Nowości produktowe / E-MTB: Na tegorocznej wystawie wewnętrznej mogliśmy szczegółowo przyjrzeć się całemu portfolio Cube na sezon 2020. Oczywiście dotyczy to również Cube E-MTB 2020, na których szczególnie odcisnęła swoje piętno nowa generacja silnika Bosch CX. Ekscytujące: wydaje się, że karbon powoli zastępuje aluminium jako materiał ramy.
Cube E-MTB 2020: nowy Bosch CX, inteligentna integracja akumulatora i 625 Wh
Wraz z prezentacją nowego silnika CX na rynku e-rowerów panuje duży ruch i prawie wszyscy główni producenci, którzy polegają na silniku z południowych Niemiec, odnawiają całe swoje portfolio e-MTB - w tym Cube. Jeśli chodzi o integrację silnika i akumulatora, stosuje się nowe podejścia i stosuje się tak zwany modułowy system akumulatorów. Akumulator znika całkowicie w dolnej rurze i jest niezawodnie chroniony przez specjalną osłonę akumulatora. Prosty przycisk zwalnia mechanizm ustalający i umożliwia błyskawiczną wymianę baterii. Również fajnie: akumulator 625 Wh można zainstalować na wszystkich ramach E-Fully i jest zwykle dostępny również w wersji standardowej.
Cube Stereo Hybrydowy 120
Nowa rama, nowa kinematyka, nowa geometria
Pomimo nowego silnika i „szansy” na opracowanie nowej ramy, w przypadku Hybrid 120 Cube zdecydował się zostawić wiele rzeczy bez zmian: dobrze znany rower po prostu działał zbyt dobrze dla docelowej grupy docelowej, aby zrobić tu cięcia. Niemniej jednak wprowadzono kilka poprawek - model 2020 jest nie tylko znacznie przyjemniejszy wizualnie, ale także zyskuje subtelnie sportową geometrię, nie stając się przy tym zbyt ekstremalny. Kinematyka tylnego trójkąta została również nieznacznie dostosowana i zapewnia duży komfort nawet w środkowym zakresie skoku sprężyny - dzięki czemu amortyzatory są niezawodnie amortyzowane również podczas siedzenia.
Geometry Cube Stereo Hybrydowy 120
16 | 18 | 20 | 22 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 420 | 465 | 515 |
Pozioma rura górna (w mm) | 582 | 590 | 611 | 636 |
główka ramy (w mm) | 117 | 127 | 137 | 152 |
tylny trójkąt (w mm) | 490 | 490 | 490 | 490 |
Rozstaw osi (w mm) | 1214 | 1223 | 1245 | 1272 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 75.3 | 75.3 | 75.3 | 75.3 |
Zasięg (mm) | 426 | 431 | 449 | 470 |
Stosy (mm) | 613 | 622 | 632 | 645 |
Pierwsze spojrzenie: Cube Stereo Hybrid 120 Race
Modele, wyposażenie i ceny
Nowy Cube Stereo Hybrid 120 jest dostępny w trzech podstawowych wersjach. Wszystkie mają tę samą aluminiową ramę i wszystkie mają zainstalowany nowy silnik Bosch Performance CX. Najwyższy model Stereo Hybrid 120 SL 29 jest dostępny tylko z dużą baterią 625 Wh, wersje Race i Pro są również dostępne z mniejszą baterią 500 Wh. W takim przypadku pilot Purion jest instalowany zamiast wyświetlacza Kiox. Różnica w cenie wynosi tutaj 300 euro - wszystkie ceny podajemy z dużą baterią. Więc jeśli możesz sobie poradzić z mniejszą pojemnością i niekoniecznie potrzebujesz wyświetlacza Kiox, możesz odliczyć 300 euro.
Dwie wersje terenowe mają specjalny status, z błotnikami, bagażnikiem, oświetleniem i stopką boczną jesteś w pełni wyposażony do codziennego użytku. Ponieważ wszystkie modele mają tę samą ramę, wszystkie części dodatkowe można zamontować również w innych wariantach wyposażenia.
Stereo Hybrydowy 120 SL 29
Topowy model Stereo Hybrid 120 SL 29 będzie dostępny w dwóch wariantach kolorystycznych w cenie 4.499 euro. Oprócz nowej 12-biegowej przerzutki Shimano XT i pasujących hamulców tarczowych, otrzymujesz również ramę Fox z widelcem Rythm 34 mm z przodu i amortyzatorem DPS z tyłu. Koła pochodzą z naszej własnej firmy i dzięki wewnętrznej szerokości 30 mm zapewniają wystarczające wsparcie nawet dla szerszych opon. Oczywiście nie powinno zabraknąć również regulowanej sztycy - w przypadku Stereo Hybrid 120 SL pochodzi ona bezpośrednio od Cube'a. Ważący 24,3 kg nowy Cube E-MTB plasuje się w średniej kategorii porównywalnych rowerów.
Stereo Hybrid 120 Race 29
Za 3.999 euro Hybrid 120 Race 29 pozostaje tuż poniżej magicznej granicy 4000, aw porównaniu z topowym modelem wystarczy pójść na kilka drobnych kompromisów w zakresie przełożeń i hamulców. Za zmianę przełożeń odpowiada mieszanka komponentów z grup SLX i XT, a zamontowano bezgrupowe hamulce MT420, również od Shimano. Fakt, że tutaj korba pochodzi od własnej marki Cube Acid, a nie od e13 jak w topowym modelu nie powinien w najmniejszym stopniu przeszkadzać. Cube podaje wagę 24,4 kg.
Hybrydowy stereofoniczny 120 Pro 29
Wersja Pro 400 mm E-Fully firmy Cube jest o kolejne 3.599 euro tańsza (120 euro). Obudowa pochodzi od RockShox i składa się z Recon RL Air z przodu i Deluxe Select+ z tyłu. Obwód Sram SX Eagle oferuje nieco mniejszą przepustowość niż obwody Shimano w pozostałych dwóch wariantach, ale nadal powinien być całkowicie wystarczający dla większości rowerzystów. Hamowanie jest tutaj również z MT420 od Shimano z potężnym 4-tłoczkowym zaciskiem z przodu. Przy wadze 24,9 kg waży zaledwie o pół kilograma więcej niż topowy model.
Hybrydowy Stereo 120 Allroad
Z wariantów wyposażenia Pro i Race dostępna jest również wersja terenowa z pełnym wyposażeniem odpowiednim do codziennego użytku. Oznacza to, że zamontowane są błotniki, bagażnik, oświetlenie, a nawet podpórka boczna. Idealny na dłuższe wycieczki lub osoby dojeżdżające do pracy, które nie tylko jeżdżą po asfaltowych drogach w drodze do biura. Pakiet Allroad kosztuje dodatkowe 200 euro i zwiększa wagę o około 400g.
Cube Stereo Hybrydowy 140
Nowa rama z włókna węglowego z Bosch CX Gen4
Aluminiowa rama Ciao, witaj karbon! W roku modelowym 140 wszystkie warianty wyposażenia Stereo Hybrid 2020 opierają się na całkowicie nowo opracowanej (głównej) ramie z włókna węglowego, której sercem bije nowy silnik Bosch CX. Dolna rura mieści akumulator 625 Wh, podstawowy model Pro ma również opcję akumulatora 500. Jeśli jednak zdecydujesz się to zrobić, musisz również zrezygnować z wyświetlacza Kiox. Podobnie jak w przypadku Hybrid 120, geometria została zmieniona i jest teraz nieco bardziej sportowa, bez poświęcania przydatności do jazdy turystycznej. Dolne rurki tylnego trójkąta są nadal stosunkowo długie: zapewnia to płynną pracę i dobre właściwości podjazdowe.
Geometry Cube Stereo Hybrid 140 HPC
16 | 18 | 20 | 22 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 375 | 420 | 470 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 569 | 590 | 614 | 641 |
główka ramy (w mm) | 105 | 108 | 118 | 138 |
tylny trójkąt (w mm) | 457 | 457 | 457 | 457 |
Rozstaw osi (w mm) | 1185 | 1206 | 1231 | 1258 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 75.2 | 75.2 | 75.2 | 75.2 |
Zasięg (mm) | 416 | 436 | 457 | 476 |
Stosy (mm) | 614 | 616 | 626 | 644 |
Pierwsze spojrzenie: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLT
Modele, wyposażenie i ceny
Wszechstronny terenowy rower ze skokiem 140 mm będzie dostępny dopiero w 2020 roku jako wersja HPC, czyli z karbonową ramą główną. Jest on montowany w modelu podstawowym, który kosztuje prawie 4.000 euro, a także w szlachetnym modelu topowym, który wyrywa dziurę w portfelu, która jest dwa razy większa. W sumie Cube wysyła pięć wariantów wyposażenia na sezon 2020, przy czym warianty TM i Actionteam wykraczają poza linię. W obu przypadkach jest większy skok z przodu i specyfikacja bardziej zorientowana na szlak. Model TM ma widelec 150mm, Actionteam ma nawet 170mm(!) z przodu.
Stereo hybrydowy 140 HPC SLT 29
Topowy model SLT nowego Hybrid 22,1 HPC, który kosztuje niecałe 8.000 140 euro, waży zaledwie 01 kg. Rzut oka na wyposażenie ujawnia również, skąd bierze się niska waga: Oprócz nowych przełożeń Sram X30 Eagle AXS, na przykład szlachetnych hamulców węglowych Magura MT Trail, lekkiego i jednocześnie wytrzymałego zestawu kołowego Newmen Advanced SL E13 i karbonowe korby od eXNUMX są założone. Obudowa RockShox jest adekwatna do ceny: do srebrnego Pike Ultimate dołącza luksusowy amortyzator – oczywiście również w wysokiej jakości wersji Ultimate.
Stereo Hybrid 140 HPC Action Team 29
Hybrid 140 HPC Actionteam jest stworzony dla tych, którzy chcą naprawdę dać się porwać E-MTB. Uwagę zwraca nie tylko przyciągający wzrok charakterystyczny dla zespołu lakier, ale także wysokowydajne zawieszenie Fox z 36 mm z przodu i DPX2 z tyłu – oczywiście w wersji fabrycznej – również powinno przyciągnąć kilka spojrzeń. Przy 170 mm skoku z przodu jest mnóstwo rezerw, a nowe 4-tłokowe ograniczniki z serii XT firmy Shimano zapewniają niezawodne hamowanie. Dzięki zakresowi 510%, 12-biegowe przerzutki Shimano zawsze mają gotowe odpowiednie przełożenie, nawet na strome podjazdy. Dzięki oponom Schwalbe z grubą osnową Super Gravity i solidnym kołom Newmen Evolution SL.E35, rower wybacza również błędne dobranie linek. Biorąc pod uwagę to niezwykle solidne wyposażenie, waga jest przyjemnie niska i wynosi 23,6 kg. Kosztuje 5.999 euro, a więc jest o 2.000 tańszy niż topowy model SLT.
Stereo Hybrydowy 140 HPC TM 29
Każdy, kto lubi pokonywać trudne szlaki, ale nie potrzebuje lub nie chce mieć maszyny z pełną przepustnicą, takiej jak Actionteam, będzie zadowolony z Hybrid 140 HPC TM 29: 150 mm skoku z przodu i zawieszenie Fox z serii Performance Linia. Obwód Sram NX Eagle jest solidny, niezawodny i nie musi się chować przed drogimi konkurentami pod względem przepustowości. Hamulce Magura MT7 należą do najmocniejszych na rynku i zawsze powinny niezawodnie zatrzymać rower o masie 24,1 kg. Wariant TrailMotion będzie dostępny w cenie 4.999 euro.
Stereo hybrydowy 140 HPC SL 29
Być może najlepszym wszechstronnym rowerem z atrakcyjnym stosunkiem ceny do wydajności w nowym segmencie E-Fully 140 mm firmy Cube może być HPC SL 29: Do ramy Fox Rhythm dołączona jest kombinacja przełożeń XT/SLX od Shimano, wewnętrznego Koła Cube, opony Schwalbe i wysuwana sztyca. Również dzięki karbonowej ramie waga pozostaje niska i wynosi 23,5 kg, a cena jest niezwykle atrakcyjna i wynosi 4.499 euro.
Stereofoniczny hybrydowy 140 HPC Race 29
Podstawowy model z tej serii kosztuje niecałe 4.000 euro – jeśli wystarczy bateria 500 Wh, tutaj możesz zaoszczędzić nawet kolejne 300 euro. Sprzęt jest niezmiennie solidny i nie pozwala na pomyłki. Obudowa z nowego RockShox 35 Gold i amortyzator Deluxe też dobrze spisuje się na szlaku, mieszanka przerzutek Sram Eagle NX i SX to nic dla lodziarni, ale pod względem osiągów niewiele gorsza od znacznie droższej napędy. Fajnie też, że Cube nie obywa się bez regulowanej sztycy.
Cube Stereo Hybrydowy 160
Karbonowa rama główna z progresywną kinematyką
Podobnie jak w przypadku Hybrid 140, dobrze znana aluminiowa rama „starszego” brata, Stereo Hybrid 160, została zastąpiona następcą wykonanym z włókna węglowego – ale tył nadal jest wykonany z aluminium. Motocykl jest również prawdziwym enduro na nadchodzący sezon, teraz z nowym silnikiem Bosch, oferuje 160 mm skoku tylnego zawieszenia, 170 mm z przodu i wyposażenie odpowiednie do tego obszaru użytkowania, aż do modelu podstawowego. Ci, którzy lubią nieco bardziej zjazdowe zjazdy, znajdą w portfolio nawet lekkich freeriderów w wariantach Actionteam i TrailMotion. W przeciwieństwie do innych E-Fullies, Stereo Hybrid 160 jest dostępny tylko z dużą baterią 625 Wh.
Geometry Cube Stereo Hybrydowy 160
16 | 18 | 20 | 22 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 375 | 420 | 470 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 568 | 590 | 613 | 638 |
główka ramy (w mm) | 105 | 112 | 122 | 142 |
tylny trójkąt (w mm) | 441,5 | 441,5 | 441,5 | 441,5 |
Rozstaw osi (w mm) | 1183 | 1206 | 1230 | 1259 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 420 | 440 | 460 | 480 |
Stosy (mm) | 598 | 605 | 614 | 632 |
Pierwsze spojrzenie: Cube Stereo Hybrid 160 HPC Actionteam 27.5
Modele, wyposażenie i ceny
E-Enduro firmy Cube będzie dostępne w czterech konfiguracjach. Podobnie jak odpowiednik 140 mm, istnieje wariant Actionteam i TrailMotion, ale w przypadku Hybrid 160 HPC nie mają one większego skoku niż wersje „standardowe”: 170 mm z przodu i 160 mm z tyłu.
Stereo hybrydowy 160 HPC SLT 27.5
Sram X01 Eagle AXS, zawieszenie RockShox z amortyzatorami Lyrik Ultimate i SuperDeluxe Ultimate oraz koła Advanced SL E30 od Newmen: Cube nie oszczędzał na topowym modelu i stawia na niezwykle wysokiej jakości i jak na wyposażenie niedrogie e-enduro rynek za 8.000 euro. Przy wadze 22,6 kg jest również dość lekki jak na tę wiosenną klasę podróży.
Stereo Hybrid 160 HPC Action Team 27.5
Jeśli i tak już mocne wyposażenie 160 E-Fully nie jest wystarczająco solidne i lubisz jechać bezpośrednią linią na szlaku, znajdziesz odpowiedni model w wariancie Actionteam. Opony Schwalbe z grubym karkasem SuperGravity i koła SL E35 od Newmen potrafią wiele znieść, nowe 4-tłokowe hamulce XT i tarcze 203mm z przodu iz tyłu nie poddają się nawet na długich zjazdach. Podwozie Fox Factory bardzo dobrze dopasowuje się do kierowcy i nie traci panowania nad sobą nawet w najbardziej wymagającym terenie. Cenne e-enduro będzie kosztować 5.999 euro.
Stereo Hybrydowy 160 HPC TM 27.5
Orientacja wariantu TrailMotion jest podobna do orientacji rowerów ActionTeam - za 4.999 euro jest o 1.000 euro tańsza. Podwozie Fox jest dostępne w wersji Performance, a NX Eagle oferuje nieco mniejszy zakres przełożeń niż odpowiednik Shimano w innych modelach. Jednak dzięki stabilnym kołom Fulcrum i żwawym hamulcom Magura MT7 od razu jesteś uzbrojony w Hybrid 160 HPC TM na najtrudniejsze szlaki.
Stereo hybrydowy 160 HPC SL 27.5
Podstawowy model w tej wiosennej klasie podróży jest dostępny za 4.199 euro. Zawieszenie RockShox z Lyrik Select z przodu i Deluxe Select+ z tyłu. Mieszanka Sram NX i SX Eagle dba o zmianę przełożeń, podczas gdy Magura MT Fifty zatrzymuje 23,3-kilogramowy rower na szlaku.
Schreibe einen Kommentar