Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

rowery szutroweroweryTesty

Test roweru szutrowego Parapera Anemos: Kontynuuj z węglem

1 Maj 2021 by Kacper Gebel

Test: Parapera oznacza rowery szutrowe o zoptymalizowanej masie z wyposażeniem Campagnolo. Brzmi drogo, ale wcale nie musi tak być, jak pokazuje Anemos – ale zdecydowanie zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy. W każdym razie Parapera Anemos zaskoczyła nas w niektórych aspektach.

Tytan, stal, a teraz karbon: Parapera, po grecku „dalej”, jest trzecią marką w kosmosie sokolnictwa i najbardziej odpowiada duchowi czasu kolarskiego świata, który chce przede wszystkim łatwości. I od samego początku: jako jeden z zaledwie dwóch motocykli na polu testowym, Anemos waży mniej niż osiem kilogramów, co jest bardzo imponujące, biorąc pod uwagę niską cenę. To z kolei jest zaskakujące, gdy spojrzy się na wszystko wbudowane w smukłą karbonową ramę: wystarczy Campagnolo Ekar, lekkie karbonowe koła Shamal włoskiej marki i wysokiej jakości dodatki od karbonowej kierownicy po lekkie siodło Tune .

Organiczne kształty, uderzający język projektowania - Parapera Anemos ma już charakter w wyglądzie!


Smukłe, harmonijne kształty charakteryzują karbonową ramę.
Dość krótka główka ramy zapewnia sportową pozycję siedzącą.

Smukła rama z wieloma możliwościami

Prosto zaprojektowana rama waży około 1.100 gramów, co jest trudne do pobicia w tym segmencie. Szczegóły, takie jak smukły tylny trójkąt, nie powinny ukrywać wysokiej wytrzymałości: jeśli chcesz, możesz przekształcić Anemosa w pełni wyposażonego tourera, tj. zamontować błotniki, bagażnik na tylny trójkąt i system oświetlenia. Dla tych ostatnich w widelcu znajduje się kanał kablowy; nosidełko można zamocować za pomocą specjalnego adaptera, który jest dopasowany do delikatnego materiału ramy. Tutaj ewidentna jest filozofia „matki” sokolnictwa, zakorzeniona w scenie rowerów turystycznych. Oczywiście godne uwagi jest to, jak dyskretnie umieszczone są gwintowane wkładki na ramie – nawet purystom nie będzie to przeszkadzało, ani udane wpisy dotyczące całkowicie zintegrowanych linii. Prześwit na opony jest duży: jeśli zamontowane są błotniki, limit wynosi 40 mm, jak w motocyklu testowym, ale poza tym można zamontować opony 28-calowe o średnicy do 45 mm i opony 50 mm w modelu 650B.

Piękne rozwiązanie: Kable i przewody znikają zgrabnie w ramie.


komfort i napęd

Geometria siodełka jest wyważona i sportowa: w ramie w rozmiarze M krótka główka ramy o długości 145 mm zapewnia raczej niski przód, a karbonowa kierownica roweru testowego została przesunięta o około 2 cm w górę, aby to zrekompensować. Jednocześnie nie siedzisz zbyt rozciągnięty. Rezultatem jest pozycja siedząca, która oddaje sportowy charakter Parapery, a także odpowiada dynamicznemu, zwinnemu sterowaniu. Jeśli chcesz siedzieć bardziej płasko, podczas konfiguracji możesz wybrać inną kierownicę, zwłaszcza że rower testowy jest przeznaczony do bikepackingu.

Lekkie siodło Tune jest niezwykle wygodne, choć dość śliskie.

 



Piękna karbonowa korba pomaga zmniejszyć wagę. W przypadku tarczy 40 dostępny jest zarówno długi nadbieg, jak i redukcja.

 

Kaseta 9-42 ma niezrównany zakres przełożeń.
Czułie regulowany, ale bardzo żwawy: układ hamulcowy Ekar.


Ramki do zdjęć Węgiel
widelec amortyzowany Pełny węgiel
wirniki Campagnolo Shamala
opona Schwalbe G-One Allround
przerzutka tylna Campagnolo Ekar
dźwignia zmiany biegów Campagnolo Ekar
korba Campagnolo Ekar 40T
przerzutka
Hamulec Campagnolo Ekar
sztyca Parapera Carbon Extra Light
siodło Melodia
trzon Parapera Aluminiowa superlekka
Lenker Bar żwirowy Acros

Zgodnie z oczekiwaniami rower jest niezwykle wygodny; kierowca korzysta z przedłużonej sztycy z wyraźną strefą flex i smukłego widelca. Lekkie siodło Tune ma przyjemny kształt, który zapewnia równomierne rozłożenie nacisku, ale jest nieco śliskie. W standardowej konfiguracji Parapera i tak występuje bez siodełka - doświadczenie pokazuje, że każdy klient chce czegoś innego. Firma trzyma się jasnej linii jeśli chodzi o kompletację, bo to zdecydowanie włoska – albo Ekar albo grupa 2×12 z Campagnolo, która trochę bardziej przesuwa obszar użytkowania w kierunku „szosy”. Gdziekolwiek jeździsz: Parapera jest poręczna i mocna, korzysta z aerodynamicznego zestawu kołowego przy dużych prędkościach i niskiej wagi podczas przyspieszania. 40 Schwalbe G-One dobrze współgra z obręczami karbonowymi, które mają szerokość wewnętrzną 21 mm i można je łatwo przekształcić w bezdętkowe dzięki zamkniętej komorze obręczy.



[konkretny blog=“148927″]

Więcej rowerów szutrowych w teście

[blog posts_per_page=”3″ taxonomy=”post_tag” tax_term=”44446″ order=”desc” orderby=”rand”]


Wniosek: Parapera Anemos

Pro

  • Bardzo lekki
  • Sportowe prowadzenie
  • Wszechstronne opcje montażu
  • Sprzęt bardzo wysokiej jakości

Contra

Nichts

fakty

materiał ramyWęgiel
HamulecHamulec tarczowy Hydrauliczny
Waga7,99 kg
Cena4.197 €
Sieć www.parapera-bikes.de
Parapera Anemos na rynku rowerowym Velomotion
Młoda marka oferuje lekką konstrukcję w bardzo rozsądnej cenie i dostarcza sportowy rower, który wciąż daje wiele możliwości użytkowania. Wyposażenie jest spójne i współgra wizualnie i technicznie ze smukłą ramą.
tagi:#VMroadWęgielKrzyżWiadomości Cyclo Crosssokolnictwożwirrower szutrowyGraveltest2021Paraperastal wyścigowa

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Related Stories

  • Rower szutrowy Rondo Ruut X w teście: Rower szutrowy w wersji cross
  • Rower szutrowy Storck Grix Pro w teście: Rower sportowy w okazyjnej cenie
  • Recenzja Rose Backroad GRX RX810 Di2: Gravel tourer z wyścigowymi genami
  • Test roweru szutrowego 3T Exploro Team Ekar: „Wyścig szutrowy” z elementami aerodynamicznymi
  • Recenzja roweru szutrowego Bulls Grinder 4: Wszystko na zielono
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH