Test: Nox Hybrid All-Mountain 5.9 to jeden z pierwszych gotowych do produkcji E-MTB z nowym silnikiem Sachs RS. Z jednej strony zapewnia to ogromną moc, ale wciąż jest miejsce na ulepszenia w zakresie reakcji i sterowalności. Pozostałe wyposażenie Noxa Fully jest wysokiej jakości, nawet jeśli robi się trochę nerwowe przy wyższych prędkościach.
Nox Hybrid All-Mountain 5.9 Expert Sachs: fakty
Skok zawieszenia: 150/150mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Sachsa RS
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Sigmy EOX
Pojemność akumulatora (rower testowy): 651Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 25,81 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 130 kg
Cena: € 5.599
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Ramki do zdjęć | Rama Nox AM 2.0 |
widelec amortyzowany | RockShox Lyric Select |
napęd | Sachsa RS |
akumulator | 651Wh |
niemy | Wybór RockShox Super Deluxe |
wirniki | DT Swiss H1900 |
Opona VR | Ściana osłonowa Continental Trail King 2,4". |
Tętno opon | Ściana osłonowa Continental Trail King 2,4". |
przerzutka tylna | Sram GX Eagle |
dźwignia zmiany biegów | Sram GX Eagle |
korba | FSA |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | MaguryMT5 |
tarcze hamulcowe | Magura Storm HC 203/203mm |
sztyca | RockShox Reverb Stealth 150 mm (m.) |
siodło | Prologo Proxim W450 |
trzon | Poziom dziewiąty |
Lenker | Poziom dziewiąty |
Nowy silnik Sachs RS ma moc. Dużo mocy. Szczególnie imponujące jest tutaj przyspieszenie, które jest obecne od samego początku i dosłownie katapultuje prawie 26-kilogramowy motocykl i rowerzystę do przodu. Nie jest to już naturalne wrażenia z jazdy – ale to nie powinno być celem twórców, przynajmniej na wyższych poziomach wsparcia. Jeśli się uspokoisz, to ogromne uderzenie podczas przyspieszania zostanie osłabione i uzyskasz płynniejszą jazdę. Moc silnika można odczuć w każdej chwili, a pedałowanie na stromych leśnych podjazdach daje niesamowitą frajdę. Trzeba się przyzwyczaić do dużej głośności i dość charakterystycznego hałasu silnika.
Moc silnika trudna do kontrolowania
Sam rower również przyczynia się do dobrej zabawy na podjazdach, a jego kompaktowa geometria zapewnia dużą przyczepność i dzięki której można wywierać wystarczający nacisk na przednie koło nawet podczas siedzenia. Dzięki tym właściwościom Nox All-Mountain poradzi sobie również z wąskimi i technicznymi przejściami wspinaczkowymi, choć czasem trudno tu dozować silnik. Profilowana opona Continental TrailKing na tylnym kole również miała tendencję do buksowania podczas ruszania w głębokim terenie.
Ogólna ergonomia 150 mm E-Fully firmy Nox zrobiła na nas pozytywne wrażenie. Dotyczy to zarówno wygodnej pozycji siedzącej, jak i dobrze zaprojektowanego i uporządkowanego kokpitu. Nowy Sigma EOX Remote również odgrywa w tym swoją rolę. Wykorzystuje diody LED do wskazywania stanu naładowania i poziomu wspomagania, sterowanie silnikiem przejmują dwa przyciski z wyraźnym punktem nacisku. Ogólnie rzecz biorąc, jest ładny i kompaktowy i można go łatwo ustawić na kierownicy. Jedynie słaba czytelność diod w świetle słonecznym była negatywna.
Podobne e-rowery górskie w teście
Flyer Uproc3 6.50 E-MTB w teście: Generalista zamiast specjalisty
Test: Jeden dla wszystkich - marzenie wielu motocyklistów. Przynajmniej jeśli chodzi o E-MTB, Flyer Uproc3 6.50 jest bardzo bliski spełnienia tego marzenia. Dość mocny na wymagające szlaki, ale niezbyt sportowy, by odstraszyć rowerzystów. Rower jest doskonale wyważony, nawet jeśli kupuje się wszechstronność z kompromisami po obu stronach. Ulotka Uproc3 […]
Specialized Turbo Levo E-MTB w teście: Mocne osiągi mimo przeciętnego wyposażenia
Test: Co się mówi? Nie oceniaj książki po okładce? Jeśli chcesz zastosować tę mądrość w świecie rowerów, możesz powiedzieć: Nie oceniaj roweru po jego komponentach. Specialized Turbo Levo jest tego imponującym dowodem, ponieważ oferuje wysoką wydajność pomimo skromnego wyposażenia. Specialized Turbo Levo: Fakty Podróże: […]
Test E-Pordoi E-MTB Stevena: Błyskotliwy rower na szlaki z praktycznymi funkcjami
Test: Stevens E-Pordoi oferuje ekscytujące połączenie nowoczesnej geometrii, mocnych komponentów i funkcji bardziej zorientowanych na wycieczki, takich jak hub na smartfony Bosch. Pomimo naszego początkowego sceptycyzmu, to nietypowe podejście przekonało nas w praktyce. Stevens E-Pordoi: Fakty Skok zawieszenia: 140 mm/140 mm Rozmiar kół: 27,5 cala Napęd: Bosch Performance CX Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Smartphone Hub Pojemność baterii […]
Świetny tylny trójkąt, ale nerwowe prowadzenie
Dzięki 150 mm skoku i mocnej ramie RockShox, Nox czuje się jak w domu również na zjazdach. Tylny koniec działa dobrze, jest ładny i wygodny, ale być może mógłby dać sportowym kierowcom trochę więcej informacji zwrotnych. Mocne hamulce Magura MT5 z dużymi tarczami niezawodnie zatrzymują rower przez cały czas - nawet po dłuższych zjazdach i/lub z ciężkimi rowerzystami.
Geometria Nox Hybrid All-Mountain 5.9 29 Expert Sachs
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 405 | 432 | 478 | 529 |
Pozioma rura górna (w mm) | 585 | 599 | 626 | 656 |
główka ramy (w mm) | 125 | 125 | 135 | 135 |
tylny trójkąt (w mm) | 468 | 468 | 468 | 468 |
Rozstaw osi (w mm) | 1220 | 1231 | 1261 | 1290 |
Kąt skrętu (w °) | 65.3 | 65.3 | 65.3 | 65.3 |
Kąt siedziska (w °) | 74.3 | 74.3 | 74.3 | 74.3 |
Zasięg (mm) | 411 | 430 | 455 | 486 |
Stosy (mm) | 612 | 609 | 618 | 618 |
Istnieją dwa główne powody, dla których Nox nie jest w 100% przekonujący na szlaku: z jednej strony, ogólne dość nerwowe prowadzenie przy dużych prędkościach. Tutaj przydałaby się nieco dłuższa rama główna, która powinna lepiej współgrać z ogólną orientacją roweru. Podobnie jak na podjeździe, opony są również trochę skąpe przy zjeździe: przy 2,4 cala są dość wąskie, a jeśli podłoże jest głębokie i/lub mokre, przednia opona szybko osiąga swoje granice.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar