Test: Rose Backroad GRX Di2 dotarł do naszych redaktorów testowych w nieco zmodyfikowanym wariancie wyposażenia z karbonowymi kołami i dodatkowymi dźwigniami hamulca - tak wyposażony nie tylko dostajesz „pełną kaplicę” pod względem wyposażenia za około 4000 euro, ale także niezwykle wszechstronny rower.
Rose Backroad GRX Di2 Custom: fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700cc
Maksymalny prześwit opony: 40mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.480 g / 1.556 g / 3.036 g (Rose RC Fifty Carbon LRS)
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,69 kg
Cena: 4.005 euro (3.199 euro bez karbonowego LRS i dodatkowej dźwigni hamulca)
Jeden rower, wiele twarzy
Rose Backroad wywołała niemałe zamieszanie, kiedy została wprowadzona na rynek w 2018 roku. Pierwszy rower szutrowy od bezpośredniego sprzedawcy z Bocholt zdawał się łączyć wszystko, czego mniej liczni miłośnicy szuteru w tamtym czasie oczekiwali od swojego wymarzonego roweru: wysokiej jakości karbonowa rama z dużym prześwitem na opony, punkty mocowania błotników i bagażników, uniwersalna geometria i kilka atrakcyjnych cenowo wariantów wyposażenia. Sukces Backroad był odpowiednio duży - nic więc dziwnego, że poza poprawkami w wyposażeniu i kilkoma świeżymi kolorami, od tamtej pory w rowerze szutrowym Rose nic się nie zmieniło.
Dzięki wspomnianym funkcjom Backroad jest nadal jednym z najbardziej wszechstronnych rowerów szutrowych dwa lata po wprowadzeniu na rynek - pokazują to warianty oferowane przez Rose, które wszystkie są realizowane z tą samą ramą. Z jednej strony mamy Backroad Cross do jazdy przełajowej, z drugiej Backroad Randonneur jako rower turystyczny lub do dojazdów do pracy i oczywiście „normalny” Backroad Gravelbike, który sam w sobie jest dostępny w sumie w sześciu wariantach. I odwrotnie, oznacza to również, że kupujący Backroad, niezależnie od wariantu, mogą nadać swojemu motocyklowi nowy wygląd przy rozsądnej ilości czasu i pieniędzy.
Oczywiście taka wszechstronność jest możliwa tylko wtedy, gdy w pewnym momencie idzie się na kompromisy. Jednak w Rose zostało to rozwiązane niezwykle elegancko - na przykład oczka montażowe: są one tak dobrze ukryte i sprytnie zintegrowane z ramą, że gdy nie są używane, są widoczne tylko na drugi rzut oka, jeśli w ogóle. Jako kierowca sportowy nie musisz iść na żadne kompromisy, jeśli chodzi o wagę. Rose określa wagę ramy na 1040 g, nasz kompletny rower w rozmiarze M waży zaledwie 8,69 kg.
Jeśli chodzi o geometrię, Backroad jest wyraźnie sportowym motocyklem w swoich podstawowych cechach, ale wciąż pozostawia wystarczająco dużo miejsca na regulacje, na przykład długości i kąta mostka, dzięki czemu jest wygodnym jednodniowym tourerem. W przeciwnym razie unika się ekstremalnych wymiarów, nieco większy rozstaw osi obiecuje płynną pracę.
Geometria Rose Backroad
51 | 54 | 57 | 59 | 62 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 483 | 513 | 543 | 563 | 593 |
Pozioma rura górna (w mm) | 525 | 540 | 555 | 568 | 582 |
główka ramy (w mm) | 130 | 147 | 164 | 174 | 188 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 71,5 | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 73,75 | 73,5 | 73,25 | 73 |
Zasięg (mm) | 370 | 377 | 384 | 391 | 398 |
Stosy (mm) | 541 | 559 | 577 | 587 | 599 |
Przekonujące wyposażenie ze szczegółowymi regulacjami
Przejdźmy do sprzętu. Nasz testowy rower w większości odpowiadał wariantowi wyposażenia Rose Backroad GRX Di2, ale był wyposażony w zestaw kołowy RC-Fifty Carbon zamiast zestawu kołowego Rose R Thirty Disc. Jeśli chcesz, możesz również zamówić rower z kołami wyższej jakości dzięki modułowemu systemowi Rose. Dopłata za to wynosi 711 euro. Ale zanim przejdziemy do szczegółów dotyczących kół, kilka słów o tytułowej grupie GRX Di2 na Backroad. Japończycy zwrócili szczególną uwagę na kokpit i STI w topowej wersji swojej grupy Gravel i od razu to czuć. Ergonomia, chwyt, optyka - dla nas, wraz z dźwigniami Sram Force eTap, najlepsze.
Podczas obsługi wspomnianych STI przerzutka tylna Di2 zmienia zębatkę na kasecie 11-42, co razem z tarczą z przodu nie do końca oferuje 400% przepustowości. Chociaż powinno to wystarczyć dla wielu rowerzystów i obszarów, wymaga sporo pedałowania, zwłaszcza na dłuższych, stromych podjazdach. Jeśli wolisz korzystać z przedniej przerzutki, dwóch tarcz i większej przepustowości, możesz oczywiście skonfigurować Backroad w ten sposób na stronie internetowej Rose - za dodatkową opłatą w wysokości około 200 euro.
Hamulce również należą do grupy GRX – w naszym rowerze testowym zaciski hamulcowe RX800 można obsługiwać jak zwykle za pomocą STI lub za pomocą dodatkowych dźwigni hamulca na górnym łączniku. Te ostatnie nie należą do standardowego wyposażenia i kosztują niecałe 100 euro dodatkowo. W zależności od tego, co chcesz zrobić z Backroad, może to być bardzo opłacalna inwestycja, nawet jeśli na początku wymaga trochę przyzwyczajenia się do wyglądu.
Ramki do zdjęć | Ścieżka T30/40 |
widelec amortyzowany | Dysk o wysokiej wydajności |
wirniki | Rose RC Fifty Carbon |
opona | Schwalbe G-One Allround 38mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX Di2 RX817 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX STI + przełącznik górnego łącznika |
korba | Shimano GRX FC-RX810 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Tarcza Shimano GRX |
sztyca | Różowy RC-170 Carbon 27.2 |
siodło | Selle Italia Novus Boost Super Flow |
trzon | Ritchey WCS C220 |
Lenker | Ritchey WCS Butano |
Wróćmy teraz do wspomnianych na początku kół. Pomimo obręczy o wysokości 50 mm, RC-Fifty Carbon są naprawdę niezwykle lekkie. Sam Rose podaje 1.410 g za zestaw. Zważony system LRS wraz z oponami i tarczami hamulcowymi w naszym rowerze testowym waży 3.036 g, co jest jednym z najlżejszych na polu testowym, pomimo stosunkowo szerokich opon Schwalbe G-One o szerokości 38 mm. Małą kroplą goryczy jest tutaj szerokość felgi 19mm, co nie jest zbyt hojne. Nie zrozumcie mnie źle: jest to wystarczające dla większości obszarów użytkowania i szerokości opon, ale przy kilku milimetrach więcej opona otwiera się nieco ładniej i lepiej leży na feldze bezdętkowej. Niemniej: narzekanie na najwyższym poziomie.
I inaczej? Kokpit Ritchey jest przekonujący i nie ma powodu do krytyki, mężczyźni i kobiety z Bocholt obiecują dużą elastyczność i wygodę dla własnej karbonowej sztycy RC-170, a Selle Italia Novus Boost Superflow również odpowiada pozytywnemu ogólnemu wrażeniu.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: The Rose Backroad GRX Di2
Rose Backroad GRX Di2 już na pierwszy rzut oka pokazuje swoją najlepszą stronę, ponieważ rower nie tylko wygląda na wysokiej jakości i dobrze wykonany, ale także nie ma krawędzi dzięki zaokrąglonemu kształtowi. Matowe wykończenie jest wyjątkowo miękkie i powinno być łatwiejsze do czyszczenia.
Najpierw jednak przyszła kolej na „ubrudzenie się”. Uderzyliśmy w tor z dużą mocą i szybko stało się jasne, że wysokiej jakości rama z włókna węglowego przekształca moc w napęd bez większych objazdów. W połączeniu z pierwszorzędną płynnością jazdy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach i na wyboistej nawierzchni, Rose Backroad naprawdę zachęca do dodania gazu i daje dużo frajdy, zwłaszcza na dłuższych dystansach. Szczególnie na odcinkach asfaltowych Rose jest niezwykle szybka jak na rower szutrowy. Pomimo dużego rozstawu osi i płynnej pracy, Rose Backroad GRX Di2 może również dobrze przyspieszać dzięki swojej sztywności. Oprócz sztywności, w grę wchodzi również niska waga Rose Backroad, która sprawia, że motocykl jest jeszcze łatwiejszy do przyspieszenia.
Dla tych, którzy chcą zrobić to trochę łatwiej, sportowa platforma pozostawia wystarczająco dużo miejsca, aby umożliwić bardziej umiarkowaną pozycję siedzącą. Jednak i tutaj nie da się uniknąć fundamentalnego wzrostu. Niemniej jednak gravel pozostaje wystarczająco spokojny nawet na wybojach, a dzięki konstrukcji ramy w połączeniu z dobrym widelcem z włókna węglowego zapewnia atrakcyjny komfort na szutrze. Własny sztyca Rose Carbon również odgrywa tutaj ważną rolę, ponieważ jej elastyczność zapewnia większy komfort jazdy, szczególnie w obszarze siedzenia.
Ale nie tylko rama Rose Backroad GRX Di2 jest przekonująca, ale także wyposażenie ma wiele do zaoferowania. Jeśli chodzi o wydajność, solidność i precyzję, Shimano GRX Di2 jest obecnie złotym standardem dla rowerów szutrowych i spodobał się nam również w naszym rowerze testowym Rose Backroad. Chcielibyśmy mieć tylko drugą tarczę w rowerze testowym, ale ponieważ można ją wybrać w konfiguratorze Rose, to Ty decydujesz, co jest dla Ciebie ważne. Pod względem ergonomii nie ma (prawie) nic złego w Rose Backroad, ponieważ siodło, sztyca i chwyty GRX są pierwszej klasy i powinny zadowolić prawie wszystkich rowerzystów. Tylko kierownica Ritchey, która może zapewnić nieco więcej swobody przedramionom, nie jest naszym zdaniem szczególnie wygodna do trzymania ze względu na jej skrajne zakrzywienie w obszarze dolnego łącznika. Niewielką atrakcją są jednak dodatkowe dźwignie hamulca na górnym cięgnie, które zapewniają niezawodną kontrolę i bezpieczeństwo nawet w bardzo zrelaksowanej pozycji siedzącej.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
Test: Z Open UPPER przetestowaliśmy niezwykle lekki i bardzo elegancki rower szutrowy - wyposażony w komponenty firmy Easton, dla których rower służy jako rower pokazowy. UPPER pokazuje, że kompromisy między rowerami szosowymi a szutrowymi są możliwe i mogą być świetną zabawą. Open UPPER: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (kompatybilny z 650b) […]
Test roweru szutrowego Kona Libre DL: Sportowy rower turystyczny - nie tylko dla rowerzystów
Test: Dzięki Kona Libre DL kanadyjski producent ma gorące żelazko w ogniu i prawie doskonale radzi sobie ze skomplikowanym balansem między sportowym rowerem Gravel a wielodniową wycieczką. Kona Libre DL: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 650b (kompatybilne z 700c) Maksymalny prześwit na opony: 52 mm (650b) / 45 mm (700c) Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142×12 Błotnik mocowań: Tak Mocowania do stojaków [ ...]
Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
Test: Stevens Prestige pozostaje wierny sobie w 2020 roku - niegdyś rasowy crosser, teraz na stronie producenta nosi również nazwę Gravel. Nasz test pokazuje, że rower powinien nadal czuć się bardziej komfortowo na szlakach CX niż na niekończących się szutrowych drogach. Stevens Prestige 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700 cmXNUMX […]