Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

rowery szutroweTesty

Niedrogi, wszechstronny karbonowy produkt: Stevens Camino w teście

18 Marzec 2024 by Kacper Gebel

Camino Stevena

Stevens Camino w teście: Rower szutrowy z włókna węglowego firmy Stevens przekonuje udaną ramą i naprawdę dobrymi funkcjami, do których zalicza się między innymi napęd Shimano GRX 2×12. Prześwit opon jest wzorowy, a cena zaskakująco niska. Hamburgery mogą zdobywać punkty także pod względem wagi.

Bei Stevens W Hamburgu żwir i kolarstwo przełajowe to wyraźnie odrębne obszary. Wraz z wielokrotnym mistrzem Niemiec i mistrzem świata w kategorii Masters Jensem Schwedlerem, marka od dziesięcioleci ma na pokładzie sympatycznego modela sportowca, który doskonale uosabia sporty przełajowe i motocykle marki. I tak widzimy Stevensa, który podczas wyścigów wszędzie jeździ na rowerach przełajowych, podczas gdy znany zawodnik z Dolnej Saksonii rzucił teraz ręcznik na przełaj, pozostawiając pustą niszę między rowerami wyścigowymi a rowerami szutrowymi.

Stevens Camino: Dobre wyposażenie i atrakcyjna cena

Obecnie Stevens oferuje Camino w trzech wersjach. Obecnie dostępnych jest siedem aluminiowych rowerów szutrowych, z czego dwa są wyposażone w światła i błotniki. Nowością w rowerach z włókna węglowego jest wyścigowy Camino AXS z kołami z włókna węglowego SRAM Force i Zipp, ale coś zmieniło się także w najtańszym modelu, Stevens Camino. Agresywnie wyceniony rower z włókna węglowego, który nie pozostawia nic do życzenia pod względem funkcji i szczegółów, jest teraz dostępny z Shimano GRX 2×12 – i to wszystko bez zwykłych podwyżek cen.



Camino Stevena

Rurki „Squoval” i zintegrowane mocowanie

Rama w kolorze czarno-bakłażana (zwana „Cold Magma Red”) ma kwadratowe rury z zaokrąglonymi krawędziami i organicznie wyglądający węzeł rury podsiodłowej ze zintegrowanym zaciskiem. Można zamontować trzy uchwyty na butelki, systemy nośne i błotniki, a także małą torbę na górną rurę.

Camino Stevena
Do widelca można przymocować typowe uchwyty na bagaż.
Camino Stevena
Przejście jest wystarczająco duże, aby pomieścić dwucalowe opony.


Geometria ramy znacznie różni się od geometrii Stevensa Crossera ze znacznie dłuższą główką ramy i górną rurą. Pomimo krótkiego mostka, siedzisz na rowerze lekko rozciągnięty, ale niezbyt nisko. Stevens jest przyjemnie poręczny, nawet jeśli rozstaw osi i tylne widełki są dość długie. To dobrze, bo producent podaje maksymalną szerokość opony na 45 mm, ale nawet grube opony 2.1-calowe (53 mm) mieszczą się w widelcu i tylnym trójkącie, nie powodując nadmiernego ucisku. Przynajmniej w suche dni, kiedy błoto nie przylega do roweru, Camino można jeździć także na wymagających trasach.

Camino Stevena
Precyzyjna przerzutka tylna GRX-820 jest umieszczona na wieszaku przerzutki montowanej bezpośrednio.
Camino Stevena
Dzięki podwójnej tarczy zakres tłumaczeń jest ogromny.

Duży zakres przełożeń dzięki Shimano GRX 2×12

Jednak jego twórcy mieli na myśli coś innego. Dzięki nowym przerzutkom Shimano 2×12 (46/30 zębów z przodu, 11-34 z tyłu) Stevens wydaje się idealnym rozwiązaniem na długie wycieczki w zróżnicowanym terenie, gdzie z jednej strony potrzebny jest szeroki zakres przełożeń, ale jednocześnie wąski bieg przeskakuje na drugi. Taka skrzynia biegów idealnie nadaje się do przełączania pomiędzy odcinkami terenowymi a odcinkami asfaltowymi, co podoba się np. rowerzystom wybierającym się na długie wycieczki z bagażem. Opony – Conti Terra Speed ​​o obniżonym profilu – to także dobry kompromis pomiędzy szosą i terenem. Doświadczenie pokazuje, że opony takie jak zestaw kołowy Fulcrum można łatwo przekształcić w opony bezdętkowe.



Pomimo wewnętrznych linek, mostek i tuleje dystansowe można wymieniać.
Kierownica Camino jest wąska jak rower wyścigowy.

Stevens Camino: Wewnętrzne prowadzenie linek i wąska kierownica

Mocny, poręczny i z lekko rozszerzoną kierownicą o szerokości 42 cm, Camino z pewnością ma charakter roweru wyścigowego. Górne ogniwo owinięte jest grubą taśmą i jest lekko wygięte w stronę jeźdźca, co jest bardzo wygodne; Pomimo aluminiowej sztycy, tył roweru nie jest zbyt twardy. To, co nam się podoba w kokpicie, to wewnętrzne prowadzenie linek, co z kolei jest także funkcjonalnym plusem podczas transportu bagażu – kluczowa torba na kierownicę.

Solidny zestaw kołowy można łatwo przekształcić w oponę bezdętkową.
Conti Terra Speed ​​doskonale nadaje się do przełączania pomiędzy drogą i terenem.


Mieszanka Shimano GRX – dźwignia i mechanizm korbowy 610, hamulce 400 oraz przerzutka tylna i przednia 820 – jak zwykle działa idealnie; Nawet ci, którzy inwestują znacznie więcej w hamulce i zmiany biegów, wcale nie są lepsi. Przy wadze 9,56 kg (plus pedały) rower jest również stosunkowo lekki, szczególnie jak na niską cenę. Fakt, że Camino ma teraz dwunastobiegową skrzynię biegów, czyni sprawę jeszcze bardziej interesującą. Wielu konkurentów nadal korzysta z systemów Shimano 2×11 – i oczywiście nie są one już całkowicie aktualne.

 

www.stevensbikes.de



Powrót do tabeli liderów

Wniosek: Stevens Stevens Camino

Pro

  • Rama karbonowa z wieloma możliwościami montażu
  • Duży prześwit na opony
  • Wysokiej jakości obwód 2x12
  • Zintegrowane pociągi i linie
  • Świetny stosunek jakości do ceny

Contra

Nichts

fakty

rok produktu2023
Cena2.699 Euro
Sieć www.stevensbikes.de

ocena

90%

Cena-wydajność

92%
Poręczny rower z włókna węglowego o wysokim napędzie i wysokiej jakości funkcjach, wszechstronny w użyciu i bardzo przystępny cenowo: Camino Stevens ma w swojej ofercie naprawdę wszechstronny rower szutrowy. Od grupy GRX z 24 przerzutkami po zintegrowane prowadzenie linek, ten rower robi wrażenie, a Stevens nie uznaje żadnych kompromisów, jeśli chodzi o wagę. Ciekawostką jest fakt, że pomimo zmiany przełożenia rower nie stał się droższy.
tagi:#VMgravelCaminopolecaneżwirŻwir Allround 2024rower szutrowyTest roweru szutrowegoStevens

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Tour de France nr 1: Jasper Philipsen wygrywa spektakularne otwarcie

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 1

Zapowiedź Tour de France nr 1: Kto wygra żółtą koszulkę w Lille?

Tour de France 2025 w telewizji

Tour de France 2025: Wszystkie 21 etapów na żywo w telewizji

Nowe modele do turystyki i codziennego użytku: Rower elektryczny KTM 2026

Szachownica Tour de France 2025

Tour de France 2025: 10 Niemców, 5 Szwajcarów i 3 Austriaków

Grupa bezprzewodowa do rowerów szutrowych: Shimano GRX Di2 1x12

Między odejściem a rzeczywistością: Recenzja i prognozy Eurobike 2025 na 2026 r.

Sporty kosmiczne: Nowe centrum serwisowe Fox i Marzocchi w Palatynacie

Idealna ochrona na upalne dni: Ochraniacze na kolana Alpinestars A-Motion Plasma

Nowe rowery z kierownicą typu drop bar z Austrii: Innowacje KTM na Eurobike 2025

Related Stories

  • Test Radonu Regard 10.0: Tani i dobrze wyposażony
  • Recenzja Canyon Grizl 8 1 autorstwa Ekara: Niedrogi aluminiowy rower szutrowy z Ekarem
  • Przetestuj grafikę CBT Italia: Żwir po włosku
  • Przetestuj Camino Pro Stevena: Wszechstronny sprzęt do sportów szutrowych
  • Przetestuj Kogę Colmaro Extreme: Rower podróżny szutrowy z niezwykle piękną aluminiową ramą
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH