Test Corratec Allroad C Ekar: Matowy biały rower z czarnymi komponentami jest dostosowany do różnych obszarów użytkowania i charakteryzuje się wysokiej jakości wyposażeniem i wyjątkowo wysoką sztywnością ramy. I nic nie można powiedzieć o wadze i cenie, co czyni rower producenta Alpine ciekawą opcją.
Sportowy producent z Raubling na skraju Alp od kilkudziesięciu lat ma dobre kontakty z Włochami, a z Campagnolo jest taki rower szutrowy Corratec Allroad C Ekar to tak naprawdę sprawa honoru. Zwłaszcza, że tutaj wszystko do siebie pasuje: dzięki płaskim kształtom i lekko zakrzywionej górnej rurze matowa biała rama z włókna węglowego wygląda bardzo klasycznie, a elementy takie jak ciasno dopasowany widelec i zintegrowany zacisk siodełka zapewniają aerodynamiczną funkcjonalność. Płaska korba z włókna węglowego z grupy Campagnolo działa równie dobrze jak zaokrąglone, organicznie wyglądające dźwignie Ergopower.
13-biegowa kaseta z wąską podziałką
Co wyróżnia włoskie części? Kiedy została wprowadzona późnym latem 2020 r., 13-biegowa zębatka była największą sensacją. Corratec stosuje wersję 9-42 w połączeniu z tarczą 42, co oznacza dość długie przełożenie. Nadbieg jest prawie bliski 52:11 w rowerze wyścigowym, zwłaszcza że duży obwód toczny 45 opon wpływa na rozwój. Z drugiej strony podjazd jest nieco ciasny jak na rower szutrowy przy stosunku 1:1. I tak południowo-niemiecki rower sportowy wyraźnie reprezentuje kategorię „Wyścig szutrowy”, ale bez nadmiernej jednostronności.
Corratec Allroad C Ekar – rower wyścigowy przystosowany do jazdy na rowerze
Corratec umożliwia montaż błotników i bagażników z przodu i z tyłu, dlatego poleca Allroad kierowcom uprawiającym sport na co dzień, którzy nie muszą się zbytnio rozciągać: geometria siedzeń wydaje się bardzo wyważona, a rama rośnie równomiernie na długość i wysokość we wszystkich sześć rozmiarów. Jeśli chcesz siedzieć bardziej sportowo, możesz doposażyć dłuższy mostek – nie ma problemu, ponieważ Corratec nie określa zestawu kierownica-wspornik w rowerze szutrowym, a linkę przerzutki i przewód hamulcowy konwencjonalnie prowadzi do dolnej rury.
Szerokie opony na wysokiej jakości kołach
Do użytku poza wyścigami szutrowymi dostępne są również opony o szerokości 45 mm, które nadal nie wykorzystują w pełni przestrzeni dostępnej dla tylnego trójkąta i widelca. Duża objętość opon sprawia, że masz ochotę na bardziej „szlakowe” trasy szutrowe, na których rasowy zawodnik z wąskimi oponami może być przytłoczony. Corratec wybiera WTB Riddlery, które łączą w sobie łatwość prowadzenia na twardych nawierzchniach z dużą przyczepnością na zakrętach dzięki wyraźnym występom na barkach. Jeśli chcesz, możesz go przerobić na system bezdętkowy, do czego idealnie nadaje się zestaw kołowy Allroad C: jest to Mavic Allroad S z niewierconymi, bezhaczykowymi obręczami. Przejście na system bezdętkowy nie może być łatwiejsze niż w przypadku tego zestawu kołowego; Aluminiowe felgi o szerokości wewnętrznej 22 mm i przekroju bez haków zapewniają również optymalne dopasowanie opony.
Mocny i wyjątkowo odporny na skręcanie
Wyposażenie, przełożenia, geometria ramy – Corratec robi dobre wrażenie pod każdym względem, brakuje tylko właściwości jezdnych. Pierwsze wrażenie jest takie, że rama jest wyjątkowo sztywna: jeśli zejdziesz z siodełka i zaczniesz mocno pedałować, nie poczujesz ani odrobiny elastyczności w obszarze kierownicy i główki ramy. Kierownica i mostek – spłaszczony u góry jak skrzydło – sprawiają wrażenie całkowicie odpornych na skręcanie; Trójkąt ramy przedniej wcale się nie poddaje. Jest to bardzo dobra cecha napędu, a Corratec wydaje się niezwykle żywy i zwinny. Dzięki dużej objętości opony nie odczuwa się nadmiernej twardości. Jednocześnie Allroad zachwyca bardzo bezpośrednim i precyzyjnym zachowaniem układu kierowniczego.
Wyraźna przekładnia z drobną gradacją i dużym zakresem
A Campagnolo Ekar? W porównaniu z konkurencją zmienia biegi nieco bardziej nierówno, a szczególnie w przypadku dużych zębatek potrzeba trochę siły, aby zmienić łańcuch. Przekładnia imponuje w szybkim zakresie przy bardzo wąskiej gradacji: sześć zębatek w jednym przełożeniu zapewnia, że zawsze możesz utrzymać optymalną częstotliwość pedałowania przy dużych prędkościach. A jeśli uznasz, że ogólna gradacja jest za długa, możesz zamienić tarczę 42 na 38 i wtedy nadal mieć na pokładzie wystarczająco długi overdrive.
Hamulce włoskiego producenta są bardzo przyjemne: chwytają nieco delikatniej i dlatego są szczególnie łatwe w sterowaniu. Wąskie dźwignie wygodnie mieszczą się w dłoni, a typowy dla Campa przycisk kciuka jest teraz jeszcze łatwiej dostępny dzięki haczykowi wystającemu w dół.
Ważący nieco ponad dziewięć kilogramów Corratec Allroad C Ekar jest również stosunkowo lekki, dlatego ten matowy biały rower jest przyjemny dla oka – z tylko dwoma punktami krytycznymi dotyczącymi osi z szybkozamykaczem. Z jednej strony same osie, które wkręca się ręcznie, a następnie zabezpiecza dźwignią zaciskową – jest to skomplikowana procedura, która nie ma żadnej przewagi nad zwykłym mocowaniem z gniazdem sześciokątnym. Z drugiej strony gwintowane elementy osi roweru testowego nie są zamocowane w ramie. Jeśli wyciągniesz osie szybkozamykające, spadną, a jest to coś, czego nie chcesz, aby zdarzyło się na poboczu toru w głębokiej trawie. Ten problem powinien zostać rozwiązany za pomocą UHU 300 Endfest lub czegoś podobnego...
Testowany fabrycznie Corratec E-Power iLink 180: Z silnikiem CX Race i dużym skokiem zawieszenia?
Test / eMTB: Corratec E-Power iLink 180 Factory zapewnia mnóstwo frajdy na szlakach pod górę i w dół dzięki silnikowi CX Race, dużemu skokowi zawieszenia i wyposażeniu z pełną przepustnicą. Dokładnie przetestowaliśmy nowy model 2024, zmierzyliśmy silnik na stanowisku testowym i przyjrzeliśmy się wielu szczegółom motocykla. E-Power iLink 180 został […]