów i obszar zastosowania W każdym teście rowerowym trudno jest stworzyć rozstrzygające i, w zależności od okoliczności, jednorodne pole testowe. Ale prawie nie ma […]
Tutaj znajdziesz wszystkie artykuły i testy aktualnie publikowane w lutowym miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
- Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 2: Wszechstronny grawer ze stali dla łowców okazji
- Salsa Warbird Carbon Gravelbike w teście: Rower na wielkie przygody
- Test roweru szutrowego Breezer Inversion Pro: Niedrogi grawer ze stali do zwiedzania i codziennego użytku
- Test roweru szutrowego Marin Headlands 1: Świetny packer do rowerów (nie tylko) dla łowców okazji
- Test roweru szutrowego MTB Cycletech Traverse GRX: Zabawny towarzysz wypraw rowerowych
- Canyon Grail CF SL 8.0 Di2 w teście: Nieco inny żwirowy tourer?
- Recenzja roweru szutrowego Fuji Jari Carbon 1.1: Gravel tourer dla poszukiwaczy przygód
- Odnowienie! Miesiąc żwiru trwa: Przetestowane rowery szutrowe do turystyki i bikepackingu
- BMC URS Jeden rower szutrowy w teście: Drogi rower szutrowy, klasa sama w sobie
- Test roweru szutrowego Kona Libre DL: Sportowy rower turystyczny - nie tylko dla rowerzystów
- Recenzja roweru szutrowego Nukeproof Digger Comp: GRAVELITY — energiczny model podstawowy dla fanów szlaków
- Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
- Test roweru szutrowego Canyon Grail AL 7.0: Przekonujący pakiet dla kierowców o sportowym zacięciu
- Rennstahl 853 Speed Gravel na teście: Rower dla miłośników asfaltu i łatwego terenu
- Recenzja roweru szutrowego Trek Checkpoint SL 7: Szlachetny rower dla fanów sportowych szutrów
- Rower szutrowy Vaast A/1 w teście: Szybki Graveler Magnesium - Zrównoważony i niedrogi
- Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
- Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Journeyman Sora 650b: Niedrogi towarzysz podróży w każdym terenie
- Porady dotyczące zakupu roweru szutrowego: Który jest prawidłowy?
- Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
- Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
- Test roweru szutrowego Specialized Diverge Expert: Wygodnie na żwirowym tronie?
- Recenzja roweru szutrowego Bulls Grinder 3: Żwir o właściwościach codziennych
- Opony Donnelly X'plor MSO Gravel w teście: Wszechstronny specjalista od żwiru
- Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
- Test roweru szutrowego Drössiger Gravel Pit Goldstück: Mocny wszechstronny o klasycznym wyglądzie
- Recenzja roweru szutrowego Scott Addict Gravel 10: Ile wyścigów może wytrzymać rower szutrowy?
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 1: Początkujący szutr z dużą wygodą
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych
- Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad SL: Płynnie działający rower z mocnym osprzętem
- Rowery szutrowe z przerzutką lub bez: Łatwiejsze przełączanie?
- Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
- Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
- Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
- Właściwa opona szutrowa: Od wszechstronnych po specjalistyczne
- Triban RC 520 Gravel w teście: Decathlon rzuca wyzwanie konkurencji?
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance Elite: High-end w okazyjnej cenie?
- Test roweru szutrowego 2020: Początkujący do 2.000 euro: W teście 16 aktualnych modeli do 2.000 euro
- Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
- Testowanie roweru szutrowego Storck Grix Pro CX Extreme: Żywy nowicjusz z ogromnym współczynnikiem zabawy
- Test rowerów szutrowych 2020: high-end do 8.000 euro: W teście wzięło udział 15 aktualnych kierowców szutrowych
- Miesiąc Velomotion Gravel Luty: Wiosna dedykowana do rowerów szutrowych
Schreibe einen Kommentar