Test / Rower e-trekkingowy: Rower e-trekkingowy KTM Macina Sport SX wywołał poruszenie, gdy został zaprezentowany na ubiegłorocznym Eurobike. Dzięki połączeniu niewielkiej masy, innowacyjnego napędu Bosch SX i eleganckiego wyglądu może wyraźnie wyróżniać się na tle konkurencji. W świecie, w którym klasyczne e-rowery trekkingowe są często (zbyt) ciężkie, nowy e-rower KTM zdecydowanie wnosi powiew świeżości do tego segmentu.
KTM Macina Sport SX plasuje się w segmencie, który pozostaje w cieniu e-rowery SUV i e-rowery górskie. Łączy w sobie elegancki wygląd z niską wagą i imponującą elastycznością, udowadniając, że tego typu nowoczesne rowery e-trekkingowe są nadal aktualne. Lekka rama z włókna węglowego i silnik Bosch SX przyczyniają się do wyjątkowo niskiej masy całkowitej, która jest prawie porównywalna z masą niezmotoryzowanych rowerów trekkingowych. Ten rower jest idealny dla tych, którzy szukają sportowych i zwinnych wrażeń z jazdy, ale nie chcą przegapić wsparcia, jakie zapewnia rower elektryczny.
Innowacyjny napęd Bosch SX
Silnik Bosch SX to najważniejsza cecha nowego e-rowera trekkingowego KTM. Ważąc zaledwie 2 kg, jest to jeden z najlżejszych silników na rynku i oferuje moment obrotowy do 55 Nm. Moc silnika dostosowuje się do kadencji i dlatego może dotrzymać kroku mocniejszym silnikom środkowym, nawet podczas szybszego pedałowania. Kompaktowy akumulator Bosch Compact Tube 400 idealnie uzupełnia koncepcję lekkiego roweru. Pomimo mniejszej pojemności wynoszącej 400 Wh wystarczy na wiele codziennych wycieczek, natomiast opcjonalny przedłużacz zasięgu zapewnia dodatkową elastyczność podczas dłuższych wycieczek. Bez akumulatora KTM Macina Sport SX waży niewiele więcej niż klasyczny rower trekkingowy.
Wysokiej jakości wyposażenie KTM Macina Sport SX
KTM Macina Sport SX Elite oferuje solidne wyposażenie. Przerzutka Shimano Cues 10-biegowa zapewnia dobry zasięg, opony Schwalbe i widelec z amortyzacją pneumatyczną Suntour gwarantują komfortową jazdę po różnych nawierzchniach. Panel sterowania Bosch Purion 200 z jasnym, kolorowym wyświetlaczem i 2-tłoczkowymi hamulcami Shimano zapewniają bezpieczną i wygodną jazdę. Nasz rower testowy waży tylko 18,7 kg bez pedałów – mocny!
Ramki do zdjęć | Macina Trekking Onroad Premium Carbon |
widelec amortyzowany | Suntour NCX-D Air LO 63 mm |
napęd | Boscha SX |
akumulator | Bosch CompactTube 400 |
wirniki | Linia KTM-a |
opona | Schwalbe G-One Overland SuperGround |
przerzutka tylna | Shimano Cue U6000 10-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Kije Shimano U6000 |
korba | Zespół KTM E2 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano MT410 180/160 |
sztyca | Zespół KTM II |
siodło | Selle Royal Explora żel |
trzon | KTM +20 ICR |
Lenker | Niski Rizer KTM Team II 640mm |
Cena 4.299 euro początkowo wydaje się nieco wysoka, biorąc pod uwagę komponenty, ale biorąc pod uwagę innowacyjną koncepcję z lekką ramą z włókna węglowego, jest całkiem rozsądna.
Rower dostępny jest zarówno w klasycznej ramie męskiej, jak i trapezowej, natomiast tańsze modele z ramą aluminiową dostępne są również w wersji z niskim wejściem.
KTM Macina Sport SX w praktyce
Na drodze rower pokazuje, z czego jest wykonany. Jest zwinny, bezpośrednio reaguje na polecenia i oferuje sportową, wygodną pozycję za kierownicą. Pomimo ograniczonej pojemności akumulatora zasięg działania jest więcej niż wystarczający na większość codziennych podróży. Na bardziej stromym terenie lub przy większym obciążeniu promień nieznacznie się zmniejsza, ale rowerem jeździ się komfortowo nawet w takich warunkach. Połączenie amortyzowanego widelca, ergonomicznych uchwytów i dopasowanej ramy z włókna węglowego zapewnia wysoki poziom komfortu jazdy.