Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

rowery szutroweroweryTesty

Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych

9 Luty 2020 by Michała Faissa

Test: Salsa Warroad Carbon chce wypełnić lukę między rowerem szosowym a szutrowym - z koncepcją wytrzymałościowego all-road, która łączy lekką i zwinną ramę, wysokiej jakości osprzęt i wiele punktów mocowania dla rowerzystów i rowerzystów turystycznych.

Salsa Warroad 700c Ultegra: fakty

Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 35 mm (700c) / 47 mm (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak (wymagany dodatkowy zacisk)
uchwyt na butelkę: Rura dolna powyżej (od 56cm 2x), rura dolna poniżej, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka montażowe górnej rury

Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.460g/1.530g/2.990g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M):
8,63 kg
Cena: 4999 Euro



Lekka rama i kompaktowe wymiary

Wiosną 2019 roku amerykański producent Salsa zaprezentował Warroad, zupełnie nowy rower w swoim już bogatym portfolio, przeznaczony do wszystkiego, co ma związek z szutrem, bikepackingiem i wytrzymałością. Warroad jest nie tylko blisko spokrewniony z odnoszącym sukcesy modelem szutrowym Warbird: trochę mniej żwiru, trochę więcej roweru wyścigowego - sama Salsa mówi o długodystansowym rowerze terenowym. To, czy musisz otworzyć szufladę w szufladzie, jest kwestią otwartą, ale Salsa Warroad powinna nadal ucieleśniać koncepcję szutrową, która powinna spodobać się zwłaszcza fanom rowerów szosowych.

Warroad czuje się jak w domu na twardych drogach gruntowych.

Nowe potomstwo Salsy jest dostępne tylko z karbonową ramą, która podobnie jak Warbird jest wyposażona w VRS klasy 5 (=Vibration Reduction System). Rozumie się przez to wyjątkowo wąskie wsporniki siodełka, których giętkość powinna zauważalnie poprawić komfort poza asfaltem. Mówiąc o porównaniu do Warbirda: waga zestawu ramek jest znacznie niższa w Warroad. Sama Salsa podaje 1,87 kg dla ramy, widelca, sterów i osi przelotowej. Niemniej jednak nie musisz rezygnować z cech, które czynią salsę salsą - byłoby dużo oczek montażowych. Opcje mocowania błotników znajdują się bezpośrednio na pokładzie, podobnie jak wiele uchwytów na butelki i oczka na torby na górnej rurze. Jeśli chcesz przymocować niski bagażnik z przodu, możesz to zrobić bezpośrednio do widelca.W przypadku tylnego bagażnika Salsa oferuje opcjonalny zacisk wspornika ze zintegrowanymi oczkami.



Na widelcu znajdują się również oczka. Niezależnie od tego, czy są to dodatkowe uchwyty na butelki, czy przednie bagażniki.
Od rozmiaru 56 cm trójkąt ramy oferuje trzy opcje montażu uchwytów na butelki.

Warroad nie radzi sobie tak hojnie z kwestią prześwitu od opon. W przypadku zwykłych opon 700c opony o szerokości 35 mm to koniec – jeśli wolisz jeździć na małych kołach 650b, z drugiej strony masz więcej powietrza: Salsa określa maksymalną szerokość 47 mm.



Na naszym rowerze testowym zamontowano Donnelley Strada 32 mm zamiast opony WTB Exposure.

Tabela rozmiarów Salsa Warroad jest naprawdę ekscytująca. Nie dość, że masz w czym wybierać z łącznie siedmioma rozmiarami ramek, to jeszcze same liczby są ciekawe, bo nietuzinkowe. Z jednej strony są to ekstremalnie krótkie tylne widełki o długości 415 mm, które z drugiej strony są kompensowane przez dość luźny kąt główki ramy. Otrzymujesz niezwykle kompaktowe wymiary, ale nie powinno to odbywać się kosztem zbytniej płynności jazdy - nawet jeśli na drodze robi się trochę nierówno.

Geometria Salsa Warroad 700c

4952.554.55657.55961
rura podsiodłowa (w mm)400450485520530555580
Pozioma rura górna (w mm)499525545560575590610
główka ramy (w mm)92132152172192212232
Rozstaw osi (w mm)98099410041020103610511066
tylny trójkąt (w mm)415415415415415415415
Kąt skrętu (w °)70.5717171717171
Kąt siedziska (w °)75747373737372.5
Zasięg (mm)363368372381390399407
Stosy (mm)507546565584603622641


Kompletna grupa Ultegra i bardzo lekkie koła od WTB

Poza kompletem ramy, Warroad jest dostępny w sumie w czterech wariantach wyposażenia - trzy z nich z małymi kołami 650b i jedna wersja z klasycznymi oponami 28″. Testowaliśmy to drugie; za bardzo wysoką cenę poniżej 5.000 euro otrzymujesz wysokiej jakości ramę i widelec, kompletną grupę Shimano Ultegra R7000 z dopasowanymi hamulcami hydraulicznymi, niezwykle lekki zestaw kołowy WTB z aluminiowymi obręczami i osprzętem naszej własnej firmy. Nasz testowy rower w rozmiarze M waży 8,63 kg – bez pedałów. Bardzo dobra wartość!

W przypadku grupy Ultegra Warroad wyraźnie pokazuje swój związek z klasycznym rowerem wyścigowym - ma to zalety i wady w przypadku jazdy po szutrze. Na przykład musisz zrezygnować z tłumienia tylnej przerzutki, co prowadzi do tego, że łańcuch uderza zauważalnie bardziej w nierówny teren niż w przypadku tylnej przerzutki GRX lub Ultegra RX. Z drugiej strony istnieje duży zakres przełożeń przy stosunkowo małych skokach, podczas gdy z korbą 50/34 i kasetą 11-32 jest przeznaczony bardziej do dużych prędkości na płaskim terenie niż godzin podjazdów po stromych leśnych drogach .



Ramki do zdjęć Salsa Warroad Carbon
widelec amortyzowany Salsa Warroad Carbon Deluxe
wirniki WTB Proterra / WTB KOM Light i23
opona Donnelley Strada 32mm (w serii: WTB Exposure 30)
przerzutka tylna Shimano Ultegra R8000GS
dźwignia zmiany biegów Shimano Ultegra
korba Shimano Ultegra R8000 50/34t
przerzutka Shimano Ultegra
Hamulec Shkmano Ultegra R8020
sztyca Przewodnik salsy Deluxe
siodło Wyścig WTB Volt 135
trzon Przewodnik po salsie
Lenker Salsa Cowbell deluxe

Wizualnie dość niepozorne koła WTB wykonane z piast Proterra i felg aluminiowych KOM Light i23 okazują się hitem Salsa Warroad. Wraz z - co prawda dość lekkimi i wąskimi - oponami Donnelley Strada, reprezentują one jeden z najlżejszych systemów kół na naszym polu testowym. Mówiąc o oponach: Strada nie jest pełnoprawną oponą szutrową i bardziej należy do kategorii „Road Plus” - nieco szersza opona do rowerów szosowych o lekkim profilu do lekkiego użytku w terenie.



Strada jest lekko wyprofilowana, więc dobrze się toczy, ale szybko przegrywa w terenie.

Wszystkie załączniki pochodzą bezpośrednio z Salsy, co jest bardziej cechą jakości niż punktem krytyki. W szczególności kierownica Cowbell Deluxe jest jedną z najlepszych, jakie można obecnie dostać w rejonie Gravel lub Allroad. Zarówno pod względem ergonomii, jak i wagi.

Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:



[blog template=”templates/list-loop.php” posts_per_page=”5″ taxonomy=”post_tag” tax_term=”43022″ order=”rand”]

Let's Gravel: The Salsa Warroad Carbon Ultegra

Salsa Warroad na pierwszy rzut oka wydaje się całkiem interesująca. Z jednej strony wynika to oczywiście z atrakcyjnego wykończenia lakieru, który pięknie podkreśla karbonową ramę Warroad. Jednak to, co rzuca się w oczy od razu, znajduje potwierdzenie na pierwszych metrach – rama jest niezwykle kompaktowa, ale to w połączeniu z atrakcyjną masą całkowitą i lekkimi kołami zapewnia dobre przyspieszenie. W ten sposób możesz szybko ponownie przyspieszyć na stromych odcinkach lub po zakrętach i „pchać” Salsa Warroad. Dzięki tej zwinności Warroad raz po raz wywołuje szeroki uśmiech na naszych twarzach i emanuje dużą przyjemnością z jazdy.



Niska masa całkowita, lekkie koła, płynnie toczące się opony: Warroad można szybko rozpędzić.

Wada tych cech: jeśli drogi się pogarszają, ścigający się po wszystkich drogach musi walczyć: szybko się denerwuje i tu i ówdzie traci płynność. Komfort natomiast jest bardzo dobry - współdziałanie ramy, kół i punktów styku wydaje się tu dobrze działać.

Nawet jeśli rama mogłaby uchodzić za doświadczonego gravlera, Warroad swoim wyposażeniem pokazuje, że wciąż ma geny rowerów wyścigowych. Obwód Shimano Ultegra to pierwszy wykrzyknik w tym względzie. Idealny do szybkich przejażdżek po dobrych ścieżkach bez zbyt stromych wzniesień. Ale jeśli dużo podróżujesz w terenie i chcesz poradzić sobie z jednym lub drugim szutrowym podjazdem pod kołami, potrzebujesz odpowiedniej mocy w nogach.



Opony naszego roweru testowego dobrze radzą sobie na twardych nawierzchniach, ale nawet gruboziarnisty żwir popycha je do granic możliwości.

Opony są podobne: Donnelley Strada wyraźnie nadaje się tylko do lekkiej jazdy po żwirze. Ponieważ jeśli robi się trochę nierówno lub ślisko, tutaj szybko osiągasz swoje granice. Ale jeśli już dużo jeździsz po asfalcie i klasycznych drogach leśnych ze swoim rowerem szutrowym, powinieneś być pod wrażeniem świetnych właściwości tocznych opony. Salsa Warroad zbiera kolejne plusy dzięki imponującej kompatybilności z akcesoriami i częściom mocującym, które wygodnie leżą w dłoni.

Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:



[blog posts_per_page=”3″ taxonomy=”post_tag” tax_term=”42913,42952″ order=”desc” orderby=”rand”]

 

Powrót do: Lista najlepszych: przetestowane wysokiej klasy rowery szutrowe do 10.000 XNUMX euro

Wniosek: Salsa Warroad Carbon Ultegra 700c

Pro

  • Bardzo dobre przyspieszenie
  • Atrakcyjny wygląd
  • Wysoki komfort

Contra

  • Łatwo się denerwuje
  • Opony do lekkiej jazdy po szutrze

fakty

materiał ramyWęgiel
HamulecHamulec tarczowy Hydrauliczny
Waga8,63 kg
Cena4.999 Euro
Sieć www.salsacycles.com

ocena

82%

Cena-wydajność

75%
Salsa Warroad Carbon Ultegra 700c na rynku rowerów Velomotion
Salsa Warroad to rower szutrowy, który doskonale zdaje sobie sprawę ze swoich genów rowerów wyścigowych i nadal może dobrze spisywać się na szutrze. Jedną z najważniejszych cech jest zrównoważona wydajność z dobrym przyspieszeniem. Ze względu na wyposażenie, takie jak opony i przekładnie, Warroad jest bardziej odpowiedni do umiarkowanej jazdy po szutrze.
tagi:Wytrzymałośćżwir2020sportoworower szutrowyMiesiąc żwiru20salsaDroga wojenna

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Related Stories

  • Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
  • Rennstahl 853 Speed ​​​​Gravel na teście: Rower dla miłośników asfaltu i łatwego terenu
  • GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
  • Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
  • Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH