Nowości od redaktorów: Ponad 30 testów najnowszych rowerów szutrowych wszystkich odpowiednich producentów, informacje o produktach i historie: luty w Velomotion to przede wszystkim rowery szutrowe. Nowy trend w rowerach wyścigowych łączy wszystko, od codziennego użytku po sporty terenowe, w ekscytującej różnorodności modeli we wszystkich przedziałach cenowych - i wszystko bez silnika.
Rowery wyścigowe z odmiennością: kto by pomyślał, że lekkie rowery z zakrzywioną ramą ponownie zelektryzują całą branżę? Oczywiście my w redakcji cały czas śledziliśmy ten temat - od boomu przełajowego, który rozpoczął się dobre dziesięć lat temu, poprzez pojawienie się pojedynczych napędów i opon bezdętkowych, aż po pierwsze wyścigówki terenowe, wielu które były nadal w użyciu w 2015 r., uznano za trend krótkotrwały. To, że rowerowi szutrowemu udało się wypracować tak ważną pozycję, zaskoczyło wielu ekspertów z branży – zwłaszcza w obliczu trwającego boomu na e-rowery, który ogarnia jeden typ roweru po drugim.
W pewnym sensie rower szutrowy jest alternatywą dla dynamicznie rozwijającego się e-roweru i przywraca tradycyjną technologię rowerową w centrum uwagi. Jedno i drugie może być powiązane. W przypadku rowerów elektrycznych wiele aspektów tradycyjnych rowerów schodzi na dalszy plan – opór toczenia, ergonomia siedzenia czy przełożenia są przyćmione przez silnik. W przypadku rowerów szutrowych te aspekty ponownie znajdują się w centrum uwagi.
Już z naszego ostatni duży test roweru szutrowego Jeszcze dwa lata temu wiedzieliśmy, jak szeroki asortyment obejmuje ten nowy rodzaj pokrowców na rowery. Mimo to znów byliśmy zaskoczeni, jak wiele różnych rowerów i konceptów zgromadziło się pod „dachem” gravela. Od tego zależy geometria, wybór grupy osprzętu, opony, a także rozmiar kół. Szczególnie pozytywne było to, że koncepcje motocykli bardzo się od siebie różnią, ale same w sobie są rozstrzygające. Wydaje się, że czasy crossowców ze zmienioną marką dobiegły końca — nawet jeśli niektóre rowery szutrowe nadal z dumą przenoszą swoje DNA CX na szutr.
Na czym polega atrakcyjność wyścigowych motocykli terenowych? To już ekscytujące, że hamulce tarczowe były w stanie wydobyć kierownicę wyścigową z lasu. Rękojeść, obdarzona różnymi pozycjami uchwytu, stała się jeszcze bardziej wszechstronna dzięki nowym kształtom i może być teraz używana zarówno w sporcie, jak i na wycieczkach oraz w życiu codziennym - a do każdego z tych celów są specjaliści. Na przykład geometria Scott Addict Gravel jest nadal stosunkowo zbliżona do geometrii klasycznego roweru szosowego; Bulls Grinder to coś w rodzaju „roweru wyścigowego plus" do przełączania między asfaltem a naturalnymi ścieżkami. Z kolei Fuji Jari Carbon jest przeznaczony do długich wypraw terenowych w trybie bikepacking pod względem przełożenia, rozmiaru kół i szczegółowe wyposażenie.
Zaletą jest to, że prawie nie ma zastosowania, do którego rower szutrowy nie byłby idealny. Nic więc dziwnego, że młody gatunek daje branży prawdziwy impuls. Pod koniec 2018 roku gigant komponentów Shimano zaprezentował grupę GRX, z jedną lub dwiema tarczami i specjalnymi przełożeniami, po długim okresie bezczynności specjalnie przystosowany do rowerów szutrowych. Poszczególne komponenty GRX można znaleźć w prawie każdym współczesnym rowerze szutrowym, a wiele z nich wykorzystuje całą grupę.
I wreszcie: błotniki i bagażniki można zamontować na prawie wszystkich naszych kandydatach do testów. Dotyczy to nie tylko tanich, wygodnych rowerów dla początkujących, ale także wielu naprawdę sportowych i lekkich szutrowych kierowców. Codzienne użytkowanie i użytkowanie sportowe nie będą się już wykluczać.
Wystarczający powód na Miesiąc Velomotion Gravel z ponad 30 testami, licznymi prezentacjami nowych produktów na temat Gravel i różnymi historiami.
Mamy nadzieję, że lubisz czytać!
Tutaj znajdziesz wszystkie artykuły i testy aktualnie publikowane w lutowym miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
- Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 2: Wszechstronny grawer ze stali dla łowców okazji
- Salsa Warbird Carbon Gravelbike w teście: Rower na wielkie przygody
- Test roweru szutrowego Breezer Inversion Pro: Niedrogi grawer ze stali do zwiedzania i codziennego użytku
- Test roweru szutrowego Marin Headlands 1: Świetny packer do rowerów (nie tylko) dla łowców okazji
- Test roweru szutrowego MTB Cycletech Traverse GRX: Zabawny towarzysz wypraw rowerowych
- Canyon Grail CF SL 8.0 Di2 w teście: Nieco inny żwirowy tourer?
- Recenzja roweru szutrowego Fuji Jari Carbon 1.1: Gravel tourer dla poszukiwaczy przygód
- Odnowienie! Miesiąc żwiru trwa: Przetestowane rowery szutrowe do turystyki i bikepackingu
- BMC URS Jeden rower szutrowy w teście: Drogi rower szutrowy, klasa sama w sobie
- Test roweru szutrowego Kona Libre DL: Sportowy rower turystyczny - nie tylko dla rowerzystów
- Recenzja roweru szutrowego Nukeproof Digger Comp: GRAVELITY — energiczny model podstawowy dla fanów szlaków
- Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
- Test roweru szutrowego Canyon Grail AL 7.0: Przekonujący pakiet dla kierowców o sportowym zacięciu
- Rennstahl 853 Speed Gravel na teście: Rower dla miłośników asfaltu i łatwego terenu
- Recenzja roweru szutrowego Trek Checkpoint SL 7: Szlachetny rower dla fanów sportowych szutrów
- Rower szutrowy Vaast A/1 w teście: Szybki Graveler Magnesium - Zrównoważony i niedrogi
- Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
- Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Journeyman Sora 650b: Niedrogi towarzysz podróży w każdym terenie
- Porady dotyczące zakupu roweru szutrowego: Który jest prawidłowy?
- Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
- Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
- Test roweru szutrowego Specialized Diverge Expert: Wygodnie na żwirowym tronie?
- Recenzja roweru szutrowego Bulls Grinder 3: Żwir o właściwościach codziennych
- Opony Donnelly X'plor MSO Gravel w teście: Wszechstronny specjalista od żwiru
- Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
- Test roweru szutrowego Drössiger Gravel Pit Goldstück: Mocny wszechstronny o klasycznym wyglądzie
- Recenzja roweru szutrowego Scott Addict Gravel 10: Ile wyścigów może wytrzymać rower szutrowy?
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 1: Początkujący szutr z dużą wygodą
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych
- Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad SL: Płynnie działający rower z mocnym osprzętem
- Rowery szutrowe z przerzutką lub bez: Łatwiejsze przełączanie?
- Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
- Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
- Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
- Właściwa opona szutrowa: Od wszechstronnych po specjalistyczne
- Triban RC 520 Gravel w teście: Decathlon rzuca wyzwanie konkurencji?
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance Elite: High-end w okazyjnej cenie?
- Test roweru szutrowego 2020: Początkujący do 2.000 euro: W teście 16 aktualnych modeli do 2.000 euro
- Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
- Testowanie roweru szutrowego Storck Grix Pro CX Extreme: Żywy nowicjusz z ogromnym współczynnikiem zabawy
- Test rowerów szutrowych 2020: high-end do 8.000 euro: W teście wzięło udział 15 aktualnych kierowców szutrowych
- Miesiąc Velomotion Gravel Luty: Wiosna dedykowana do rowerów szutrowych
Schreibe einen Kommentar