Test: w punkcie kontrolnym Trek wysłał swój pierwszy rower szutrowy do wyścigu po szutrową koronę w zeszłym sezonie. Najwyższy model Checkpoint SL 7 przekonuje w teście pod każdym względem - jeśli potrafisz dogadać się z bardzo sportową orientacją podstawową.
Trek Checkpoint SL 7: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c
Maksymalny prześwit opony: 45mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura powyżej (2x), rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.460g/1.585g/3.045g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,63 kg
Cena: € 5.499
Wyrafinowana rama z wieloma funkcjami
Dzięki Checkpoint amerykański gigant rowerowy Trek zrobił pierwszy pewny krok w segmencie szutrowym w zeszłym sezonie, po zdobyciu wstępnego doświadczenia z rowerem długodystansowym Domane. Rower w niezmienionej formie wchodzi teraz w sezon 2020. Trek nadal oferuje Checkpointa z aluminiową ramą (w dwóch wersjach AL i ALR) oraz z karbonową ramą. W przypadku Checkpoint SL 7 przetestowaliśmy topowy model z ramą z włókna węglowego, która już wizualnie robi spore wrażenie. Głęboka czerwień, która mieni się w świetle i nadaje motocyklowi to coś, z pewnością ma w tym swój udział.
W przeciwnym razie skupiono się na klasycznych liniach z lekko pochyloną górną rurą i główką ramy z charakterystycznym dla Treka zagięciem, które fani marki z pewnością rozpoznają z daleka. Jeśli chodzi o technologię i funkcje, które zapewnia rama, jasne jest, że Trek zainwestował w to dużo siły i że Checkpoint nie stał się rowerem Endurance+ ani lekkim MTB, ale prawdziwym rowerem szutrowym. We wszystkich modelach Checkpoint SL zastosowano włókno węglowe 500 OCLV firmy Trek, które należy do najwyższej jakości w ofercie. Uwzględniono również technologię IsoSpeed, która została kiedyś opracowana wspólnie z Fabianem Cancellarą i jest obecnie stosowana w szerokiej gamie rowerów Treka — od hardtaili MTB po rowery aero. Rura podsiodłowa jest oddzielona od rury górnej za pomocą specjalnej konstrukcji, dzięki czemu wibracje i wstrząsy z podłoża nie są przenoszone bezpośrednio na kierowcę lub jego pośladki.
Haki w Checkpoint SL są rozpoznawalne tylko na pierwszy rzut oka, ale są tym bardziej wyjątkowe: można je przesuwać w poziomie, co z jednej strony umożliwia regulację geometrii lub długości tylnego trójkąta (15 mm), ale z drugiej strony także umożliwia na przykład ustawienie roweru szutrowego Trek jako jednej prędkości.
Jednak podczas gdy haki Strangehold i IsoSpeed są bardziej „wolnym wyborem” w Checkpoint SL, inne cechy pokazują, że projektanci nie zapomnieli o swoim „obowiązku”: rama i widelec zapewniają duży prześwit na opony 45mm, oczka na błotniki i akcesoria lub bagażniki z przodu iz tyłu, a nawet miejsce na trzy uchwyty na butelki w trójkącie ramy. Wystarczy kilka prostych kroków, aby rower stał się prawdziwym towarzyszem kolejnej wyprawy rowerowej. Obficie zastosowana osłona dolnej rury, która chroni ramę przed uszkodzeniem podczas wyrzucania kamieni, jest zarówno obowiązkowa, jak i opcjonalna.
Jeśli chodzi o geometrię, Trek pozostaje wierny sobie jako producent głównie rowerów sportowych: jeśli szukasz wygodnego roweru turystycznego z wyprostowaną pozycją siedzącą, prawdopodobnie powinieneś szukać gdzie indziej: Checkpoint SL stawia rowerzystę bezpośrednio w rozciągnięty z niskim przodem i dość długą górną rurą w pozycji siedzącej. Oczywiście daleko mu do wyścigowego roweru wyścigowego i można go złagodzić za pomocą dodatkowych przekładek i/lub innego mostka, ale podstawowy kierunek jest jasny - do przodu i do tego postrzępiony!
Geometria Trek Checkpoint SL 7
49 | 52 | 54 | 56 | 58 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 520 | 540 | 560 | 580 | 610 |
Pozioma rura górna (w mm) | 515 | 536 | 551 | 566 | 577 | 592 |
główka ramy (w mm) | 90 | 107 | 126 | 145 | 171 | 200 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 995 | 1005 | 1014 | 1020 | 1032 | 1044 |
Kąt skrętu (w °) | 71.4 | 71.6 | 71.8 | 72.2 | 72.3 | 72.6 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 74 | 73.5 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 373 | 379 | 383 | 387 | 391 | 397 |
Stosy (mm) | 532 | 549 | 567 | 586 | 609 | 638 |
Testowany przez nas topowy model Checkpoint SL 5.499 kosztuje 7 euro i mieści się w przedziale cenowym, w którym kupujący są tylko częściowo skłonni do kompromisów, jeśli chodzi o wyposażenie – przewiduj to w tym momencie: nie jest to konieczne w przypadku Checkpoint SL 7 albo. Nie da się ukryć, że w tym przedziale cenowym zastosowano widelec w pełni karbonowy.Fajnie, że Trek mimo swojej niskiej wagi ma wszelkiego rodzaju oczka na akcesoria. Mówiąc o wadze: Trek waży 8,63 kg i jest lekki, ale jest podcinany przez jeden lub drugi topowy model. Z drugiej strony nasz test wykazał, że kilka gramów tu i tam rzadko ma jakiekolwiek znaczenie dla obsługi.
W Sram Force eTap AXS zainstalowana jest jedna z najlepszych obecnie grup przełączania. Bezprzewodowe, z ogromną przepustowością pomimo tylko jednej tarczy i naprawdę udanymi pod względem ergonomii chorobami przenoszonymi drogą płciową, nie ma tu prawie nic do zarzucenia. O tak: grupa elektroniczna jest również bezprzewodowa! Odpowiednie hydrauliczne hamulce tarczowe z grupy Force również przekonały nas w przeszłości swoją bardzo dobrą wydajnością.
Ramki do zdjęć | OCLV serii 500 |
widelec amortyzowany | Punkt kontrolny pełny węgiel |
wirniki | Bontrager Aeolus Pro 3V |
opona | Problem zespołowy Bontrager GR1 |
przerzutka tylna | Sram XX1 Orzeł AXS |
dźwignia zmiany biegów | Sram Force eTap |
korba | Siła taranu 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Siła barana |
sztyca | Nasadka masztu podsiodłowego Bontrager z włókna węglowego |
siodło | Bontrager Arvada Elite |
trzon | Bontragera Pro |
Lenker | Bontrager Pro IsoCore VR-CF |
W przypadku Bontrager Aeolus Pro 3V, prawdopodobnie najlepszy zestaw kołowy na polu testowym jest zainstalowany w Checkpoint SL 7. Są bardzo lekkie i pomimo szerokich opon ważą tylko nieco ponad 3 kg - pomimo dużej szerokości wewnętrznej 25 mm i 108 punktów blokowania wolnobiegu, które umożliwiają delikatne ruszanie i zapewniają wspaniały dźwięk motocykla. Nie trzeba dodawać, że karbonowe obręcze są kompatybilne z systemem bezdętkowym, a na nich zamontowane są opony Gravel o szerokości 40 mm, również firmy Bontrager. Profil GR1 Team Issue z jego drobnymi pokrętłami przypomina G-One Schwalbe, który jest słusznie popularny.
Trek wpadł również na kilka pomysłów na miejsce do siedzenia w swoim najlepszym rowerze szutrowym: Odpowiednie mocowanie jest przymocowane do stałej, nieskracanej kopuły siodełka, na której z kolei siedzi siodełko — innymi słowy, przeciwieństwo konwencjonalna sztyca. Ma to na celu utrzymanie niskiej wagi i wysokiego flexu. Wizualnie trzeba się trochę przyzwyczaić.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: The Trek Checkpoint SL 7
Kiedy po raz pierwszy usiedliśmy na Trek Checkpoint, wrażenie, jakie wywarł na nas rower, potwierdziło się: pozycja siedząca jest dość sportowa jak na rower szutrowy - jeśli poza tym na Renner czujesz się jak w domu, poczujesz się jak w domu , może nawet cieszyć się nieco bardziej wyprostowaną pozycją; Z drugiej strony, jeśli przerzucisz się z bardziej zrelaksowanych rowerów turystycznych na Checkpoint, będziesz musiał albo zaakceptować pozycję siedzącą, albo ją nieco rozluźnić. To drugie jest możliwe dzięki kilku podkładkom pod mostek bez większego wysiłku. Jednak zostawiamy go w sportowej orientacji i już nie możemy się doczekać świetnego przyspieszenia na pierwszych kilku metrach, dzięki któremu żwawy szutrowy rower rozpędza się w mgnieniu oka. Dla nas różnica w stosunku do wysokiej jakości roweru długodystansowego praktycznie nie istnieje w tych momentach, pomimo opon, które są dość szerokie na 40 mm.
Od razu trafiamy na jedną z niezliczonych szutrowych lub leśnych ścieżek w Lesie Bawarskim: pozytywne wrażenie trwa nadal, a rower jest wyjątkowo wygodny, zwłaszcza na lekkich nawierzchniach terenowych, takich jak drobny żwir. Czy to za sprawą technologii IsoSpeed, ramy, czy po prostu całego układu nie odgrywa dla nas w tej chwili większej roli. Zmiany biegów są wyraźne i precyzyjne dzięki bezprzewodowemu obwodowi Sram Force, ergonomia jest doskonała w przypadku chorób przenoszonych drogą płciową i udanej kierownicy. Dopiero gdy naprawdę dudni, sportowa orientacja motocykla mści się i staje się niewygodna. Niemniej jednak rower pozostaje łatwy do kontrolowania i przekonuje płynną pracą.
Ogólnie prowadzenie jest dość wyważone: zapewnia udaną równowagę między zwinnością a płynną jazdą, nawet jeśli na odpowiednich krawędziach są z pewnością lepsze koła. Dla tych, którzy nie szukają specjalisty, Checkpoint SL jest niezwykle udany. Nie do końca przekonaliśmy się do opon: nawet jeśli na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie do G-One firmy Schwalbe, mają tendencję do nieco większego poślizgu, zwłaszcza gdy robi się mokro. Mają też tendencję do lekkiego wypaczania się, gdy występują koleiny.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
Test: Corratec Allroad A1 to płynnie działający rower szutrowy z wygodną pozycją siedzącą i wszechstronnymi opcjami mocowania. Sprzęt nie daje powodów do krytyki i przekonuje również w praktyce. Dzięki doskonałym właściwościom toczenia doskonale nadaje się również jako rower dojeżdżający do pracy lub jako rower turystyczny. Corratec Allroad A1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 40mm […]
Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
Test: Conway GRV 1200 jest wyposażony w wysokiej jakości ramę z włókna węglowego i wszechstronny przekonujący sprzęt za mniej niż 3.000 euro. W praktyce jest zwinny i żwawy, a jego pozycja siedząca powinna spodobać się szczególnie sportowym kierowcom. Conway GRV1200 2020: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700 cm45 Maksymalny prześwit na opony: 12 mm Rozmiar osi (v/r): 100×142 / 12×XNUMX Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): [ …]
Recenzja roweru szutrowego Scott Addict Gravel 10: Ile wyścigów może wytrzymać rower szutrowy?
Test: Scott Addict Gravel 10 to niezwykle sportowy rower szutrowy, który powinien wywołać uśmiech na twarzach miłośników jednośladów, zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. W praktyce przyspieszenie i zwinność są przekonujące, ergonomia doskonała, również dzięki nowym GRX Di2 STI. Scott Addict Gravel 10: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700 cm38 Maksymalny prześwit na opony: XNUMX mm Wymiar osi (przód/tył): […]
Schreibe einen Kommentar