Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 42 mm (700 cm2,1) / 650″ (XNUMXb)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka na górnej rurze
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.360g/1.475g/2.835g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,61 kg
Cena: € 4.099
Sportowa geometria łączy się z cechami turystycznymi i dużym prześwitem na opony
Z Grixem Storck wkroczył w tym roku na szutrową scenę z hukiem. Do tej pory niemiecki producent, który jest szczególnie popularny wśród kolarzy wyścigowych, nie miał w swojej ofercie gravela. Jednak Grix pokazuje, że mądrze jest trochę poczekać przed uruchomieniem pierwszego roweru szutrowego. Bo karbonowy rower łączy w sobie niemal wszystkie właściwości, jakich można sobie życzyć od nowoczesnego roweru szutrowego – pokazał to również szlachetny Wersja CX Extreme roweru w naszym polu testowym z najwyższej półki.
Storck Graveler to, że możemy umieścić Grixa na dwóch polach testowych – oczywiście z różnym wyposażeniem – zawdzięcza swojej wszechstronnej karbonowej ramie. Wizualnie jest ładnie i czysto, oczywiście dzięki całkowicie poprowadzonym wewnętrznie linkom i osiom sztywnym - dokładnie tak, jak można by oczekiwać od nowoczesnego roweru z hamulcami tarczowymi. Rama odgrywa swoje atuty pod względem prześwitu na opony i punktów mocowania. Przy 42 mm przepustowość dla klasycznych opon 28″ jest wystarczająco duża i większość kierowców powinna sobie z tym poradzić. Jeśli jednak to za mało, istnieje możliwość zamontowania mniejszych kół 650b - wtedy w ramie i widelcu zmieszczą się opony o szerokości do 2,1″.
Nie mniej dobrze wygląda to dla fanów touringu i bikepackerów. Na ramie głównej jest miejsce na trzy uchwyty na butelki, oczka na błotniki i punkty mocowania bagażników. Jako bonus, na górnej rurze znajdują się dwa złącza śrubowe, dzięki czemu można tu również przymocować kolejną torbę.
Bez względu na to, jak pod pewnymi względami Grix nadaje się do zwiedzania, korzenie Storcka są natychmiast widoczne, jeśli chodzi o geometrię. Dość sportowy stosunek wysokości do wysokości zapewnia znaczne podniesienie siodła i rozciągnięcie pozycji siedzącej. Jednak oba z pewnością można do pewnego stopnia złagodzić za pomocą podkładek dystansowych pod łodygą. Jednocześnie Storck nie popełnia błędu, nadając Grixowi geometrię roweru wyścigowego - wręcz przeciwnie. Na przykład dość luźny kąt skrętu przemawia za płynną pracą i dobrodusznym prowadzeniem, nawet w terenie.
Geometria Storck Grix Platinum
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 460 | 490 | 520 | 550 |
Pozioma rura górna (w mm) | 529 | 550 | 571 | 593 |
główka ramy (w mm) | 101 | 125 | 150 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Kąt skrętu (w °) | 69,5 | 71,1 | 72,5 | 72,5 |
Kąt siedziska (w °) | 72,5 | 72,5 | 72,5 | 72,5 |
Zasięg (mm) | 366 | 378 | 390 | 402 |
Stosy (mm) | 517,5 | 546,5 | 575,5 | 604,5 |
Topowe wyposażenie z lekkim systemem wirnika
Jeśli chodzi o grupę osprzętu, wybór padł na Ultegra Di2, która jest prawdopodobnie najpopularniejszą i najczęściej używaną grupą w sektorze high-performance. Niewiele cięższy od Dura Ace, z równie dobrymi osiągami w znacznie atrakcyjniejszej cenie. Kolejna zaleta: w przypadku przerzutki tylnej Ultegra RX Di2 dostępny jest również wariant z tłumieniem w klatce, który zapewnia większe napięcie łańcucha i mniejsze uderzanie łańcucha w terenie.
Dzięki kompaktowej korbie 50/34 i kasecie 11-34 otrzymujesz szeroki zakres, który powinien zadowolić również przechodniów. Tylko górski bieg 1: 1 może być nieco sportowy przy pełnym obciążeniu i stromych szutrowych podjazdach.
Ramki do zdjęć | Storck Grix Platinum |
widelec amortyzowany | Storck Grix Platinum |
wirniki | DT Swiss C1800 |
opona | Schwalbe G-One Speed 30mm |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra Di2 RX |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra Di2 |
korba | Shimano Ultegra 50/34 |
przerzutka | Shimano Ultegra Di2 |
Hamulec | Dysk Shimano Ultegra |
sztyca | SP231, 27,2 mm aluminium |
siodło | Sprzedam San Marco GND |
trzon | Storck ST115 aluminium |
Lenker | Bocian Węgiel |
Byliśmy zdumieni, gdy zważyliśmy układ wirnika. Ważący znacznie poniżej 3 kg był jednym z najlżejszych na polu testowym. Jest to jednak tylko częściowo zasługą samych kół - ponieważ DT Swiss C1800 nie są szczególnie ciężkie, ale z pewnością nie są też najlżejsze na naszym polu testowym. Wbudowane opony Schwalbe G-One Speed o szerokości 30 mm odgrywają decydującą rolę w niskiej wadze systemu LRS. Są znacznie węższe niż większość innych opon konkurencji, a wariant Speed jest też trochę mniej wytrzymały - to oszczędność kilku gramów. Dzięki obręczy o szerokości 22 mm i dużemu prześwitowi zmiana opony na oponę o nieco większej objętości nie stanowi żadnego problemu; w razie potrzeby również bezdętkowe.
Część wypoczynkowa i kokpit nie są ekscytujące. Ze sztycą 27,2 mm wolelibyśmy wersję karbonową, biorąc pod uwagę dość wysoki przedział cenowy. Nie dlatego, że Grix ma nadwagę - wręcz przeciwnie, waży 8,61 kg i jest wyjątkowo lekki - ale dlatego, że słupek z włókna węglowego z pewnością mógłby trochę poprawić komfort. Z przodu zastosowano klasyczny aluminiowy mostek z karbonową kierownicą. Nie ma więc szlachetnej jednostki mostek-kierownica, którą znamy z Grix Pro CX Extreme. Zaleta: zakres skrętu można znacznie lepiej dostosować do indywidualnych potrzeb.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: The Storck Grix Platinum Ultegra Di2
Na pierwszy rzut oka Storck Grix Platinum Ultegra Di2 wygląda prawie jak nowoczesny rower wyścigowy. Dzieje się tak między innymi dzięki dość wąskim oponom, które przy zaledwie 30 mm szerokości są bardzo zbliżone do obecnych standardów drogowych. Profil Schwalbe G-One Speed jest również łatwy w obsłudze i bardziej nadaje się do jazdy po lekkim szutrze niż do trudnych wycieczek terenowych. Dużą zaletą jest jednak to, że opony toczą się równie dobrze jak klasyczne opony wyścigowe, a dzięki nieco bardziej wytrzymałej konstrukcji nadal dają możliwość poruszania się po łatwych drogach szutrowych i leśnych.
Ale nie tylko opony nadają Storck Grix Platinum sportowy charakter, ale także udana masa całkowita wynosząca dobre 8,6 kilograma. Ponieważ wydajność jest również silnie zdeterminowana przez żywotność żwawego gravlera. Wynika to z jego zabawnego i bezpośredniego prowadzenia, które sprawia, że techniczne przejścia są dziecinnie proste, gdyby nie opony, które wymagają trochę większej ostrożności na szutrze. Niemniej dobre przyspieszenie i zwinność Grixa sprawiły nam wiele radości.
Podczas gdy to Grix Pro CX Extreme ale może znacznie skorzystać na swoich obszernych oponach i zapewnia znaczny wzrost komfortu, Grix Platinum wydaje się stosunkowo twardy. Niemniej jednak nisko zawieszony tył zapewnia niezbędny komfort, który jest potrzebny również na łatwiejszych szutrowych drogach. Naszym zdaniem zdecydowanie wystarczająca z tymi oponami.
Nazywanie Platinum pojazdem turystycznym ma zdecydowanie sens, ponieważ gdzie indziej chciałbyś dostać się z punktu A do punktu B tak szybko, jak to możliwe, jeśli nie na wielodniowe wycieczki i długie przejażdżki. A Storck Tourer zdecydowanie to oferuje. Życzylibyśmy sobie jednak nieco więcej płynności w tej orientacji, ponieważ ten Grix może być nieco niespokojny przy wyższych prędkościach ze względu na swój figlarny charakter. Dzięki udanej kompatybilności z akcesoriami Storck Grix Platinum Ultergra Di2 jest bardzo wszechstronny i spodoba się również fanom bikepackingu wśród rowerzystów szutrowych.
Shimano Ultergra Di2 oferuje doskonałą wydajność zmiany przełożeń i dobrze pasuje do ogólnej konfiguracji. Przy wystarczającej wytrzymałości grupa powinna również wystarczyć na różne przejażdżki po szutrze. Ale tutaj też nie powinno być zbyt gwałtownie. Więc jeśli nie planujesz zbyt ekstremalnych wypraw szutrowych i bardziej prawdopodobne jest, że będziesz w trasie z mieszanką asfaltu i szutru, powinieneś był znaleźć odpowiedniego towarzysza w Storck Grix Platinum Ultegra Di2.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
Test: Stevens Prestige pozostaje wierny sobie w 2020 roku - niegdyś rasowy crosser, teraz na stronie producenta nosi również nazwę Gravel. Nasz test pokazuje, że rower powinien nadal czuć się bardziej komfortowo na szlakach CX niż na niekończących się szutrowych drogach. Stevens Prestige 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700 cmXNUMX […]
Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
Test: Cinelli Zydeco 2020 to nie tylko efektowny wizualnie, ale także technicznie przekonujący rower szutrowy, który powinien spodobać się zwłaszcza sportowym rowerzystom. Cinelli Zydeco 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 42mm Rozmiar osi (v/r): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): Nie /Tak Uchwyt na butelkę: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Inne: Oczka na […]
Triban RC 520 Gravel w teście: Decathlon rzuca wyzwanie konkurencji?
Test: Kompletne koła francuskiego giganta sprzętu sportowego Decathlon nadal mają niechlubny wizerunek dyskonta. Wynika to również z wciąż bardzo niskiej ceny, ale rowery takie jak Triban RC 520 Gravel pokazują, że można uzyskać naprawdę przekonujący pakiet całościowy, jeśli jesteś gotów pójść na jeden lub drugi kompromis i obejść się bez porady specjalistycznego sprzedawcy [ …]
Schreibe einen Kommentar