Test: Rose Backroad porzucił swoją przełajową przeszłość, ale nadal jest dostosowany do dużych prędkości i zabawy - i nadal jest dość wszechstronny.
Ten rower łaknie prędkości - brzmi okropnie, ale jakoś nie da się tego lepiej ująć. Oczywiście zauważasz to dopiero, gdy zaczynasz pedałować, ale wygląd Backroad już wskazuje na „szybkość”. Rama jest gładka i po prostu pomalowana; Liny prowadzące przez mostek do ramy zapewniają porządek w kokpicie. Siodełko uderza w rurę podsiodłową jak w rowerze do jazdy na czas. Dodatkowo rower wyposażony jest w obręcze o głębokości 30 mm, które na pierwszy rzut oka niekoniecznie wyglądają jak szutrowe. Obwód 2 × 11 rezygnuje z pasa ratunkowego na rzecz węższej gradacji; gdyby nie opony z lat 40-tych, można by łatwo pomylić Rose z rowerem szosowym.
Brzmi obiecująco, a pierwsze kilometry potwierdzają to wrażenie. Lub nawet pierwsze metry, ponieważ pozycja siedząca na fioletowym racerze wydaje się niezwykle sportowa. Elewacja jest wyraźna, postawa rozciągnięta; Kierownica, która jest dość wąska na 40 cm, przyciąga ramiona do wewnątrz, a dłonie dosłownie wpadają w zwarte, ergonomicznie ukształtowane uchwyty. Zostali tam przez następną godzinę – bardziej przypominając wyścig crossowy niż wycieczkę po szutrze, Rose zachęca do ciągłej zmiany biegów i przyspieszania, ostrego hamowania i ponownego przyspieszania. Jest to ułatwione dzięki doskonałemu Shimano GRX Di2 z wyjątkowo płynną zmianą biegów i płynnie działającym Conti Terra Speed, które są oczywiście bardziej dostosowane do suchych warunków. Backroad prowadzi się bezpośrednio, bez cienia nerwowości i szczyci się postrzeganą wysoką sztywnością ramy i widelca.
Ramki do zdjęć | Węgiel z tyłu |
widelec amortyzowany | Różany pełny węgiel |
wirniki | Trzydzieści dysków Rose R |
opona | Continental TerraSpeed |
przerzutka tylna | Shimano GRX RD-RX815 Di2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RD-RX815 Di2 |
korba | Shimano GRX 810 48/31 t. |
przerzutka | Shimano GRX RD-RX815 Di2 |
Hamulec | Shimano GRX810 |
sztyca | Różany węgiel UD |
siodło | Rose Edition od Selle Italia |
trzon | Plac Róż |
Lenker | Ritchey WCS Butano |
Wszechstronny z nową ramą
Wszystko to brzmi bardzo jak przełaj, ale Backroad już dawno odłączył się od swoich korzeni w tym względzie. Od roku modelowego 2020 stosowana jest nowa rama, która jest specjalnie dostosowana do Gravel z prześwitem na opony do 47 mm dla 28 cali i dla bardzo szerokich opon 650B i wiszących tylnych widełek. W porównaniu ze starym Backroadem zmieniła się również geometria: górna rura stała się znacznie dłuższa, a wraz z nią zasięg; W obecnym modelu mostek, który ma tylko 80 mm, zapewnia, że nie siedzisz zbyt rozciągnięty, a jednocześnie prowadzi do bardziej zwrotnego prowadzenia.
Dzięki kompaktowemu kształtowi lekko poszerzona kierownica jest również łatwa do uchwycenia na końcach; Tylny słupek z włókna węglowego o wysokim stopniu tłumienia drgań i przekroju w kształcie litery D zapewnia komfort nawet na długich dystansach na utwardzonych drogach. Niezwykła konstrukcja ramy jest dostosowana do szczególnie wysokiego poziomu elastyczności: podpora jest zaciśnięta na wysokości wsporników siodełka i może odchylać się do tyłu nad nimi.
Dzięki różnym punktom mocowania, na przykład na górnej rurze i na widelcu, rower wydaje się idealnie pasować do szybkich wypraw rowerowych. Z wagą około 8,7 kg inni kolarze również mogą mieć kłopoty: z 30 oponami, które powinny idealnie pasować do obręczy o szerokości wewnętrznej 19 mm, ten zwinny rower szutrowy bardzo przypomina rower wyścigowy. Jeśli więc szukasz roweru na szosę i teren, Rose w Bocholt jest właściwym adresem. Interesujące są również inne opcje wyposażenia, takie jak model GRX z mechaniczną zmianą przełożeń, który kosztuje aż o 1.000 euro mniej, czy wersja „Classified” z dwustopniową piastą przerzutki. Wszyscy są głodni prędkości!
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Recenzja Rose Backroad GRX RX810 Di2: Gravel tourer z wyścigowymi genami
Test: Rose Backroad porzucił swoją przełajową przeszłość, ale nadal jest dostosowany do dużych prędkości i zabawy - i nadal jest dość wszechstronny. Ten rower łaknie prędkości - brzmi okropnie, ale jakoś nie da się tego lepiej ująć. Oczywiście zauważasz to tylko podczas pedałowania, ale wygląd […]
Test roweru szutrowego Focus Atlas 6.8: Porządne bikepacking
Test: Pierwszy Gravelbike firmy Focus od razu przekonuje. Szczególnie cieszy dobrze wykonana rama od specjalisty od bikepackingu. Off-road na rowerze wyścigowym? To jest punkt wyjścia marki Focus, którą kiedyś założył mistrz świata w kolarstwie przełajowym Mike Kluge i przez lata była obecna głównie w sporcie crossowym. W międzyczasie Focus poświęcił się również boomowi na e-rowery i produkuje […]
Test roweru szutrowego Rennstahl 991: Marzenie wykonane ze stali z częściami do rowerów wyścigowych
Test: firma, która specjalizuje się w produkcji ram stalowych, ma swoje korzenie w sektorze rowerów turystycznych, co widać w niektórych szczegółach w modelu Rennstahl 991 Gravel. Niemniej jednak błyszczące metalowe koło można poruszać w sportowy sposób. Jeśli chodzi o ramy stalowe, wiele osób myśli o klasycznym lub staroświeckim materiale, ale oczywiście jest inny sposób: Rennstahl, siostrzana marka producenta tytanu Falkenjagd, […]
Schreibe einen Kommentar