Nowości produktowe / E-MTB: Dzisiaj Shimano po raz pierwszy zaprezentowało publicznie nowy silnik EP8. Mogliśmy wcześniej przyjrzeć się kilku nowym E-MTB Shimano EP8.
Wierzcie lub nie, ale minęło pięć (!) lat odkąd Shimano zaprezentowało swój pierwszy własny silnik do elektrycznych rowerów górskich, E8000. Mała wieczność w szybko zmieniającym się świecie rowerów. Tym bardziej imponujące, że E8000 nadal całkiem dobrze radził sobie ze znacznie bardziej aktualną konkurencją w naszym ostatnim teście E-MTB z prawie 60 rowerami - nawet jeśli jego wiek był nieco zauważalny. Mimo to nadszedł czas, aby Japończycy przyspieszyli grę - i robią to. Z zaprezentowanym dzisiaj Shimano EP8.
Wszystkie informacje o nowym Shimano EP8
Wprowadzono silnik Shimano EP8: Nowa referencja E-MTB?
Nowości produktowe / E-Performance: Wraz z Shimano EP8 gigant rowerowy prezentuje zupełnie nowy napęd E-MTB, który zastąpi odnoszący sukcesy i przełomowy E8000. Pod względem maksymalnych osiągów dogania konkurencję, a pod względem masy wręcz ją podcina. Ma też kilka innych asów w rękawie. Kręcimy kołem czasu trochę [...]
Mniejszy, cichszy, mocniejszy: Na papierze nowy zasilacz rowerowego giganta wydaje się robić wszystko lepiej niż jego poprzednik. Wymiary już kompaktowego poprzednika jeszcze bardziej się skurczyły - ważne dla producentów rowerów elektrycznych Shimano: mocowanie ramy pozostało takie samo. Oznacza to, że istniejące rowery E8000 (lub E7000) można wyposażyć w nowy napęd Shimano bez zbytniego nakładu prac budowlanych. Konstruktorzy przyjęli też jeden z największych punktów krytyki poprzednika i nowy napęd jest wielokrotnie cichszy i prawie niesłyszalny w terenie. Z momentem obrotowym 85 Nm jest też – przynajmniej na papierze – znacznie mocniejszy i tym samym dogania konkurencję Boscha, Brose'a i Yamahy. Pierwsze wrażenia z jazdy można znaleźć w odpowiednim artykule.
Niektórzy producenci rowerów już dziś zaprezentowali publicznie swoje pierwsze rowery z nowym Shimano EP8. Mogliśmy już przyjrzeć się nowym E-MTB Shimano firm Bulls, Merida, Focus i Husqvarna.
Focus Jam² 9.9 Drifter
Kategoria: cała góra
Akku: 378 Wh (+ 378 Wh dodatkowa bateria)
Skok zawieszenia: 150 mm / mm 150
rozmiar koła: Mieszanka barwena (29 cali / 27,5 cala)
Cena: € 6.299
Focus Jam² 9.9 Drifter był już ostatnim pozostałym E-MTB Shimano w portfolio Focusa w roku modelowym 2020; decyzja o napędzie od Japończyków pozostanie w 2021 roku, ale teraz z nowym, lekkim silnikiem EP8. Innowacyjna koncepcja baterii również pozostaje niezmieniona: kompaktowa bateria 378 Wh znajduje się w smukłej rurze karbonowej ramy - całkowitą pojemność można podwoić do 756 Wh za pomocą zewnętrznego dodatkowego akumulatora (=pakiet TEC) w cenie. Jeśli chodzi o wyposażenie, nie ma na co narzekać na all-mountain 150 mm: 12-biegowy system Shimano XT jest połączony z 4-tłokowymi hamulcami z tej samej serii i zatrzymuje koła mullet z oponami Maxxis. Podwozie jest solidne: żywy tył FOLD jest tłumiony przez Fox Float DPS, odpowiednikiem z przodu jest Fox 36 z serii Rhythm.
Do szczegółowego artykułu o nowym Focus Jam² Drifter 9.9 2021
Pierwsze spojrzenie: Focus Jam² Drifter 9.9 2021: Odmłodzenie z Shimano EP8
Nowości produktowe / E-MTB: Focus odświeża swój topowy model Jam² na rok 2021 z nowym silnikiem Shimano EP8. Poza tym wiele pozostaje bez zmian - od innowacyjnej koncepcji akumulatora, przez karbonową ramę z tylnym trójkątem FOLD, po różne rozmiary kół. Focus Jam² Drifter 9.9 2021 w naszym krótkim teście. Dzięki Jam² firma Focus zapewniła […]
Krzyż górski Husqvarna MC7
Kategoria: cała góra
Akku: 630 Wh
Skok zawieszenia: 150 mm / mm 150
rozmiar koła: Mieszanka barwena (29 cali / 27,5 cala)
Cena: € 6.799
Husqvarna Mountain Cross MC7 jest pod wieloma względami podobny pod względem wizualnym i technicznym do swojego poprzednika, ale został ulepszony w wielu szczegółach: w szczególności należy tu wspomnieć o zmodernizowanej geometrii, która teraz ustawia rowerzystę centralnie na rowerze z bardziej płaskim układem kierowniczym kąt i dłuższa rama główna. Chcesz więc poprawić właściwości jezdne w wymagającym terenie; Mieszanka rozmiarów kół z 29-calowym przednim kołem uderza w tę samą nutę - zapewnia to koło znacznie lepsze właściwości toczenia. Sprzęt jest odpowiedni za prawie 7.000 euro: Oprócz podwozia Fox Factory ze skokiem sprężyny 150 mm, jest też 12-biegowa przekładnia Shimano i koła DT Swiss.
Przejdź do szczegółowego artykułu o Husqvarna Mountain Cross MC7 2021
Pierwsze spojrzenie: Husqvarna Mountain Cross MC7: Silnik Shimano EP8 i zaktualizowana geometria
Nowości produktowe / E-MTB: Husqvarna ponownie wprowadza na rynek popularny e-rower górski Mountain Cross na rok modelowy 2021. Nacisk kładziony jest na zupełnie nowy silnik Shimano EP8 (LINK). Inne zmiany obejmują dostosowanie geometrii i mieszankę kół. Udało nam się już krótko przetestować Husqvarna Mountain Cross MC7. Na pierwszy rzut oka Husqvarna Mountain różni się […]
Bull's Sonic AMS 2 Carbon
Kategoria: cała góra
Akku: 750 Wh
Skok zawieszenia: 140 mm / mm 140
rozmiar koła: 29 cali
Cena: € 5.999
W zeszłym roku swoją premierę w portfolio Bulls świętowała nowa seria modeli Sonic – początkowo wyłącznie z silnikami Bosch. Jest ekscytujący dodatek na rok modelowy 2021: wszystkie modele Sonic AMS opierają się na nowym silniku Shimano EP8, którego niezwykle kompaktowa konstrukcja idealnie pasuje do filigranowej ramy z włókna węglowego 140 mm all-mountain. Imponujące: pomimo dużej baterii 750 Wh w dolnej rurze, na przykład Bulls Sonic AMS 2 waży tylko nieco ponad 20 kg. Za niecałe 6.000 euro Bulls stworzył również naprawdę atrakcyjny pakiet całościowy z ramą RockShox składającą się z widelca Lyrik i luksusowego amortyzatora, oba w wersji Select+, 12-biegowego napędu Shimano XT, kół DT Swiss Hybrid i 8-biegowego szpilka sztycy zintegrowana z ramą.
Przejdź do szczegółowego artykułu o e-rowerach górskich Bulls AMS i ENS
Bull's Sonic AMS i ENS: Lekkie karbonowe E-MTB z nowym Shimano EP8
Nowości produktowe / E-MTB: dzięki Bulls Sonic AMS i ENS niektóre z pierwszych E-MTB z silnikami Shimano EP8 ujrzały dziś światło dzienne. Optycznie naprawdę bardzo udana rama karbonowa jest domem dla niezwykle dużej baterii i przesuwa ciężar w niezwykłe regiony. Dzięki serii modeli Sonic firma Bulls była w stanie […]
Merida eONE-SIXTY
Kategoria: Enduro
Akku: 630 Wh
Skok zawieszenia: 160 mm / mm 160
rozmiar koła: Mullet mix 29 cali / 27,5 cala
Cena: od EUR 4.499
Merida eONE-SIXTY, która została całkowicie przeprojektowana w zeszłym roku, otrzyma szereg innych aktualizacji na sezon 2021 oprócz nowego silnika Shimano EP8. Należą do nich na przykład większy akumulator 630 Wh w dolnej rurze lub mieszanka barwena na kołach. Duże przednie koło zapewnia dodatkową płynność, aby w pełni wykorzystać 160 mm skoku. Zachowano innowacyjne funkcje, takie jak wentylacja przez główkę ramy.
Do szczegółowego artykułu o nowej Meridzie eONE-SIXTY
Merida eONE-SIXTY z Shimano EP8 zaprezentowana: Aktualizacja silnika dla udanego modelu
Nowości produktowe / E-MTB: W ubiegłym roku gigant rowerowy Merida dokonał kompleksowej aktualizacji swojego odnoszącego sukcesy e-MTB, eONE-SIXTY i kontynuuje to w 2021 r.: Rower jest teraz dostępny nie tylko w większości wariantów wyposażenia z nowym Silnik Shimano EP8, ale dostaje też większy akumulator, nowe aluminiowe ramy i mieszankę rozmiarów kół. Lepsza wydajność dzięki nowym […]
Schreibe einen Kommentar