Test: Centurion No Pogo E spotyka tradycję i nowoczesność - Ur-No Pogo był jednym z pierwszych rowerów górskich z pełnym zawieszeniem na rynku i przetrwał wszystkie trendy w krótkotrwałym świecie rowerów; Najnowszy wariant z silnikiem jest wyposażony w najnowszą technologię, od silnika Bosch CX i akumulatora 625 Wh po 12-biegową skrzynię biegów. W teście przekonuje swoją wszechstronnością i naprawdę fajnymi funkcjami, którymi Szwabowie pokazują swoje zamiłowanie do detali.
Centurion No Pogo E R2600i: fakty
Skok zawieszenia: 160 mm / 160 mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625 Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 24,91 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 150 kg
Cena: € 5.099
Ramki do zdjęć | Brak rurki Pogo E |
widelec amortyzowany | RockShox Lyric Select |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | Wydajność Fox Float DPX2 |
wirniki | Piasty Shimano SLX M7110 / obręcze Procraft MD30 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo+ 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo+ 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX M7000 |
korba | Centurion na zamówienie |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT520 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT54 203/203mm |
sztyca | Procraft AL Pro Drop 150mm (M) |
siodło | Wyścig Procrafta |
trzon | Procraft Trail Pro |
Lenker | Procraft Trail Pro |
Minęło ponad 20 lat odkąd Centurion zaprezentował swój pierwszy model No Pogo. Odrobina wieczności - jakie ogromne techniczne postępy poczyniła branża rowerowa w ciągu tych dwóch dekad, widać wyraźnie na rowerze takim jak obecny No Pogo E R2600i. Pomimo dużego skoku zawieszenia, radzi sobie ze skomplikowanym balansem między sportowym downhillowcem a wygodnym tourerem ze śpiewającymi kolorami.
Geometria Centurion No Pogo E R2600i
S | M | L | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 450 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 576 | 607 | 638 |
główka ramy (w mm) | 110 | 135 | 160 |
tylny trójkąt (w mm) | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1174 | 1209 | 1245 |
Kąt skrętu (w °) | 65.5 | 65.5 | 65.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 420 | 445 | 470 |
Stosy (mm) | 605 | 628 | 650 |
Dobrze wyważona geometria jest szczególnie odpowiedzialna za to bardzo harmonijne wrażenia z jazdy: dzięki dość zwartej ramie i wysokiemu przodowi nawet mniej wysportowani kierowcy od razu czują się jak w domu. Jednak luźny kąt skrętu docenią ci, którzy przede wszystkim jeżdżą po szlaku. Tylny trójkąt może również błyszczeć z podobną wszechstronnością. Jest to niezwykle czułe na pierwszych kilku milimetrach skoku sprężyny 150 mm, ale potem zapewnia coraz większy przeciwciśnienie. Możesz więc cieszyć się dużą wygodą w spokojnym tempie, ale możesz też dać się ponieść na zjazdach, nie martwiąc się o wybicie dna.
Podobne e-rowery górskie w teście
Nox Hybrid All-Mountain 5.9 Sachs E-MTB w teście: Dobrze zaokrąglona koncepcja z mocnym silnikiem
Test: Nox Hybrid All-Mountain 5.9 to jeden z pierwszych gotowych do produkcji E-MTB z nowym silnikiem Sachs RS. Z jednej strony zapewnia to ogromną moc, ale wciąż jest miejsce na ulepszenia w zakresie reakcji i sterowalności. Pozostałe wyposażenie Noxa Fully jest wysokiej jakości, nawet jeśli robi się trochę nerwowe przy wyższych prędkościach. Nox Hybrid All Mountain 5.9 […]
Corratec E-Power RS 160 Pro E-MTB w teście: Dobroduszna rakieta szlakowa, aby czuć się dobrze
Test: dzięki Corratec E-Power RS 160 Pro producent z Raubling jest liderem na rynku E-MTB. Nowoczesna, ale nie ekstremalna geometria łączy się z przekonującym silnikiem Bosch CX i solidnym lub wysokiej jakości wyposażeniem. Koło 160 mm z kołami mullet można wybaczyć za gram lub dwa nadwagę. Corratec […]
BMC Trailfox AMP SX dwa E-MTB w teście: Wygodny rower terenowy z doskonałym zawieszeniem
Test: Dzięki skokowi sprężyny wynoszącemu 170 mm z przodu, wariant SX dobrze znanego roweru eMTB evergreen firmy BMC jest dobrze przygotowany do jazdy w trudnym terenie. Inne wyposażenie i świetne podwozie również pasują. Trzeba jednak iść na delikatne kompromisy z silnikiem, a geometria może nie pasować do pełnego otwarcia przepustnicy roweru elektrycznego Shimano. BMC […]
Duży potencjał w terenie
W każdym razie No Pogo E to naprawdę dobry zjazd: podobnie jak tylny trójkąt, amortyzowany widelec Lyrik firmy Rockshox również działa bardzo dobrze, a dzięki dobrym 4-tłokowym hamulcom Shimano możesz bezpiecznie zatrzymać się w dowolnym momencie . Tylko przy wyższych prędkościach prowadzenie staje się nieco nerwowe - dość wyprostowana pozycja siedząca odgrywa tutaj rolę, podobnie jak tylny trójkąt, który trochę przechyla się na bardzo szybkich wybojach. Pozytywnie oceniamy tylko wybór opon: kombinacja Maxxis Minion DHF z przodu i DHRII z tyłu, każda o szerokości 2,6 cala i z solidną osnową Exo+, to idealna kombinacja dla wszechstronnego pojazdu terenowego jak No Pogo. Mocna przyczepność, bardzo dobra ochrona przed przebiciem i nadal przyzwoite właściwości jezdne. Kciuki w górę!
uniwersalny charakter
Jeśli ścieżka wznosi się w górę, No Pogo E może początkowo uzyskać szczególnie dobre wyniki dzięki mocnemu silnikowi Bosch CX. Chociaż jest to natychmiast zauważalne ze względu na hałas w tle, nadrabia to świetną dynamiką, dużą mocą i ogólnie cudownie naturalnymi wrażeniami z jazdy. Ogólnie rzecz biorąc, szwabski E-MTB lepiej czuje się w umiarkowanym terenie wspinaczkowym. Na wymagających technicznie stromych odcinkach jej raczej zwarta geometria staje się pewnym upadkiem. Trudno jest znaleźć odpowiednią pozycję na rowerze, aby zapobiec podjeżdżaniu przedniego koła, ale jednocześnie wytworzyć wystarczający nacisk na tylne koło. Jednak, jak wspomniano, takie zachowanie jest szczególnie widoczne na bardzo stromych rampach lub stopniach. Krótki rozstaw osi ma pozytywny wpływ na ciasne zakręty, które Centurion pokonuje niemal bez wysiłku.
Tylko dzięki tym właściwościom No Pogo E byłby już doskonałym wszechstronnym urządzeniem. Dzięki standardowemu systemowi oświetlenia Lezyne i przygotowaniu na boczną nóżkę z tyłu, E-MTB może zdobywać punkty nawet w obszarze codziennego użytku.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar