Test: Cinelli Zydeco 2020 to nie tylko efektowny wizualnie, ale także technicznie przekonujący rower szutrowy, który powinien spodobać się szczególnie sportowym rowerzystom.
Cinelli Zydeco 2020: fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
Maksymalny prześwit opony: 42mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka na górnej rurze
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.720g/1.905g/3.625g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,10 kg
Cena: € 1.899
Wysokiej jakości rama z genami krzyżowymi
Zydeco tradycyjnego włoskiego producenta Cinelli to stary znajomy: jest w portfolio od kilku lat i pierwotnie był niedrogim crossowcem klasy podstawowej. Jednak w ostatniej generacji Cinelli zatarł już i tak niejasne granice między cyclocrossem a gravelem, aby następnie w pełni poprzeć kartę Gravel na rok modelowy 2020 - pokazuje to również napis Koncepcja projektu żwiru na górnej rurze. Nowe „szutrowe” elementy pięknie wykończonej aluminiowej ramy wykonanej z rur Columbus Zonal w typowym stylu Cinelli to przede wszystkim liczne punkty mocowania butelek i/lub toreb, nieco przeprojektowana geometria oraz, co nie mniej ważne, przód i tylne osie przelotowe.
Zostańmy na chwilę przy temacie punktów mocowania: ze zwykłymi dwoma miejscami na uchwyty na butelki na siodełku i dolnej rurze, tylnymi oczkami bagażnika, a także mocowaniami błotników, które są teraz prawie standardem, Cinelli Gravelbike jest również wyposażony w dwa oczka na górnej rurze, tak aby i tu móc przyczepić torbę. Rower nie oferuje tak wielu opcji, jak sprawdzeni specjaliści od bikepackingu, ale wybór powinien wystarczyć kolarzom turystycznym lub sportowym osobom dojeżdżającym do pracy. Zwłaszcza, że projektanci Cinelli pomyśleli również o szczegółach: rozstaw osi został dobrany w taki sposób, że nawet z zamontowanymi błotnikami prawie nie występuje zachodzenie na siebie palców, tzn. nie uderzasz palcami w przednie koło lub błotnik .
Sam wizualnie Cinelli wyróżnia się z tłumu - na naszym polu testowym nie było równie rzucającego się w oczy roweru szutrowego. To kwestia gustu, ale nam bardzo podoba się kolorystyka. To samo dotyczy przetwarzania; Czyste spawy, brak nieestetycznych krawędzi i doskonała dokładność wymiarowa, na przykład podczas wkręcania tylnej osi przelotowej, wiedzą, jak zadowolić. Przy wadze ramy ok. 1.760 g i wysokiej jakości osprzętu włoskiego, który kosztuje 1.899 euro, nasze wagi dla rozmiaru M Zydeco zatrzymują się na dobrych 10,1 kg.
Jak wspomniano, geometria Cinelli Zydeco została dostosowana na ten sezon i nieco przycięta w kierunku Gravel. Niemniej jednak motocykl nie może całkowicie ukryć swoich crossowych genów: z jednej strony istnieje sportowa wartość stack-to-reach wynosząca 1,45, przy której większość rowerzystów powinna siedzieć na Zydeco raczej rozciągniętym iz zauważalnym zwisem. Stromy kąt skrętu obiecuje dużą zwinność, podczas gdy 440-milimetrowe podpory łańcucha, które są niemal niezwykle długie, powinny zauważalnie poprawić płynność – zwłaszcza w terenie.
Geometria Cinelli Zydeco 2020
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 510 | 540 | 560 | 590 |
Pozioma rura górna (w mm) | 510 | 520 | 539 | 560 | 580 |
główka ramy (w mm) | 100 | 120 | 140 | 160 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 440 | 440 | 440 | 440 | 440 |
Rozstaw osi (w mm) | 1010 | 1017 | 1025 | 1037 | 1047 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 71 | 71.5 | 72 | 72.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74 | 73.5 | 73 |
Zasięg (mm) | 371 | 375 | 380 | 390 | 399 |
Stosy (mm) | 510 | 530 | 551 | 572 | 592 |
Okrągły sprzęt bez znaczących słabości
Trzy rowery w portfolio Cinelli na rok 2020 noszą nazwę Zydeco. Oprócz Zydeco 2020, które testowaliśmy, są to Zydeco Lala i King Zydeco. Nawet jeśli dzielą one żwirowe pole zastosowania, wszyscy polegają na własnych ramach. Podstawowy model, Zydeco Lala, ma nieco prostszą aluminiową ramę, podczas gdy model z wyższej półki, King Zydeco, jest wyposażony w elegancką ramę z włókna węglowego. Zydeco 2020 jest wyposażony w dość atrakcyjne i odpowiednie wyposażenie za cenę wywoławczą. W tym miejscu warto również wspomnieć o lekkim widelcu Columbus Futura Gravel w całości z włókna węglowego - nie jest to oczywistość w tym przedziale cenowym.
Napęd i hamulce pochodzą prawie w całości od Sram. Napęd Apex 1 z pierścieniem 42 z przodu i kasetą 11-42 z tyłu oferuje zakres przełożeń 382%. To powinno wystarczyć większości rowerzystów, ale rozstaw 42 z przodu wymaga lekkiego uderzenia w nogi podczas stromych podjazdów. Sprawdzone od kilku generacji hydrauliczne hamulce Apex w połączeniu z tarczami 160 mm zapewniają dobrą siłę hamowania nawet na dłuższych zjazdach.
Ramki do zdjęć | Strefa Columbus Cinelli Zydeco 2020 |
widelec amortyzowany | Columbus Futura zwężany |
wirniki | Piasty Formula / Błyszczące felgi |
opona | WTB Riddler 37mm |
przerzutka tylna | Ram Apex1 |
dźwignia zmiany biegów | Ram Apex1 |
korba | FSA Omega 42t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Mocowanie płaskie Sram Apex |
sztyca | Cinelli 6061 31,6 mm |
siodło | Cinelli SSM Monza |
trzon | Cinelli 6061 |
Lenker | Flara Cinelli 6061 |
Koła są dostarczane z własnymi obręczami i piastami Formula - pod względem masy plasują się pośrodku naszych podstawowych rowerów. Zamontowane opony WTB Riddler mają szerokość 37 mm i mają więcej niż wystarczającą przepustowość w Zydeco. Sam Cinelli określa 42 mm jako maksymalny prześwit na opony.
Let's Gravel: Cinelli Zydeco 2020
Dla nas Cinelli Zydeco 2020 był zdecydowanie jedną z niespodzianek w dziedzinie testów podstawowych.
Wizualnie klasyczny włoski wygląda świetnie i przekonuje pięknym kształtem w połączeniu z efektownymi elementami konstrukcyjnymi. Wysokiej jakości obróbka rur Columbus Zonal aluminiowej ramy również przyczynia się do udanego wyglądu.
Oprócz optyki, Cinelli Zydeco 2020 ma również wiele do zaoferowania w podróży. Zrównoważona, a jednocześnie sportowa geometria stosunkowo szybko pokazuje, że ten rower nie może całkowicie zerwać z przełajową przeszłością. Jest to również zauważalne w dość zwinnym zachowaniu podczas jazdy, ponieważ Zydeco 2020 ma dobre przyspieszenie i charakteryzuje się bezpośrednim sterowaniem. Szybko jednak zdajesz sobie sprawę, jak poważnie Włosi traktują szutr, gdy przyjrzysz się płynnemu prowadzeniu roweru.
Jest to bardzo wspierane przez długie rozpórki i zapewnia przyjemne bezpieczeństwo na nierównym terenie lub na szybszych przejazdach bez poczucia ospałości motocykla. Jednak ze względu na dość stromy kąt skrętu i sportową platformę komfort jazdy trochę ucierpi, co nie stanowi problemu na normalnych szutrowych trasach, ale czasami może być niewygodne, szczególnie na długich trasach i trudnych przejściach.
Jeśli już mówimy o długich trasach szutrowych, to musimy oczywiście pochwalić również dużą ilość punktów mocowania toreb, bagażników i uchwytów. Ponownie widać, że deweloperzy Cinelli bardzo chcą skupić się na Gravelu. Zwłaszcza na długich trasach lub kilkudniowych wycieczkach będziesz mógł dołączyć cały materiał, co przemawia za wszechstronnością Cinelli Zydeco 2020.
Dopełnieniem tego pakietu jest udany sprzęt. Z 1-biegową grupą Sram Apex zawierającą 160 hamulców jesteś przygotowany na każdą ewentualność. Własne obręcze dobrze pasują do ogólnego obrazu i zapewniają wszystko, czego potrzebujesz na przejażdżki po szutrze.
Tutaj znajdziesz wszystkie artykuły i testy aktualnie publikowane w lutowym miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
- Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 2: Wszechstronny grawer ze stali dla łowców okazji
- Salsa Warbird Carbon Gravelbike w teście: Rower na wielkie przygody
- Test roweru szutrowego Breezer Inversion Pro: Niedrogi grawer ze stali do zwiedzania i codziennego użytku
- Test roweru szutrowego Marin Headlands 1: Świetny packer do rowerów (nie tylko) dla łowców okazji
- Test roweru szutrowego MTB Cycletech Traverse GRX: Zabawny towarzysz wypraw rowerowych
- Canyon Grail CF SL 8.0 Di2 w teście: Nieco inny żwirowy tourer?
- Recenzja roweru szutrowego Fuji Jari Carbon 1.1: Gravel tourer dla poszukiwaczy przygód
- Odnowienie! Miesiąc żwiru trwa: Przetestowane rowery szutrowe do turystyki i bikepackingu
- BMC URS Jeden rower szutrowy w teście: Drogi rower szutrowy, klasa sama w sobie
- Test roweru szutrowego Kona Libre DL: Sportowy rower turystyczny - nie tylko dla rowerzystów
- Recenzja roweru szutrowego Nukeproof Digger Comp: GRAVELITY — energiczny model podstawowy dla fanów szlaków
- Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
- Test roweru szutrowego Canyon Grail AL 7.0: Przekonujący pakiet dla kierowców o sportowym zacięciu
- Rennstahl 853 Speed Gravel na teście: Rower dla miłośników asfaltu i łatwego terenu
- Recenzja roweru szutrowego Trek Checkpoint SL 7: Szlachetny rower dla fanów sportowych szutrów
- Rower szutrowy Vaast A/1 w teście: Szybki Graveler Magnesium - Zrównoważony i niedrogi
- Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
- Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Journeyman Sora 650b: Niedrogi towarzysz podróży w każdym terenie
- Porady dotyczące zakupu roweru szutrowego: Który jest prawidłowy?
- Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
- Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
- Test roweru szutrowego Specialized Diverge Expert: Wygodnie na żwirowym tronie?
- Recenzja roweru szutrowego Bulls Grinder 3: Żwir o właściwościach codziennych
- Opony Donnelly X'plor MSO Gravel w teście: Wszechstronny specjalista od żwiru
- Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
- Test roweru szutrowego Drössiger Gravel Pit Goldstück: Mocny wszechstronny o klasycznym wyglądzie
- Recenzja roweru szutrowego Scott Addict Gravel 10: Ile wyścigów może wytrzymać rower szutrowy?
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 1: Początkujący szutr z dużą wygodą
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych
- Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad SL: Płynnie działający rower z mocnym osprzętem
- Rowery szutrowe z przerzutką lub bez: Łatwiejsze przełączanie?
- Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
- Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
- Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
- Właściwa opona szutrowa: Od wszechstronnych po specjalistyczne
- Triban RC 520 Gravel w teście: Decathlon rzuca wyzwanie konkurencji?
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance Elite: High-end w okazyjnej cenie?
- Test roweru szutrowego 2020: Początkujący do 2.000 euro: W teście 16 aktualnych modeli do 2.000 euro
- Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
- Testowanie roweru szutrowego Storck Grix Pro CX Extreme: Żywy nowicjusz z ogromnym współczynnikiem zabawy
- Test rowerów szutrowych 2020: high-end do 8.000 euro: W teście wzięło udział 15 aktualnych kierowców szutrowych
- Miesiąc Velomotion Gravel Luty: Wiosna dedykowana do rowerów szutrowych
łyk mówią
Test jest naprawdę pouczający i dobrze się go czyta.
Zarówno rama, jak i widelec mają oczka do mocowania stałych błotników.
Czy odległość między widelcem a oponą zamontowaną podczas testu jest do tego wystarczająca?
Michała Faissa mówią
Witaj Golo!
Dziękuję za kwiaty. Dzięki wbudowanym oponom 37 mm jest więcej niż wystarczająco miejsca na błotniki, Cinelli twierdzi nawet, że opony 42 mm + błotniki mieszczą się w ramie i widelcu - ale potem robi się dość ciasno. Na wszelki wypadek powiedziałbym, że 40 mm + błotniki to maksimum.
Pozdrawiam
łyk mówią
Brzmi dobrze!
Sam mam 1,83 m wzrostu (w kroku ok. 87 cm). Wybierz rozmiar M lub L. Co byś doradził?
Alex mówią
Dziękujemy za obszerną relację!
Chciałbym się zgodzić z ostatnim pytaniem dotyczącym rozmiaru, ponieważ wygląda na to, że rama testowa i tak nie jest dla Ciebie za duża 😉 Bazując na Twoim wzroście i doświadczeniu, mogę. z ramą M zapytać?
Dzięki i LG
nico mówią
Dziękujemy za testowanie! Czy obręcze są przystosowane do zastosowania bezdętkowego?
Tomasza Herrena mówią
Rama, konstrukcja i Apex1 są już dostępne w modelu 2019. Kupiłem w lipcu 2019 r. Moja wersja ma hamulce tarczowe z linkami i jest standardowo wyposażona w kasetę 11-36; 42 byłoby możliwe. Z przodu mam 42 zęby. Na dłuższych podjazdach trzeba trochę "gryźć"; może rozmiar ramy M jest dla mnie trochę za duży przy wzroście 174 cm. Ale jestem bardzo zadowolony i cieszę się nim, co ma również związek z udaną optyką.