E-MTB / Test: Dzięki Santa Cruz Heckler Kalifornijczycy tchną nowe życie w kultową nazwę w postaci E-MTB. Jako wszechstronny towarzysz szlaków z dużym zapasem skoku zawieszenia i napędem Shimano, rower powinien imponować typowymi cechami Santa Cruz.
Oprócz Bullita, Heckler to dopiero drugi e-MTB kultowego producenta Santa Cruz. Na pierwszy rzut oka oba motocykle są pod wieloma względami podobne, ale Kalifornijczycy poprawili kilka rzeczy i stworzyli jeden z najlepszych wszechstronnych motocykli na rynku. Dzięki skokowi zawieszenia wynoszącemu 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu rower jest zdecydowanie przygotowany na trudny teren, zwłaszcza że Santa Cruz od wielu lat wie, jak projektować doskonałe tylne trójkąty. Wszechstronność roweru widać w różnych wariantach wyposażenia: Heckler jest dostępny jako czysty rower 29er lub jako rower barwenowy (tak jak testowaliśmy), z mocniejszymi lub nieco lżejszymi komponentami - w zależności od indywidualnego zastosowania.
Zaskakująco lekki pomimo solidnych komponentów
Napęd zapewnia Shimano EP801, który pomimo podobnej nazwy jest silnikiem znacznie mocniejszym od swojego poprzednika EP8. Energię dostarcza wyjmowany akumulator 720 Wh umieszczony w dolnej rurze. Wszystkie pozostałe komponenty naszego roweru testowego są bardzo wysokiej jakości, co nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę cenę ponad 10.000 XNUMX euro. Zawieszenie RockShox Ultimate z ZEB i SuperDeluxe wyróżnia się nie tylko dobrymi osiągami, ale także prostą konfiguracją.
Ramki do zdjęć | Heckler z Santa Cruz |
widelec amortyzowany | RockShox ZEB Ultimate |
napęd | ShimanoEP801 |
akumulator | 720 Wh |
niemy | RockShox Super Deluxe Ultimate |
wirniki | Rezerwa DT Swiss 350 / Santa Cruz |
Opona VR | Maxxis Assegai MaxxGrip Exo+ |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR II MaxxTerra DD |
przerzutka tylna | Przekładnia Sram X0 Eagle, 12-biegowa |
dźwignia zmiany biegów | Podstawa Sram AXS |
korba | Shimano EM900 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Code Stealth Srebrny |
tarcze hamulcowe | 200 / mm 200 |
sztyca | Kroplomierz OneUp V2 |
siodło | WTB Silverado Medium |
trzon | Burgtec Enduro MK3 |
Lenker | Kierownica karbonowa Santa Cruz e35 |
Dzięki nowej przekładni Sram X0 Eagle możesz spodziewać się płynnej zmiany biegów nawet pod obciążeniem, a obsługa OneUp vario zapewnia duży skok. Kolejną atrakcją są wewnętrzne felgi z włókna węglowego, które są szczególnie wytrzymałe z tyłu. To samo dotyczy opon, gdzie postawiliśmy na stabilną (choć ciężką) karkas DoubleDown. Jeśli wziąć to wszystko razem, waga poniżej 22 kg w rozmiarze ramy L jest prawdziwym stwierdzeniem.
Santa Cruz Heckler X0 AXS RSV MX na szlaku
S | M | L | XL | XXL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 405 | 430 | 460 | 500 |
Zasięg (mm) | 427 | 452 | 472 | 492 | 517 |
Stosy (mm) | 609 | 618 | 632 | 650 | 668 |
Kąt skrętu (w °) | 64.5 | 64.5 | 64.5 | 64.5 | 64.5 |
Kąt siedziska (w °) | 76.7 | 76.6 | 76.4 | 76.7 | 76.8 |
Spadek BB (mm) | 12 | 12 | 12 | 12 | 12 |
tylne widełki (w mm) | 446 | 446 | 446 | 446 | 446 |
Rozstaw osi (w mm) | 1207 | 1227 | 1253 | 1282 | 1315 |
Żywy, zabawny, płynnie działający, wygodny: Santa Cruz Heckler łączy w sobie właściwości jezdne, które w rzeczywistości wzajemnie się wykluczają. Jeśli pokaże swój zabawny charakter na płaskich, pojedynczych trasach, w następnej chwili może nagle zdobyć punkty dzięki niezwykle płynnej jeździe podczas najcięższych wypraw enduro. Droga pomiędzy? Maksymalny komfort dzięki doskonałej pozycji siedzącej. Jedynie głośne stukanie napędu i akumulatora trochę psuje zabawę z zjazdu. Rower z Kalifornii wykazuje nieoczekiwane właściwości również na podjazdach, gdzie połączenie centralnej pozycji siedzenia, czułego, ale mocnego napędu i opon o dużej przyczepności sprawdza się znakomicie.
Schreibe einen Kommentar