Test: Wraz z Revolt, Giant wprowadza na rynek aluminiową wersję swojego debiutanckiego roweru szutrowego, Revolt Advanced, który został zaprezentowany w zeszłym roku. Giant Revolt 1, który testowaliśmy, przekonuje wysokiej jakości ramą, przemyślanymi funkcjami i solidnym wyposażeniem.
Giant Revolt 1: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
Maksymalny prześwit opony: 45mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.760g/1.980g/3.740g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,33 kg
Cena: € 1.399
Przekonująca wizualnie i technicznie rama aluminiowa
Giantowi – jednemu z największych producentów rowerów na świecie – stosunkowo długo zajęło wysłanie roweru na szutrowe wyścigi w branży. Jednak w zeszłym sezonie Revolt został przedstawiony jako niezwykle obiecujący, uniwersalny rower szutrowy, ale początkowo tylko z karbonową ramą. W tym sezonie gigant rowerowy podnosi poprzeczkę: Giant Revolt jest teraz dostępny również w trzech konfiguracjach z aluminiową ramą. Z Revolt 1 testowaliśmy wersję „średnią”, która kosztuje 1.399 euro.
Rama Revolt różni się od (aluminiowej) konkurencji już samym wyglądem: niskie wsporniki siodełka, spłaszczona górna rura i wyraziste linie pokazują pokrewieństwo z karbonowym odpowiednikiem tej firmy. Nowość jest również w pełni przekonująca pod względem swoich funkcji: wewnętrznie poprowadzone kable i osie przelotowe z przodu iz tyłu nie są oczywistością w tym przedziale cenowym, a Giant ma nawet zintegrowany zacisk sztycy podsiodłowej.
Projektanci odrobili też pracę domową w zakresie punktów mocowania oczek i prześwitu na opony. Na ramie głównej można zamontować do trzech uchwytów na butelki, możliwe są również błotniki, podobnie jak bagażniki z przodu iz tyłu. Revolt można również łatwo przekształcić w rower do dojazdów do pracy lub rower do pakowania. Ten ostatni może być szczególnie interesujący, ponieważ rama i widelec oferują dużo miejsca na grube opony; Giant twierdzi, że maksymalnie 45 mm, ale nasze wyczucie proporcji mówi, że w zależności od opony może być trochę więcej. Przykładowy!
Pod względem geometrii Revolt 1 jest prawie identyczny ze swoim węglowym odpowiednikiem, Revolt Advanced, z wyjątkiem milimetra tu czy tam. Z dość luźnym kątem skrętu, umiarkowanie długimi tylnymi rurami tylnymi i raczej niskim stosem, liczby obiecują sportowy, wyważony rower, który można dostosować do prawie wszystkich typów rowerzystów za pomocą zaledwie kilku regulacji.
Bunt gigantów geometrii 1
S | M | ML | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 465 | 500 | 535 | 555 | 585 |
Pozioma rura górna (w mm) | 540 | 550 | 565 | 575 | 590 |
główka ramy (w mm) | 135 | 150 | 165 | 180 | 195 |
Rozstaw osi (w mm) | 1025 | 1036 | 1041 | 1051 | 1067 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 70.5 | 71 | 71 | 71 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 375 | 381 | 385 | 391 | 402 |
Stosy (mm) | 558 | 572 | 588 | 601 | 615 |
Wyrafinowany pakiet wyposażenia z doskonałą ergonomią
Za 1.399 euro Giant Revolt 1 znajduje się w bardzo konkurencyjnym przedziale cenowym i może – tak bardzo od razu – bardzo dobrze się tam trzymać. Ważący 10,33 kg rower jest zaskakująco lekki jak na cenę wywoławczą. Z pewnością częściowo wynika to z wbudowanego widelca z włókna węglowego, który sam w sobie jest małą atrakcją wyposażenia. Większość innych producentów nadal używa aluminiowych widelców nawet w droższych rowerach szutrowych; Węgiel nie tylko ma tutaj wyraźną przewagę wagową, ale także zapewnia większy komfort.
Jeśli chodzi o napęd, Giant zdecydował się na solidną opcję z Shimano Tiagra: kaseta 11-34 wraz z korbą FSA Adventure i kombinacją tarcz 32/48 ma dobry zasięg 436%, co oznacza, że rower może również być używany na dłuższych szutrowych podjazdach, nadal oferuje odpowiednie tłumaczenie. Ergonomia STI nie dorównuje wyższej jakości grupom osprzętu, co wynika również z faktu, że obecna grupa osprzętu Tiagra jest wyposażona w hydrauliczne hamulce tarczowe. Ich zbiornik wyrównawczy sprawia, że chwyt jest nieco niezgrabny, ale z drugiej strony powinieneś mieć na pokładzie siłę hamowania, która jest znacznie wyższa niż w przypadku mechanicznych tarcz, które są najczęściej instalowane w rowerach do 1.500 euro.
Ramki do zdjęć | Gigantyczny ALUXX |
widelec amortyzowany | Gigantyczny węgiel |
wirniki | Dysk Gigant S-X2 |
opona | Giant Crosscut AT2 38mm |
przerzutka tylna | Shimano Tiagra |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Tiagra |
korba | Przygoda FSA Omega 32/48 |
przerzutka | Shimano Tiagra |
Hamulec | Hydraulika tarczowa Shimano Tiagra |
sztyca | Gigantyczny bezpiecznik D |
siodło | Gigantyczny Kontakt Neutralny |
trzon | Gigantyczny Kontakt 31,8 |
Lenker | Bezpiecznik Giant Contact XR D-Fuse |
Koła Giant cieszą się teraz bardzo dobrą opinią na szosie i MTB. Przy nieco ponad 3.700 g dla układu kół, w tym wewnętrznych opon i tarcz hamulcowych, Giant S-X2 w Revolt 1 jest lżejszy niż większość konkurentów w tym przedziale cenowym. Ponadto Giant od kilku lat konsekwentnie skupia się na tematyce tubeless. Oznacza to, że opony i koła można nie tylko przerobić, ale są one już dostarczane z odpowiednimi zaworami i uszczelniaczem. Wadą, której nie należy jednak lekceważyć, jest to, że wewnętrzna szerokość felg wynosi zaledwie 17 mm. Większość innych motocykli ma co najmniej 19 mm, czasem nawet 21 mm lub więcej. Na wąskich felgach szczególnie duże opony mają tendencję do wyginania się i nie mogą się również rozwinąć. Szkoda też, bo rama oferowałaby tyle miejsca na grubsze opony.
Podczas gdy dodatkowe części, takie jak sztyca podsiodłowa lub kokpit, są bardziej wymagane niż opcjonalne w wielu innych niedrogich rowerach szutrowych, Giant znów może zdobyć punkty: w obu przypadkach zastosowano technologię D-Fuse, tj. kierownicę i sztycę - specjalny kształt komponentów ma na celu zmniejszenie wibracji, a uderzenia są zauważalnie lepiej pochłaniane. Pozytywnym efektem ubocznym kierownicy jest ładnie obszerna powierzchnia uchwytu na górnym łączniku.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Gigantyczna rewolta 1
Giant Revolt 1 ma prosty czarno-szary design i już na pierwszy rzut oka robi atrakcyjne wrażenie. Aluminiowa rama ma wysokiej jakości wykończenie i jest szczególnie efektowna dzięki obniżonemu tyłowi i nachylonej górnej rurze. To sprawia, że pozycja siedząca jest bardzo zwarta, ale nie można jej bardzo precyzyjnie sklasyfikować. Z jednej strony czujesz się dość sportowo i nadal trochę wyprostowany. Dla tych, którzy chcą się zrelaksować, rower jest dość zwrotny dzięki dość krótkim tylnym widełkom. Jest to zarówno przekleństwo, jak i błogosławieństwo: zwiększa frajdę i sprawia, że motocykl jest bardzo dobroduszny na wąskich odcinkach, ale kiedy robi się szybko i nierówno, powinien też być trochę płynniejszy.
Jednak obniżony tył oferuje wyraźny plus w zakresie bezpieczeństwa, który nie tylko zapewnia spokój systemowi, ale także działa jako system w połączeniu z innowacyjną kierownicą Contact XR D-Fuse i sztycą podsiodłową D-Fuse oraz pochłania uderzenia razem. Stwarza to bardzo przyjemny komfort jazdy. Nawiasem mówiąc, kierownica jest również wygodna w trzymaniu dzięki obszernemu górnemu łącznikowi.
Giant Revolt 1 ma trochę problemów z przyspieszeniem. Waga dobrych 10,5 kilograma z pewnością odgrywa tutaj ważną rolę, ponieważ rower tak naprawdę wychodzi z załamania dopiero po kilku obrotach korbą. Giant Gravelbike prawdopodobnie nie będzie już najlepszym sprinterem. Z drugiej strony, rower może uszczęśliwić często jeżdżących na rowerze dzięki szerokiej gamie kompatybilnych akcesoriów.
Shimano Tiagra 2×10 traci tylko kilka punktów pod względem funkcjonalności w porównaniu do dużo droższych grup osprzętu, ale może zabłysnąć trwałością i solidnością. Hamulce tarczowe Tiagra trzymają się szczęśliwie mocno, prawie nie muszą chować się za droższymi tarczami hydraulicznymi i są wyraźnie mocniejsze niż jakikolwiek mechaniczny hamulec tarczowy. Dzięki dwóm tarczom obwód ma również solidny zakres z wąską gradacją. Opony Giant Crosscut notują szerokość 38mm, ale ze względu na swój profil nadają się "tylko" do lekkiego off-roadu.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Rower szutrowy Vaast A/1 w teście: Szybki Graveler Magnesium - Zrównoważony i niedrogi
Test: Egzotyczne motocykle są zawsze szczególnie ekscytujące do testowania - nowy producent Vaast polega całkowicie na magnezowych ramach, a także ma gorący żwir w ogniu z testowanym przez nas A/1. Być może w przyszłości zobaczymy jeszcze więcej producentów polegających na nowym stopie ramy? Vaast A/1: Fakty Materiał ramy: magnez Rozmiar(y) kół: […]
Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
Test: Wraz z Revolt, Giant wprowadza na rynek aluminiową wersję swojego debiutanckiego roweru szutrowego, Revolt Advanced, który został zaprezentowany w zeszłym roku. Giant Revolt 1, który testowaliśmy, przekonuje wysokiej jakości ramą, przemyślanymi funkcjami i solidnym wyposażeniem. Giant Revolt 1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 45mm Wymiar osi (v/r): 12×100 […]
Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance Elite: High-end w okazyjnej cenie?
Test: Wersja 3.000 Bergamont Grandurance Elite jest dostępna za znacznie poniżej 2020 euro. To czyni go jednym z tańszych karbonowych rowerów szutrowych na rynku - ale wysokiej jakości osprzęt, udana rama i, co nie mniej ważne, świetny wygląd by tego nie sugerowały. Bergamont Grandurance Elite: Fakty Materiał ramy: karbonowe rozmiary kół: 700c […]
Schreibe einen Kommentar