Test / E-MTB: Flyer Uproc EVO:X dziedziczy udany model Uproc 6 i tym samym reprezentuje nowy lider w dziedzinie sportowych szwajcarskich rowerów e-MTB. Podobnie jak jego poprzednik, rower opiera się na dużym skoku zawieszenia, układzie napędowym Bosch i ramie z włókna węglowego. Cokolwiek jeszcze się wydarzyło – przetestowaliśmy to.
Nieco ponad dwa lata po wprowadzeniu Uproc 6 E-Enduro, tego lata Flyer zaprezentował bezpośredniego następcę w postaci Flyer Uproc EVO:X. Zapewnia to większą przejrzystość w segmencie eMTB o długim skoku w Twoim własnym portfolio. Podczas gdy dobrze znany Uproc X z napędem Panasonic i 150 mm jest teraz wyraźnie w ofercie all-mountain, nowy Uproc EVO: W zamian Szwajcarzy dali motocyklowi nieco większy skok zawieszenia niż jego poprzednik – 170 mm z przodu, 165 mm z tyłu. Mieszanka rozmiarów kół z dużym 29erem z przodu i 27,5 cala z tyłu jest równie ważna jak układ napędowy: w sercu ramy z włókna węglowego bije napęd Bosch, w zależności od wariantu wyposażenia z akumulatorem 625 lub 750 Wh . Silnik w topowym modelu wykorzystuje zaprezentowany w zeszłym roku Bosch CX Race, w przeciwnym razie napęd zapewnia wypróbowany i przetestowany Bosch CX.
Nowa rama karbonowa z ciekawą pozycją silnika
Rama karbonowa Flyer Uproc EVO:X została opracowana od podstaw i jest wykonana z karbonu we wszystkich wariantach wyposażenia. Wizualnie, pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest obszar wokół silnika: nietypowa orientacja jednostki napędowej tworzy niezwykły wygląd, ale oprócz nisko umieszczonego akumulatora powinien zapewniać nisko położony środek ciężkości i płynną jazdę zachowanie. Akumulator jest nadal wyjmowany i można go wyciągnąć z dolnej rury za pomocą klapki w obszarze suportu. Powertube mocuje się za pomocą śruby imbusowej; Odpowiednie narzędzie znajduje się na pokładzie, albo na wsporniku, albo na osi tylnego koła. Praktyczny.
W naszym rowerze testowym, Flyer Uproc EVO:X, dobrze znany silnik Bosch CX wytwarza parę i jest zasilany wystarczającą ilością energii przez rurę Powertube 750 w rurze dolnej. O samym układzie napędowym nie trzeba wiele mówić: pomimo swojego „wieku” silnik CX jest nadal jednym z najlepszych silników centralnych do sportowych e-MTB i może zabłysnąć dużą dynamiką i mocnym wsparciem w szerokim spektrum kadencji. Wielu rowerzystów przyznaje, że nie jest to jeden z najcichszych dysków.
Sportowa koncepcja obsługi
Jeśli chodzi o obsługę, Flyer robi wszystko dobrze w sportowym Uproc EVO:X i instaluje kontroler systemu w górnej rurze oraz bezprzewodowy mini pilot na kierownicy. Ten pierwszy pokazuje – podobnie jak w przypadku pilota LED – poziom naładowania akumulatora i wybrany poziom wsparcia za pomocą diod LED. Bardzo kompaktowa jednostka sterująca jest ergonomicznie skuteczna i zajmuje niewiele miejsca na kierownicy – świetnie! Jeśli nie możesz obejść się bez wyświetlacza, możesz używać smartfona w połączeniu z popularną aplikacją Bosch eBike Flow.
Nowoczesna geometria
Jeśli chodzi o geometrię, Flyer nie eksperymentuje i nadaje najnowszemu E-Enduro nowoczesne, ale niezbyt ekstremalne wymiary. Rama główna jest ładna i długa w stosunku do rury podsiodłowej, przód nie jest zbyt wysoki, a suport znajduje się na wysokości odpowiedniej do obszaru użytkowania. To ostatnie można również regulować za pomocą flip chipa. W tym przypadku fanom zjazdów zalecamy pozostawienie ustawienia w niskiej pozycji; Jeśli potrzebujesz większego prześwitu na technicznych podjazdach, możesz oczywiście wypróbować ustawienie wysokie.
położenie flip chipa | Wysoki | niski | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozmiar Wysokość | S 155-165 | M 165-175 | L 175-185 | XL 185-195 | S 155-165 | M 165-175 | L 175-185 | XL 185-195 |
długość rury podsiodłowej | 395 | 415 | 450 | 485 | 395 | 415 | 450 | 485 |
długość górnej rury | 581 | 606 | 633 | 660 | 582 | 607 | 634 | 661 |
długość główki ramy | 100 | 100 | 110 | 120 | 100 | 100 | 110 | 120 |
długość tylnego trójkąta | 443 | 443 | 443 | 443 | 445 | 445 | 445 | 445 |
kąt skrętu | 64,5 | 64,5 | 64,5 | 64,5 | 64 | 64 | 64 | 64 |
Kąt rury podsiodłowej (efektywny) | 76,9 | 76,8 | 76,7 | 76,6 | 76,5 | 76,3 | 76,2 | 76,1 |
kąt rury podsiodłowej (rzeczywisty) | 74,3 | 74,3 | 74,3 | 74,3 | 73,8 | 73,8 | 73,8 | 73,8 |
spadek suportu | 19 / 0,5 | 19 / 0,5 | 19 / 0,5 | 19 / 0,5 | 26 / 7 | 26 / 7 | 26 / 7 | 26 / 7 |
wysokość suportu | 359 | 359 | 359 | 359 | 352 | 352 | 352 | 352 |
Radstand | 1213 | 1238 | 1267 | 1297 | 1215 | 1240 | 1270 | 1299 |
wysokość przekroku | 777 | 771 | 769 | 768 | 770 | 765 | 763 | 762 |
Stos | 619 | 619 | 628 | 637 | 623 | 623 | 632 | 641 |
Dosięgnąć | 436 | 461 | 486 | 511 | 430 | 455 | 480 | 505 |
całkowita długość | 1950 | 1975 | 2004 | 2034 | 1952 | 1977 | 2007 | 2036 |
Dobre wyposażenie, wysoka cena
Do testu Flyer dostarczył nam Uproc EVO:X w wariancie wyposażenia 8.70. Nie jest to może topowy model, ale cena i tak jest wysoka i wynosi 8.999 euro. W związku z tym zamontowane komponenty nie budzą z naszej strony żadnych celebracji, nawet jeśli idealnie wpasowują się w obszar zastosowania. Zarówno amortyzator Fox 38, jak i tylny amortyzator X2 są świetne, ale „tylko” trzeba dogadać się z wersją wyczynową. Ich funkcja jest dobra, ale możliwości ustawień są ograniczone. Oprócz tego w rowerze znajdziemy liczne komponenty Shimano XT: od mechanicznych 12-biegowych przerzutek po mocne 4-tłoczkowe hamulce z dużymi tarczami. Naprawdę bezproblemowy pakiet.
Ramki do zdjęć | Ulotka z włókna węglowego |
widelec amortyzowany | Fox 38 Performance 170mm |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 750 |
niemy | Wydajność Fox Float X2 |
wirniki | Mavic E-Deemax |
Opona VR | Onza Aquila GRC |
Tętno opon | Onza Aquila GRC |
przerzutka tylna | Shimano XT 12-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XT 12-rzędowa |
korba | Ulotki |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano XT 203/203mm |
sztyca | KS LEV Integra 175 mm (rozmiar L) |
siodło | Fizika Aidona |
trzon | Satori Ursa |
Lenker | Hayes ProTaper Carbon 810mm |
Opony Onza osadzono na stabilnych kołach Mavic E-Deemax z aluminiowymi felgami: Aquila z bardzo odporną na przebicie karkasem GRC gra w tej samej lidze co Magic Mary, Asegai and Co. - także pod względem masy. To stawia nieco ponad 26 kg, jakie waży rower z ramą w rozmiarze L, przynajmniej trochę.
W przypadku topowej wersji z wyposażeniem premium i silnikiem CX Race trzeba sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni, ale przy dwóch tańszych modelach trzeba pójść na dość bolesne kompromisy w zakresie wyposażenia, łącznie z mniejszym akumulatorem w modelu podstawowym . Ogólnie rzecz biorąc, Flyer Uproc EVO:X 8.70 wydaje się oferować najlepszy stosunek ceny do wydajności.
Flyer Uproc EVO:X na szlaku
Na papierze ulotka Uproc EVO:X obiecuje przede wszystkim jedno: dobrą zabawę podczas zjazdów! I cóż mogę powiedzieć – to jest dokładnie to, co dostajesz z tym rowerem. Nowoczesna geometria, nisko położony środek ciężkości, solidne podwozie – to wszystko razem sprawia, że hamulców, które w razie potrzeby mogą być niebezpieczne, używa się rzadziej, niż byłoby to rozsądne. Najnowsze szwajcarskie e-enduro sprawdza się, gdy teren staje się wymagający, a prędkość jest wysoka. Aktywni jeźdźcy cenią sobie tutaj swoje pieniądze i mogą odkrywać granice. Zapewniają to również doskonałe opony Onza, które nie tylko zapewniają dużą przyczepność, ale także doskonałą ochronę przed przebiciem.
W zależności od szlaku przydałoby się kilka dodatkowych opcji regulacji, szczególnie w przypadku widelca, aby wycisnąć z niego ostatnie osiągi. Pozostałe podzespoły wykonały swoje zadanie dyskretnie; Do bardzo szerokiej kierownicy z włókna węglowego firmy Hayes trzeba było się przyzwyczaić. Jeżeli jednak w ogóle sobie z tym nie radzisz, możesz oczywiście skrócić.
Ogólnie jednak Flyer Uproc EVO:X wyraźnie należy do kategorii rowerów „żelaznych”. Jeśli szukasz zabawnego, dynamicznego roweru na szlaki, to źle trafiłeś. Chociaż możliwe byłoby uzyskanie nieco większego wyskoku z tylnego trójkąta, oznaczałoby to pozbawienie go jego dużej siły. Biorąc pod uwagę obszar zastosowań i kluczowe dane techniczne opisane przez samych Szwajcarów, nie jest to wielkim zaskoczeniem. Nie odgrywa więc decydującej roli fakt, że rower waży nieco ponad 26 kg i waży nieco więcej niż inne porównywalne e-MTB.
Jeszcze bardziej szczegółowy raport z jazdy znajdziesz w naszym filmie testowym:
Rower zachowuje się solidnie na podjazdach i pewnie prowadzi rowerzystę na początek szlaku. Zapewnia to oczywiście mocny napęd Bosch, który słyszalnie buczy, ale także piękna centralna pozycja siedzenia. Ze względu na dość długą ramę główną i płaski kąt skrętu, na stromych odcinkach należy przenieść ciężar ciała nieco do przodu, aby nadal mieć wystarczającą przyczepność przedniego koła. Jednak biorąc pod uwagę doskonałe osiągi na zjazdach, możemy to łatwo przeboleć.