Test: Na pierwszy rzut oka Bulls wygląda jak jeden z bardzo popularnych obecnie elektrycznych rowerów górskich – opony z kolcami, widelec amortyzowany o dużym skoku i oczywiście kompaktowy silnik tylnego koła, który pozwala na potrójny mechanizm korbowy, typowy dla użytku terenowego.
Duży akumulator, który ma rekordową pojemność 735 watogodzin (arytmetycznie wystarczy na trzy godziny jazdy przy mocy wspomagania 245 watów), powinien pozwolić na duży zasięg nawet przy silnym wspomaganiu jazdy. Rower jest wyposażony w najnowsze 27,5-calowe koła, które stanowią dobry kompromis między optymalnym zachowaniem toczenia dwudziestu dziewiątek a przyjemną zwrotnością klasycznych 26-calowych kół.
Hamulce tarczowe Tektro utrzymują w ryzach napęd 500-watowego bandyty, a wysokiej jakości napęd Shimano SLX zapewnia niezmiennie dobrą zmianę przełożeń. Wyświetlacz napędu Green Mover jest zamontowany po prawej stronie kierownicy, co nie jest idealne – wyświetlacz montowany centralnie jest po prostu łatwiejszy do odczytania.
Napęd na tylne koła w tym rowerze zapewnia również bardzo „rowerowe” wrażenie pedałowania. Jak można się spodziewać po obfitości mocy, silnik piasty mocno naciska; Jedyną rzeczą, która spowalnia przyjemność z jazdy, są opony, które są przystosowane do poważnego użytkowania w terenie - a ten rower nie ma miejsca w terenie, chyba że masz prywatny las lub masz pozwolenie na tor motocrossowy. Oczywiście nie ma nic złego w założeniu ulicznych opon – wtedy Bullsy będą w tej samej lidze co Specialized Turbo i pomimo niższego współczynnika chłodu będą co najmniej tak samo zabawne. Przy wadze grubo ponad 25 kilogramów „wyjęty spod prawa” wypada znacznie tylko pod względem prowadzenia – z pewnością nie jest to rower, który codziennie wyciągasz z piwnicy.
Dane techniczne: | GreenMover Outlaw E45 |
Marke | Byki |
Modell | GreenMover Outlaw E45 |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | czarny |
Ramki do zdjęć | Aluminiowy 7005 |
dostępne rozmiary (cm) | 46, 51, 56 |
pedały | Platforma Wellgo 2L |
piasty | no name |
niemy | - |
obręcze | Ryde Big Bull/Ryde Andra 40 |
Widelec (skok mm) | Rock Shox Revelation RL 27,5 Solo Air |
Silnik | Silnik tylnej piasty Green Mover 500W/36V |
akumulator | Litowo-jonowy 36 V/20,4 Ah/735 Wh |
oświetlenie | Busch i Mueller Lumotec IQ |
Uchwyty | Erg |
korba | Shimano SLX |
Lenker | no name |
hamulce | Płyta Tektro Dorado |
łańcuszek/pasek | Shimano HG X |
opona | Schwalbe Nobby Nic, 60-584 |
siodło | Fizik Nisene MG |
sztyca | no name |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX |
Schaltung | Shimano SLX |
stojak/miejsce montażu | Hebiego Hecka |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 45 km / h. |
Cena baterii | 899 |
Gwarancja na ramę | 2 roku |
Zakres (informacje producenta) | do 100 km |
zakres testowy (1) | 54 |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 140 |
Rower testowy w kg | 27,1 |
Cena w EUR | 4199 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar