Test Nicolai Argon GX: Rama, wyprodukowana w całości w Niemczech, jest wyjątkowa pod względem technicznym i optycznym i jest dostępna do wszystkiego, od wyścigów przełajowych po wycieczki rowerowe. Mocny i poręczny, kanciasty rower szutrowy zapewnia radość z jazdy w każdym terenie.
Oprawka Nicolai jest po prostu nie do pomylenia. Rowery firmy z Dolnej Saksonii, która cieszy się legendarną reputacją wśród rowerzystów górskich, to czysta funkcjonalność; nic nie jest ukryte, ukryte ani zamazane. Charakterystyczne szwy spawalnicze łączące rury i części frezowane są typową cechą wyróżniającą ramy, które są produkowane w całości w Niemczech – od produkcji poszczególnych elementów po produkcję ram i powlekanie.
Nicolai Argon GX: Efektowna rama z frezowanymi elementami łączącymi
Nicolai Argon GX wyróżnia się już na przednim trójkącie ramy charakterystycznymi, spawanymi wejściami na kable, które jednak nie są już dostępne w zamawianych ramach – nowa generacja modeli posiada kable poprowadzone przez nasadkę sterów. Tylny trójkąt jest wyjątkowo zaprojektowany. W przypadku Nicolai trzeba odejść od pomysłu, że rury są ze sobą połączone: łańcuch i wsporniki siodełka, każdy o kwadratowym przekroju, są dość krótkie; Połączenie z ramą główną zapewniają kątowe, misternie ukształtowane, frezowane części, a haki wykonano z wieloobrabianych płyt aluminiowych.
Dużo miejsca na szerokie opony 650B
Złącza są ukształtowane tak, aby pomieścić 45-calowe opony o szerokości do 28 mm oraz opony 50B o szerokości 650 mm; Służą jako podstawa montażowa błotników i bagażników, dostępne są adaptery do różnych systemów. Rower testowy jest wyposażony w widelec „Columbus Futura Cross”, który jest dostosowany do bardziej sportowych zastosowań i ma hak typu flip-flop, który umożliwia zmianę kółka o 5 mm. Ze standardowym widelcem karbonowym rower kosztuje prawie 300 euro mniej.
Nicolai Argon GX – Może być również używany jako „światło MTB”.
„GX” oznacza rower przełajowy po szutrze, a w Nicolai Argon GX jest też trochę roweru górskiego. Jest to zauważalne między innymi dlatego, że na rowerze można jeździć również z prostą kierownicą; W takim przypadku producent zaleca wybór ramy o jeden rozmiar większy. Geometria obsługuje widelce amortyzowane o skoku do 40 mm, dzięki czemu Argon można ustawić również jako hardtail o krótkim skoku.
Jeśli chodzi o właściwości jezdne, rower jest oczywiście zaprojektowany tak, aby był bardzo sportowy - geometria siodełka i kierownicy jest prawie identyczna jak w sprawdzonych rowerach przełajowych i zapewnia agresywną pozycję, z której można również wywrzeć duży nacisk na pedał jak dużo zwinności Poręczność. Pozycję siedzącą na rowerze testowym ogranicza krótki, skierowany do góry mostek, co również ilustruje dużą wszechstronność Argona od jazdy na rowerze po wyścigi.
Geometria krzyżowa, rozbrajana przez krótką łodygę
Dzięki nieco bardziej wyprostowanej pozycji siedzącej i krótkiemu mostkowi Nicolai jest idealny do jazdy po szutrach zorientowanej na szlaki, chociaż byłoby to jeszcze lepsze w przypadku opcjonalnie dostępnych kół 650B. Do dynamicznego roweru można doposażyć nawet opuszczaną sztycę. Ta rama wypełnia lukę pomiędzy MTB a rowerem typu dropbar lepiej niż prawie jakikolwiek inny Graveller.
Dzięki Shimano GRX 600 i 32-szprychowemu zestawowi kołowemu Argon GX jest niezawodny i solidny, choć ten ostatni waży zaskakująco mało. Ważący dokładnie dziesięć kilogramów łącznie z pedałami, niezwykle sztywny rower o dużym napędzie nie jest lekki, ale nie zwalnia ani trochę. W każdym razie montaż można rozumieć jedynie jako przykład. Za bardzo rozsądną cenę zaczynającą się od 1.599 euro, Nicolai oferuje ramę (bez widelca i sterów), którą można pomalować na wiele kolorów, a nawet twardo anodować. Możliwa jest również produkcja na zamówienie. Dlatego każdy Nicolai Argon CX jest nie tylko bardzo wszechstronny, ale także indywidualny i charakterystyczny.
Schreibe einen Kommentar