Firma Bosch zapewniła silnikowi Performance Line CX kompleksową aktualizację oprogramowania. Najważniejsze innowacje to zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do 85 Nm oraz dalszy rozwój popularnego trybu eMTB z Extended Boost. Byliśmy już w stanie poddać Bosch Performance CX Update 2020 testowi wytrzymałościowemu.
Czwarta generacja Bosch Performance CX jest bardzo popularna wśród nas w redakcji. Wiele obecnie topowych E-MTB jest wyposażonych w silnik Bosch. Nadstawiliśmy uszu, gdy Benedikt z zespołu Bosch złożył nam wizytę w zeszłym tygodniu - z aktualizacją Bosch Performance CX 2020 w swoim bagażu. Nie daliśmy się powstrzymać ulewnemu deszczowi w Lesie Bawarskim, szukaliśmy suchego miejsca i zainstalowaliśmy aktualizację bezpośrednio na naszym rowerze testowym.
Uphill Flow Trail w Bike Parku Geißkopf służył jako trasa testowa. Pierwsza na świecie trasa opracowana specjalnie dla rowerów elektrycznych, z mieszanką wymagających technicznie i płynnych odcinków, jest idealna do testowania nowoczesnych systemów z silnikiem umieszczonym centralnie.
Aktualizacja Bosch Performance CX 2020 w skrócie
– Zwiększenie momentu obrotowego z 75 Nm do 85 Nm
– Bardziej rozwinięty i jeszcze bardziej czuły tryb eMTB
- Zoptymalizowana wydajność szlaku dzięki Extended Boost
– Dostępne u wyspecjalizowanych dealerów od lata 2020 r
Jeszcze mocniejszy dzięki 85 Nm
Gdy tylko wsiedliśmy na rower testowy – KTM Macina Prowler Prestige – oczywiście od razu byliśmy zainteresowani tym, czy rzeczywiście można odczuć wzrost momentu obrotowego z 75 Nm do 85 Nm? Odpowiedź nadeszła natychmiast po kilku metrach: Tak! Różnica jest wyraźnie zauważalna, zwłaszcza przy niskich kadencjach. Ale nawet przy wysokich kadencjach mieliśmy wrażenie, że aktualizacja wydawała się zauważalnie mocniejsza.
Harmonijny i wrażliwy
Nasz początkowy sceptycyzm, że wzrost momentu obrotowego do 85 Nm w potężnych poziomach wsparcia „eMTB” i „Turbo” może mieć negatywny wpływ na reakcję i czułość, szybko się rozwiał. Również w tym przypadku firma Bosch wprowadziła aktualizację.
Ruszasz na stromym terenie? Składa się teraz jeszcze łatwiej i można go opanować z wyczuciem, nawet bez kręcących się opon. Na szybkich odcinkach toru testowego skorzystaliśmy ze zwiększonego momentu obrotowego, nawet przy wyższych kadencjach, a silnik jak zwykle zapewniał harmonijne wsparcie bez szarpnięć - nawet podczas pedałowania z siodełka.
Opanuj kluczowe punkty dzięki Extended Boost
Wraz z aktualizacją firma Bosch dodała popularnemu trybowi eMTB nową funkcję do trudnych przejść szlaków: Extended Boost. Powinno to ułatwić przetaczanie się po stopniach, kamieniach lub korzeniach pod górę. Jeśli dasz krótki i mocny impuls pedału tuż przed przeszkodą, silnik zareaguje i wydłuży podparcie. To krótkie przedłużenie wystarczy, aby przetoczyć się przez przeszkodę z niezbędnym rozpędem.
Potocznie ta właściwość byłaby określana jako „bieganie”, ale ta raczej negatywna cecha nie oddaje sprawiedliwości Extended Boost - ponieważ działa! Intencją tej funkcji nie było nadanie silnikowi nienaturalnego przyspieszenia, ale po prostu zrekompensowanie „cofania się” roweru E-MTB na podjazdach. Bo który rowerzysta górski tego nie zna? Jeśli na chwilę przestaniesz pedałować na technicznych przejściach wspinaczkowych, duża waga e-roweru ściągnie Ciebie i Twojego rowerzystę w dół. Nowa funkcja Extended Boost ma na celu zrekompensowanie dokładnie tego niepożądanego zachowania.
Po krótkim okresie przyzwyczajenia byliśmy w stanie wspiąć się po stromych schodach, które wcześniej często stanowiły dla nas wyzwanie. Ale szybko nauczyliśmy się również doceniać funkcję Extended Boost na wyjściu z zakrętów. Na szczycie nasypu mocno wciskaliśmy pedał, więc przyspieszyliśmy prawie bez ciągłego pedałowania. To zabawa, to przepływ!
Aktualizacja Bosch Performance CX 2020 dostępna od lata
Prezentowana aktualizacja Performance Line CX przekonała nas podczas naszego dnia testowego. Większy moment obrotowy ze zwiększoną czułością i płynną pracą, a także funkcja przeznaczona specjalnie do przejazdów technicznych. Brzmi jak pomyślny dalszy rozwój? To jest!
Od lata 2020 aktualizację oprogramowania można zainstalować we wszystkich rowerach elektrycznych wyposażonych w silnik Bosch Performance Line CX od roku modelowego 2020 za pośrednictwem wyspecjalizowanych dealerów. Wzrost momentu obrotowego do 85 Nm można również zastosować w układach napędowych Performance Line Speed, Cargo Line i Cargo Line Speed.
Heike mówią
Sponsorowane przez firmę Bosch! To nie ma nic wspólnego z poważnym testem! Artykuł należy zadeklarować jako reklamę promocyjną firmy Bosch!
Odnośnie momentu obrotowego i doładowania: nadszedł czas, aby ustawodawca zamknął lukę prawną, która pozwala na tymczasowe zwiększenie wymaganego prawem wsparcia 240 WATT. Wtedy bezlitosne niszczenie naszych lasów przez nielegalne szlaki wreszcie wróci. Co to ma wspólnego ze sportem? Nie wchodzenie na górę na własną rękę, a potem zjeżdżanie?!? Jako sportowiec nie dałbym sobie takiej nagości.
Michaela Grosse-Heringa mówią
Witam Pani Schmidt,
artykuł nie jest „sponsorowany przez firmę Bosch”. Jak dochodzisz do swojego założenia? Jeszcze przed aktualizacją system napędowy Performance Line CX firmy Bosch był jednym z najlepszych na rynku. Pokazany dzień testowy ponownie to potwierdził. Doświadczenia i nasza wiedza zostały odtworzone w skali 1:1.
Wiemy również, że moc lub moment obrotowy nowoczesnych układów napędowych osiągnęły obecnie punkt, w którym dalsze zwiększanie nie jest już konieczne. Producenci napędów również wiedzą, że rynek tego wymaga.
Jako znawca branży i rynku nie rozumiem Twojego założenia, że e-rowerzyści niszczą lasy i nie uprawiają żadnego sportu...
Moja rada: po prostu spróbuj sportowego e-kolarstwa górskiego!
Sportowe pozdrowienia,
Michaela Grosse-Heringa
albi Alpin Jori mówią
Sponsorowane przez firmę Bosch to jedno, ale uważam, że twoje stwierdzenie, że nie możesz wspiąć się na górę bez silnika, jest całkowicie błędne. Przejedź się rowerem E MTB 2 hm przez około 15 km z odpowiednią kadencją, a będziesz zaskoczony tym, co osiągnąłeś. Oczywiście jazda na rowerze bez silnika nie jest zabroniona, podobnie jak jazda na nartach bez kolejek górskich (ski tours) jest dozwolona, podobnie jak chodzenie na fitness z Aoto. jednak też bym sobie tej bańki nie dała.
Michaela van Zwolla mówią
Witaj Michael Große-Hering,
Zamawiam nowy Nevo 1 (ze sprzętem Rohloff+GX) u Riese i Müller w przyszłym tygodniu (16 lipca / 3% VAT).
Oprócz nowej aktualizacji do 85 Nm, chciałem również aktywować to przed nowym trybem eMTB.
Moje dwa pytania:
1. Aktualizacja do 85 Nm możliwa również bez trybu eMTB?
2. Nowy tryb eMTB (zwłaszcza ze względu na Extended Boost) powinien być używany w przypadku roweru, który jest używany głównie na drogach/drogach leśnych
Nie uruchamiaj e-roweru ze względów bezpieczeństwa, ponieważ na tym rowerze może jeździć partner lub inna osoba.
Z góry dziękuję.
pana van Zwolla
Michaela Grosse-Heringa mówią
Cześć Michał,
Dziękujemy za Twoją prośbę. Przesłałem pierwsze pytanie bezpośrednio do firmy Bosch i mam nadzieję, że wkrótce uzyskam odpowiedź.
Odnośnie pytania 2: Nie widzę żadnych wad w połączeniu trybu eMTB i umiarkowanego użytkowania na drogach i leśnych ścieżkach. Ale wręcz przeciwnie! Dynamika i czułość ponownie zwiększą wrażenia z jazdy. Zwłaszcza, że zostało to ponownie ulepszone dzięki aktualizacji firmy Bosch i, moim zdaniem, jest obecnie częścią testu porównawczego.
Mogę z czystym sumieniem obalić obawy, że Extended Boost może doprowadzić do krytycznych sytuacji podczas jazdy (zwłaszcza dla „początkujących”). Tak, silnik pracuje teraz krótko w pewnych warunkach (mocne naciśnięcie pedału), ale dzieje się to zawsze w bardzo wrażliwym i kontrolowanym zakresie.
Pozdrawiam
Michaela Grosse-Heringa
Kai. Warta mówią
Witaj Michael Great Hering. 1 pytanie. Czy aktualizacja jest płatna? 2Pytanie Mam drugą generację Bosch Performance Line CX. Czy mogę tam dokonać aktualizacji? Gr Kai Wartha
Michaela Grosse-Heringa mówią
Witaj Kai,
Nie mogę powiedzieć, czy aktualizacja jest bezpłatna. Jest to w gestii sprzedawcy. Dostaje go bezpłatnie od firmy Bosch, ale jego instalacja wymaga niewielkiego nakładu pracy.
Aktualizacja działa tylko z silnikami Bosch Performance Line CX czwartej generacji (od roku modelowego 4). Dlatego nie można go zainstalować w silnikach drugiej generacji.
Pozdrawiam
Michał
Rainera Brauckhoffa mówią
Witam, panie Michael Große Hering,
jeździmy na rowerach elektrycznych Kettler ESCARO z silnikami Gen.3 Performance CX. Kupiony jesienią 2019. Podczas majowego przeglądu gwarancyjnego na 300 km nasz dealer zauważył „coś” z aktualizacją oprogramowania. Nikt nie wie co dostało się na rowery (wszystkie najnowsze wersje), ale wykazują wyraźnie gorsze/słabsze wspomaganie i od 25 km/h mają blokadę, która sprawia, że pokonanie tej prędkości o własnych siłach jest prawie niemożliwe. Poza tym jakoś jeździsz między biegami, koordynacja już nie jest poprawna. Wszystko wydaje się niespójne od czasu aktualizacji oprogramowania. Czy podczas aktualizacji można wybrać, czy ustawiony/aktywowany/zainstalowany jest tryb rejsowy czy eMTB? Nasz dealer jest głuchy na takie pytania i od razu podejrzewa, że za naszą prośbą stoją myśli tuningowe.
Dzięki Twojemu artykułowi mam wrażenie, że w końcu znalazłem kogoś, kto ma wiedzę i doświadczenie z aktualizacjami oprogramowania oraz ogólną konfiguracją/parametryzacją napędów Bosch do eBikes. Konkretnie: czy można wgrać tylko „stały” kontener danych do aktualizacji, który jest określony przez numer seryjny komponentu i który ktoś złożył, czy też sprzedawca może również ustawić określone parametry (przełożenie min/max, eMTB tak/nie lub podobnie ) określić ręcznie?
Sprzedawca niedawno poinformował mnie, że za około 4 tygodnie pojawi się nowa aktualizacja. Czy dotyczy to również silników Gen3 i czy (jeśli dotyczy to również ich) nadal powinno być instalowane w oparciu o obecne doświadczenia? (Obawiam się, że głosowanie będzie jeszcze gorsze)
Czy istnieje sposób na uzyskanie pojemnika z danymi, który możesz przekazać sprzedawcy, na przykład z pamięcią USB, jeśli nie wie on wystarczająco dużo o aktualizacjach?
Dziękujemy za pouczającą odpowiedź, z którą mamy argumenty do ręki u naszego sprzedawcy.
Z poważaniem,
Rainera Brauckhoffa
Dziękuję Ci za
Dirka Curdta mówią
Witaj Michael Große-Hering,
Jeżdżę na Victoria etrekking 10,8 z napędem
Centralny silnik BOSCH Gen.4 „Performance CX”, 36 V, 250 W
Czy mogę tam dokonać aktualizacji?
Pozdrawiam
Sztylet
Michała Faissa mówią
Cześć Dirk,
Odpowiem tylko za kolegę 🙂
Możesz z łatwością poprosić sprzedawcę o aktualizację roweru/silnika.
Pozdrawiam
Michał