Test: Bergamont Grandurance 6, jako topowy aluminiowy model Hanzy, jest gorącym pretendentem do tronu wszechstronności wśród naszych początkujących. Za rozsądną cenę otrzymujesz wysokiej jakości, wszechstronną ramę, piękny wygląd i solidne komponenty.
Bergamot Grandurance 6: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążniki kół f/h (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.540g/1.804g/3.344g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,74 kg
Cena: € 1.599
Fakt, że Grandurance z Bergamont to obecnie jeden z odnoszących największe sukcesy szutrowych rowerów w tym kraju – wystarczy rzut oka na ścieżkę rowerową, aby się o tym przekonać; czy to w mieście czy na wsi. Popularność szutrowego, wszechstronnego modelu St.Pauli z pewnością ma swoje korzenie w jego różnorodności, którą Bergamont potrafi umiejętnie wykorzystać. Podczas gdy inni producenci wyposażają swoje motocykle w odpowiednie oczka do codziennego użytku, bardzo niewielu oferuje w pełni wyposażone warianty, tak jak robi to Bergamont z wariantami RD modelu Grandurance. Kolejnym aspektem tej różnorodności są dwa dostępne materiały ramy, aluminium i karbon.
Nasz rower testowy, Bergamont Grandurance 6, to wyższa jakość dwóch dostępnych aluminiowych wersji Kiez Graveler. Oczywiście ta dwójka ma wspólną ramę – i to przekonuje na całej linii. Wizualnie i tak jest naprawdę udany, zwłaszcza z połyskującym złotem czarnym wykończeniem modelu 2020. Cieszą również linie, które odziedziczył po karbonowym odpowiedniku i przez co trudno go od niego odróżnić na pierwszy rzut oka. Nie tylko optycznie, ale i technicznie wie, jak przekonać. Są przednie i tylne osie przelotowe, wewnętrznie poprowadzone kable i wspomniane punkty mocowania bagażników i błotników. Prześwit na opony nie jest taki różowy – 37 mm to trochę mało jak na dzisiejsze standardy.
Geometria Grandurance jest jedną z jego największych zalet: bardzo dobrze zachowuje równowagę między sportowym charakterem a przydatnością do jazdy turystycznej i można ją „dostroić” w obu kierunkach za pomocą zaledwie kilku zmian. Tylko ci, którzy chcą siedzieć wyjątkowo prosto, powinni mieć oczy szeroko otwarte na nieco mniej sportowy rower szutrowy.
Geometria Bergamotka Wspaniałość
49 | 53 | 55 | 57 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 475 | 510 | 535 | 555 | 585 |
Pozioma rura górna (w mm) | 515 | 530 | 555 | 570 | 590 |
główka ramy (w mm) | 115 | 135 | 160 | 180 | 200 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 999 | 1005 | 1026 | 1036 | 1051 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 71.5 | 71.5 | 72 | 72.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 366 | 370 | 383 | 392 | 405 |
Stosy (mm) | 537 | 558 | 581 | 602 | 623 |
Drugim atutem Bergamont Grandurance 6 jest jego pierwszorzędne wyposażenie w stosunku do niskiej ceny. Odzwierciedla to również waga: nasz rower testowy w rozmiarze M i bez pedałów ważył zaledwie 9,74 kg. To sprawia, że Grandurance jest jednym z najlżejszych rowerów klasy podstawowej w naszym polu testowym, chociaż jest o ponad 400 euro poniżej naszego górnego limitu cenowego. Kciuki w górę! Na wagę z pewnością wpływa również lekki i atrakcyjny wizualnie widelec z włókna węglowego. Wielu innych producentów nadal często używa aluminiowych widelców w swoich rowerach poniżej 2.000 euro, które są nie tylko cięższe, ale także często mniej wygodne.
Ramki do zdjęć | Ultra Lite AL 6061 |
widelec amortyzowany | Granddurance Carbon II |
wirniki | BGM Allroad / Alex Race 23 |
opona | Schwalbe G-One Allround 35mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX812 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX600 |
korba | Shimano GRX RX600 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano GRX RX400 |
sztyca | Syncros RR 2.5 |
siodło | Syncros Tofino 2.5 |
trzon | Syncros RR 2.5 |
Lenker | Syncros Creston 2.0 |
Obecna grupa Shimano Gravel GRX odpowiada za zmianę przełożeń w Bergamont - choć w jego niedrogiej wersji z STI z serii 600 i hamulcami z serii 400 różnice funkcjonalne w stosunku do topowych komponentów są marginalne. Jedyne czego trochę nam brakuje to zauważalnie lepszej ergonomii manetek ST-RX800 STI. Napęd nie wymaga przedniej przerzutki - kaseta 11-42 z tyłu nie do końca oferuje 400% zakresu przełożeń, co powinno wystarczyć do wielu zastosowań. Może być trochę ciasno, jeśli długie podjazdy po szutrze są regularnie w menu. Fajnie też, że na korbie zamontowano ostrze 40, które jest znacznie lepiej dopasowane do obszaru zastosowania niż ostrze 42, które wielu innych producentów stosuje w tej konfiguracji.
System kół składający się z własnych kół z obręczami Alexrims, oponami Schwalbe G-One o szerokości 35 mm i tarczami hamulcowymi 160 mm waży zaledwie 3.344 g i tym samym jest jednym z najlżejszych w całym podstawowym polu testowym; Fajnie, że widocznie czerwona ołówek nie została tu nałożona w taki sposób, że negatywnie wpłynęłaby na właściwości jezdne.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Bergamot Grandurance 6
Bergamont Grandurance 6 jest sportowym modelem podstawowym z aluminiową ramą jako odpowiednik wysokiej klasy wariantu Grandurance Elite z włókna węglowego, który musiał sprawdzić się w naszym polu testowym z najwyższej półki.
Grandurance 6 opiera się również na pięknym wyglądzie, który wyróżnia się spośród wielu modeli dzięki udanym elementom konstrukcyjnym i wysokiej jakości wykonaniu. W połączeniu z mechaniczną grupą Shimano GRX i firmowym osprzętem Syncros, rower na pierwszy rzut oka wygląda dobrze - zwłaszcza za naprawdę niską cenę.
Ale Bergamont Grandurance 6 robi wrażenie nie tylko wizualnie.Bardzo wyważona geometria daje możliwość uczynienia początkującego zarówno bardzo sportowym, jak i przyjemnym i wygodnym. Należy więc stworzyć podstawy do zaspokojenia „preferencji pozycyjnych” szerokich mas. Tym, co powinno zadowolić większość kierowców, będzie atrakcyjny komfort Grandurance 6. Obniżony tylny trójkąt lepiej amortyzuje uderzenia i odciąża kierowcę. Ale karbonowy widelec zapewnia również wygodną jazdę, gdy robi się ciężko. Ponadto oznacza to precyzyjną i bezpośrednią obsługę bez wrażenia gąbczastości. Ponieważ często chodzi o drobiazgi, nie możemy zapomnieć o pięknym mini błotniku na widelcu, który chroni nas przed najgrubszymi zabrudzeniami i wodą, nie przeszkadzając w żaden sposób.
Jako jeden z najlżejszych rowerów klasy podstawowej w naszym polu testowym byliśmy trochę zaskoczeni „jedynym” solidnym przyspieszeniem Bergamont Grandurance 6. Ponieważ pomimo swojej wagi poniżej 10 kilogramów, rower potrzebuje kilku metrów, aby rozpędzić się. Grandurance może zdobyć jeszcze więcej dzięki doskonałej płynności, która zapewnia wystarczające bezpieczeństwo, zwłaszcza na wyboistych lub szybkich zjazdach.
Nawet jeśli osprzęt Syncros w tym wspaniałym, wszechstronnym rowerze szutrowym jest bardzo wysokiej jakości, wciąż mieliśmy kilka problemów z ergonomią kierownicy i nie czuliśmy się z nimi komfortowo ze względu na ich kształt. Jest to jednak kwestia gustu i od Ciebie zależy, czego potrzebujesz. Reszta wyposażenia, w tym Shimano GRX, nie wymaga wyjaśnień. Działa to doskonale i jest idealne do użytku na żwirze. Tylko przepustowość pozostawia trochę miejsca na ulepszenia, szczególnie w przypadku wszechstronnego urządzenia. Podsumowując, Bergamont Grandurance 6 oferuje świetny ogólny pakiet dla początkujących, który powinien być świetną zabawą na wielu różnych wycieczkach.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
Test: Corratec Allroad A1 to płynnie działający rower szutrowy z wygodną pozycją siedzącą i wszechstronnymi opcjami mocowania. Sprzęt nie daje powodów do krytyki i przekonuje również w praktyce. Dzięki doskonałym właściwościom toczenia doskonale nadaje się również jako rower dojeżdżający do pracy lub jako rower turystyczny. Corratec Allroad A1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 40mm […]
Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
Test: Bergamont Grandurance 6, jako topowy aluminiowy model Hanzy, jest gorącym pretendentem do tronu wszechstronności wśród naszych początkujących. Za rozsądną cenę otrzymujesz wysokiej jakości, wszechstronną ramę, piękny wygląd i solidne komponenty. Bergamont Grandurance 6: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar kół: 700c Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Uchwyt na bidon : […]
Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
Test: Cinelli Zydeco 2020 to nie tylko efektowny wizualnie, ale także technicznie przekonujący rower szutrowy, który powinien spodobać się zwłaszcza sportowym rowerzystom. Cinelli Zydeco 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 42mm Rozmiar osi (v/r): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): Nie /Tak Uchwyt na butelkę: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Inne: Oczka na […]
Schreibe einen Kommentar