Przetestuj Riverside Carbon CGR SRAM Rival: Jeśli myślisz o jeździe na rowerze, gdy myślisz o rowerach Decathlon, musisz się tutaj zmienić: rower z napisem Riverside na dolnej rurze to rasowy wyścigowiec szutrowy z pieczęcią UCI, który przede wszystkim chce można jeździć szybko i ma niewiele lub nie ma nic wspólnego z pakowaniem rowerów.
Outdoorowy gigant przez długi czas zadowalał się niezwykle prostymi i niedrogimi rowerami. Rowery wyścigowe Triban z prostym systemem przerzutek służyły segmentowi rynku, którym duże firmy rowerowe nie zawracały sobie głowy i nikomu nie szkodziły. Ale Decathlon stopniowo poszerzał swoje portfolio i obecnie oferuje między innymi ciekawy rower cargo z długim tyłem - oraz rower szutrowy, który technicznie dorównuje modelom uznanych marek. Riverside Carbon CGR może znacznie podciąć cenowo nawet porównywalnie wyposażone rowery od głównych sprzedawców detalicznych.
Riverside Carbon CGR SRAM Rival: niedroga wyścigówka szutrowa
Co zatem kryje się pod marką Riverside za 2.999 euro? Przede wszystkim bardzo sportowa geometria ramy ze stromym kątem skrętu oraz stosem i osiąganymi wymiarami, które skutkują lekko rozciągniętą postawą i zauważalnym podniesieniem siodełka. Oznacza to, że Riverside zdecydowanie nie jest wszechstronnym rowerem szutrowym, ale jest skierowany do rowerzystów, którzy chcą wybrać się na energiczne wycieczki i zdecydowanie nie są zainteresowani bikepackingiem. Oprócz dwóch uchwytów na butelki na tym rowerze nie da się zamontować niczego. Naklejka homologacji UCI również wskazuje na „Gravel Race” – na tym rowerze możesz oficjalnie brać udział w wyścigach organizowanych przez Światowe Stowarzyszenie Kolarskie, nawet jeśli nie jest to jeszcze tak dokładnie postrzegane.
Dzięki kanciastym kształtom rur, spłaszczonej górnej rurze i płaskim kształtom rama ma bardzo niezależny i nowoczesny design; Logo wysokiej klasy marki również będzie na nim dobrze wyglądać. Co najwyżej puryści mogą chcieć całkowicie zintegrowanych przewodów hamulcowych i wewnętrznego zacisku podsiodłowego. Z pewnym wysiłkiem wprowadzono przykręcane zabezpieczenie przed odpryskami kamieni pod dolną rurą; gruba folia ochronna też by się przydała. Jednakże w obszarze suportu nie znajdziesz żadnego zabezpieczenia przed przyszczypnięciem. Podczas montażu koła zauważalny jest dokładny przystanek w hakach.
Tylko telefon komórkowy ze sterowaniem radiowym
Na koniec rzuca się w oczy fakt, że rama jest „tylko AXS” – nie można w niej zamontować niczego poza bezprzewodową przekładnią SRAM. Wybredna baza klientów najwyraźniej nie jest częścią modelu biznesowego Decathlon, ale z drugiej strony rower z udaną ramą i wysokiej jakości SRAM Rival AXS jest oczywiście bardzo atrakcyjny. Układ elektroniczny działa jak zwykle idealnie. Tarcza 38 przesuwa ogólne przełożenie kasety 10-44 nieco dalej w kierunku „lekkiego” niż zwykle w przypadku szutrowego roweru wyścigowego. Być może mógłbyś życzyć sobie wsparcia węglowego, chociaż Riverside wcale nie jest niewygodne.
Ważąc nieco ponad dziewięć kilogramów plus pedały, rower można łatwo przesuwać i przyspieszać. Podczas szybkiej jazdy po płaskim terenie z dużym naciskiem na pedał Riverside ma tendencję do lekkiego kołysania; Jednakże ogólna stabilność na linii prostej jest dobra. W przypadku takiej ramy sztywność nie stanowi problemu, a opony bezdętkowe o szerokości prawie 42 mm przyjemnie tłumią wibracje. Hutchinson Touareg wyróżnia się także płynną pracą i wystarczającą przyczepnością na niemal każdej powierzchni. Chociaż maksymalizują dozwolony prześwit na opony w ramie i widelcu, wokół jest wystarczająco dużo miejsca, a opony 45 mm również łatwo mieszczą się. Ponadto ograniczeniem jest szerokość opon mniejsza niż wysokość.
Nosi je nasz kierowca testowy Szorty żwirowe Virginie oraz Gravelowa koszulka rowerowa Barbara z Café du Cycliste oraz kask Mipy powietrzne Omne przez POC.
Solidny zestaw kołowy z szybkimi oponami
Dla grupy SRAM dostawca poleca popularny Fulcrum Rapid Red 900 - tani, solidny zestaw kołowy OEM, którego felgi o szerokości wewnętrznej 22 mm doskonale nadają się do szerokich opon szutrowych. Dzięki lekkiemu zestawowi kół możesz zaoszczędzić około 500 gramów, a dzięki superlekkiemu możesz zaoszczędzić aż kilogram. Przy dobrych 1.500 gramach rama i widelec Riverside i tak są po lekkiej stronie i oferują potencjał, który Decathlon wykorzystuje w topowym modelu z kołami SRAM Force ASX i karbonowymi kołami Reynolds. Kosztuje to 1.000 euro więcej, ale w rzeczywistości jest bardziej interesujący pod względem ceny do wydajności. Elegancki rower szutrowy od outdoorowego giganta z pewnością jest ekscytujący.