Test: Radon Render 8.0, którego cena wynosi prawie 4.000 euro, to cenowo wypowiedzenie wojny konkurencji. Z silnikiem Bosch Performance CX, dużym akumulatorem 625 Wh, przynajmniej solidną karbonową ramą, również nie oszczędzano na sprzęcie. W praktyce okazuje się, że jest zaskakująco silnym wszechstronnym zawodnikiem, ale nie jest pozbawiony słabości.
Radon Render 8.0: Fakty
Skok zawieszenia: 150/140mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Purion
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: karbon / aluminium
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 23,83 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 135 kg
Cena: € 3.999
Ramki do zdjęć | renderować hybrydę |
widelec amortyzowany | RockShox Lyric Select |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | RockShox Deluxe Select+ |
wirniki | Piasty Shimano Alivio / obręcze Alex MD30 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo 2,5" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo 2,4" |
przerzutka tylna | sram sx orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram NX Orzeł |
korba | Korba Acid E |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magura MT Trail Custom |
tarcze hamulcowe | Magura Burza 203/180mm |
sztyca | Zakraplacz Radonu 130mm (L) |
siodło | Selle Italia X1 |
trzon | Wyścigowy Chester |
Lenker | Wyścigowy Chester |
Nowy E-MTB firmy Radon wygląda szybko i agresywnie. Eleganckie linie ramy, mocne opony 29er, grube elementy sprężynowe - tak, to obiecuje frajdę na szlaku! Portfel też jest zadowolony - bo za prawie 4.000 euro E-MTB z nowym silnikiem Bosch CX i dużym akumulatorem, karbonową ramą główną i przynajmniej solidnym wyposażeniem naprawdę należy do kategorii "okazja".
Przekonując w drodze na górę
Uczucie na rowerze jest tym bardziej zaskakujące. Nie dlatego, że jest zły, wręcz przeciwnie. Nie, Render jest bardzo wygodny, bardzo dobrze wyważony i daje dobre samopoczucie. Siadasz na środku roweru, co procentuje na podjazdach. Zarówno dolne widełki, jak i rama główna są dłuższe niż przeciętnie, ale bez popadania w skrajności. Oznacza to, że przejścia wspinaczkowe można doskonale opanować również w pozycji siedzącej – o ile nie robi się zbyt ciasno. Przy małych promieniach krzywizny dość duży rozstaw osi należy traktować z odrobiną czułości.
Geometria Radon Render 8.0
M | L | XL | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 425 | 455 | 490 |
Pozioma rura górna (w mm) | 592 | 615 | 637 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 135 |
tylny trójkąt (w mm) | 458 | 458 | 458 |
Rozstaw osi (w mm) | 1212 | 1240 | 1263 |
Kąt skrętu (w °) | 65.5 | 65.5 | 65.5 |
Kąt siedziska (w °) | 76.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 441 | 461 | 478 |
Stosy (mm) | 616 | 626 | 640 |
Oczywiście silnik Bosch Performance CX jest również odpowiedzialny za przekonujące osiągi na płaskim terenie i pod górę. Napęd, który jest kontrolowany w Radonie za pomocą minimalistycznego wyświetlacza Purion, po prostu dobrze spełnia swoje zadanie: jest dynamiczny i żwawy podczas przyspieszania, oczywiście podczas wygodnego ślizgania się, a także może naprawdę walnąć, gdy jest to wymagane na stromych odcinkach . Fakt, że emituje wtedy dość głośny szum, szczególnie przy wyższych kadencjach, wymaga przyzwyczajenia, ale patrząc na osiągi, można to przeboleć.
Podobne e-rowery górskie w teście
Test Kettler Scarpia FS 2.0 E-MTB: Turysta terenowy dalekiego zasięgu
Test: Kettler Scarpia FS 2.0 to dość mocny, nowy E-MTB z kuźni tradycyjnego niemieckiego producenta. Mocne wyposażenie i bardzo dobroduszne zachowanie podczas jazdy powinno spodobać się szerokiemu gronu nabywców i potrafiło przekonać w teście. Kettler Scarpia FS 2.0: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/150mm Rozmiar koła: 27,5 cala Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000 […]
Test E-Pordoi E-MTB Stevena: Błyskotliwy rower na szlaki z praktycznymi funkcjami
Test: Stevens E-Pordoi oferuje ekscytujące połączenie nowoczesnej geometrii, mocnych komponentów i funkcji bardziej zorientowanych na wycieczki, takich jak hub na smartfony Bosch. Pomimo naszego początkowego sceptycyzmu, to nietypowe podejście przekonało nas w praktyce. Stevens E-Pordoi: Fakty Skok zawieszenia: 140 mm/140 mm Rozmiar kół: 27,5 cala Napęd: Bosch Performance CX Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Smartphone Hub Pojemność baterii […]
Centurion No Pogo E R2600i E-MTB w teście: Szwabski wszechstronny zawodnik z tym „czymś”.
Test: Centurion No Pogo E spotyka tradycję i nowoczesność - Ur-No Pogo był jednym z pierwszych rowerów górskich z pełnym zawieszeniem na rynku i przetrwał wszystkie trendy w krótkotrwałym świecie rowerów; Najnowszy wariant z silnikiem jest wyposażony w najnowszą technologię, od silnika Bosch CX i akumulatora 625 Wh po 12-biegową skrzynię biegów. W […]
Tylny trójkąt z niewielkimi ubytkami
Render daje wtedy podobnie pozytywny obraz na szlaku z powrotem w kierunku doliny, jak i na drodze w górę. Tutaj również korzysta z dobrze przemyślanej geometrii i centralnej pozycji siedzenia. Duży rozstaw osi i duże koła zapewniają dużą płynność, dzięki czemu Radon czuje się szczególnie komfortowo, gdy szlak nie jest zbyt wąski. Solidne zawieszenie RockShox spisuje się dobrze, choć widelec robi tu lepsze wrażenie niż amortyzator w połączeniu z tyłem. Z jednej strony brakuje nam tutaj trochę czułości, ale jednocześnie dość szybko przechodzi przez skok zawieszenia, gdy zwiększamy prędkość, a trasy stają się bardziej wymagające.
Reszta sprzętu działa w większości bez zarzutu. Gdybyśmy chcieli szukać włosa w zupie: 2-tłoczkowy zacisk układu hamulcowego Magura MT Trail z tyłu wraz z tarczą 180 mm zapewnia niewielką rezerwę na długie zjazdy. Chcielibyśmy też zobaczyć oponę z bardziej stabilnym karkasem, przynajmniej na tylnym kole. Jednak kombinacja Maxxis DHF i DHRII jest ogólnie bardzo dobrym wyborem. Na koniec dość głośne grzechotanie trochę popsuło zabawę na zjeździe. To nie pochodziło z pokrywy baterii, ale z wnętrza ramki. Podejrzewamy, że w tym miejscu wewnętrzne kable uderzają w ramę.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar