Przetestuj Koga Colmaro Extreme: Podróżny rower szutrowy w klasycznym wyglądzie holenderskiego producenta zachwyca niewidocznymi przejściami rur i zaskakuje zestawem kołowym 650B. Wyposażenie i właściwości jezdne są świetne, podobnie jak cena - a rowerem można poruszać się także w sposób sportowy.
W firmie Koga, tradycyjnym dostawcy rowerów turystycznych i maszyn wyścigowych, ostatnio coraz większy nacisk kładzie się na żwir. Zaczęło się od pięknego aluminiowego roweru Colmaro Allroad z geometrią roweru wyścigowego i miejscem na opony o szerokości 35 mm, co oczywiście ma swoje ograniczenia w terenie. Zapowiadana na przyszły rok Roqa będzie równie sportowa, ale bardziej odpowiednia do jazdy w terenie – szutrowa wyścigówka wykonana z włókna węglowego z prześwitem na opony 45 mm. Z drugiej strony Koga Colmaro Extreme nawiązuje bardziej do DNA rowerów turystycznych firmy.
Koga Colmaro Extreme: elegancki wygląd typowy dla marki
Oczywiście „ekstremalność” jest względna. Przede wszystkim rower szutrowy wygląda raczej harmonijnie w typowym wyglądzie Kogi: ciemnoniebieska metaliczna farba z miedzianym dekorem, która idealnie komponuje się z oponami Tanwall, pokrywa lśniącą w górnej części ramę z praktycznie niewidocznymi przejściami rur. Jeśli na pierwszy rzut oka wydaje Ci się, że Colmaro to rower z włókna węglowego, przepraszamy!
Geometria też nie jest specjalnie ekstremalna. Koga oferuje cztery wysokości ramy, w których główka ramy rośnie po 30 mm każda - od 120 do 210 mm. Jeśli chodzi o długość siedziska, najmniejszą i największą ramę dzieli zaledwie 13 mm. Jednak Colmaro Extreme nie jest dokładnie krótki; Pozycja siedząca jest bardziej sportowa, niż można by się spodziewać po rowerze turystycznym. Dlatego przy wyborze rozmiaru należy zachować ostrożność.
Jednak cena jest ekstremalna, a mianowicie wyjątkowo tania. Za 2.499 euro Holendrzy dostarczają nie tylko piękną ramę, ale także Shimano GRX 600/800 z przerzutkami 2×11, a także wysokiej jakości zestaw kołowy DT Swiss G1800 Spline. Zatem ogólny pakiet jest prawidłowy – ale jak wygląda Koga Colmaro Extreme w szczegółach?
Rower szutrowy podróżny z wieloma opcjami mocowania
Rower zgodnie z przeznaczeniem wyposażony jest w różnego rodzaju gwintowane otwory - można zamontować błotniki i bagażniki, a także trzy uchwyty na butelki i małą torbę na górną rurę. Uderzające jest to, że w firmie Koga każda śruba jest wyposażona w plastikową podkładkę – jest to oznaką dużej świadomości jakości samodzielnego montażu. Linki przerzutki i przewody hamulcowe są poprowadzone do suportu w dolnej rurze, a przedni przewód hamulcowy przebiega przez widelec. Przykręcany suport BSA jest zawsze dobry, jeśli chodzi o montaż, konserwację i dostawę części zamiennych.
Grupa Shimano z najwyższą funkcją
Nie ma dyskusji na temat komponentów: GRX 600 jest funkcjonalnie odpowiednikiem droższej wersji; Tylko w bezpośrednim porównaniu można odnieść wrażenie, że 800 STI zmienia biegi nieco wyraźniej. Korba zainstalowana w Koga może być nieco cięższa niż kuta wnękowo GRX FC-RX810, ale może mieć bardziej odpowiednią gradację. Przy 46/30 zamiast 48/31 ma nieco krótsze przełożenie, co jest zaletą, zwłaszcza na szutrze. Razem z koroną 11-34 mamy bardzo duży zakres przełożeń - a do tego dochodzi kwestia rozwoju...
Koga Colmaro Extreme – Poręczny dzięki zestawowi kołowemu 650B
Cechą szczególną Kogi jest zestaw kołowy 650B. Z jednej strony mniejsza średnica felgi sprawia, że koło mimo dużej objętości opony jest dość zwrotne, z drugiej strony zmniejsza obwód toczenia, a co za tym idzie i rozkładanie, czyli odległość pokonywaną na jeden obrót korby. W przypadku Kogi plan się powiódł, ponieważ aluminiowym rowerem Geravel można łatwo kierować i pomimo niezbyt małej wagi sprawia wrażenie niezwykle żywego. W przypadku mniejszych ram koła 650B również tworzą harmonijny wygląd.
Z kolei suport ze względu na mniejszy promień jest bliżej podłoża - w porównaniu do opony 622-40 około 10 mm, a w 622-45 nawet 16 mm. Należy o tym pamiętać podczas jazdy na Koga po szlakach. Oczywiście można także jeździć na rowerze z kołami 28-calowymi; Jest wtedy wystarczająco dużo miejsca na opony o szerokości 45 mm, a może i więcej.
Koga montuje WTB Byways o szerokości 47 mm, które toczą się łatwo i płynnie ze śliskim bieżnikiem, ale nie mają zbyt mocnego profilu po bokach. Mokra i błotnista nawierzchnia niekoniecznie jest mocną stroną tej opony.
Niezwykły kształt kierownicy
Z dodatkami są mniejsze niespodzianki. Szybkozamykacz zacisku siodełka jest dostępny tylko w rowerze testowym, ale kierownica o nietypowym kształcie jest standardem: górne łącznik jest skierowany lekko w stronę kierowcy i pochyla się na zewnątrz, a następnie ponownie unosi się w górnym łuku. W zależności od pozycji chwytu prowadzi to do subtelnych, całkiem przyjemnych zmian w ułożeniu dłoni i ramion. Aluminiowa sztyca podsiodłowa nie ma kształtu D, jak Colmaro Allround, ale jest okrągła i ma standardową średnicę 27,2 mm. Chociaż rower nie jest wcale trudny, masz możliwość doposażenia w wygodne wsparcie z włókna węglowego.
Koga pozostawia wiele do życzenia, jeśli chodzi o wagę. Razem z pedałami waży nieco ponad jedenaście kilogramów – prawie półtora kilograma więcej niż Colmaro Allroad z SRAM Rival 1×11 i identycznym 28-calowym zestawem kołowym. Na szczęście przy jeździe z bagażem waga nie gra aż tak dużej roli, a rower nie sprawia wrażenia powolnego nawet podczas uprawiania sportu. Jeśli spojrzysz na to, ile rowerów szutrowych możesz kupić od Kogi w rozsądnej cenie, nie będzie trudno zdecydować się na ten rower.
Kliknij tutaj, aby to przetestować Koga Colmaro Allroad:
Testowanie Koga Colmaro Allroad: Aluminiowy klasyk na łatwy teren
Koga Colmaro Allroad pozostaje wierny swojej pozycji pomiędzy rowerem wyścigowym a rowerem szutrowym. Wiele szczegółów pięknej, klasycznie stylizowanej aluminiowej ramy jest nowych; Jednakże, aby uzyskać ogólnie dobre właściwości jezdne, wymagany jest krótszy mostek. Biorąc pod uwagę bardzo atrakcyjną cenę na rok 2024, jest to na pewno nadal możliwe! Holenderski dostawca premium jest w równym stopniu specjalistą w rowerach turystycznych, [...]
Schreibe einen Kommentar