Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego testu silnika na sezon 2022, przyjrzymy się dziś Brose Drive S Mag. Oprócz danych technicznych mamy również wartości laboratoryjne ze stanowiska testowego za wydajność i zasięg napędu E-MTB.
Silniki i napędy E-MTB 2022 pod kontrolą
Na początek sezonu 2022 szczegółowo przyjrzymy się popularnym silnikom eMTB: od najlepszych modeli Bosch, Shimano i Brose po nowicjuszy i pretendentów, takich jak Sachs RS lub Panasonic GX Ultimate Pro. Zabraliśmy każdy z dysków do laboratorium testowego i przyjrzeliśmy się wydajności, zasięgowi i efektywności energetycznej w porównywalnych warunkach. Oprócz baterii i elementów sterujących przyglądamy się również aplikacjom, które są teraz częścią standardowego repertuaru prawie wszystkich dysków.
Bosch Performance CX Gen4 | ShimanoEP8 | Brose Drive S Mag | Gigantyczny SyncDrive Pro2 | Specjalistyczne 2.2 | Sachsa RS | Panasonic GX Ultimate Pro | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
maksymalny moment obrotowy | 85 Nm | 85 Nm | 90 Nm | 85 Nm | 90 Nm | 112 Nm | 95 Nm |
silnik wagi | 2,9 kg | 2,6 kg | 2,9 kg | 2,75 kg | 2,9 kg | 3,5 kg | 2,95 kg |
baterie | 400Wh / 500Wh / 625Wh / 750Wh | 504 Wh / 630 Wh | 630 Wh | 625 Wh / 750 Wh | 500 Wh / 700 Wh | - | - |
Baterie (osoby trzecie) | - | do 900 Wh | do 925 Wh | - | - | do 725 Wh | 630 Wh / 750 Wh |
Uruchomić | 2020 | 2020 | 2018 | 2021 | 2021 | 2020 | 2021 |
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: Specjalistyczny napęd 2.2
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego przeglądu silnika na sezon 2022, przyjrzymy się dziś napędowi Specialized 2.2. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB 2022 w szachu Na rozpoczęcie sezonu 2022 rzucamy […]
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: Gigantyczny SyncDrive Pro2
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego dużego testu silnika na sezon 2022, przyjrzymy się dzisiaj Giant SyncDrive Pro2. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB 2022 w szachu Na rozpoczęcie sezonu 2022 rzucamy […]
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: Sachsa RS
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego przeglądu silnika na sezon 2022, przyjrzymy się dziś centralnemu silnikowi Sachs RS. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB 2022 w szachu Na rozpoczęcie sezonu 2022 rzucamy […]
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: Brose Drive S Mag
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego testu silnika na sezon 2022, przyjrzymy się dziś Brose Drive S Mag. Oprócz danych technicznych mamy również wartości laboratoryjne ze stanowiska testowego za wydajność i zasięg napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB sprawdzone 2022 Na początek sezonu 2022 bierzemy […]
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: ShimanoEP8
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego przeglądu silników na sezon 2022 przyjrzymy się dziś Shimano EP8. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB sprawdzone 2022 Na początek sezonu 2022 szczegółowo przyjrzymy się […]
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: Inteligentny system Boscha
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego przeglądu silników na sezon 2022, przyjrzymy się dzisiaj Bosch Smart System. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB 2022 w szachu Na rozpoczęcie sezonu 2022 rzucamy […]
Napędy E-MTB 2022: Dziewięć aktualnych silników w teście porównawczym
E-MTB / Test: Który napęd E-MTB jest najlepszy? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, bo wszystkie obecne systemy stoją na bardzo wysokim poziomie, choć różnice są czasem ogromne. Aby przejść do sedna tematu, przyjrzeliśmy się dziewięciu aktualnym napędom E-MTB, na stole testowym i […]
Brose Drive S Mag: Silnik
Późnym latem 2018 roku Brose po raz pierwszy zaprezentował publicznie silnik Drive S Mag, a napęd można było znaleźć w pierwszych E-MTB w kolejnym roku. Największą innowacją w tamtym czasie była magnezowa obudowa, która nie tylko zaoszczędziła kilka gramów w porównaniu do swojego poprzednika, ale także umożliwiła wydobycie większej mocy z urządzenia dzięki lepszej przewodności cieplnej. Przy masie 2,9 kg i maksymalnym momencie obrotowym do 90 Nm nadal jest najnowocześniejszy – mniej więcej trzy lata później. Tym bardziej, że jego największych zalet nie da się wyczytać z danych technicznych.
Na stole probierczym: wydajność
Każdy, kto jeździł na więcej niż jednym silniku E-MTB, będzie wiedział: chociaż dane techniczne poszczególnych producentów są zwykle bardzo podobne, w praktyce silniki działają zupełnie inaczej. Aby przeanalizować i zobiektywizować te różne wrażenia, udaliśmy się do laboratorium testowego z różnymi E-MTB; Oczywiście przyjrzeliśmy się również osiągom poszczególnych silników.
Przyjrzymy się również maksymalnej wydajności, jaką zapewnia system. W tym celu wybieramy bardzo wysoką moc wejściową na korbie 250 watów i kadencję między 70 a 75, gdzie większość silników ma swoje najlepsze miejsce. Brose Drive S Mag plasuje się w górnym środkowym polu i gra w lidze z nieco mocniejszym Bosch CX. Chociaż jest wyraźnie pokonany przez potęgi Sachs i Panasonic, z łatwością przewyższa Shimano EP8 lub Giant SyncDrive Pro2.
Ale: Niezależnie od tego, jak interesujące może być spojrzenie na maksymalną wydajność, a także daje wgląd w rezerwy wydajności - dane te są tylko częściowo przydatne w praktyce. Ponieważ, bądźmy szczerzy: bardzo niewielu e-rowerzystów górskich pokonuje 250 watów przez dłuższy czas. Z tego powodu przyjrzeliśmy się wydajności w jeszcze innym scenariuszu – przy 100 watach mocy wejściowej. W tym miejscu Brose Drive S Mag napina muskuły i okazuje się, że jest jednym z najpotężniejszych napędów średnich w tej dziedzinie. Nawet przy tej raczej niskiej mocy wejściowej napęd dostarcza aż 575 watów do łańcucha, a tym samym pokonuje większość innych porównywalnych silników, które tutaj działają nieco ostrożniej.
Na stole probierczym: zasięg
Oprócz wydajności, efektywność energetyczna, a tym samym zasięg różnych napędów, powinna również odgrywać ważną rolę dla większości e-rowerów górskich; Nie bez powodu rośnie popyt na akumulatory o dużej pojemności. Często zapomina się, że sama pojemność baterii niekoniecznie mówi wiele o zasięgu, ponieważ dyski wymagają różnej ilości energii. Wiarygodne stwierdzenia dotyczące maksymalnych zasięgów są i tak możliwe tylko w ograniczonym stopniu, ponieważ zależą od wielu czynników. Aby jednak rzucić trochę światła na tę kwestię, zmierzyliśmy zasięg poszczególnych układów napędowych w kilku przejazdach, często na różnych rowerach. Na tej podstawie obliczamy następnie zużycie energii w Wh/km – w ten sposób można określić wydajność niezależnie od wielkości danego akumulatora.
Tutaj również symulowano dwa scenariusze: Jazda po płaskim terenie ze wzniesieniem 0% i mocą wejściową 100 W oraz zużycie w górach ze wzniesieniem 10% i mocą wejściową 130 W.
Pod względem wydajności Brose Drive S Mag jest niepozorny w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Na płaskim jest to jeden z najbardziej wydajnych silników ze wszystkich, a na górze jest pośrodku i musi tylko przyznać się do porażki z Bosch CX.
Charakterystyka: Naturalna jazda!
Kiedy wyświetlacz Brose jest włączony, wita Cię słowami „Natural Riding” – a Drive S Mag może dotrzymać tej obietnicy w praktyce. Wynika to z dwóch właściwości, które do dziś sprawiają, że silnik jest wyjątkowy. Z jednej strony jest to nadal zdecydowanie najcichszy silnik w swojej klasie mocy. Nawet przy intensywnym użytkowaniu i/lub wysokiej kadencji głośność nigdy nie staje się niewygodna. Ponadto skok napędu zmienia się nieznacznie, co bardzo ułatwia tłumienie hałasu podczas jazdy.
Oprócz objętości, ogólna charakterystyka podkreśla zapotrzebowanie na jak najbardziej naturalne zachowanie podczas jazdy. Nawet jeśli są konkurenci, którzy są nieco bardziej żwawi podczas przyspieszania, nie ma innego silnika, który wspierałby cię tak spokojnie, delikatnie, a jednocześnie potężnie. Moc jest zawsze na miejscu (potwierdzają to nasze pomiary na stanowisku testowym), ale na rowerze E-MTB z napędem Brose Drive S Mag ryzykujesz, że zapomnisz, że masz nawet rower z silnikiem pod tyłkiem. Zachowanie przy wyłączaniu między 25 km/h a 27 km/h jest również niezrównane i prawie niezauważalne.
Brose Drive S Mag: Baterie – od małych do dużych
Temat akumulatorów jest dość ekscytujący w przypadku Brose Drive S Mag: Oprócz licznych akumulatorów innych producentów, specjalista od silników od pewnego czasu oferuje również własny akumulator o pojemności 630 Wh. Wraz z elementami sterującymi i wyświetlaczami, które również zostały opracowane we własnym zakresie, firma oferuje od 2019 roku kompletny system, podobnie jak większość jej konkurentów - Brose Drive System. Jedną z zalet jest możliwość korzystania z własnej aplikacji na smartfony Brose, która umożliwia również dostosowanie silnika. Jak sama nazwa wskazuje, Brose Battery 630 oferuje pojemność 630 Wh i jest schowany w ramie. Ważący 3,8 kg jest o kilka gramów cięższy od konkurencji. Nawiasem mówiąc, coraz więcej producentów instaluje system napędowy Brose z silnikiem, akumulatorem i wyświetlaczem z jednego źródła: oprócz Nox dotyczy to również wszystkich rowerów elektrycznych Brose firmy M1 Sporttechnik, a także Rotwild.
Oczywiście wielu producentów nadal polega na bateriach innych producentów, takich jak BMZ. Na przykład modele E-Stream EVO firmy Bulls są dostępne w tym sezonie z mocą do 925 Wh.
Brose Drive S Mag: działanie – świetny pomysł
Podobnie jak w przypadku akumulatorów, Brose od pewnego czasu oferuje również własne komponenty do wyświetlaczy i paneli sterujących. „Wszechstronny” element sterujący będzie prawdopodobnie najczęściej używany w sportowym E-MTB. Łączy w sobie jasny kolorowy wyświetlacz ze wszystkimi przyciskami potrzebnymi do obsługi napędu. Chociaż wyświetlacz jest dość mały, nadal jest bardzo czytelny, jasny, a kolory pomagają rozpoznać najważniejsze informacje kątem oka. Przyciski znajdują się w dolnej części wyświetlacza, co na początku jest nieco nietypowe, ale potem sprawdza się zaskakująco dobrze w praktyce. Mają przyzwoity punkt nacisku, ale powinny być lepiej oddzielone od siebie - obsługa w rękawiczkach nie zawsze jest łatwa.
Oprócz Brose Allround dostępny jest również wyjątkowo kompaktowy pilot Brose Remote, który jest niewiele większy niż zacisk na uchwycie kierownicy. Nie tylko są w nim zintegrowane wszystkie elementy sterujące, ale diody LED na krawędzi informują o wybranym poziomie wsparcia i poziomie naładowania baterii. Całkowicie atrakcyjne rozwiązanie dla minimalistów, którzy mogą obejść się bez pełnowymiarowego wyświetlacza. Brose oferuje dokładnie coś przeciwnego w Display Central. Tutaj wspomniany minimalistyczny pilot połączono z dużym kolorowym wyświetlaczem na środku kierownicy – to rozwiązanie powinno znaleźć zastosowanie przede wszystkim w rowerach turystycznych i sportowych rowerach trekkingowych.
Aplikacja Brose do e-rowerów: przekonujący początek
Aplikacja Brose eBike jest dostępna w sklepach z aplikacjami na smartfony z systemem iOS i Android od zeszłego roku i jest bezpłatna. Działa tylko na rowerach elektrycznych, które są wyposażone w cały system napędowy Brose - tj. silnik, akumulator i jednostkę sterującą.
Z jednej strony aplikacja świetnie sprawdza się jako zamiennik wyświetlacza. W tym celu dostarczane są z konfigurowalnymi kafelkami, w których mogą być wyświetlane zdefiniowane przez użytkownika wartości. Oprócz dobrze znanych danych, takich jak prędkość, moc itp., Można tu również ustawić bardziej egzotyczne wskazania, takie jak temperatura napędu. Ponadto mapa pokazuje aktualne otoczenie, a także umożliwia śledzenie aktualnej podróży. Następnie możesz przenieść dane do innych aplikacji, takich jak Komoot lub Strava, jeśli chcesz.
Aplikacja Brose eBike umożliwia również dostosowanie napędu, choć w ograniczonym zakresie. Wydajność dla każdego poziomu wsparcia można indywidualnie zdefiniować w zakresie od 0% do 100% za pomocą intuicyjnie zaprojektowanego interfejsu. Jednak obecnie nie ma dalszych dostosowań, takich jak ogólna charakterystyka, przyspieszenie lub ograniczenie prędkości (jeszcze?). Obecnie bezskutecznie poszukiwana jest również funkcja aktualizacji napędu. Niemniej jednak aplikacja jest wyraźną rekomendacją dla rowerzystów z systemem Brose Drive.
Schreibe einen Kommentar