Test: Dzięki Storck Grix niemiecki producent klasy premium wchodzi teraz również na rynek żwiru - i to jak! Dzięki sportowej orientacji, opcjonalnym oponom 650b, lekkiemu pakietowi i wielu opcjom montażu, Storck Gravelbike jest wszechstronną maszyną do zabawy.
Storck Grix Pro CX Extreme: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 650b (także mobilny 700c)
Maksymalny prześwit opony: 2,1″ (650b) / 42 mm (700 cmXNUMX)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka na górnej rurze
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.470g/1.555g/3.025g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,50 kg
Cena: € 5.698
Wszechstronny rower szutrowy z efektem wow
Storck jest jednym z weteranów niemieckiej branży rowerowej, zwłaszcza w sektorze rowerów wyścigowych - tym bardziej zdumiewające, że miłośnicy żwiru musieli czekać na odpowiedni rower aż do teraz. Ale było warto! Grix Pro to logiczne nowe rozwiązanie i łączy w sobie wiele cech, które naszym zdaniem składają się na wysokiej jakości, wszechstronny, nowoczesny rower szutrowy. Rama i widelec z włókna węglowego poradzą sobie z oponami o szerokości 42 mm w rozmiarze 28″ i aż 2,1″ w mniejszym modelu 650b, dostępnych jest wiele otworów montażowych do uchwytów na butelki, przednich i tylnych bagażników, błotników i toreb, a także dostępne są warianty wyposażenia zarówno dla asfaltowych kowbojów, jak i szutrowych kierowców.
Zostańmy na chwilę przy ramie Grix Pro: oprócz wspomnianych cech, cieszy się również dobrze przemyślanymi detalami, takimi jak nisko naciągnięte dolne rurki tylnego trójkąta. Ta sztuczka nie tylko nadaje Grix Pro niezwykle efektowny wygląd, ale ma również na celu ograniczenie do minimum uderzania łańcuchem podczas jazdy w terenie. Jest rzeczą oczywistą, że tak wysokiej jakości rower jest wyposażony w osie z szybkozamykaczami z przodu iz tyłu oraz widelec w całości z włókna węglowego.
Spojrzenie na dane geometrii wyraźnie pokazuje sportowe korzenie Storcka, a także Grix Pro. Każdy, kto szuka wygodnego tourera i wyprostowanej pozycji siedzącej, jest tutaj wyraźnie w błędzie. Z drugiej strony, jeśli chcesz pozwolić szutrowi latać, czuć się komfortowo tylko z lekko podniesionym siodełkiem i chcesz wysłać swoje waty z ud bezpośrednio na podjazd, powinieneś znaleźć idealny rower szutrowy z Grix Pro.
Geometria Storck Grix Pro CX Extreme
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 460 | 490 | 520 | 550 |
Pozioma rura górna (w mm) | 529 | 550 | 571 | 593 |
główka ramy (w mm) | 101 | 125 | 150 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Kąt skrętu (w °) | 69.5 | 71.1 | 72.5 | 72.5 |
Kąt siedziska (w °) | 72.5 | 72.5 | 72.5 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 366 | 378 | 390 | 402 |
Stosy (mm) | 517 | 546 | 575 | 604 |
Najlepszy rower szutrowy 2021 roku? Nominowaliśmy 10 naszych faworytów:
Top 10: Najlepsze rowery szutrowe 2021 roku — wszechstronni wyznaczacze trendów
Nowości produktowe / Gravel: Oprócz długo działającego e-roweru, rower szutrowy jest prawdopodobnie wielkim odkryciem ostatnich kilku lat w kolarskim świecie. Dzięki swojej ogromnej wszechstronności, gravele wciąż cieszą się dużą popularnością. Nic więc dziwnego, że wybór jest teraz gigantyczny. Niemniej jednak staraliśmy się znaleźć dla Ciebie 10 najlepszych rowerów szutrowych 2021! Najbardziej ekscytujący […]
W najlepszym wydaniu: sprzęt praktycznie bez słabych punktów
Kiedy Storck Grix Pro CX Extreme pojawił się w redakcji, wzbudził wiele zainteresowanych spojrzeń. Wizualnie, z oponami Schwalbe o szerokości 2,1 cala, małymi kołami i bardzo czystym wyglądem, daleko mu do standaryzacji. Następny efekt wow pochodzi z liftingu; Mimo grubych opon rower w rozmiarze M waży bez pedałów zaledwie 8,5 kg. Oprócz zestawu lekkiej ramy, ważną rolę odgrywa w tym przede wszystkim wysokiej jakości, eleganckie wyposażenie. Storck chce prawie 5.700 euro za ten wariant wyposażenia, ale jako kupujący otrzymujesz również „pełną kaplicę”: przerzutka jest przełączana za pomocą kombinacji Sram Force AXS STI i zupełnie nowej przerzutki tylnej Sram Eagle AXS - oczywiście całkowicie bezprzewodowej . 10-biegowa kaseta 50-12 o wyglądzie przypominającym olej oferuje imponujący zakres 500%, a nawet przewyższa niektóre klasyczne napędy do rowerów wyścigowych z dwoma tarczami z przodu, nawet bez przedniej przerzutki. Odpowiednio, hamulce tarczowe Sram Force spowalniają.
Ramki do zdjęć | Storkc Grix Pro |
widelec amortyzowany | Storck Grix Pro |
wirniki | DT Swiss XRC1200 27,5 |
opona | Schwalbe Rocket Ron 2,1" |
przerzutka tylna | SRAM XX1 AXS |
dźwignia zmiany biegów | Sram Force AXS |
korba | Siła taranu 1 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Mocowanie płaskie Sram Force Disc |
sztyca | Storck Carbon 27,2 |
siodło | Sprzedam San Marco GND |
trzon | Storck RBSU350 Carbon |
Lenker | Storck RBSU350 Carbon |
Następna atrakcja zestawu kół: Również tutaj DT Swiss XRC1200 jest tylko najlepszy - masywne obręcze z włókna węglowego zmniejszają wagę koła do nieco ponad 3 kg pomimo grubych opon - połączenie i tak jest optycznie atrakcją, a wewnętrzne elementy DT Swiss 240, w tym zębate wolnobieg tarczowy obiecuje wiele beztroskich kilometrów. Opony Rocket Ron o szerokości 2,1 cala firmy Schwalbe oferują dużą objętość na obręczach o szerokości 22,5 mm, aby zapewnić przyczepność i komfort na złym podłożu, ale dzięki powściągliwemu profilowi toczą się niewiele gorzej niż klasyczna opona szutrowa. Jeśli chcesz, możesz oczywiście bez problemu jeździć również na klasycznych kołach z obręczami 700c. Tutaj kończy się opona o szerokości 42 mm - świetna opcja na drugi zestaw kół, aby dostosować Grix Pro do jazdy w terenie lub na długich dystansach, w zależności od obszaru zastosowania.
Jeśli chodzi o inne części dodatkowe, szczególnie rzuca się w oczy połączenie kierownicy i mostka z włókna węglowego. Pasuje jak ulał do czystego wyglądu Grix Pro, a dzięki swojemu negatywnemu nachyleniu podkreśla i tak już sportową orientację wszechstronnego roweru szutrowego Storck. To nasza jedyna krytyka; Jeśli chcesz później dostroić pozycję siedzenia lub ergonomię kokpitu, nie możesz uniknąć zakupu nowego mostka i kierownicy.
Let's Gravel: Storck Grix Pro CX Extreme
Storck Grix Pro CX Extreme różni się znacznie od wielu rowerów szutrowych już po kilku metrach jazdy. Zasadniczo ma to na celu całkowity brak osądzania. Ale to nie tylko wygląd, jak już wspomniano, od razu po rozpoczęciu jazdy można poczuć, że w tym rowerze jest coś innego. Prawie żaden inny rower szutrowy nie jest tak zabawny, zwinny i bezpośredni jak Storck Grix Pro CX Extreme. Niemal przypomina crossera na sterydach, ale bez całkowitego pominięcia płynnej pracy i komfortu, które są tak ważne w rowerach szutrowych. W szczególności opony o dużej objętości i nisko zawieszony tył zapewniają motocyklowi duży komfort bez utraty żywotności. Więc ten rower szutrowy zaprasza do dobrej zabawy.
Kiedy już usiądziesz w siodle, chcesz po prostu dodać gazu i naprawdę dać Grixowi ostrogi. Tutaj do gry wchodzi imponująco niska waga i pierwszorzędne koła, które zapewniają niesamowitą żywotność. W rezultacie tak naprawdę chcesz tylko przyspieszać i biec Storckiem. Wszystkie te funkcje są niezwykle zabawne, ale mogą również stać się wadą, gdy potrzebna jest płynniejsza praca przy wyższych prędkościach. Ponieważ w tym miejscu żywy nowicjusz może się trochę zdenerwować.
Jak już wspomniano, sprzęt jest niezwykle wysokiej jakości. Bezprzewodowa kombinacja Sram spełnia swoje zadanie i działa precyzyjnie i płynnie z imponującą przepustowością. Pierwszorzędna ergonomia połączenia siodełka i kierownicy z mostkiem zapewnia wygodną jazdę, a także sprawia, że dłuższe wycieczki stają się przyjemnością. Są tylko małe odliczenia, ponieważ ci, którzy nie mogą dogadać się z kokpitem, muszą przeprowadzić skomplikowaną konwersję na mostek i kierownicę lub nowy kokpit, ponieważ opcje ustawień są tutaj bardzo ograniczone. Przydatność do codziennego użytku Storck Grix Pro CX Extreme jest podniesiona do bardzo wysokiego poziomu dzięki dużej kompatybilności akcesoriów, a także umożliwia wielodniowe wycieczki rowerowe.
Tutaj znajdziesz wszystkie artykuły i testy aktualnie publikowane w lutowym miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
- Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 2: Wszechstronny grawer ze stali dla łowców okazji
- Salsa Warbird Carbon Gravelbike w teście: Rower na wielkie przygody
- Test roweru szutrowego Breezer Inversion Pro: Niedrogi grawer ze stali do zwiedzania i codziennego użytku
- Test roweru szutrowego Marin Headlands 1: Świetny packer do rowerów (nie tylko) dla łowców okazji
- Test roweru szutrowego MTB Cycletech Traverse GRX: Zabawny towarzysz wypraw rowerowych
- Canyon Grail CF SL 8.0 Di2 w teście: Nieco inny żwirowy tourer?
- Recenzja roweru szutrowego Fuji Jari Carbon 1.1: Gravel tourer dla poszukiwaczy przygód
- Odnowienie! Miesiąc żwiru trwa: Przetestowane rowery szutrowe do turystyki i bikepackingu
- BMC URS Jeden rower szutrowy w teście: Drogi rower szutrowy, klasa sama w sobie
- Test roweru szutrowego Kona Libre DL: Sportowy rower turystyczny - nie tylko dla rowerzystów
- Recenzja roweru szutrowego Nukeproof Digger Comp: GRAVELITY — energiczny model podstawowy dla fanów szlaków
- Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
- Test roweru szutrowego Canyon Grail AL 7.0: Przekonujący pakiet dla kierowców o sportowym zacięciu
- Rennstahl 853 Speed Gravel na teście: Rower dla miłośników asfaltu i łatwego terenu
- Recenzja roweru szutrowego Trek Checkpoint SL 7: Szlachetny rower dla fanów sportowych szutrów
- Rower szutrowy Vaast A/1 w teście: Szybki Graveler Magnesium - Zrównoważony i niedrogi
- Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
- Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Journeyman Sora 650b: Niedrogi towarzysz podróży w każdym terenie
- Porady dotyczące zakupu roweru szutrowego: Który jest prawidłowy?
- Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
- Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
- Test roweru szutrowego Specialized Diverge Expert: Wygodnie na żwirowym tronie?
- Recenzja roweru szutrowego Bulls Grinder 3: Żwir o właściwościach codziennych
- Opony Donnelly X'plor MSO Gravel w teście: Wszechstronny specjalista od żwiru
- Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
- Test roweru szutrowego Drössiger Gravel Pit Goldstück: Mocny wszechstronny o klasycznym wyglądzie
- Recenzja roweru szutrowego Scott Addict Gravel 10: Ile wyścigów może wytrzymać rower szutrowy?
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 1: Początkujący szutr z dużą wygodą
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych
- Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad SL: Płynnie działający rower z mocnym osprzętem
- Rowery szutrowe z przerzutką lub bez: Łatwiejsze przełączanie?
- Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
- Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
- Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
- Właściwa opona szutrowa: Od wszechstronnych po specjalistyczne
- Triban RC 520 Gravel w teście: Decathlon rzuca wyzwanie konkurencji?
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance Elite: High-end w okazyjnej cenie?
- Test roweru szutrowego 2020: Początkujący do 2.000 euro: W teście 16 aktualnych modeli do 2.000 euro
- Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
- Testowanie roweru szutrowego Storck Grix Pro CX Extreme: Żywy nowicjusz z ogromnym współczynnikiem zabawy
- Test rowerów szutrowych 2020: high-end do 8.000 euro: W teście wzięło udział 15 aktualnych kierowców szutrowych
- Miesiąc Velomotion Gravel Luty: Wiosna dedykowana do rowerów szutrowych
Schreibe einen Kommentar