Test: Fuji Blackhill Evo 27,5 Plus to potężny E-MTB dla rowerzystów, którzy cenią sobie maksymalny komfort. Grube opony, pluszowe podwozie, wygodna pozycja siedząca - to pasuje! Jednak gdy teren staje się trudny, a prędkość wzrasta, jaskrawoczerwony motocykl musi stracić kilka piór.
Fuji Blackhill Evo 27,5 Plus 1.3: Fakty
Skok zawieszenia: 150mm / 150mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,50 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 125 kg
Cena: 4.699 Euro
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | A6-SL |
widelec amortyzowany | SR Suntour Aion Air RC szt |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | SR Suntour TriAir 3-CR |
wirniki | Piasty Formula / Obręcze WTB ST i35 TCS 2.0 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo 2,8" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo 2,8 |
przerzutka tylna | sram sx orzeł |
dźwignia zmiany biegów | sram sx orzeł |
korba | FSA 32t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Łupek TRP T4 |
tarcze hamulcowe | TRP 203/203 mm |
sztyca | Rodzaj amortyzatora LEV-SI 125mm (L) |
siodło | WTB High Tail Trail Comp |
trzon | Owalne koncepcje 600AM |
Lenker | Owalne koncepcje 205 płaskie |
Dzięki jaskrawoczerwonej ramce i przyciągającemu wzrok kształtowi Fuji Blackhill Evo 1.3 wyróżnia się na naszym polu testowym już pod względem wyglądu. Masywny wygląd prawdopodobnie nie jest dla każdego, ale z pewnością znajdzie swoich fanów - zwłaszcza, że wygląd pasuje do wbudowanej technologii: akumulator 625 Wh do silnika Bosch CX znajduje się w mocnej dolnej rurze aluminiowej ramy, duży- Opony Volume Plus firmy Maxxis wiele obiecują. Przyczepność i charakterystyczne zagięcie w górnej rurze ramy mieści gniazdo ładowania.
Przekonujące podwozie Suntour
Wrażenie spójnego całościowego pakietu utrzymuje się w praktyce. Dzięki niezbyt długiej ramie z wysokim przodem siedzisz bardziej wyprostowany niż sportowy i masz dobry przegląd. Elementy zawieszenia firmy Suntour zaskakują już na pierwszych miernikach testowych niesamowicie czułą i wrażliwą reakcją. Jeśli dodamy do tego grube opony, które przy odpowiednim ciśnieniu powietrza pochłaniają wiele małych nierówności, otrzymujemy niezwykle wygodny pakiet całościowy.
Wydajność silnika Bosch CX, który zapewnia doskonałą równowagę między czułą reakcją, mocą wspomagania i przyspieszeniem podczas przyspieszania, po raz kolejny jest całkowicie przekonująca. Niestety wyraźnie słychać to na wyższych poziomach wspomagania - nawet trochę więcej na Fuji niż na porównywalnych rowerach. Przy tak dużej mocy silnika Blackhill Evo jest oczywiście również przekonującym podjazdem, pod warunkiem, że nie jest zbyt techniczny. Geometria jest dość nietypowa: dość luźny kąt rury podsiodłowej jest kompensowany przez bardzo długie tylne rurki tylnego trójkąta, co oznacza, że zawsze siedzisz dość centralnie na rowerze i nie masz problemów z utrzymaniem kontaktu przedniego koła z podłożem. Jednak długie rozpórki są również powodem, dla którego ciasne zakręty niekoniecznie są jedną ze specjalności Fuji E-MTB.
Podobne e-rowery górskie w teście
Flyer Uproc3 6.50 E-MTB w teście: Generalista zamiast specjalisty
Test: Jeden dla wszystkich - marzenie wielu motocyklistów. Przynajmniej jeśli chodzi o E-MTB, Flyer Uproc3 6.50 jest bardzo bliski spełnienia tego marzenia. Dość mocny na wymagające szlaki, ale niezbyt sportowy, by odstraszyć rowerzystów. Rower jest doskonale wyważony, nawet jeśli kupuje się wszechstronność z kompromisami po obu stronach. Ulotka Uproc3 […]
Trek Rail 7 E-MTB w teście: Świetna rama z ogromnym potencjałem
Test: Trek Rail 7 to świetna zabawa dzięki bardzo wysokiej jakości i dobrze wyważonej ramie. Sprytna integracja baterii, świetna geometria, przekonujący napęd – Amerykanie naprawdę zrobili wszystko dobrze pod tym względem. Wyposażenie też w dużej mierze przekonuje, choć nieco ogranicza wielki potencjał ramy. Trek Rail 7: The Facts Skok: 160 mm/150 mm Rozmiar koła: 29 cali […]
Test Ghost Hybrid ASX 6.7+ E-MTB: Udany rower terenowy z mocnymi stronami na zjazdach
Test: Silnik Bosch CX, opony mullet, skok 160 mm – brzmi nieźle? To też robi! Ghost Hybride ASX 6.7+ daje dużo frajdy, zwłaszcza na zjazdach. Dzięki opuszczanemu widelcowi amortyzowanemu nieźle radzi sobie na podjazdach, nawet jeśli nie jest to jego główna dyscyplina. Ghost Hybride ASX 6.7+: Fakty Podróż: 160 mm/160 mm […]
Nieporęczne prowadzenie spowalnia podczas zjazdu
Jednak koncepcja geometrii nie do końca sprawdza się na zjazdach. Krótka rama główna w stosunku do rozpórek utrudnia znalezienie właściwej równowagi, a bardzo wysoki przód dodatkowo podkreśla to stosunkowo nieporęczne, sztywne prowadzenie. Fakt, że Fuji wypada ogólnie dobrze na szlaku, jest ponownie zasługą przekonującego zawieszenia Suntour. Przede wszystkim amortyzator TriAir doskonale współgra z tylnym końcem i może wytrzymać trudne tempo bez bycia upartym.
Nie mniej przekonująca jest kombinacja opon Maxxis DHF i DHRII, która zapewnia dobrą przyczepność nawet w trudnych warunkach gruntowych. Grubsza osnowa może być pożądana na tylnym kole, aby uniknąć dna. Wydajność hamulców TRP była nieco rozczarowująca: pomimo dużych tarcz musieliśmy naciskać dźwignię hamulca znacznie mocniej niż w przypadku innych 4-tłokowych hamulców.
Warto również wspomnieć o instalacji dźwigni sterującej sztycy regulowanej, której nie rozumiemy. Chociaż po lewej stronie kierownicy byłoby miejsce na nowoczesną dźwignię kciuka, Fuji pakuje ergonomicznie mniej udany wariant po prawej stronie dźwigni zmiany biegów.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar