Test / E-MTB: Jeśli szukasz sprzętu najwyższej możliwej jakości w stosunkowo niskiej cenie, trudno uniknąć bezpośredniej sprzedaży wysyłkowej Radon. Jednak ograniczenie rowerów producenta z Bonn wyłącznie do ich dobrego stosunku ceny do wydajności nie oddałoby im sprawiedliwości – pokazuje to również Render 10.0 HD 750.
Dzięki skokowi 160 lub 140 mm, ramie głównej z włókna węglowego i systemowi Bosch Smart obejmującemu silnik CX i akumulator 750 Wh, E-MTB oferuje mocny całościowy pakiet. Mimo, że rama istnieje na rynku już kilka lat, nie musi się ukrywać przed młodszymi konkurentami. Jego geometria jest nieco konserwatywna, ale powinno to zapewnić dość intuicyjną obsługę.
rura podsiodłowa (w mm) | 425 | 455 | 490 |
Zasięg (mm) | 445 | 465 | 484 |
Stosy (mm) | 622 | 631 | 650 |
Kąt skrętu (w °) | 65.1 | 65.1 | 65.1 |
Kąt siedziska (w °) | 75.1 | 75.1 | 75.1 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 140 |
Spadek BB (mm) | 24.7 | 24.7 | 24.7 |
tylne widełki (w mm) | 459 | 459 | 459 |
Rozstaw osi (w mm) | 1230 | 1254 | 1281 |
Sprzęt premium dla Cena ze średniej półki
Render 10.0 HD zdecydowanie zdobywa punkty, jeśli chodzi o funkcje. Pakiet komponentów kosztuje tutaj około 7.500 euro, za które gdzie indziej często podawane są pięciocyfrowe ceny. Niezależnie od tego, czy jest to zawieszenie Fox Factory z tłumieniem Grip2 w widelcu, elektroniczna grupa osprzętu Sram X01 AXS, hamulce Magura MT7 czy koła Newmen: tutaj zarządzanie produktem prawie zawsze sięgało po najwyższą półkę. Dzięki!
Ramki do zdjęć | Radon Render Carbon |
widelec amortyzowany | Fabryczny uchwyt Fox 36 |
napęd | Bosch Performance Line CX |
akumulator | 750 Wh |
niemy | Fabryka Fox Float X |
wirniki | Newmen Evolution SL 30 |
Opona VR | Maxxis Assegai MaxxTerra Exo+ |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR II MaxxTerra EXO+ |
przerzutka tylna | Sram X01 Orzeł AXS |
dźwignia zmiany biegów | Sterowniki Sram AXS |
korba | e*thirteen e*spec Plus |
przerzutka | |
Hamulec | Magury MT7 |
tarcze hamulcowe | 220 / mm 203 |
sztyca | Fabryka transferów Fox 150 mm (dł.) |
siodło | SDG Bel Air V3 Max |
trzon | Turbina Race Face R |
Lenker | Turbina Race Face R |
Radon Render 10.0: Zaskakująco dobra wydajność na szlaku
Pomimo dość łagodnej geometrii, potężny Radon okazuje się naprawdę wszechstronny na szlaku. Nawet w wymagającym terenie oferuje intuicyjną obsługę i zapewnia duże bezpieczeństwo. Jeśli przyspieszysz, tylny trójkąt o średnicy 140 mm najprawdopodobniej osiągnie swoje granice, co powinno również zapewnić więcej sprzężenia zwrotnego. Niemniej jednak byliśmy mile zaskoczeni dobrymi osiągami roweru na szlaku, który waży około 25 kg.
Render spisuje się nie mniej przekonująco, gdy jego opony toczą się po twardym podłożu: komfort jest wysoki, a pozycja za kierownicą ogólnie zadowalająca. Tylko na stromych podjazdach siedzisz trochę za ciężko z tyłu i musisz aktywnie przenosić ciężar do przodu, aby utrzymać przednie koło pod kontrolą.
Zauważalna była duża głośność Bosch CX w naszym rowerze testowym. Rama o dużej objętości może służyć jako skrzynka rezonansowa i wzmacniać i tak już znaczący hałas nośny skądinąd przekonującego silnika.
Schreibe einen Kommentar