Nowości produktowe / E-MTB: Nowy Bulls Sonic E-MTB z pewnością można określić jako hit sezonu 2020. Producent z Kolonii nie tylko wprowadza na rynek zupełnie nową gamę modeli, ale także zmienia niektóre ustalone standardy, aby móc zaprezentować rower, który był konsekwentnie rozwijany jako e-rower górski.
Jeszcze nie tak dawno związek między e-rowerem górskim a rowerem górskim był nie do pomylenia i było też jasne: e-MTB to nic innego jak MTB z silnikiem. Kilka lat później w szybko zmieniającym się świecie rowerów sytuacja nie jest już tak jasna: e-rower górski stał się ekonomiczną i technologiczną siłą napędową całej branży i odszedł od dawnego wizerunku rękodzieła i swojego starszego „brata” roweru górskiego z każdym mijającym sezonem.
Sprytna integracja silnika i akumulatora, specjalne komponenty oraz ciągły postęp w konstrukcji ramy i przetwarzaniu materiałów sprawiają, że pytanie jest bardziej aktualne niż kiedykolwiek: co mają wspólnego rowery górskie i elektryczne rowery górskie? Dzisiejszy E-MTB to mniej rower górski z silnikiem, niż rower górski to E-MTB bez silnika. Być może żaden inny obecny E-MTB nie podkreśla tego tak wyraźnie, jak niedawno wprowadzony Bulls Sonic.
E-rower górski na wskroś
Bulls od wielu lat koncentruje się na e-rowerach i e-rowerach górskich - z wielkim sukcesem. Ta historia sukcesu otrzymuje zupełnie nowy rozdział na sezon 2020 z nagłówkiem Sonic: To znacznie więcej niż „tylko” nowy model; Bulls Sonic to raczej pełna gama modeli, od podstawowych e-hardtaili po zaawansowane technologicznie strzelanki węglowe. Łączy je jednak jedno - były konsekwentnie rozwijane jako e-MTB od pierwszego etapu rozwoju, a twórcy nowych Bullów nie cofnęli się przed łamaniem niepisanych praw MTB, które w dobie nowoczesnych e-mountain wydaje się, że rowery nie spadły z czasem. „Kiedy projektujesz eMTB, musisz myśleć w kategoriach eMTB. Robiliśmy to konsekwentnie”. mówi Marc Faude, szef zespołu ds. rozwoju nowego E-MTB.
Ale jak to wygląda w praktyce? Myślisz konsekwentnie o E-MTB? Jednym z rezultatów takiego podejścia jest między innymi znaczna średnica rur wszystkich części ramy, od główki ramy, przez dolną rurę, po tylne widełki. Ogólnie rzecz biorąc, ogólny obraz jest niezwykle masywny, ale ogólnie bardzo spójny – masywna rura dolna, w której mieści się akumulator, nie wygląda już jak ciało obce, ale naturalnie wpasowuje się w ogólny kształt ramy. Ponadto akumulator nie jest wciskany haczykiem ani zgięciem w jak najwęższą rurkę, ale celowo ma trochę więcej miejsca - ma to zalety zarówno dla kierowcy w życiu codziennym, jak i dla projektantów i wkrętaków: to wygodna przestrzeń do poprowadzenia wszystkich kabli, a kable są łatwo dostępne przez ramę, a akumulator można wyjąć nawet pod kątem 45°. To o wiele wygodniejsze niż wiele rowerów konkurencji.
Nowy rozmiar główki ramy – wkrótce nowy standard?
Jeden wykazuje szczególną odwagę, podejmując decyzję o pożegnaniu się z ustalonymi standardami dotyczącymi główki ramy, rury sterowej i główki ramy, a zamiast tego polegając na własnym rozwiązaniu. Główka we wszystkich modelach Sonic ma zwykle 1 1/8″ u góry i – jak wiemy – staje się grubsza w kierunku dołu. Tutaj jednak średnica wynosi teraz 1,5 ″ zamiast zwykłego 1,8 ″. Oczywiście istnieją specjalne panewki sterów i łożyska, które zostały opracowane we współpracy ze specjalistami z Acros, a także pasujące wały widelca. Tutaj Bulls stawia wszystko na szali – szacunek za to. Z jednej strony chcesz poprawić sztywność dzięki większej średnicy, z drugiej strony koło wygląda o wiele bardziej harmonijnie. Przejścia z dolnej rury do główki ramy, a następnie do korony widelca są w rzeczywistości znacznie ładniejsze.
Bez obszernej jazdy próbnej nie możemy powiedzieć, czy różnica w stosunku do konwencjonalnych zwężających się główek ramy jest faktycznie zauważalna. Tylko przyszłość pokaże, czy Bulls da się uwiecznić jako twórcę trendów w annałach rowerów górskich, czy też główka ramy 1,8″ trafi do ciemnej piwnicy nieudanych innowacji rowerowych. W obliczu tego dążenia do innowacji funkcje, takie jak standardowe wsporniki Monkey-Link do kompatybilnego oświetlenia lub czujnik zintegrowany z hakiem do pomiaru prędkości silnika Bosch, wydają się prawie zwyczajne.
Bosch Performance CX Gen 4 i dowolny wybór akumulatora
W sercu wszystkich modeli Bulls Sonic, od podstawowego hardtaila do wysokiej klasy w pełni karbonowej, bije czwarta generacja nowego silnika Bosch Performance CX. Nowy silnik Szwabów łączy kompaktowe wymiary z nieokiełznaną mocą, jak żaden inny napęd konkurencji w tej chwili, i dlatego jest również logicznym wyborem dla progresywnego motocykla, takiego jak Bulls Sonic. Oczywiście napęd pobiera energię ze zintegrowanej baterii Powertube - tutaj kupujący ma do wyboru wszystkie modele: 400, 500 lub 625Wh.
Nowości produktowe: Bosch Performance CX 2020: wszystkie informacje i pierwsze wrażenia z jazdy
E-Performance: Nadszedł czas! Bosch podnosi kurtynę nowego napędu E-MTB — Bosch Performance CX 2020. Mniejsze wymiary, mniejsza waga, lepsze osiągi — czy nowy napęd może dorównać swojemu popularnemu poprzednikowi? Bosch Performance CX powinien – nie bagatelizując innych dysków – przynajmniej w tym kraju wciąż […]
Modele, wyposażenie i ceny
Wraz z Sonic, Bulls wprowadza zupełnie nową serię produktów e-MTB na nadchodzący sezon, która prawdopodobnie będzie służyć całej gamie możliwych rowerzystów e-mountain. Od hardtaila po freeridera, reprezentowana jest tutaj każda wiosenna klasa podróży i dyscyplina jazdy, dostępne są warianty z ramami aluminiowymi i karbonowymi, a także specjalne rowery dla kobiet i młodzieży, które mają szczególnie niski prześwit.
Sonic Evo EN 2: Bolid Baller ze skokiem sprężyny 180 mm
Bulls Sonic Evo EN 2 to czołowy model w ofercie Sonic, przynajmniej jeśli chodzi o podróż: z hojnym skokiem 180 mm z przodu iz tyłu oraz mieszanym rozmiarem kół 29 ″ z przodu i 27,5 ″ w z tyłu, Evo EN 2 jest konsekwentnie na piłce, przeznaczony do wyjścia i dużych rezerw. Dzięki silnikowi Bosch CX możesz wjechać na początek szlaku bez windy. Świetnie: regulowana sztyca EightPins zintegrowana z ramą zapewnia hojny skok 220 mm!
Podróż (f/h): 180 / 180mm
Rozmiar kół: 29″ przód, 27,5″ tył
Silnik: Bosch Performance CX Gen 4
podwozia: RockShox Lyrik Select / RockShox Super Deluxe RT Select+
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
wirniki: Splajn DT Swiss H1900
hamulce: Shimano XT BR-M8120
Cena: € 5.399
Sonic Evo AM 6 Carbon: wszechstronna karbonowa opona do niemal każdego zastosowania
Bulls Sonic Evo AM 6 Carbon to szlachetny wszechstronny wśród nowych modeli. Tutaj również stosuje się mieszankę rozmiarów kół, ale karbonowy E-Fully „tylko” ma 150 mm skoku. Jednak dla większości wymagań powinno to być absolutnie wystarczające, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysokiej jakości zawieszenie RockShox z Lyrik Ultimate i Super Deluxe. Nawiasem mówiąc, istnieje również zintegrowana sztyca regulowana z zakresem regulacji ponad 200 mm.
Podróż (f/h): 150 / 150mm
Rozmiar kół: 29″ przód, 27,5″ tył
Silnik: Bosch Performance CX Gen 4
podwozia: RockShox Lyrik Ultimate RCT3/RockShox Super Deluxe RT Select+
Okrążenie: Sram XX1 Orzeł AXS
wirniki: Splajn DT Swiss HX1501
hamulce: Magury MT7
Cena: € 6.999
Sonic Evo 26:26 nie umarł!
Rower 26 cali w 2020 roku? Brzmi dziwnie, ale ma sens w przypadku „małego” Sonica. Dzięki kompaktowej ramie z niską górną rurą i niskim przekrokiem jest idealny dla nastolatków, a nawet niskich dorosłych. Tak kompaktowa rama znacznie lepiej współgra z małymi kołami. Wyposażenie e-hardtaila za 3.000 euro jest niezmiennie solidne: dźwignia zmiany biegów Deore oferuje również dobry zasięg, chociaż ma tylko 10 biegów.
Skok zawieszenia: 100mm
Rozmiar kół: 26 "
Silnik: Bosch Performance CX Gen 4
podwozia: SR Suntour Lytro 34 LOR Air CTS
Okrążenie: Shimano Deore RD-M6000
wirniki: Rodi Tryp30
hamulce: Shimano BR-MT420/400
Cena: € 2.999
Sonic Eva TR 1: Siła dziewczyny z mniejszymi kołami
Podobnie jak w przypadku innych serii modeli E-MTB, Bulls oferuje również specjalne rowery dla pań dla Sonics. Nie tylko jest inny kolor i być może damskie siodło, ale Sonic EVA TR 1 otrzymuje własną ramę o kompaktowych wymiarach i mniejszych kołach 27,5″ zamiast dużego 29era w modelu męskim.
Podróż (f/h): 120 / 120mm
Rozmiar kół: 27,5 "
Silnik: Bosch Performance CX Gen 4
podwozia: SR Suntour Lytro 34 LOR Air CTS / SR Suntour Edge R
Okrążenie: sram sx orzeł
wirniki: Rodi Tryp30
hamulce: Shimano BR-MT420/400
Cena: € 3.399
Sonic Evo TR 4 Carbon: lekki rower terenowy
Sonic Evo TR 4 Carbon jest nieco łagodniejszym odpowiednikiem Evo AM 6: Tutaj również mamy lekką ramę z włókna węglowego i wysokiej jakości dodatkowe części, ale tylko 120 mm skoku sprężyny i ogólnie nieco bardziej zrelaksowaną pozycję siedzącą. Idealny dla ambitnych jeźdźców turystycznych, którzy nie stronią od jednego lub drugiego szlaku.
Podróż (f/h): 120 / 120mm
Rozmiar kół: 29 "
Silnik: Bosch Performance CX Gen 4
podwozia: RockShox 35 Gold RL / RockShox Deluxe RT Select+
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
wirniki: Splajn DT Swiss H1900
hamulce: Shimano XT BR-M8120
Cena: € 4.999
Sonic Evo 3 29: Wysokiej jakości e-hardtail
Fani hardtaila również znajdą to, czego szukają w portfolio Bulls Sonic: Pomimo braku tylnego zawieszenia, Evo 3 29 pokazuje, że to „prawdziwy” MTB: ze 120 mm skokiem, wysokowydajnym widelcem RockShox, regulowanym widelcem sztyca i 4-tłokowy układ hamulcowy również są tutaj Jazda po szlakach to znacznie więcej niż tylko obowiązki. Niemniej jednak rower powinien również prezentować się wyjątkowo dobrze na wycieczkach, a nawet w sportowym życiu codziennym.
Skok zawieszenia: 120mm
Rozmiar kół: 29 "
Silnik: Bosch Performance CX Gen 4
podwozia: RockShox 35 złoty RL
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
wirniki: Shimano WH-MT620
hamulce: Shimano BR-MT520
Cena: € 3.799
H. Zimmermanna mówią
=Brakuje informacji o wadze, dlatego jest to ważny identyfikator.