Test: Stevens E-Pordoi oferuje ekscytujące połączenie nowoczesnej geometrii, mocnych komponentów i funkcji bardziej zorientowanych na wycieczki, takich jak hub na smartfony Bosch. Pomimo naszego początkowego sceptycyzmu, to nietypowe podejście przekonało nas w praktyce.
Stevens E-Pordoi: Fakty
Skok zawieszenia: 140mm / 140mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Centrum smartfonów Bosch
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,59 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 140 kg
Cena: € 4.999
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | Aluminium 6061DB |
widelec amortyzowany | Fox 34 Rytm |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | Wydajność DPS Fox Float |
wirniki | Piasty Shimano SLX / obręcze SUNringlé Düroc TR35 |
Opona VR | Schwalbe prądy wirowe 2,6" |
Tętno opon | Schwalbe prądy wirowe 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | e*thirteen e*spec Plus |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT520 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT64 203/203mm |
sztyca | Rodzaj szoku LEV-SI |
siodło | Osygena Roccii |
trzon | Tlenowy E-Scorpo |
Lenker | Tlenowy E-Scorpo |
Na pierwszy rzut oka Stevens E-Pordoi zaskakuje specyficzną mieszanką komponentów, która jednak od razu wzbudziła naszą ciekawość. Mocny wygląd z grubymi oponami i najwyraźniej nowoczesną geometrią wymaga mocnego roweru na szlaki. Jednak dość smukły widelec i piasta smartfona firmy Bosch na kierownicy przemawiają przeciwko temu.
Podobne e-rowery górskie w teście
BMC Trailfox AMP SX dwa E-MTB w teście: Wygodny rower terenowy z doskonałym zawieszeniem
Test: Dzięki skokowi sprężyny wynoszącemu 170 mm z przodu, wariant SX dobrze znanego roweru eMTB evergreen firmy BMC jest dobrze przygotowany do jazdy w trudnym terenie. Inne wyposażenie i świetne podwozie również pasują. Trzeba jednak iść na delikatne kompromisy z silnikiem, a geometria może nie pasować do pełnego otwarcia przepustnicy roweru elektrycznego Shimano. BMC […]
Giant Stance E+ 0 Pro 29 E-MTB w teście: Fajny terenowy tourer z udaną koncepcją
Test: Kto powiedział, że nie można się dobrze bawić z małą ilością podróży? Giant Stance E+ 0 Pro zaskoczył nas w teście jako tani „walet do wszystkiego”. Pomimo ogólnie bardziej zorientowanych na wycieczki cech, było dużo zabawy w terenie, nawet jeśli tutaj trzeba jechać trochę wolniej. Giant Stance E+ 0 Pro: […]
Trek Rail 7 E-MTB w teście: Świetna rama z ogromnym potencjałem
Test: Trek Rail 7 to świetna zabawa dzięki bardzo wysokiej jakości i dobrze wyważonej ramie. Sprytna integracja baterii, świetna geometria, przekonujący napęd – Amerykanie naprawdę zrobili wszystko dobrze pod tym względem. Wyposażenie też w dużej mierze przekonuje, choć nieco ogranicza wielki potencjał ramy. Trek Rail 7: The Facts Skok: 160 mm/150 mm Rozmiar koła: 29 cali […]
Ogólna koncepcja działa
W praktyce nasze odczucie jest w dużej mierze potwierdzone i pokazuje również, że koncepcja ogólnie działa naprawdę dobrze. Geometria jest sportowa, niezbyt zorientowana na wycieczki, ale nie zmusza jeźdźca do ekstremalnej pozycji siedzącej. Dłuższe przejażdżki w umiarkowanym terenie lub po ścieżkach rowerowych można przeprowadzić równie łatwo, jak wycieczkę do bike parku. Ogólne wrażenia z jazdy charakteryzują oczywiście nowy silnik Bosch CX, który również świetnie wypada w E-Pordoi. Integracja akumulatora 625 Wh z rurą dolną, którą bardzo łatwo wyjąć i tylko trochę grzechota podczas jazdy, to naprawdę fajne rozwiązanie.
Geometria Stevens E-Pordoi
16 | 18 | 20 | 22 | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 406 | 457 | 508 | 559 |
Pozioma rura górna (w mm) | 587 | 611 | 634 | 658 |
główka ramy (w mm) | 130 | 130 | 140 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 470 | 470 | 470 | 470 |
Rozstaw osi (w mm) | 1204 | 1229 | 1268 | 1293 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 409 | 433 | 453 | 474 |
Stosy (mm) | 622 | 622 | 631 | 640 |
Jeśli wybierasz szlak pod swoimi kołami, wbudowane komponenty muszą pokazać, z czego są zrobione. Wbudowana opona Eddy Current firmy Schwalbe to jedna z najbardziej odpornych na przebicia, przyczepna i ogólnie najlepsza opona dla nowoczesnego E-MTB - niestety jest też bardzo ciężka. Ma to dwa skutki: z jednej strony możesz polegać na nieskrępowanej przyczepności, nawet w trudnych warunkach gruntowych. Z drugiej strony, duża waga nieco odbiera E-Pordoi żywotność – w każdym razie przy ponad 25,5 kg nie jest szczególnie lekka.
Dobry teren – jeśli tempo jest odpowiednie
Zawieszenie Fox z amortyzatorem DPS Performance i widelcem Float Rythm 34 mm z przodu jest ogólnie dość ciasne, ale nadal zapewnia wystarczający komfort, by jechać spokojniej. Jeśli nabierzesz trochę prędkości w wymagającym terenie, tylny koniec trzyma się dobrze, ale wtedy widelec osiąga swoje granice - zarówno dość proste tłumienie, jak i średnia sztywność 34-milimetrowych goleni nieco spowalniają szybkich jeźdźców. Z drugiej strony bezgrupowe 4-tłokowe hamulce od Shimano, które Hamburgery łączą z dużymi tarczami 203 mm z przodu iz tyłu, działają świetnie.
Dzięki mocnemu silnikowi E-Pordoi zwykle pokonuje podjazdy bez większego wysiłku. Każdy, kto lubi zapuszczać się w techniczne przejścia wspinaczkowe ze swoim E-MTB, znajdzie wiernego towarzysza w Stevenach. Przyczepna tylna opona wraz z dość długimi tylnymi rurami tylnego trójkąta zapewniają wystarczającą przyczepność tylnego koła. Dzięki kompaktowej ramie głównej zawsze masz duży nacisk na przednie koło, nawet gdy siedzisz, co nie traci kontaktu z podłożem nawet na stromych podjazdach.
Jesteśmy trochę niezdecydowani co do wbudowanego huba do smartfona firmy Bosch: cierpi na tym bardzo schludny wygląd kokpitu, zamienny wyświetlacz jest trudny do odczytania na słońcu bez zainstalowanego telefonu komórkowego. Rowerzyści turystyczni powinni być zadowoleni z opcji montażu smartfona, ale tak dobrze bawiliśmy się na szlakach z E-Pordoi, że telefon komórkowy lepiej było bezpiecznie schować w plecaku.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar