Nowości produktowe / E-Bike: W ramach Eurobike 2023 Brose zaprezentował następcę odnoszącego sukcesy silnika S Mag z Drive³ Peak. Nowa generacja silników przynosi wiele zmian technicznych, w tym nowe akumulatory i sterowanie. Jednak pierwsze e-rowery z nowym napędem Brose powinny pojawić się w sklepach dopiero latem 2024 roku.
Napędy do e-rowerów Brose'a były ciche przez kilka lat. Niemniej jednak obecny topowy model Drive S Mag nadal ma wielu fanów, głównie dzięki niewielkiej objętości i naturalnej obsłudze. Jednak, zwłaszcza w początkowych latach, silnik musiał radzić sobie z ponadprzeciętną liczbą usterek, które w międzyczasie zostały wyeliminowane. Pod względem wsparcia silnik, który waży około 2,9 kg, nadal może nadążyć za większością dzisiejszych, często znacznie młodszych jednostek. W nadchodzącym roku zostanie jednak wymieniony, a Brose będzie zwiastunem nowej generacji napędów do e-rowerów.
Nowy system nosi nazwę Drive³ i ma zachować sprawdzone właściwości – tj. przyjemny hałas w tle, przyjemne zachowanie podczas jazdy i wysokie osiągi nawet przy niskiej kadencji. Technicznie rzecz biorąc, Brose zmienia infrastrukturę 36 V poprzednika na 48 V. Już samo to sprawia, że w poprzednim systemie jest ciężko, podobnie jak jakiś czas temu Bosch zrobił z systemem Smart. Oznacza to prostym językiem: komponenty nowego systemu Drive³ nie będą kompatybilne ze „starym” systemem i odwrotnie.
Brose Drive³ Peak: Nowa technologia, sprawdzone właściwości
Silniki w nowym systemie zaczynają się od topowego wariantu, Drive³ Peak. Wymiary nowej jednostki napędowej są znacznie bardziej kompaktowe, co powinno ułatwić producentom rowerów elegancką integrację. Jednak waga pozostaje taka sama i wynosi 2,9 kg. Według Brose'a właśnie w tym miejscu znaleziono najlepsze rozwiązanie, a oszczędność masy przyniosłaby nieproporcjonalny koszt innych czynników. Ale możesz trochę pokręcić śrubą wydajności: Zasilacz powinien teraz dostarczać do 95 Nm przy maksymalnie 410% wsparciu wydajności kierowcy. Gdy tylko napęd będzie dostępny, postaramy się przetestować te liczby w teście terenowym i hamowni.
Wyjątkowa zaleta obecnych silników Brose padł ofiarą kompaktowej konstrukcji: pasek napędowy w środku jest passé. Było to częściowo odpowiedzialne za niski poziom szumów w tle w porównaniu z konkurencją, więc ekscytujące powinno być zobaczenie, czy następca może osiągnąć samodzielnie ustalony punkt odniesienia poprzedniej generacji. Z drugiej strony pas nie miał prawie żadnego wpływu na zachowanie reakcji - tutaj to głównie od czujników i koordynacji oprogramowania powinno zależeć, czy uda się utrzymać "koronę naturalności" w Berlinie.
Nowe baterie i wyświetlacze
Jeśli chodzi o możliwą integrację systemu lub wprowadzenie na rynek własnego systemu napędowego, Brose również stosuje dwutorowe podejście do nowej generacji. Producenci rowerów nadal będą mogli „poślubiać” odpowiednie silniki z akumulatorami innych producentów, to samo dotyczy obsługi i wyświetlaczy. Jednak Brose przywiązuje teraz większą wagę do własnego systemu napędowego Brose, który jest dostarczany producentowi jako kompletny pakiet z własnymi komponentami. Częścią tego pakietu już na starcie będzie nowa bateria, która bazuje na ogniwach najnowszej generacji 21700 i powinna mieć pojemność około 800 Wh. Prostopadłościenny magazyn energii może być zasilany dwoma napięciami, więc oprócz 48 V dla silnika dostarcza również 12 V dla akcesoriów, takich jak system oświetleniowy.
Oprócz silnika i akumulatora, kompletny układ napędowy obejmuje również panel sterowania i ewentualnie wyświetlacz. Również tutaj dostępne są teraz nowe opcje w systemie Drive³. Na początek minimalistyczne rozwiązanie z nowego Integrate 2.0 i Remote 2.0. W górnej rurze znajduje się duży kolorowy wyświetlacz, który wyraźnie pokazuje wszystkie informacje dotyczące jazdy i jazdy. Sterowanie odbywa się za pomocą kompaktowego panelu sterowania, który ma cztery przyciski. Ponadto Compact 2.0 jest nadal jednostką połączoną, składającą się z panelu sterowania i kolorowego wyświetlacza.
Brose nadal pracuje nad dostrojeniem oprogramowania napędu i spodziewa się, że będzie w stanie dostarczyć pierwsze ostateczne motocykle testowe do końca tego roku lub na początku przyszłego roku. Postaramy się dostarczyć Ci odpowiedni test tak szybko, jak to możliwe. Produkcji motocykli z Drive³ Peak trudno spodziewać się przed latem 2024 roku.
Schreibe einen Kommentar