Na pierwszy rzut oka Instinct wygląda bardzo podobnie do swojego „starszego brata”, Altitude. Ale wystarczy spojrzeć na arkusz danych, aby zobaczyć, jak duża jest naprawdę różnica w stosunku do Enduro. Ze skokiem 150 lub 140 mm oferuje znacznie mniejsze rezerwy, chociaż 29er jest również zorientowany pod względem geometrii na zjazdy. Jak wiemy z kanadyjskich modeli Power Play, w Instinct zastosowano również autorski Dyname 4.0. Specjalna konstrukcja napędu może być nieco mniej elegancka wizualnie, ale nadrabia to z nawiązką dużą mocą, naturalnością, doskonałą sterownością i przyjemnym szumem tła. Monochromatyczny wyświetlacz w górnej rurze dostarcza wszystkich niezbędnych informacji, a nawet pozwala na indywidualne dostosowanie poziomów wsparcia - bez smartfona! Dobry zasięg zapewnia akumulator 720 Wh, który można wyjąć za pomocą suportu i zwiększyć o 314 Wh za pomocą przedłużacza zasięgu.
Dobre komponenty – wysoka cena
Ramki do zdjęć | Węgiel o gładkich ścianach |
widelec amortyzowany | Wydajność pływaka Fox 36 |
napęd | Dynamika Gór Skalistych 4.0 |
akumulator | 720 Wh |
niemy | Wydajność Fox Float X |
wirniki | RaceFace AR30 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF MaxxTerra Exo+ |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII MaxxTerra Exo+ |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | RCA z efektem Race Face |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | 203 / mm 203 |
sztyca | Turbina Race Face 175mm (L) |
siodło | Wyścig WTB Volt 142 |
trzon | Góra Skalista 35 rano |
Lenker | Góra Skalista AM |
Zasadniczo nie ma nic złego w wyposażeniu naszego testowego modelu: podwozie Fox Performance, przerzutki i hamulce Shimano XT, koła Race Face i solidne opony. Wszystko jest w porządku, gdyby nie cena prawie 10.000 XNUMX euro - ale pakiet podzespołów jest niestety trochę ubogi. Jasne, piękna rama z włókna węglowego i specjalny układ napędowy mają swoją cenę, ale jeśli przywiązujesz dużą wagę do komponentów z najwyższej półki, będziesz musiał wybrać jeszcze droższy topowy model. W praktyce jednak po raz kolejny staje się jasne, że określone komponenty mają jedynie ograniczony wpływ na wrażenia z jazdy, a przede wszystkim na przyjemność z jazdy.
Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 na szlaku
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 420 | 445 | 480 |
Zasięg (mm) | 430 | 456 | 481 | 511 |
Stosy (mm) | 615 | 619 | 633 | 646 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65.1 | 65.1 | 65.1 |
Rzeczywisty kąt siedziska (w °) | 76 | 76.1 | 76.1 | 76.1 |
Spadek suportu (w mm) | 45 | 43 | 43 | 43 |
tylne widełki (w mm) | 438-449 | 438-449 | 438-449 | 438-449 |
Rozstaw osi (w mm) | 1182 | 1210 | 1241 | 1277 |
Na szlaku rower pozostawia daleko w tyle inne E-MTB, które na papierze są znacznie lepiej wyposażone. Rower nie jest tępy i należy go przesuwać ostrożnie, szczególnie na trudniejszych zjazdach. Ale potem nagradza cię ogromną żywotnością i nieoczekiwanymi cechami. Rocky Mountain zasługuje na szacunek także ze względu na autorski układ napędowy. To prowadzi się wyraźnie inaczej niż konkurencja, wymaga nieco więcej wysiłku niż na przykład Bosch CX, ale jednocześnie nagradza kierowcę większym wsparciem. I odwrotnie, oznacza to również, że zwykle robi się to bardzo ostrożnie i nigdy nie wysuwa się nieprzyjemnie na pierwszy plan – nawet akustycznie.
Schreibe einen Kommentar