E-MTB / Test: Mustache Samedi 29 Trail 7 otrzymuje obecnie przyzwoitą zniżkę od producenta i w przyszłości będzie dostępny za niecałe 6.000 euro. To sprawia, że wygodny rower elektryczny Bosch E-MTB jest prawdziwą wskazówką cenową dla miłośników szlaków.
Wiele lat temu francuska firma Mustache była jednym z pierwszych producentów, który w pełni skupił się na rowerach elektrycznych i e-MTB. Od tego czasu portfolio stale się poszerzało i obecnie można tu znaleźć także szeroką gamę rowerów elektrycznych. Samedi 29 Trail pełni rolę wszechstronnego roweru: skok 150 mm, solidna aluminiowa rama, Bosch CX z akumulatorem 750 Wh i nowoczesna geometria. Niewiele może pójść źle, prawda?
Solidny sprzęt
Stylowo wykonana rama oferuje kilka ciekawych rozwiązań szczegółowych. Obejmuje to na przykład świetną blokadę akumulatora za pomocą radełkowanej nakrętki na dolnej rurze, która sprawia, że wyjmowanie i zakładanie jest szybkie i łatwe. Mustache jest również bardzo dumny z tyłu i wykorzystuje również opracowany przez siebie amortyzator o nazwie „Magic Grip”. Komponenty naszego roweru testowego bardzo dobrze pasują do wszechstronnego charakteru roweru: Fox 36 Performance został wielokrotnie wypróbowany i przetestowany, podobnie jak mieszanka 12-biegowych komponentów Shimano XT i Deore. Dzięki mocnemu 4-tłoczkowemu stoperowi, także od Shimano, oraz bardzo przyczepnemu Maxxis Assegai z przodu i z tyłu, zdecydowanie powinieneś być przygotowany na trudny teren.
Ramki do zdjęć | Ścieżka 6061 |
widelec amortyzowany | Fox 36 Wydajność |
napęd | Boscha CX |
akumulator | 750 Wh |
niemy | Kontrola magicznego chwytu wąsów |
wirniki | Wąsy ze stopu 30 mm |
Opona VR | Maxxis Assegai MaxxTerra EXO |
Tętno opon | Maxxis Assegai MaxxTerra EXO |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore M6100 |
korba | Wąsy |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | 203 / mm 203 |
sztyca | Zakraplacz KS Rage-I 125 mm (dł.) |
siodło | Wąsy, sport |
trzon | Wąsy, stop kuty 3D |
Lenker | Wąsy ze stopu 760 mm |
Wąsy Samedi 29 Szlak 7 na szlaku
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 420 | 450 | 480 |
Zasięg (mm) | 441 | 468 | 489 | 512 |
Stosy (mm) | 623 | 632 | 650 | 659 |
Kąt skrętu (w °) | 65.6 | 65.6 | 65.6 | 65.6 |
Kąt siedziska (w °) | 76.6 | 76.6 | 76.6 | 76.6 |
Wysokość suportu (w mm) | 345 | 345 | 345 | 345 |
tylne widełki (w mm) | 462 | 462 | 462 | 462 |
Rozstaw osi (w mm) | 1218 | 1250 | 1279 | 1306 |
W praktyce pierwsze, co rzuca się w oczy, to bardzo wygodna, w miarę wyprostowana pozycja za kierownicą, co zawdzięczamy przede wszystkim wysokiemu przodowi. Tylny trójkąt również już od pierwszych metrów wykazuje wyjątkowy charakter, co pozwala mu wyróżnić się na tle masy e-MTB. Dzięki dużej czułości, zwłaszcza na początku skoku zawieszenia, zapewnia duży komfort i niemal całkowicie niweluje nawet niewielkie nierówności. To charakterystyczne uczucie jazdy utrzymuje się także w terenie: Samedi 29 Trail zapewnia tutaj ogromny poziom bezpieczeństwa – pod warunkiem, że prędkość nie jest zbyt wysoka. Dzięki wysokiemu przodowi, dobrym oponom i przyjaznemu podwoziu możesz łatwo zachować przegląd i kontrolę.
Jeżeli jednak na chwilę odsuniemy palec od hamulca, podwozie zacznie się trochę pocić, zwłaszcza przy większych uderzeniach. Wygodny tylny trójkąt szybko staje się nieokreślony i brakuje niezbędnego sprzężenia zwrotnego z podłożem. Jeśli szlak wznosi się w górę, francuski wszechstronny pojazd znów spisuje się bardzo dobrze: przednie koło podnosi się późno, pozycja siedząca jest centralna, a Bosch CX jak zwykle mocno naciska. Dzięki Samedi 29 Trail nawet trudne podjazdy można z łatwością pokonać.
Schreibe einen Kommentar