Test: Dzięki ramie głównej wykonanej z włókna węglowego, nowemu silnikowi Bosch CX i zintegrowanemu akumulatorowi, nowa edycja Cannondale Moterra chce kontynuować sukces swojego poprzednika. Topowa wersja Cannondale Moterra Neo, która kosztuje prawie 8.000 XNUMX euro, szczególnie podoba się w teście ze względu na swoją wszechstronność.
Cannondale Moterra Neo 1: Fakty
Skok zawieszenia: 160 / 160mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Bosch Performance CX 4 gen
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 24,22 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 150 kg
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Kiedy Cannondale zaprezentował Moterra, pierwszy E-MTB w swoim portfolio, w 2016 roku, rower wywołał mieszane reakcje: podczas gdy jeźdźcy testowi, fani i prasa jednogłośnie z zadowoleniem przyjęli nisko położony środek ciężkości, który zapewnił niezwykle bogate wrażenia z jazdy, nie wszyscy byli zadowoleni z uzyskanego wyglądu, do którego trzeba się przyzwyczaić. W zeszłym roku Moterra otrzymała następcę: Moterra Neo jest oparta na nowym silniku Bosch CX czwartej generacji ze zintegrowanym akumulatorem Powertube i ramą główną wykonaną z włókna węglowego. Te innowacje pozwoliły amerykańskiemu producentowi pogodzić przyjemnie głęboki, centralny środek ciężkości ze znacznie przyjemniejszym wyglądem.
W tym roku Cannondale dodał również dwa warianty z aluminiową ramą i silnikiem Shimano Steps, Moterra Neo 5 i Neo 5+, z których oba są znacznie tańsze i kosztują mniej niż 4.000 euro niż szlachetne wersje e-MTB Cannondale z włókna węglowego firmy Bosch.
Cannondale Moterra Neo 5 i 5+: Nowy e-sportowiec z Cannondale
E-Performance: nowe modele Cannondale Moterra Neo 5 i Moterra Neo 5+ to sportowe i zwinne wszechstronne rowery, które nie tylko sprawiają, że zjazdy są zabawne, ale także sprawiają, że wspinaczka jest dziecinnie prosta. Nie ma znaczenia, czy jest szorstka i stroma, czy szybka i płynna. W pełni zintegrowany rower elektryczny zapewnia zabawę i swobodę. Najważniejsze cechy Aluminiowa obudowa Smart Form C2 […]
Wyrafinowane funkcje i solidne dodatki
Do testów mieliśmy Cannondale Moterra Neo 1, topowy model z serii. Podobnie jak we wszystkich innych wariantach wyposażenia z silnikiem Bosch CX, rama główna wykonana jest z karbonu, natomiast tylny trójkąt wykonano z aluminium. Ważący nieco ponad 24 kg E-MTB, który kosztuje prawie 8.000 2,6 euro, nie jest lekki – ale też nie chce nim być. Cannondale, na przykład, obiecuje bardzo solidną ramę i nie zawracał sobie głowy funkcjami, komponentami ani dodatkami - wyraźnie skupiono się tutaj na wydajności i trwałości. Widać to na przykład po hojnej osłonie dolnej rury i mocnej osłonie pod silnikiem, a także w szerokich oponach XNUMX″ z grubą osnową Exo+.
Silnik Bosch CX, który jest umieszczony zauważalnie nisko i dość daleko z przodu, jest zasilany akumulatorem 625 Wh w dolnej rurze i jest obsługiwany za pomocą pilota i wyświetlacza Kiox. Ten ostatni montowany jest na dekielku Ahead. Dzięki umieszczeniu amortyzatora blisko górnej rury trójkąt ramy oferuje więcej niż wystarczająco miejsca do zamontowania w pełni wyrośniętego koszyka na bidon i odpowiadającego mu bidonu.
Podobne e-rowery górskie w teście
Focus Jam² 9.9 Drifter E-MTB w teście: Zwinna waga musza z innowacyjną koncepcją baterii
Test: Ważący około 9.9 kg Focus Jam² 20,5 Drifter jest jednym z najlżejszych rowerów w naszym teście. Powodem tego jest nie tylko rama główna wykonana z włókna węglowego czy szlachetne wyposażenie - ale także wyjątkowa koncepcja baterii wszechstronnego 150 mm. Jest tylko mały akumulator o pojemności 378 Wh dla Shimano […]
Husqvarna Mountain Cross 8 E-MTB w teście: Wygodny terenowy tourer z niedociągnięciami w szczegółach
Test: Na papierze Mountain Cross 8 firmy Husqvarna wyróżnia się wysokiej jakości wyposażeniem. Układ Di2 od Shimano idealnie pasuje do napędu E-8000 tej samej firmy, który zasilany jest z wewnętrznego akumulatora 630Wh. Podwozie Fox Factory oferuje skok 150 mm, a koła H1700 E-MTB firmy DT Swiss również powinny […]
Testowany YT Decoy Pro Race E-MTB: Świetne zjazdy ze słabymi punktami na podjazdach
Test: Decoy CF Pro Race to topowy model pierwszego e-roweru YT. Z mieszanką kół 29" z przodu i B+ z tyłu, masz rację z duchem czasu - w końcu w tym sezonie niektórzy producenci polegają na tej kombinacji inspirowanej sportem motocrossowym. Decoy jest napędzany przez Shimano E-8000, który jest elegancko zintegrowany z karbonową ramą.
Zrównoważona geometria i indywidualna kinematyka
Cannondale Moterra Neo, dostępny w czterech rozmiarach, opiera się na nowoczesnej, ale niezbyt ekstremalnej geometrii. Kąt skrętu jest dość umiarkowany i wynosi 67°, podobnie jak niezbyt długa rama główna, która dzięki zasięgowi ok. 450 mm w rozmiarze L zapewnia bardzo dobrą równowagę z tylnymi widełkami o długości 457 mm. W połączeniu z niskim suportem siedzisz pośrodku roweru, co obiecuje zrównoważone osiągi i krótki okres regulacji.
Geometria Cannondale Moterra Neo 1
SM | MD | LG | XL | ||
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 440 | 480 | 520 | |
Pozioma rura górna (w mm) | 574 | 601 | 631 | 658 | |
główka ramy (w mm) | 110 | 122 | 134 | 134 | |
tylny trójkąt (w mm) | 457 | 457 | 457 | 457 | |
Rozstaw osi (w mm) | 1170 | 1191 | 1216 | 1245 | |
Kąt skrętu (w °) | 66,5 | 67 | 67 | 67 | |
Kąt siedziska (w °) | 74,8 | 73,9 | 73,9 | 73,9 | |
Zasięg (mm) | 414 | 425 | 452 | 479 | |
Stosy (mm) | 598 | 612 | 623 | 623 |
Mówiąc o rozmiarach ram: Cechą szczególną nowej Moterry, o której warto wspomnieć, jest tak zwana reakcja proporcjonalna: nie tylko wymiary ramy zmieniają się z każdym rozmiarem, ale także punkty obrotu tylnego trójkąta. W ten sposób każdy rozmiar uzyskuje swoją indywidualną kinematykę, aby móc reagować na oczekiwaną masę ciała.
Podobne e-rowery górskie w teście
Trek Rail 9.9 E-MTB w teście: Drogi, ale (prawie) doskonały E-MTB
Test: Kosztujący niecałe 11.000 9.9 euro Trek Rail XNUMX jest jednym z najdroższych rowerów w naszym polu testowym. Ale w zamian kupujący otrzymuje także E-MTB, który zasługuje na miano „high end” pod każdym względem: Dotyczy to szlachetnej ramy karbonowej z sprytnymi funkcjami, takimi jak wyjmowanie akumulatora z boku lub […]
Focus Jam² 9.9 Drifter E-MTB w teście: Zwinna waga musza z innowacyjną koncepcją baterii
Test: Ważący około 9.9 kg Focus Jam² 20,5 Drifter jest jednym z najlżejszych rowerów w naszym teście. Powodem tego jest nie tylko rama główna wykonana z włókna węglowego czy szlachetne wyposażenie - ale także wyjątkowa koncepcja baterii wszechstronnego 150 mm. Jest tylko mały akumulator o pojemności 378 Wh dla Shimano […]
Bulls Sonic Evo EN 2 E-MTB w teście: Ogromny potencjał zjazdowy dla doświadczonych rowerzystów
Test: Wersja EN nowej serii modeli Bulls Sonic jest bezkompromisowo przystosowana do zabawy zjazdowej: przemawia za tym nie tylko skok sprężyny 180 mm z przodu iz tyłu, ale także mieszanka rozmiarów kół z 29-calowymi z przodu i szerokimi Z tyłu opony 27,5 cala, które cieszyły się takim powodzeniem w tym sezonie. Za prawie 5.400 euro otrzymujesz również naprawdę wysokiej jakości pakiet wyposażenia, który […]
Wyrafinowane wyposażenie z mocnymi hamulcami i górnym podwoziem
Chłopaki i dziewczęta z Cannondale nie popełnili błędów, jeśli chodzi o pakiet wyposażenia dla ich najlepszego modelu. Zmiana biegów odbywa się za pomocą kombinacji komponentów firmy Sram, składającej się z tylnej przerzutki X01 Eagle, manetki GX i kasety NX. Z zębami 11-50 ta ostatnia ma nieco mniejszy zakres niż kasety 10-50 z serii X01 lub XX1, ale jest obecnie jedyną 12-biegową kasetą firmy Sram, która jest zatwierdzona do E-MTB. Dzięki rozpiętości prawie 480% możesz właściwie znaleźć odpowiedni bieg na każdy teren.
Ramki do zdjęć | Moterra Carbon |
widelec amortyzowany | Fabryka pływaków Fox 36 |
napęd | Bosch Performance Line CX 250W |
akumulator | Bosch PowerTube, 625 Wh |
niemy | Fox Float Factory DPX2 EVOL |
wirniki | Piasty: Sram 746 / Obręcze: Stan's NoTubes Flow MK3 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF, 3C EXO+ 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR II 3C EXO+ 2,6" |
przerzutka tylna | Sram X01 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram GX Eagle |
korba | Bosch Gen4 z niestandardowym przesunięciem Ai, 34T |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT7 |
tarcze hamulcowe | 220/203mm eStop |
sztyca | Zakraplacz Cannondale DownLow |
siodło | Szufelka do tkaniny Shallow Elite |
trzon | Cannondale 1 |
Lenker | Cannondale 3 taśmy nośne |
Magura MT7 to jeden z najmocniejszych obecnie dostępnych na rynku hamulców Moterra, który dzięki dużym tarczom eStop o średnicy 223 mm z przodu i 203 mm z tyłu zapewnia odpowiednią stabilność podczas długich zjazdów.
Nie ma na co narzekać, jeśli chodzi o wybór podwozia: widelec Fox 36 z przodu i amortyzator DPX2 z tyłu – oba w wersji fabrycznej – nadal należą do najlepszych, jakie można obecnie uzyskać w MTB sektorze i można je dostroić dość intuicyjnie, ale jednocześnie oferują liczne opcje, które umożliwiają ekspertom od podwozi ich precyzyjne dostrojenie.
Wspomniane wcześniej opony Maxxis są osadzone na szerokich na prawie 30 mm obręczach Stan's Flow MK3: szerokość 2,6″ i solidna osnowa Exo+ sprawiają, że koła są ogólnie nieco cięższe niż porównywalne koła w tym przedziale cenowym. Na plus opony 29er mogą pochwalić się nie tylko przyjemnym samotłumieniem osnowy, ale także dużą przyczepnością - połączenie DHF z przodu i DHRII z tyłu nie jest jedną z najpopularniejszych kombinacji opon w Segment enduro za darmo.
Pozostałe komponenty i mocowania są niepozorne i w większości pochodzą od firmy: opuszczana sztyca DownLow jest wyposażona w ergonomiczną dźwignię i oferuje 150 mm skoku w rozmiarach L i XL, kokpit z mostkiem 50 mm i kierownicą o szerokości 780 mm jest w klasie rower odpowiedni.
Cechą szczególną Moterra Neo jest standardowe oświetlenie z przodu: reflektor M99 firmy Supernova jest nie tylko przydatny w życiu codziennym lub w drodze do domu ze szlaku, ale zapewnia również oświetlenie, gdy wycieczka trwa nieco dłużej.
Cannondale Moterra Neo 1 na szlaku
Nowa Moterra daje dużo frajdy swoim szlachetnym wyposażeniem w topowej wersji. Konfiguracja podwozia z komponentami Fox Factory i amortyzatorami Grip2 wymaga trochę doświadczenia i cierpliwości, dopóki nie znajdziesz swojego osobistego strojenia, ale wtedy będziesz zadowolony z bardzo udanego działania. E-MTB z włókna węglowego przynosi ogromne korzyści, zwłaszcza w trudnym terenie, a bogate wrażenia z jazdy to świetna zabawa zarówno dla doświadczonych pilotów, jak i początkujących. Oprócz świetnych komponentów Fox, powodem tego jest z pewnością bardzo nisko położony środek ciężkości roweru.
Dużo płynnej pracy i imponujących hamulców
Fakt, że Moterra Neo może w pełni wykorzystać swój skok zawieszenia 160 mm, nawet w naprawdę wymagającym terenie, wynika również z udanego doboru opon: bardzo dobra kombinacja enduro firmy Maxxis z DHF z przodu i DHRII z tyłu jest bardzo dobra z szerokość 2,6 cala i solidna osnowa Exo+ to dobry wybór. Jak zwykle, 29-calowe koła dobrze radzą sobie z większymi przeszkodami — zwłaszcza po nabraniu prędkości. W każdym razie rower może pochwalić się naprawdę przyjemną płynnością jazdy bez zbyt wielu kompromisów w zakresie zwinności.
Prawdziwą atrakcją są również hamulce: połączenie szybkich hamulców Magura MT7 z nowymi tarczami E-MTB o średnicy 220 mm było dla nas najlepszym i najmocniejszym układem hamulcowym w teście. Łatwy w dozowaniu, z ogromną ilością mocy i dużymi rezerwami na długie zjazdy. Kciuki w górę!
Stoic alpinista z udaną ergonomią
Rower z mocnym silnikiem Bosch CX pokazuje swoje zęby na podjazdach: Silnik mocno naciska, osiąga wyniki w trybie E-MTB z dużą dynamiką, ale jest wyraźnie słyszalny, zwłaszcza przy wysokich kadencjach, nawet w terenie. Na technicznych odcinkach pod górę Moterra momentami wydawała się nieco ospała. Niekoniecznie wynika to z dobrze dobranej długości tylnego trójkąta 450mm, a raczej z dość luźnego rzeczywistego kąta rury podsiodłowej i wspomnianego podwozia, które tutaj też jest niezwykle skłonne do połknięcia – ale kosztem żwawości.
Ogólna ergonomia Cannondale E-MTB jest bardzo udana. Geometria jest nowoczesna z dość dużym zasięgiem, który jak wszystkie inne wymiary nie jest zbyt ekstremalny. W ten sposób Amerykanom udaje się znaleźć dobrą równowagę. Doświadczeni jeźdźcy mogą aktywnie ścigać Moterrę po szlakach, ale przeszkoda dla początkujących nie jest zbyt wysoka.
Na pierwszy rzut oka kokpit wygląda nieco nieporządnie: wyświetlacz Kiox jest umieszczony na czapce Ahead, która jest tam bardzo łatwa do zobaczenia i obsługi, ale niestety ma niewielką ochronę w przypadku upadku. Przed mostkiem znajduje się również reflektor E99 Mini LED firmy Supernova. To, czy naprawdę potrzebujesz tego w E-MTB tej klasy, dopiero się okaże. Z drugiej strony: Tobie też to nie przeszkadza, a jasne, szerokie pole świetlne niezawodnie oświetla nawet ciemne ścieżki aż do ostatniego zakrętu.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar