Johansson Oscar S w teście: Dzięki technologii przechylania dwupasmowy rower cargo oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i dynamiki jazdy. Zapał i zakończenie również są przekonujące; Tylko skrzynia transportowa nie do końca nadąża za wysokim standardem.
Rowery towarowe są praktyczne i przyszłościowe, ale przyzwyczajenie się do ich właściwości jezdnych może wymagać czasu. Zwłaszcza modele „Long John” z platformą ładunkową przed kierownicą można prawidłowo obsługiwać jedynie przy odrobinie praktyki; Podczas przenoszenia dużego ładunku wymagana jest pewna siła.
Dwuśladowe rowery cargo stanowią zatem ciekawą alternatywę – i nie są już niczym niezwykłym. Twoją zaletą jest niezrównanie stabilne zachowanie podczas jazdy, zarówno w tempie marszowym, jak i przy dużych prędkościach, niezależnie od obciążenia. Nie trzeba go podnosić podczas parkowania ani trzymać go z dużą siłą podczas pchania. A jeśli wybierzesz model taki jak Johansson Oscar, nie musisz płacić za te zalety zauważalnymi kompromisami w dynamice jazdy. Dużą zaletą roweru cargo w jego nordyckim stylu jest wyszukana konstrukcja podwozia z technologią przechylania, która pozwala na znaczne kąty pochylenia. Tylko w ten sposób na dwupasmowym rowerze możliwe są wyższe prędkości w zakrętach – sztywne warianty wymagają bardzo ostrożnego stylu jazdy lub odważnych manewrów, podczas których kierowca opiera się na zewnętrznej sile odśrodkowej, przenosząc ciężar.
Johansson Oscar S: technologia przechylania i krótki rozstaw osi
Jeśli spojrzysz na zawieszenie przednich kół, od razu zauważysz, ile wysiłku technicznego trzeba włożyć, aby osiągnąć właściwości jezdne Johanssona. Amortyzowana oś z podwójnymi wahaczami wsparta jest na belce, która z kolei stabilizuje skrzynię transportową z przodu – to rozciąga się na skomplikowaną mechanikę. Jednak wsparcie między przednimi kołami ogranicza prześwit Oscara; Pokonywanie przeszkód typu wysokie włazy pomiędzy kołami może być karane poprzez ich dotykanie. Fakt, że konstrukcja może wystawać poza oś przedniego koła, pozwala również na zastosowanie dość krótkiej konstrukcji, mierzącej niecałe 140 cm. W połączeniu z małymi kołami zwiększa to z kolei poręczność i promień skrętu. W przypadku „Long Johns” rozstaw osi może czasem przekraczać dwa metry.
Wszystkie te czynniki razem dają w rezultacie rower towarowy, który daje niesamowitą przyjemność z jazdy. Niezależnie od prędkości, możesz jechać prosto; Zmieniając kierunek, możesz łatwo dawać sygnały ręczne, podczas gdy w jednośladowych rowerach towarowych niechętnie zdejmowasz rękę z kierownicy. Do tego dochodzi mocny ciąg silnika Brose, z możliwością wyboru pomiędzy Drive T z momentem obrotowym 70 Nm a Drive S z momentem obrotowym 90 Nm. Ta ostatnia ułatwia start i nie wykazuje żadnych słabości nawet pod górę. Jednak Johansson zawiera raczej małą baterię o mocy 522 watogodzin.
Uderzają trójramienne koła z odlewanego magnezu. Rower testowy jest wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów Enviolo; Johansson Oscar z dziesięciobiegową przerzutką jest tańszy. Oprócz małego wyświetlacza napędu Brose, na lewym uchwycie kierownicy znajduje się przełącznik obrotowy, który blokuje funkcję odchylania podczas parkowania. Uderzająca jest moc hamulców tarczowych – oczywiście przy dwóch hamowanych kołach można jeszcze lepiej hamować. Szkoda, że rower jest wyposażony w konwencjonalny napęd łańcuchowy – zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że rowery towarowe jeżdżą głównie na zewnątrz, bardziej sensowny byłby pasek rozrządu. Dzięki wspornikowi kierownicy z regulacją kąta i sztycy podsiodłowej z dwukierunkową regulacją wysokości, łatwo dostosować rower do użytkowników o różnym wzroście.
Przy szerokości 720 mm Johansson Oscar S jest mniej więcej tak szeroki, jak konwencjonalne rowery towarowe „Long John”. Można jednak odnieść wrażenie, że Johansson mógłby zrobić więcej z przestrzenią między przednimi kołami. Prosta skrzynia ze sklejki, która kontrastuje z zaawansowaną technologicznie konstrukcją ramową, jest na tyle szeroka, aby mogło w niej usiąść dziecko i zwęża się ku dołowi. Oczywiście ze względu na kąt skrętu nie można w pełni wykorzystać przestrzeni pomiędzy przednimi kołami. Dwumiejscowy powinien być możliwy, a producent udowodnił już, że dwuśladowy rower cargo ma duże możliwości w transporcie bagażu z platformą ładunkową o wymiarach 105 x 74 cm. Przy badanej masie pojazdu wynoszącej 62,6 kg ładowność (kierowca + ładunek) wynosi co najmniej 160 kg.
Zwłaszcza biorąc pod uwagę te liczby, życzy się cenniejszego i przestronnego przedziału transportowego. W porównaniu do typowych jednośladowych rowerów cargo, Johansson wyróżnia się bezpiecznym i dynamicznym prowadzeniem; Bezpieczeństwo i komfort pasażerów à la Ca Go – podając tylko jeden przykład – z pewnością nie zapewnia. Gdyby producent wkroczył w tę grę, Oscar S mógłby znacząco podskoczyć w redakcyjnej skali popularności.
Schreibe einen Kommentar