E-MTB / Test: Wraz z zespołem Corratec E-Power RS 160 Pro przyjrzymy się obecnemu E-MTB z systemem Bosch Smart, 160 mm skoku i mieszanką rozmiarów kół mullet. Te kluczowe dane początkowo sugerują urządzenie czysto zjazdowe, ale w praktyce E-MTB okazał się zaskakująco wszechstronny, choć oczywiście nie jest to do końca możliwe bez kompromisów.
Seria Corratec E-Power RS 160 od dawna stanowi integralną część portfolio Corratec jako wszechstronny rower E-MTB i jest prawdopodobnie jednym z najpopularniejszych rowerów producenta z okolic Rosenheim. Na rok modelowy 2022 odnoszący sukcesy model otrzymuje teraz kompleksową aktualizację, w tym system Bosch Smart System i odpowiedni akumulator 750 Wh. W tym celu rama musiała zostać całkowicie przeprojektowana, między innymi, aby pomieścić duży akumulator w dolnej rurze. W ramach tego ulepszenia rower otrzymuje również zmodernizowaną geometrię i kilka naprawdę świetnych cech ramy.
Corratec E-Power RS 160: Dane techniczne
Zanim przejdziemy do mniejszych i większych detali roweru, najpierw kilka słów o kluczowych danych technicznych: E-Power RS 160 ma - jak sama nazwa wskazuje - 160 mm skoku sprężyny z przodu i z tyłu oraz ma więc pewne rezerwy na wymagający teren. Rama jest wykonana z aluminium we wszystkich wariantach modelu i jest zbudowana wokół mieszanki kół mullet. Oznacza to, że do dużego 29-calowego przedniego koła dołączone jest bardziej kompaktowe tylne koło 650b, ale z zamontowaną na nim znacznie szerszą oponą. Łączy to bardzo dobre zachowanie 29-tki podczas przewracania się ze zwinnością standardowej 650b, aw przypadku Corratec E-MTB możesz również cieszyć się lepszą przyczepnością szerszych opon z tyłu. Nasz testowy rower w rozmiarze ramy M (42) waży 26,2 kg bez pedałów.
geometria
Geometria Corratec E-Power RS 160 jest nowoczesna, ale niezbyt progresywna, aby przytłoczyć okazjonalnych lub turystycznych jeźdźców. Połączenie średniej długości ramy głównej i kąta skrętu 65° obiecuje duże bezpieczeństwo w terenie bez zmuszania kierowcy do przyjęcia aktywnej pozycji do jazdy, do czego przyczynia się również dość wysoki przód. Dzięki tylnym widełkom o długości prawie 450 mm nadal możesz prawidłowo pokonywać ciasne zakręty, ale jednocześnie możesz oczekiwać zrównoważonego prowadzenia na stromych podjazdach.
Format ramki | 39 | 42 | 47 | 52 |
---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (w mm) | 390 | 420 | 470 | 520 |
Długość rury górnej (w mm) | 613 | 633 | 654 | 677 |
Długość główki ramy (w mm) | 145 | 145 | 150 | 160 |
Długość wideł (w mm) | 449 | 449 | 449 | 449 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt rury podsiodłowej (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Rozstaw osi (w mm) | 1290 | 1290 | 1290 | 1290 |
Zasięg (mm) | 425 | 445 | 465 | 485 |
Stosy (mm) | 655 | 655 | 660 | 669 |
Bosch Smart System z ładną integracją baterii
Podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu, Corratec w pełni polega na mocy napędu firmy Bosch. Jednak w obecnym E-Power RS 160 zastosowano wprowadzony w zeszłym roku Bosch Smart System: dobrze znany silnik Bosch CX o maksymalnym momencie obrotowym 85 Nm jest teraz połączony z dużym akumulatorem Bosch Powertube 750 w dół rura, która zwiększa i tak już bardzo dobry zasięg, została dodatkowo ulepszona. W naszych pomiarach laboratoryjnych uzyskujemy około 150 km na płasko i aż 2.200 hm, gdy idzie w górę. Nawet jeśli takie pomiary na stanowisku testowym można przenieść do praktyki tylko w ograniczonym zakresie, są one dobrą wskazówką i prawdopodobnie można liczyć na wystarczające rezerwy energii nawet na dłuższe wycieczki.
Pod względem działania Smart System bardzo się zmienił w porównaniu do swojego poprzednika. „Mózg” napędu znajduje się teraz w kompaktowym pilocie LED, który nie ma wyświetlacza, a zamiast tego pokazuje wybrany poziom wsparcia i poziom naładowania akumulatora za pomocą diody LED. W E-Power RS 160 Pro Team uzupełnia go wyświetlacz Kiox 300, który mocno przypomina oryginalny Kiox, ale ogólnie wygląda nieco nowocześniej i jest też trochę większy. Nawiasem mówiąc, napęd można również połączyć z nową aplikacją Bosch Flow za pomocą pilota LED, którego można również używać do dostosowywania różnych parametrów napędu, takich jak maksymalne wsparcie, do indywidualnych potrzeb.
Wszystkie informacje o Bosch Smart System w naszym szczegółowym teście:
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: Inteligentny system Boscha
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego przeglądu silników na sezon 2022, przyjrzymy się dzisiaj Bosch Smart System. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB 2022 w szachu Na rozpoczęcie sezonu 2022 rzucamy […]
Najważniejszym elementem Corratec E-Power RS 160 jest zdecydowanie dolna rura i zintegrowana duża bateria 750 Wh. Tutaj polegają na dalszym rozwoju technologii Shadow Edge Tube, która ma zapewnić szczególnie wysoki poziom sztywności przy niskiej wadze i odpowiednim prowadzeniu kabli i kabli poprzez konstrukcję dolnej rury w dwóch komorach. Wiele szczegółowych rozwiązań jest zgodnych z nowym „Bionic Design”: można to zobaczyć na przykład w strukturze plastra miodu pokrywy baterii i pokrywy silnika. Konstrukcja akumulatora zapewnia dodatkową przyczepność podczas obsługi akumulatora o wadze 4,4 kg, należy również poprawić chłodzenie całego napędu. Wiele pomyślano również o wyjmowaniu baterii: po wykręceniu rygla zabezpieczającego specjalnym kluczem zamek można otworzyć za pomocą mechanizmu przesuwnego i wyjąć baterię.
Wyposażenie naszego roweru testowego
Przetestowaliśmy wariant modelu Corratec E-Power RS 160 Pro Team, którego sugerowana cena detaliczna wynosi 6.099 euro. Sprzęt jest w dużej mierze odpowiedni jak na tę cenę w wyższej klasie średniej, nawet jeśli oczywiście nie należy spodziewać się komponentów premium. Elementy zawieszenia pochodzą od RockShox z amortyzatorem Deluxe Select+ z tyłu i Yari z przodu. Ten ostatni ma nieco prostsze tłumienie Motion Control, w którym stopnie odbicia i kompresji (ale tylko w trzech stopniach) są dostępne jako opcje regulacji. Dzięki 35-milimetrowym goleniom widelec jest prawie smukły jak na nowoczesne warunki, a jego skok sprężyny wynosi 160 mm, ale powinien mieć wystarczającą sztywność do większości zastosowań.
Ramki do zdjęć | Corratec E-Power RS 160 Boost |
widelec amortyzowany | RockShox Yari Motion Control RC |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 750 |
niemy | RockShox Deluxe Select+ |
wirniki | Atak krzyżowy ZZYZX |
Opona VR | Michelin Wild Enduro TLR 29 |
Tętno opon | Michelin Wild Enduro TLR 650b+ |
przerzutka tylna | ShimanoXT |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX |
korba | Korba elektryczna ZZYZX |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT420 |
tarcze hamulcowe | Shimano 203mm |
sztyca | Kindshock 900i 150mm |
siodło | Selle Italia Model X |
trzon | Stop ZZYZX SL |
Lenker | Stop ZZYZX SL |
Przerzutki i hamulce są wykonane przez Shimano. Za zmianę przełożeń odpowiada 12-rzędowa przerzutka tylna XT, pozostałe podzespoły jak manetka czy kaseta pochodzą z niemalże odpowiednika serii SLX. Hamulce MT420 mają cztery tłoczki z przodu iz tyłu, aw połączeniu z tarczami o średnicy 203 mm zapewniają dużą rezerwę na dłuższe zjazdy. Długie, wielopalcowe dźwignie hamulca, które są bardziej znane z rowerów turystycznych lub trekkingowych, wymagają trochę przyzwyczajenia.
Dobór opon jest nietuzinkowy - bo tutaj nie znajdziecie opon od "zwykłych podejrzanych", tylko Wild Enduro od Michelina. Francuzi od kilku lat są również reprezentowani w sektorze rowerowym i MTB, a szczególnie Wild Enduro cieszy się rosnącą popularnością. Dzięki wysokim i grubym uszom przypomina Schwalbe Magic Mary lub Assegai z Maxxis pod względem wyrównania - tak dużo przyczepności. Ciekawa jest decyzja o zamontowaniu z tyłu opony o szerokości 2,8 cala. Ten „plus size” prawie zniknął z rynku po krótkim boomie kilka lat temu, ale oferuje szereg zalet w stosunku do standardowych szerokości, takich jak dodatkowa przyczepność i amortyzacja.
Zespół Corratec E-Power RS 160 Pro na szlaku
Dla naszego praktycznego testu spędziliśmy kilka dni na zakurzonych szlakach w Vinschgau wokół Latsch. Podczas przygotowań natknęliśmy się również na stronę produktu roweru, gdzie Corratec odnosi się do „geometrii all-mountain” i opisuje rower jako idealny na długie wycieczki. Nasze oczekiwania były zatem następujące: pomimo dużego skoku zawieszenia byliśmy przygotowani na bardziej turystyczne niż wyścigowe prowadzenie, zwłaszcza na szlaku. Jednak nasze praktyczne wrażenia tylko częściowo to potwierdziły, ponieważ nawet jeśli pozwolisz mu się odpowiednio rozerwać, E-Power RS 160 nadal ma dobrą figurę przez dość długi czas. Rower osiąga swoje granice tylko wtedy, gdy teren staje się naprawdę nierówny, a prędkość bardzo wysoka. W szczególności podwozie zaczyna się trochę pocić w tym scenariuszu - dotyczy to zarówno widelca, jak i liniowego tylnego trójkąta, który następnie ma tendencję do nieco opadania. Z drugiej strony podwozie zapewnia niewiarygodnie wysoki komfort i duże bezpieczeństwo przy umiarkowanych prędkościach, czemu sprzyjają również wyjątkowo antypoślizgowe opony.
Bosch Smart System ponownie nas przekonał, podobnie jak w przypadku wielu innych motocykli testowych - moc, dynamika, sterowność i obsługa - wszystko na bardzo wysokim poziomie. Tylko hałas silnika w tle może być nieco niepokojący dla jednego lub drugiego. Inne komponenty raczej nie budziły krytyki, nasi testerzy musieli tylko najpierw przyzwyczaić się do długich, wielopalcowych dźwigni hamulca.
Schreibe einen Kommentar