Test: W naszej redakcji ostatnie kilka tygodni i miesięcy było wyraźnie pod jasną wschodzącą gwiazdą rowerów szutrowych - poświęcamy cały miesiąc szutrowym wszechstronnym rowerom. Istotną częścią naszego Gravel February jest również kompleksowy test aktualnych rowerów klasy podstawowej. Przyjrzeliśmy się bardzo dokładnie łącznie 16 motocyklom do 2.000 euro i oczywiście sprawdziliśmy je w praktyce.
Początkujące rowery szutrowe 2020 w teście: przedział cenowy i pole testowe
Ceny do maksymalnie 2.000 euro mogą wydawać się nieco wysokie jak na rower dla początkujących – to prawda. Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że tylko kilka testowanych motocykli korzysta z tego – co prawda dość sportowego – przedziału cenowego. Średnia cena naszych kandydatów do testu to 0 euro, a najtańszy rower kosztuje nawet poniżej 1638 euro i kosztuje 999 euro.
Nic dziwnego, że najczęściej używanym materiałem na ramy jest aluminium — tylko dwóch z 16 testowanych kandydatów nie polega na sprawdzonym lekkim metalu, lecz na ramie stalowej. Oczywiście karbonu w tym przedziale cenowym nie znajdziecie, choć jeden czy drugi producent ma w swoim portfolio również tanie rowery z karbonowymi ramami – ale cięcia w wyposażeniu są odpowiednio duże.
Shimano GRX dominuje również w podstawowych rowerach szutrowych
Jeśli chodzi o wyposażenie: duża różnorodność jest tu na porządku dziennym. Pod względem przełożeń dominuje nowa grupa Shimano GRX, która jest zainstalowana na siedmiu rowerach testowych. Cztery inne rowery są wyposażone w różne grupy osprzętu od Shimano i Sram, jeden rower ma nawet zmianę biegów Microshift, co jest dość egzotyczne w tym kraju.
Wybór kół jest również ekscytujący. Z jednej strony jest rozmiar; W końcu trzy motocykle testowe toczą się na oponach o dużej objętości 650h, aby zapewnić lepszy komfort i przyczepność. Istnieją również duże różnice w wadze. Zważyliśmy wszystkie układy kół łącznie z oponami i tarczami hamulcowymi, ale bez kaset - wyniki były czasem naprawdę zaskakujące. Na jednym rowerze LRS ważył nieco ponad 3,1 kg, a tym samym przewyższył niektóre z droższych motocykli testowych w naszym polu testowym z najwyższej półki. O tym, jak duże są różnice, świadczy również fakt, że dwa koła były nawet w stanie przebić niechlubną granicę 4 kg dla zestawu kołowego. Aby spojrzeć na te liczby z perspektywy: średnia masa koła w podstawowym polu testowym wynosi prawie dokładnie 3,5 kg.
Waga całkowita średnio ponad 10kg
Zostańmy na chwilę przy temacie wagi. Jak już widać w małej skali z kołami, różnice są oczywiście ogólnie dość znaczące. W przypadku najlżejszego kandydata do testu waga zatrzymała się na niemal rewelacyjnych 9,45kg - dla porównania: najcięższy rower w terenie waży imponujące 12,1kg! Tutaj również średnia wartość klasyfikacji: 10,38 kg, czyli znacznie powyżej granicy 10 kg.
Ale to nie wszystko – bez przewidywania zbyt wielu rezultatów: praktyczne doświadczenie pokazało, że masa całkowita w klasie podstawowej nie miała decydującego wpływu na ogólne osiągi motocykli. Czynniki takie jak ergonomia i komfort odgrywają znacznie większą rolę i wpływają na przyjemność z jazdy w stopniu większym niż kilka gramów tu czy tam.
Rowery szutrowe dla początkujących 2020 w teście: przekonująco wszechstronne
Dajemy mu dwa plusy, jeśli chodzi o przydatność do codziennego użytku: tylko jeden tester nie miał możliwości zamontowania błotnika, a wszystkie 16 (!) kół miało nawet otwory na bagażniki. Jeśli więc na przykład chcesz używać roweru szutrowego jako sportowiec dojeżdżający do pracy, w tym roku masz ogromny wybór. Mówiąc o selekcji - zakres geometrii jest imponujący, nawet jeśli nie tak szeroki, jak w naszym ostatnim teście szutrowym prawie dwa lata temu. Różnice są jednak na tyle duże, że każdemu zainteresowanemu polecamy jazdę próbną na dwóch lub trzech różnych motocyklach.
Ogólnie byliśmy pozytywnie zaskoczeni występem naszych debiutantów. Szczególnie cieszy fakt, że nie było ani jednego roweru, którego w ogóle byśmy nie polecili. Jasne, różnice są, ale żaden z testowanych kandydatów nie był naprawdę „zły”. Różnice w ogólnej ocenie są odpowiednio niewielkie. Ze względu na znaczne różnice w opcjach montażu, geometrii, orientacji i wyglądzie rowerów, radzimy zatem zapoznać się z praktycznymi wrażeniami i przetestować rower, który chcesz, zanim go kupisz.
Publikując testy postępujemy jak zwykle: artykuły będą publikowane w regularnych odstępach czasu przez cały luty – masz więc dla siebie codzienną lekturę, a lista najlepszych ze wszystkimi naszymi podstawowymi rowerami szutrowymi 2020 rośnie krok po kroku i będzie w całości na koniec miesiąca do osiągnięcia. Wtedy w końcu przeczytasz wnioski z naszych testów oraz zalecenia dotyczące poszczególnych typów sterowników i obszarów zastosowania.
Oto przegląd testów:
Ranking: przetestowane podstawowe rowery szutrowe do 2.000 euro
Aktualizacja 2022: Rowery szutrowe testowane na dwóch polach testowych Rower szutrowy dla początkujących 2020: W ciągu ostatnich tygodni i miesięcy przetestowaliśmy dla Ciebie kilkanaście rowerów szutrowych do 2.000 euro. Pole testowe jest blisko siebie i nie było żadnych prawdziwych wartości odstających ani w górę, ani w dół - ale wykazano również, że rower szutrowy […]
Tutaj znajdziesz wszystkie artykuły i testy aktualnie publikowane w lutowym miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
- Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 2: Wszechstronny grawer ze stali dla łowców okazji
- Salsa Warbird Carbon Gravelbike w teście: Rower na wielkie przygody
- Test roweru szutrowego Breezer Inversion Pro: Niedrogi grawer ze stali do zwiedzania i codziennego użytku
- Test roweru szutrowego Marin Headlands 1: Świetny packer do rowerów (nie tylko) dla łowców okazji
- Test roweru szutrowego MTB Cycletech Traverse GRX: Zabawny towarzysz wypraw rowerowych
- Canyon Grail CF SL 8.0 Di2 w teście: Nieco inny żwirowy tourer?
- Recenzja roweru szutrowego Fuji Jari Carbon 1.1: Gravel tourer dla poszukiwaczy przygód
- Odnowienie! Miesiąc żwiru trwa: Przetestowane rowery szutrowe do turystyki i bikepackingu
- BMC URS Jeden rower szutrowy w teście: Drogi rower szutrowy, klasa sama w sobie
- Test roweru szutrowego Kona Libre DL: Sportowy rower turystyczny - nie tylko dla rowerzystów
- Recenzja roweru szutrowego Nukeproof Digger Comp: GRAVELITY — energiczny model podstawowy dla fanów szlaków
- Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
- Test roweru szutrowego Canyon Grail AL 7.0: Przekonujący pakiet dla kierowców o sportowym zacięciu
- Rennstahl 853 Speed Gravel na teście: Rower dla miłośników asfaltu i łatwego terenu
- Recenzja roweru szutrowego Trek Checkpoint SL 7: Szlachetny rower dla fanów sportowych szutrów
- Rower szutrowy Vaast A/1 w teście: Szybki Graveler Magnesium - Zrównoważony i niedrogi
- Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
- Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Journeyman Sora 650b: Niedrogi towarzysz podróży w każdym terenie
- Porady dotyczące zakupu roweru szutrowego: Który jest prawidłowy?
- Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
- Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
- Test roweru szutrowego Specialized Diverge Expert: Wygodnie na żwirowym tronie?
- Recenzja roweru szutrowego Bulls Grinder 3: Żwir o właściwościach codziennych
- Opony Donnelly X'plor MSO Gravel w teście: Wszechstronny specjalista od żwiru
- Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
- Test roweru szutrowego Drössiger Gravel Pit Goldstück: Mocny wszechstronny o klasycznym wyglądzie
- Recenzja roweru szutrowego Scott Addict Gravel 10: Ile wyścigów może wytrzymać rower szutrowy?
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 1: Początkujący szutr z dużą wygodą
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych
- Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad SL: Płynnie działający rower z mocnym osprzętem
- Rowery szutrowe z przerzutką lub bez: Łatwiejsze przełączanie?
- Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
- Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
- Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
- Właściwa opona szutrowa: Od wszechstronnych po specjalistyczne
- Triban RC 520 Gravel w teście: Decathlon rzuca wyzwanie konkurencji?
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance Elite: High-end w okazyjnej cenie?
- Test roweru szutrowego 2020: Początkujący do 2.000 euro: W teście 16 aktualnych modeli do 2.000 euro
- Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
- Testowanie roweru szutrowego Storck Grix Pro CX Extreme: Żywy nowicjusz z ogromnym współczynnikiem zabawy
- Test rowerów szutrowych 2020: high-end do 8.000 euro: W teście wzięło udział 15 aktualnych kierowców szutrowych
- Miesiąc Velomotion Gravel Luty: Wiosna dedykowana do rowerów szutrowych
Schreibe einen Kommentar