Test: W roku modelowym 1.0 BH Gravel X Alu 2020 jest dostępny w nowej podstawowej wersji za niecałe 1.400 euro i okazuje się być doskonałym wszechstronnym rowerem, który wie, jak zadowolić udaną geometrią i dobrze przemyślanym wyposażeniem.
BH Gravel X Alu 1.0 2020: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700cc
Maksymalny prześwit opony: 45mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak (można doposażyć)
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.900g/2.034g/3.934g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,57 kg
Cena: € 1.399
Wszechstronna aluminiowa rama z przydatnymi funkcjami
Basque Gravel X Alu firmy BH to stary przyjaciel, który był już częścią naszego ostatniego testu rowerów szutrowych. Od tego czasu w ramie nic się nie zmieniło, ale dodano kilka wariantów wyposażenia - takich jak podstawowy model Gravel X Alu 1.0, który tutaj testowaliśmy. Zostańmy jednak na chwilę przy kadrze. Jak sama nazwa wskazuje, jest wykonany z aluminium i może wyróżniać się z tłumu dzięki charakterystycznym hydroformowanym liniom. Wszystkie przewody i kable poprowadzone są wewnątrz ramy i mocowane stałymi wejściami, dzięki czemu nic tu nie stuka, nawet w terenie.
BH Gravel X Alu może zdobyć punkty dzięki dużemu prześwitowi na opony - pomimo dość wąskich fabrycznych opon, opony o szerokości do 45 mm mogą opcjonalnie zmieścić się w ramie i widelcu. Szybkozamykacze w ramie i widelcu z włókna węglowego nie są czymś oczywistym w tym dość przystępnym przedziale cenowym i nie tylko usztywniają cały system, ale także znacznie ułatwiają montaż i demontaż kół bez szlifowania. Błotniki można przymocować bezpośrednio do ramy, a jeśli chcesz przymocować bagażnik, możesz użyć oczek zaciskowych, które można doposażyć.
Ogólna, naprawdę udana geometria BH Gravel X Alu podkreśla jego całkiem uzasadnione twierdzenie, że jest to rower szutrowy do codziennego użytku i rekreacji; niezbyt sportowy, niezbyt turystyczny iz krótkim rozstawem osi zapewniającym zwinne prowadzenie.
Geometria BH Gravel X 2020
SM | MD | LA | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 500 | 520 | 540 | 560 |
Pozioma rura górna (w mm) | 523 | 542 | 561 | 582 |
główka ramy (w mm) | 120 | 140 | 160 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 428 | 428 | 428 | 428 |
Kąt skrętu (w °) | 70,5 | 71,5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73,75 | 73 | 72,75 | 72,5 |
Zasięg (mm) | 366 | 371 | 380 | 391,5 |
Stosy (mm) | 535 | 562,7 | 583,6 | 602,6 |
Ekscytujące funkcje z ciężkim zestawem kołowym
Gravel X Alu 1.0 to nowy podstawowy model w serii modeli, dostępny w stosunkowo niskiej cenie 1.399 euro. W związku z tym nie należy oczekiwać żadnych szlachetnych dodatków ani komponentów, ale hiszpański rower szutrowy znajduje dobry kompromis, więc w praktyce wystarczy pójść na kilka kompromisów. W każdym razie pozytywnie należy podkreślić karbonowy widelec, który jest nie tylko lżejszy od modeli aluminiowych, z których korzysta wielu innych producentów w tym przedziale cenowym, ale także powinien oferować zauważalnie większy komfort.
Mieszanka elementów zmiany biegów jest dość ekscytująca: STI i przerzutki przednie pochodzą ze sprawdzonej grupy Shimano 105, która jest połączona na tylnym kole z zupełnie nową przerzutką tylną GRX od Japończyków i szeroką gamą kaset 11-42. Dostajesz więc 1-biegowy napęd o dużej przepustowości i tylną przerzutkę z tłumieniem w stosunkowo niskiej cenie. Jeśli chodzi o hamulce, musisz obejść się bez hydraulicznych stoperów - zamiast tego w rowerze szutrowym BH zastosowano mechaniczne zaciski hamulcowe od Shimano.
Ramki do zdjęć | Żwir X Alloy 7005 |
widelec amortyzowany | Żwir X Carbon |
wirniki | Tarcza Shimano RS170 |
opona | Tor mokry Hutchinson 34 mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX |
dźwignia zmiany biegów | Łopatka 105 |
korba | FSA Vero |
przerzutka | Shimano GRX |
Hamulec | Shimano BR-M375 |
sztyca | BH Lite 27.2 |
siodło | Prologo Nago RS |
trzon | BH SL |
Lenker | Kompaktowy BH Lite |
System kół z oponami Wet Track o szerokości 34 mm firmy Hutchinson waży prawie 4 kg - to niekoniecznie jest mało i powinno spowolnić przyspieszenie niezbyt ciężkiego roweru o wadze 10,6 kg. Jest to również jedyna prawdziwa krytyka skądinąd odpowiedniego wyposażenia baskijskiego szutrowego all-roundera: z jednej strony felgi o wewnętrznej szerokości 17 mm są bardzo wąskie i powinny mieć problemy z szerszymi oponami i niskim ciśnieniem, zwłaszcza gdy pokonywanie zakrętów. Szkoda, ponieważ rama oferuje również wystarczająco dużo miejsca na opony o dużej objętości. Wbudowane opony również nieco ograniczają zakres zastosowania. Mokre gąsienice, które w rzeczywistości zostały zaprojektowane do wyścigów crossowych na mokrej nawierzchni, są dość ciężkie, ważą około 650 g każda i zauważalnie gorzej toczą się na asfalcie i szutrze niż na przykład Schwalbe G-One. Z drugiej strony miłe są paski odblaskowe, które wyraźnie poprawiają widoczność w życiu codziennym.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
BH Gravel X Alu 1.0 – Let's Gravel
BH Gravel X Alu 1.0 już na pierwszy rzut oka wyróżnia się z tłumu tubowym kształtem. Gdzie indziej nacisk kładzie się coraz bardziej na ostre krawędzie i proste linie - Hiszpanie mają nieco inne podejście do prawie zakrzywionych rur. Jeśli pójdziesz o krok dalej i spojrzysz za optykę na geometrię roweru, szybko stanie się jasne, że ten podstawowy rower powinien być odpowiedni dla dużej liczby entuzjastów kolarstwa. Bo już na pierwszych metrach w siodle czuć, że Gravel X Alu to rower bardzo dobrze wyważony. Dzięki wygodnej pozycji siedzącej motocykl nie wygląda zbyt sportowo, ale też nie jest zbyt turystyczny. Jednak wymiary nadal dają swobodę w obu kierunkach, aby dostosować podstawowy rower szutrowy do własnych preferencji.
BH Gravel X Alu jest tak samo wyważony jak geometria na torze, ponieważ krótki rozstaw osi zapewnia zwinne prowadzenie, a dobra sztywność ramy zapewnia przyjemną płynność jazdy. Rower szutrowy BH zdobywa więcej punktów atrakcyjnym komfortem jazdy niż żwawością. Niestety motocykl nie wychodzi tu tak dobrze z zakrętu i potrzebuje trochę czasu, żeby rozpędzić się. Jest to jednak prawdopodobnie bardziej spowodowane masą roweru lub kół niż ogólnymi osiągami. Z drugiej strony – motocykl wciąż ma tu duży potencjał, który powinien być w stanie dość szybko i łatwo obudzić lżejszym zestawem kołowym.
Jeśli już mówimy o sprzęcie, pierwszą rzeczą, do której dochodzimy, jest grupa osprzętu. Nie możesz się pomylić z wypróbowanym i przetestowanym Shimano 105, w tym tylną przerzutką GRX, a otrzymasz atrakcyjną ofertę. Niestety, są potrącenia za opony: Wet Track firmy Hutchinson jest dość ciężki jak na swoją poręczną szerokość 34 mm, szorstki profil nie toczy się dobrze na asfalcie lub szutrze. Rozmawialiśmy z odpowiedzialnym menedżerem produktu w BH, który wyjaśnił, że Gravel X Alu 1.0 jest również postrzegany jako podstawowy przełajowiec na hiszpańskim rynku krajowym i dlatego otrzymuje opony terenowe. Jednak w nadchodzącym sezonie mokry tor zostanie zastąpiony czymś, co uważamy za znacznie bardziej odpowiednie zastąpienie. Z drugiej strony inne dodatkowe części, takie jak kierownica, mostek, sztyca itp., bardzo dobrze pasują do ogólnego obrazu.
Naszym zdaniem BH Gravel X jest idealny dla każdego, kto chce trochę urozmaicić swoją jazdę lub lubi być w ruchu bez ograniczeń. BH jest szczególnie przekonujący na lekko pagórkowatych trasach, przeplatających się z drogami leśnymi i asfaltowymi.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
Rower testowy / szutrowy: Orbea Terra M30-D to sportowy, zwinny rower szutrowy, którego charakter powinien szczególnie spodobać się tym, którzy poza tym przeważnie czują się jak w domu na rowerze wyścigowym. Orbea Terra M30-D: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 40mm (700c) Rozmiar osi (v/r): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r) /r): Nie Uchwyt na butelkę: dolna rura w górę, F koła obciążnikowe rury podsiodłowej […]
Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
Test: Stevens Prestige pozostaje wierny sobie w 2020 roku - niegdyś rasowy crosser, teraz na stronie producenta nosi również nazwę Gravel. Nasz test pokazuje, że rower powinien nadal czuć się bardziej komfortowo na szlakach CX niż na niekończących się szutrowych drogach. Stevens Prestige 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700 cmXNUMX […]
NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
NS Bikes Rag+ 2: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 45mm (700c) / 55mm (650b) Rozmiar osi (v/h): 15×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Koszyk na bidon: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Masa kół przód/tył/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.810 g / 2.003 g / 3.813 g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,91 kg Cena: […]
Schreibe einen Kommentar