Test: Merida pokazuje, jak bliskie sobie są modele do użytku sportowego i codziennego, ponieważ ten sam rower jest dostępny również bez kompletnego wyposażenia (oświetlenie, błotniki, bagażnik).
W przedstawionej tutaj formie jest dobrym przykładem wszechstronnego sportowca: pozycja siedząca jest dość wygodna z kierownicą umieszczoną wysoko nad siodełkiem, w zestawie znajduje się również stabilny bagażnik z zaciskiem sprężynowym oraz blokada pierścieniowa na tylne koło do krótkich postojów. Z drugiej strony detale wyposażenia, takie jak dziesięciobiegowa przerzutka wykonana z wysokiej jakości komponentów oraz hamulce tarczowe Shimano bardziej pasują do segmentu sportowego.
Ponadto dostępny jest wysokiej jakości widelec amortyzowany ze skokiem 63 mm i funkcją blokady („zdalna blokada”), którą można obsługiwać z kierownicy - wyraźna różnica w stosunku do miejskich pedeleków firmy Merida, które radzą sobie z prostszymi, krótkimi - widelce podróżne.
W przeciwieństwie do tych modeli, Tour 410 EQ ma bardziej sportową wersję „Performance” napędu Bosch oraz akumulator 400 Wh zapewniający większy zasięg. To sprawia, że E-Spresso jest z jednej strony odpowiedni dla rowerzystów, którzy wybierają się na kilkudniowe wycieczki z bagażem i nie boją się trudnego terenu, ale z drugiej strony także dla „zawodowych rowerzystów”, którzy polegają na wysokim momencie obrotowym ruszanie na światłach i dojazd do pracy są uzależnione od dużego zasięgu, aby nie zostać „złodziejem prądu” w biurze.
Dane techniczne: | Wycieczka e-spresso 410 |
Marke | Merida |
Modell | Wycieczka e-spresso 410 |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | antracyt |
Ramki do zdjęć | aluminium |
dostępne rozmiary (cm) | 46, 50, 54 |
pedały | VP-515A |
piasty | Shimano Alfina |
niemy | - |
obręcze | Płyta Jalco JD-200 |
Widelec (skok mm) | Suntour SF14-NCX-D (63) |
Silnik | Bosch Performance 250W |
akumulator | Bosch PowerPack 400Wh |
oświetlenie | Dioda Trelocka |
Uchwyty | |
korba | Metropolia FSA |
Lenker | Merida Riser Pro |
hamulce | Tarcza Shimano M447 |
łańcuszek/pasek | KMC X-10E |
opona | Schwalbe Energizer Plus Performance Line 40-622 |
siodło | Merida Cross Sport |
sztyca | Komp. misji X |
dźwignia zmiany biegów | Shimano DeoreXT |
Schaltung | Shimano DeoreXT |
stojak/miejsce montażu | /tylne koło |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | około 600 € |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | 45-190 |
zakres testowy (1) | 49 |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 120 |
Rower testowy w kg | 19,8 |
Cena w EUR | 2749 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar