Test: Jeśli szukasz roweru typu E-MTB do technicznych przejść wspinaczkowych, Haibike XDURO AllMtn 3.5 jest właściwym wyborem. Rower napędzany silnikiem Bosch CX naprawdę zaskoczył nas pod górę i był świetną zabawą. Dzięki 160-milimetrowemu podwoziu i mocnym komponentom może również zjeżdżać w dół, ale jest nieco spowalniany przez nieporęczne prowadzenie.
Haibike XDURO AllMtn 3.5: Fakty
Skok zawieszenia: 160mm / 160mm
rozmiar koła: Mullet mix 29/27,5 cala
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,03 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 120 kg
Cena: € 5.499
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | Haibike XDURO AllMtn |
widelec amortyzowany | RockShox Lyric Select |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | RockShox Deluxe Select+ |
wirniki | Splajn DT Swiss H1900 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo 2,5" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo 2,8" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX M7100 |
korba | Korba Haibike |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT7 |
tarcze hamulcowe | Magura MDR-C 203/203mm |
sztyca | Dropper Haibike 150mm |
siodło | Siodło Haibike |
trzon | Mostek Haibike |
Lenker | Haibike TheBar |
To miłe, że nawet jako doświadczony redaktor rowerowy od czasu do czasu zaskakuje Cię nowy rower. Przed naszym testem wyraźnie sklasyfikowalibyśmy Haibike XDURO AllMtn 3.5 w kategorii „szybki zjazd, spokojny podjazd”. Jednak pierwsza jazda próbna ujawniła, jak bardzo myliliśmy się w tej ocenie.
Geometria Haibike XDURO AllMtn 3.5
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 470 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 567 | 588 | 620 | 654 |
główka ramy (w mm) | 115 | 120 | 130 | 145 |
tylny trójkąt (w mm) | 455 | 455 | 455 | 455 |
Rozstaw osi (w mm) | 1194 | 1216 | 1250 | 1287 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 76.3 | 76.3 | 76.3 | 76.3 |
Zasięg (mm) | 410 | 430 | 460 | 490 |
Stosy (mm) | 639 | 643 | 652 | 666 |
Podobne e-rowery górskie w teście
Lapierre Overvolt AM 7.6 E-MTB w teście: Wygodny, wszechstronny ze sportowym akcentem
Test: Nowoczesne modele E-MTB, takie jak Lapierre Overvolt AM 7.6, zawdzięczają swoją reputację silnych, wszechstronnych rowerów. Dzięki oponom plus i nowoczesnej geometrii ma duży potencjał do jazdy w terenie, ale świetnie sprawdza się również jako sportowy motocykl turystyczny. Lapierre Overvolt AM 7.6: Fakty Skok: 160 mm/160 mm Rozmiar koła: 27,5 cala Napęd: wyświetlacz Bosch Performance CX […]
Giant Stance E+ 0 Pro 29 E-MTB w teście: Fajny terenowy tourer z udaną koncepcją
Test: Kto powiedział, że nie można się dobrze bawić z małą ilością podróży? Giant Stance E+ 0 Pro zaskoczył nas w teście jako tani „walet do wszystkiego”. Pomimo ogólnie bardziej zorientowanych na wycieczki cech, było dużo zabawy w terenie, nawet jeśli tutaj trzeba jechać trochę wolniej. Giant Stance E+ 0 Pro: […]
Recenzja BH AtomX Lynx 6 Pro E-MTB: Innowacyjny indywidualista z dużą baterią
Test: BH AtomX Lynx 6 Pro to niezwykły, ale niezwykle innowacyjny E-MTB z przekonującym silnikiem Brose Drive S Mag. Wyjątkowa integracja dużej baterii jest szczególnie atrakcyjna. Na szlaku radzi sobie lepiej pod górę niż z góry, ale dzięki swojemu dobrodusznemu prowadzeniu może przekonać praktycznie wszędzie. BH AtomX Lynx 6 Pro: […]
Mocny na technicznych podjazdach
Nasze okrążenie testowe w bike parku Geißkopf prowadzi nas Uphill Flow Trail na szczyt, a następnie, w zależności od kategorii roweru, zjeżdżamy mniej lub bardziej wymagającą trasą. Droga w górę jest usiana trudnymi technicznie pasażami i wymaga wiele od jeźdźca i E-MTB; Haibike opanował je wszystkie śpiewająco i dosłownie zdmuchnął nam skarpetki. Tak, ma na pokładzie mocny silnik Bosch CX, który można bardzo ładnie dozować również w obszarze granicznym. Jednak wiele innych obecnych E-MTB również to ma, które z drugiej strony nie zbliżają się do przeniesienia właściwości wspinaczkowych XDURO AllMtn na szlak.
Sekret sukcesu roweru, który waży ponad 25 kg, tkwi przede wszystkim w jego geometrii: długie dolne rury tylnego trójkąta połączone są z bardzo stromym kątem nachylenia siodełka. Dzięki temu możesz przyjąć wydajną pozycję siedzącą, z której możesz włożyć dużo energii w pedały, a także wywrzeć wystarczający nacisk na przednie i tylne koła.
Aby ciśnienie to można było następnie przekształcić w napęd, Haibike polega na kombinacji szerokiego 27,5-calowego tylnego koła i dużego 29-calowego przedniego koła. Oznacza to, że zachowujesz przyczepność z tyłu, podczas gdy duże przednie koło bardzo dobrze toczy się po przeszkodach lub stopniach. Mocne opony Maxxis idealnie pasują do tej ogólnej koncepcji. Ostatni, ale nie mniej ważny, imponujący jest również tylny koniec 160 mm, który jest aktywny nawet przy umiarkowanym tempie, ale nie opada podczas wiosennego skoku.
Działa płynnie, ale trochę wolno
Na zjeździe XDURO AllMtn 3.5 prezentuje się solidnie, ale nie na poziomie swoich osiągów pod górę. Przede wszystkim zyskuje na swojej świetnej gładkości. Płaski kąt skrętu, duży zasięg, zestaw kół i dobre podwozie: tak, to niezła zabawa! Potężne hamulce Magura MT7 również idealnie wpisują się w koncepcję i mają mnóstwo rezerw. Podobnie jak na podjeździe, opony dają duże bezpieczeństwo i dobrze radzą sobie w prawie każdych warunkach terenowych. Jedynym powodem do krytyki jest dość smukła karkas Exo – przynajmniej na tylnym kole wolelibyśmy odporny na przebicie wariant Exo+.
Ogólnie jednak wydaje się nieco powolny i ma trudności, zwłaszcza gdy robi się ciasno. Tylny trójkąt również osiąga swoje granice, gdy styl jazdy jest odpowiednio ostry, zwłaszcza w bezpośrednim porównaniu z przekonującym widelcem z przodu.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar