E-MTB / Test: Dzięki Rocky Mountain Altitude Powerplay C90 Rally Kanadyjczycy mają w swojej ofercie kultowy E-MTB z pełną przepustnicą, który w teście nie ma prawie żadnych słabych punktów. Właściwości jezdne i układ napędowy są równie imponujące, niestety po topowe enduro trzeba sięgnąć głęboko do kieszeni.
Rocky Mountain w Kanadzie produkuje rowery górskie od ponad czterech dekad – i oczywiście z silnikami od kilku lat. Tradycyjny producent stawia na własny układ napędowy Dyname 4.0, który stosowany jest we wszystkich modelach o nazwie „Powerplay” i który oferuje, przynajmniej na papierze, spore osiągi z maksymalnym momentem obrotowym sięgającym 108 Nm. Nazwa Altitude oznacza rowery enduro znajdujące się w ofercie Rocky Mountain. Nic więc dziwnego, że w wersji zelektryfikowanej skok zawieszenia jest również duży: imponujące 170 mm z przodu i 160 mm z tyłu.
Ze względu na sposób, w jaki system Dyname współpracuje z zębatką napędową i ugięciem, obszar suportu wygląda na nieco masywniejszy niż w wielu innych e-MTB. Na spodzie znajduje się również przykręcana klapka, za pomocą której można wyjąć akumulator 720 Wh.
Przyzwoita waga pomimo solidnych funkcji
Sprzęt topowego modelu, który testowaliśmy, jest wysokiej jakości i solidny. Nie ma żadnych kompromisów, jeśli chodzi o podwozie z komponentami Fox Factory, w tym tylnymi amortyzatorami ze stalowymi sprężynami DHX2; Przerzutki i hamulce pochodzą z grupy Shimano XT. Koła i opony pokazują, gdzie Kanadyjczycy widzą swoje enduro: para opon Maxxis osadzona jest na obręczach Race zjazdowych, z grubym i ciężkim karkasem DoubleDown z przodu i z tyłu. Ponadto Rocky Mountain wyposaża Altitude Powerplay w ochronę przed przebiciem Cushcore w standardzie. Specjalna wkładka piankowa pozwala na jazdę przy bardzo niskim ciśnieniu, chroni felgę i oponę przed przebiciem oraz poprawia właściwości „run-flat” w przypadku usterki. Biorąc pod uwagę te opony, waga roweru testowego w rozmiarze L wynosząca 24,3 kg jest więcej niż przyzwoita.
Ramki do zdjęć | Węgiel na wysokości Gór Skalistych |
widelec amortyzowany | Fabryczny uchwyt Fox 38 |
napęd | Dynamika Gór Skalistych 4.0 |
akumulator | 720 Wh |
niemy | Fabryka Fox DHX2 |
wirniki | Race Face Arc HD30 |
Opona VR | Maxxis Assegai MaxxGrip DD |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII MaxxTerra DD |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | Zacisk turbinowy Race Face |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | 203 / mm 203 |
sztyca | Fabryka transferów Fox 175 mm (dł.) |
siodło | Wyścig WTB Volt 142 |
trzon | Rocky Mountain 35 CNC |
Lenker | Turbina Race Face R |
Rocky Mountain Altitude Powerplay C90 Rally na szlaku
SM (luz) | MD (luz) | LG (luz) | XL (luźny) | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 420 | 445 | 480 |
Zasięg (mm) | 425 | 450 | 475 | 508 |
Stosy (mm) | 629 | 628 | 638 | 652 |
Kąt skrętu (w °) | 63.5 | 63.5 | 63.5 | 63.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Spadek BB (mm) | 34 | 34 | 34 | 34 |
tylne widełki (w mm) | 439 | 439 | 439 | 439 |
Rozstaw osi (w mm) | 1210 | 1237 | 1264 | 1301 |
Nic dziwnego, że jest to przede wszystkim stromy i wymagający teren, w którym Altitude Powerplay naprawdę ćwiczy swoje mięśnie. Nawet przy dużych prędkościach zapewnia wyjątkowo płynną pracę, zachowując przy tym odrobinę żywotności, którą można poczuć przez cały czas. Szczególnie doświadczeni piloci mogą skorzystać z ustawienia geometrii Ride 4, aby jeszcze bardziej dostosować geometrię i właściwości jezdne do swoich indywidualnych wymagań. Własny napęd Dyname 4.0 Rocky Mountain naprawdę idealnie pasuje do sportowego charakteru motocykla. Daje dużą moc wtedy, gdy jest taka potrzeba, ale daje się bardzo dobrze dozować i przede wszystkim jest wyraźnie cichsza od porównywalnych silników o dużej mocy.
Schreibe einen Kommentar