Test: Dzięki Rapcon Pmax austriacki producent luksusowych produktów Simplon ma w tym roku również niezwykle interesujący E-Fully w swojej ofercie. Rower, który można dowolnie konfigurować za pomocą systemu modułowego, oparty jest na karbonowej ramie z nowym silnikiem Bosch CX i akumulatorem 625Wh. Jeśli pojemność jest niewystarczająca, możesz zamontować dodatkowy akumulator o pojemności 500Wh na dolnej rurze. Nasz rower testowy był wyposażony tylko w najlepsze komponenty: ramę Noble Rockshox Ultimate, solidne koła HX1501 od DT Swiss i bezprzewodowe przerzutki Sram AXS. Sportowa cena nieco ponad 9.000 XNUMX euro wydaje się prawie tania jak na tę konfigurację.
Simplon Rapcon Pmax: Fakty
Skok zawieszenia: 170/160mm
rozmiar koła: Mullet mix 29/27,5 cala
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Purion
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 23,75 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 140 kg
Cena: € 9.139
Budowa wszechstronnego E-MTB jest dla producenta jak chodzenie po niebezpiecznej linie: wszechstronność zawsze oznacza kompromisy. Jeśli chcesz, aby rower lepiej się wspinał, często dzieje się to kosztem osiągów podczas zjazdów. Jeśli dasz mu więcej gładkości, cierpi na tym jego zwinność. Jeśli przekręcisz jedną śrubę, zawsze musisz wykonać kontrę w innym miejscu. W końcu chodzi o znalezienie właściwej równowagi. Simplonowi udało się opanować tę grę na linie niemal do perfekcji dzięki Rapcon Pmax. Rower Bosch CX z karbonową ramą bardzo dobrze wspina się pod górę, ma dużo rezerw na zjazdach, nie jest ani zbyt uparty, ani zbyt lekki na szlaku i łączy solidne, trwałe komponenty z niską wagą. Ale najpierw najważniejsze.
Byliśmy zdumieni, gdy nasza redakcyjna waga Simplona Pmax w rozmiarze M bez pedałów wykazała wagę 23,7 kg. Jasne: Z jednej strony na pewno nie jest to rewelacyjnie niska wartość, zwłaszcza że rower w testowym wyposażeniu kosztuje ponad 9.000 euro. Jeśli jednak wziąć pod uwagę, że Simplon ma 170 mm skoku sprężyny z przodu i 160 mm z tyłu, ma nawet stalowy amortyzator sprężynowy w tylnym trójkącie, jest wyposażony w ciężkie opony Eddy Current i poza tym musi sobie radzić bez żadnych kompromisów pod względem stabilności – szacunek!
Ramki do zdjęć | Rapcon pmax |
widelec amortyzowany | Rockshox Lyric Ultimate RC2 |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625Wh |
niemy | Cewka Rockshox Superdelixe Ultimate |
wirniki | DT Swiss HX1501 |
Opona VR | Schwalbe prądy wirowe 2,4" |
Tętno opon | Schwalbe prądy wirowe 2,8" |
przerzutka tylna | Sram XX1 Orzeł AXS |
dźwignia zmiany biegów | Sram Eagle AXS |
korba | FSA |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT7 |
tarcze hamulcowe | Magura 203/203mm |
sztyca | Kindshock LEV Integra 150mm (M) |
siodło | Selle Italia X-Land E-Bike Flow MGN |
trzon | Simplon ZERO II 50mm |
Lenker | Karbonowa taśma nośna Simplon 760 mm |
Podobne e-rowery górskie w teście
Trek Rail 9.9 E-MTB w teście: Drogi, ale (prawie) doskonały E-MTB
Test: Kosztujący niecałe 11.000 9.9 euro Trek Rail XNUMX jest jednym z najdroższych rowerów w naszym polu testowym. Ale w zamian kupujący otrzymuje także E-MTB, który zasługuje na miano „high end” pod każdym względem: Dotyczy to szlachetnej ramy karbonowej z sprytnymi funkcjami, takimi jak wyjmowanie akumulatora z boku lub […]
Test Santa Cruz Heckler CC X01 RSV E-MTB: Zabawny, wszechstronny pojazd o imponującej wadze
Test: Kiedy po raz pierwszy sprawdziliśmy nasz rower testowy Santa Cruz Heckler, byliśmy zdumieni: waga zatrzymała się na prawie 21 kg. To sprawia, że debiutujący w Kalifornii E-MTB jest jednym z najlżejszych rowerów na całym polu testowym. Podstawą karbonowej ramy jest silnik Shimano E8000, który zasilany jest dość niewielkim akumulatorem 504Wh. Suma […]
Cannondale Moterra Neo 1 E-MTB w teście: Potężny, wszechstronny rower z karbonową ramą
Test: Dzięki ramie głównej wykonanej z włókna węglowego, nowemu silnikowi Bosch CX i zintegrowanemu akumulatorowi, nowa edycja Cannondale Moterra chce kontynuować sukces swojego poprzednika. Topowa wersja Cannondale Moterra Neo, która kosztuje prawie 8.000 1 euro, szczególnie podoba się w teście ze względu na swoją wszechstronność. Cannondale Moterra Neo 160: Fakty Skok: 160 / XNUMX mm Rozmiar kół: […]
Idealny tylny trójkąt do E-MTB?
Szlachetne zawieszenie Rockshox w wersji Ultimate decyduje o bardzo dobrych osiągach eleganckiego E-MTB z Austrii. W szczególności amortyzator cewkowy robi wrażenie w połączeniu z progresywnym tylnym trójkątem. Zawsze otrzymujesz wystarczająco dużo informacji zwrotnych od podłoża i dużo wsparcia podczas trudnych, szybkich przejazdów, spadków lub skoków, ale możesz też cieszyć się bardzo czułą reakcją na pierwsze kilka milimetrów skoku. Nie jest dużo lepiej. Prawie nigdy nie potrzebujemy dźwigni blokady do amortyzatora, nawet na stromych podjazdach, ponieważ tylny koniec nie zwisa i pozostaje miły i napięty pod naciągiem łańcucha.
Geometria Simplon Rapcon Pmax
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 420 | 450 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 572 | 594 | 627 | 660 |
główka ramy (w mm) | 90 | 95 | 110 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 458 | 458 | 458 | 458 |
Rozstaw osi (w mm) | 1198 | 1220 | 1257 | 1293 |
Kąt skrętu (w °) | 65,1 | 65,1 | 65,1 | 65,1 |
Kąt siedziska (w °) | 75,1 | 75,1 | 75,1 | 75,1 |
Zasięg (mm) | 411 | 431 | 461 | 491 |
Stosy (mm) | 610 | 615 | 628 | 643 |
Geometria Rapcon Pmax jest sportowa i nowoczesna, ale z drugiej strony nie jest zbyt ekstremalna. Doświadczeni jeźdźcy z pewnością na tym skorzystają, a aktywny styl jazdy na szlaku naprawdę tchnie życie w E-MTB, ale nawet początkujący nie są przytłoczeni i powinni czerpać korzyści z poczucia bezpieczeństwa. Simplon nie osiąga żadnych absolutnych najwyższych wartości pod względem płynności jazdy czy zwinności, ale jest to jeden z lepszych motocykli w teście wszędzie, nie wykazując żadnych innych słabości.
Bezprzewodowa przyjemność zmiany przełożeń dzięki Sram AXS
Droga na szczyt z Rapconem to przyjemność, do czego przyczynia się również bezprzewodowa dźwignia zmiany biegów Sram AXS, która po odrobinie przyzwyczajenia pozwala na błyskawiczną zmianę biegów, nieosiągalną przy klasycznej zmianie biegów. Kciuk w kontrolerze zmiany biegów i szybkie dotknięcie to wszystko, czego potrzeba, aby zmienić zębatkę.
Silnik Bosch CX działa jak szwabski zegar, a dzięki akumulatorowi 625 Wh nie musisz się zbytnio martwić o zasięg nawet na dłuższych trasach. Jednak dla rowerzystów długodystansowych Simplon oferuje również możliwość zamontowania dodatkowego akumulatora 500 Wh na dolnej rurze.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar