Porady dotyczące zakupu roweru szutrowego: Za etykietą „Gravel” mogą kryć się różne cechy – wybierając wszechstronną wyścigówkę terenową, należy dokładnie przemyśleć żądany obszar zastosowania. Jak pokazują rowery zaprezentowane przez Velomotion w lutowym miesiącu Gravel, szutr można wykorzystać na bardzo różne sposoby; Tutaj wyjaśniamy, gdzie leżą ważne kryteria rozróżniania.
Fakt, że rowery terenowe, turystyczne i motocykle do codziennych wyścigów są modne, brzmi prawie trochę nieprzyjaźnie: „Trend” niekoniecznie jest właściwym słowem dla typu roweru, który ma wszystko, czego potrzeba, aby kierownica typu drop znów była akceptowalna i stała się całością nowa odmiana, aby stać się wszechstronnym rowerem. Rowery szutrowe mogły być aktualne przez bardzo długi czas, a kolejny „trend” skończył się już po dwóch latach: O fat bike’i już nikt nie pyta – po tym szumie przyszła gorzka świadomość, że z oponami w kształcie koło do pływania, można to robić tylko na plaży iw głębokim śniegu lepsze postępy.
Różne koncepcje
Pomimo całego entuzjazmu zalecana jest ostrożność. „Rower szutrowy” brzmi jasno, ale za tym terminem kryją się różne koncepcje. Krótkie spojrzenie na rowery górskie: dostępne są rowery wyścigowe i turystyczne, modele do biegów przełajowych, a także kategorie takie jak enduro, all-mountain i inne. Ci, którzy go znają, od razu wiedzą, co kryje się za odpowiednią nazwą rodzajową - jednak za ogólnym terminem „rower szutrowy” mogą kryć się różne koncepcje.
Cechą wspólną wszystkich modeli jest wyścigowa kierownica, którą można kształtować w zupełnie inny sposób. „Flara” jest typowa dla Gravela – nadkola kierownicy nie są ustawione pionowo, ale są pochylone na boki, dzięki czemu kierownica jest mniej więcej znacznie szersza na końcach niż u góry. Z jednej strony chodzi o to, że podczas „bikepackingu” można zmieścić duże torby na kierownicę, az drugiej strony, że masz większą kontrolę nad dolną kierownicą w trudnym terenie – podobnie jak w rowerze górskim z szeroką kierownicą. To, czy jest to potrzebne, zależy od kierowcy i celu; Idealnie, kierownica będzie pasować do innych cech, które dyktują kierunek każdemu gravellerowi.
Znajdź wątek
Obejmuje to na przykład wkładki gwintowane we wszystkich możliwych i niemożliwych miejscach. Chociaż do konwencjonalnego roweru wyścigowego lub cross-country można przymocować dwa koszyki na bidon, wiele rowerów szutrowych ma dodatkowe opcje montażu: na przykład na górnej rurze dla małej torby na ramę, na widelcu dla systemu bagażnika lub pod dolną rurą dla dodatkowa butelka. Ponadto zwykle są gwinty do błotników, takie jak te, które można znaleźć w wielu aluminiowych przełajowcach.
Oczywiście im więcej opcji montażu ma rama, tym bardziej jest uniwersalna; Jeśli myślisz o wyprawie rowerem szutrowym z bagażem, powinieneś wybrać model z wieloma gwintowanymi oczkami. Z drugiej strony: jeśli nie są używane, nie upiększają roweru - model, który jest używany tylko na jednodniowe wycieczki lub bardziej sportowe okrążenia, potrzebuje tylko otworów na błotniki.
kontrola opon
To, czy jeździsz na długich trasach, czy bardziej sportowo, również powinno mieć wpływ na wybór opon lub kół. Jeśli jedziesz na rowerze z kilkukilogramowym bagażem, będziesz oczywiście potrzebować większej objętości opon niż sportowy rowerzysta bardziej zorientowany na przełaj. Chociaż opony można szybko zmienić, szerokość opony powinna odpowiadać szerokości felgi. Zwykle nie ma problemów z kompatybilnością do 40 mm, ale poza tym potrzebujesz prawdziwej szutrowej obręczy o szerokości wewnętrznej co najmniej 22 mm.
Nawet rowerzyści górscy, którzy marzą o błogich czasach sztywnych rowerów, mogą cieszyć się nieresorowanym terenowym charakterem roweru szutrowego. Ta grupa użytkowników jest dobrze poinformowana o kołach 650B i oponach o dużej objętości od dwóch cali, co gwarantuje dużą przyczepność i amortyzację w terenie. Oczywiście każdy, kto zdecyduje się na odpowiedni model, musi wiedzieć, że zmiana opon na wąskie powinna iść w parze ze zmianą kół. Jeśli na przykład opona 27,5 jest zamontowana na 30-calowej feldze, suport opuszcza się tak nisko, że można łatwo dotknąć pedału w zakrętach.
Właściwa opona szutrowa: Od wszechstronnych po specjalistyczne
Rowery szutrowe: jeśli wybierzesz swój rower szutrowy spośród mnóstwa modeli, istnieje duże prawdopodobieństwo, że trafisz na odpowiednie opony: uniwersalne na rowerach uniwersalnych, specjalistyczne wersje rowerów, które są bardziej dostosowane do określonego celu. Zebraliśmy tutaj wszystko, co musisz wiedzieć o oponach szutrowych. Rower szutrowy to prawdopodobnie pierwszy typ roweru, który […]
Więcej = lepiej?
Zwykli kierowcy terenowi nie muszą się o to martwić – jeśli bardziej poruszacie się po asfalcie lub drogach gruntowych, kwestię tłumaczenia też musicie sobie sami doprecyzować. 1×11 czy 1×12 czy 2×11 biegów? Z kołem zębatym SRAM 10-50 uzyskujesz prawie całkowity zakres przełożenia 2×11, ale kosztem gradacji. Jednak szybka jazda po pofałdowanym terenie wymaga precyzyjnych zmian przełożeń - wtedy im więcej biegów, tym lepiej.
Rowery szutrowe z przerzutką lub bez: Łatwiejsze przełączanie?
Rowery szutrowe: modowy trend czy sensowne nowe odkrycie? Jeśli chodzi o liczbę zębatek, opinie są podzielone. Zbadaliśmy zalety i wady pojedynczych napędów i dla kogo odpowiednie jest zredukowane przełożenie. Czy mniej znaczy więcej na rowerze szutrowym? Patrząc na obwody wielu modeli, można słusznie [...]
Jeśli jeździsz szybciej, zwykle siadasz bardziej płasko i bardziej rozciągnięty na rowerze.Ważną różnicą między rowerem przełajowym a rowerem szutrowym jest zatem geometria: w rowerze przełajowym górna rura jest zwykle dłuższa, a główka ramy krótsza. Jeśli jednak porównasz ze sobą Gravelery, różnice są niewielkie - ponadto modeli bardziej zorientowanych na szosę nie można odróżnić od ciężkich motocykli turystycznych na podstawie geometrii siodełka. Na lekkiej Salsa Warroad z karbonową ramą i 35 wyścigowymi oponami siedzisz zauważalnie krócej i bardziej wyprostowany niż na masywnym Drössiger z oponami 650B, który jest wycięty prawie jak rower cross-country.
Niewielkie różnice w stosie i zasięgu – np. wysokość kierownicy i długość siodełka – można i tak skorygować za pomocą podkładek dystansowych i wsporników pod różnymi kątami; Zakładając odpowiedni rozmiar ramy, geometria nie jest ważnym kryterium wyboru odpowiedniego roweru szutrowego. Ale wciąż istnieje wiele „miękkich” czynników, o których możesz pomyśleć – od koloru, przez markę, po szczegóły wyposażenia, które są dla Ciebie szczególnie ważne…
Jako dodatkową pomoc przetestowaliśmy wiele rowerów szutrowych w ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy i podzieliliśmy je na dwa pola testowe - kliknij tutaj, aby przejść do testów.
Podstawowe rowery szutrowe do 2.000 euro
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Recenzja roweru szutrowego Nukeproof Digger Comp: GRAVELITY — energiczny model podstawowy dla fanów szlaków
- Test roweru szutrowego Canyon Grail AL 7.0: Przekonujący pakiet dla kierowców o sportowym zacięciu
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
- Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Journeyman Sora 650b: Niedrogi towarzysz podróży w każdym terenie
- Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
- Steven's Prestige 2020 w teście: Crosser w żwirowym futrze
- Recenzja roweru szutrowego Bulls Grinder 3: Żwir o właściwościach codziennych
- Test roweru szutrowego Drössiger Gravel Pit Goldstück: Mocny wszechstronny o klasycznym wyglądzie
- Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 1: Początkujący szutr z dużą wygodą
- Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad SL: Płynnie działający rower z mocnym osprzętem
- Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
- Triban RC 520 Gravel w teście: Decathlon rzuca wyzwanie konkurencji?
- Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
Wysokiej klasy rowery szutrowe do 10.000 XNUMX euro
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
- Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
- BMC URS Jeden rower szutrowy w teście: Drogi rower szutrowy, klasa sama w sobie
- Test roweru szutrowego Kona Libre DL: Sportowy rower turystyczny - nie tylko dla rowerzystów
- Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
- Rennstahl 853 Speed Gravel na teście: Rower dla miłośników asfaltu i łatwego terenu
- Recenzja roweru szutrowego Trek Checkpoint SL 7: Szlachetny rower dla fanów sportowych szutrów
- Rower szutrowy Vaast A/1 w teście: Szybki Graveler Magnesium - Zrównoważony i niedrogi
- Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
- Test roweru szutrowego Specialized Diverge Expert: Wygodnie na żwirowym tronie?
- Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
- Recenzja roweru szutrowego Scott Addict Gravel 10: Ile wyścigów może wytrzymać rower szutrowy?
- Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych
- Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
- Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
- Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance Elite: High-end w okazyjnej cenie?
- Testowanie roweru szutrowego Storck Grix Pro CX Extreme: Żywy nowicjusz z ogromnym współczynnikiem zabawy
Schreibe einen Kommentar