E-MTB / Test: Ducati Powerstage RR wyróżnia się na tle innych E-MTB nie tylko swoim efektownym wyglądem. Jego ekskluzywne wyposażenie sprawia, że enduro, które jest ograniczone do 230 sztuk, jest czymś wyjątkowym – ale niestety ma także istotną wadę.
Ducati od kilku lat współpracuje z włoskim producentem Thok w obszarze rowerów elektrycznych i e-MTB. Powerstage RR również opiera się na EEnduro Thok Gram, ale ma własne malowanie, dość ekskluzywne komponenty i wysoką cenę wynoszącą nieco poniżej 12.000 230 euro. Rower jest również ograniczony do zaledwie 801 sztuk. Jeśli chodzi o napęd, Ducati polega na jakości Shimano z EP630 i pasującym oryginalnym akumulatorze, który można wyjąć z dolnej rury i który ma pojemność XNUMX Wh.
Ekskluzywne komponenty

Po prostu istnieją, te rowery, które wyglądają, jakby były szybkie i przyjemne, nawet gdy stoją. Dokładnie tak jest w przypadku Ducati Powerstage RR: nawet jeśli efektowna rama z włókna węglowego może nie odpowiadać gustowi każdego motocyklisty, nadal wyróżnia się z tłumu. Jego kluczowe dane i zamontowane na nim komponenty wyraźnie pokazują, gdzie ważący około 25 kg rower jest w domu. Skok zawieszenia 180 mm z przodu, 170 z tyłu, koła Mullet z grubymi oponami Pirelli i elementy zawieszenia firmy Öhlins dosłownie krzyczą o enduro.

Biorąc pod uwagę wysoką cenę, nie jest zaskakujące, że Powerstage RR jest wyposażony w doskonałe komponenty. Ale w rzeczywistości emanuje ekskluzywnym akcentem, ponieważ wielu z nich nie można znaleźć w motocyklach produkcyjnych lub można je spotkać bardzo rzadko. Dotyczy to podwozia Öhlins ze stalowymi amortyzatorami sprężynowymi, a także opon E-MTB firmy Pirelli i hamulców włoskiego producenta Braking, którego produkty odpowiedzialne są m.in. za hamowanie maszyn wyścigowych w MotoGP. Inne części premium, takie jak koła z włókna węglowego Crankbrothers Synthesis, wydają się niemal zwyczajne. Fakt zainstalowania naprawdę dobrego układu GX Eagle AXS jest nieco rozczarowujący, biorąc pod uwagę bardzo wysoką cenę. Tutaj przynajmniej liczyliśmy na nowy wariant skrzyni biegów, zwłaszcza że Ducati Powerstage RR jest wyposażony w hak przerzutki UDH.
Ramki do zdjęć | Thok Gram |
widelec amortyzowany | Öhlinsa RXF38 |
napęd | ShimanoEP801 |
akumulator | 640 Wh |
niemy | Öhlins TTX22M |
wirniki | Crankbrothers Synthesis Carbon |
Opona VR | Pirelli Scorpion Enduro S HyperWall |
Tętno opon | Pirelli Scorpion E-MTB S HyperWall |
przerzutka tylna | Sram GX Eagle AXS |
dźwignia zmiany biegów | Sterowniki Sram AXS |
korba | Shimano |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Najpierw hamowanie |
tarcze hamulcowe | 203 / mm 203 |
sztyca | OEM 175mm (dł.) |
siodło | Ducati |
trzon | Ducati |
Lenker | Renthal Carbon 35mm |

Ducati Powerstage RR na szlaku
M | L | XL | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 415 | 430 | 475 |
Zasięg (mm) | 455 | 475 | 495 |
Stosy (mm) | 625 | 638 | 656 |
Kąt skrętu (w °) | 64 | 64 | 64 |
Kąt siedziska (w °) | 78 | 78 | 78 |
Spadek suportu (w mm) | 9.4 | 9.4 | 9.4 |
tylne widełki (w mm) | 450 | 450 | 450 |
Rozstaw osi (w mm) | 1246 | 1275 | 1300 |
Rzadko kiedy ocena właściwości jezdnych była tak trudna, jak w przypadku Ducati Powerstage RR. Ponieważ jego niezwykle sztywna rama o doskonałej geometrii i niezwykle czułe, ale mocne podwozie w rzeczywistości położyły podwaliny pod absolutnie najlepsze enduro, które może dotrzymać kroku najlepszym w swojej klasie. Niestety, hamulce Braking nie były przekonujące – w najlepszym razie zapewniały jedynie wystarczającą skuteczność. Pomimo wielokrotnej wentylacji często były one nieprzewidywalne i przez to znacząco utrudniały przyjemność z jazdy. Bardzo twarda mieszanka gumowa opon również zauważalnie psuła przyjemność z jazdy, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.
To niesamowita szkoda, ponieważ rower ma ogromny potencjał dzięki doskonałej geometrii i poza tym świetnym funkcjom. Nawet pod górę radzi sobie naprawdę dobrze pomimo dużych rezerw skoku zawieszenia. Jest to częściowo spowodowane centralną pozycją siedzenia, ale także mocnym silnikiem Shimano EP801.