Test: Rose Backroad porzucił swoją przełajową przeszłość, ale nadal jest dostosowany do dużych prędkości i zabawy - i nadal jest dość wszechstronny.
Ten rower łaknie prędkości - brzmi okropnie, ale jakoś nie da się tego lepiej ująć. Oczywiście zauważasz to dopiero, gdy zaczynasz pedałować, ale wygląd Backroad już wskazuje na „szybkość”. Rama jest gładka i po prostu pomalowana; Liny prowadzące przez mostek do ramy zapewniają porządek w kokpicie. Siodełko uderza w rurę podsiodłową jak w rowerze do jazdy na czas. Dodatkowo rower wyposażony jest w obręcze o głębokości 30 mm, które na pierwszy rzut oka niekoniecznie wyglądają jak szutrowe. Obwód 2 × 11 rezygnuje z pasa ratunkowego na rzecz węższej gradacji; gdyby nie opony z lat 40-tych, można by łatwo pomylić Rose z rowerem szosowym.
Brzmi obiecująco, a pierwsze kilometry potwierdzają to wrażenie. Lub nawet pierwsze metry, ponieważ pozycja siedząca na fioletowym racerze wydaje się niezwykle sportowa. Elewacja jest wyraźna, postawa rozciągnięta; Kierownica, która jest dość wąska na 40 cm, przyciąga ramiona do wewnątrz, a dłonie dosłownie wpadają w zwarte, ergonomicznie ukształtowane uchwyty. Zostali tam przez następną godzinę – bardziej przypominając wyścig crossowy niż wycieczkę po szutrze, Rose zachęca do ciągłej zmiany biegów i przyspieszania, ostrego hamowania i ponownego przyspieszania. Jest to ułatwione dzięki doskonałemu Shimano GRX Di2 z wyjątkowo płynną zmianą biegów i płynnie działającym Conti Terra Speed, które są oczywiście bardziej dostosowane do suchych warunków. Backroad prowadzi się bezpośrednio, bez cienia nerwowości i szczyci się postrzeganą wysoką sztywnością ramy i widelca.
Ramki do zdjęć | Węgiel z tyłu |
widelec amortyzowany | Różany pełny węgiel |
wirniki | Trzydzieści dysków Rose R |
opona | Continental TerraSpeed |
przerzutka tylna | Shimano GRX RD-RX815 Di2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RD-RX815 Di2 |
korba | Shimano GRX 810 48/31 t. |
przerzutka | Shimano GRX RD-RX815 Di2 |
Hamulec | Shimano GRX810 |
sztyca | Różany węgiel UD |
siodło | Rose Edition od Selle Italia |
trzon | Plac Róż |
Lenker | Ritchey WCS Butano |
Wszechstronny z nową ramą
Wszystko to brzmi bardzo jak przełaj, ale Backroad już dawno odłączył się od swoich korzeni w tym względzie. Od roku modelowego 2020 stosowana jest nowa rama, która jest specjalnie dostosowana do Gravel z prześwitem na opony do 47 mm dla 28 cali i dla bardzo szerokich opon 650B i wiszących tylnych widełek. W porównaniu ze starym Backroadem zmieniła się również geometria: górna rura stała się znacznie dłuższa, a wraz z nią zasięg; W obecnym modelu mostek, który ma tylko 80 mm, zapewnia, że nie siedzisz zbyt rozciągnięty, a jednocześnie prowadzi do bardziej zwrotnego prowadzenia.
Dzięki kompaktowemu kształtowi lekko poszerzona kierownica jest również łatwa do uchwycenia na końcach; Tylny słupek z włókna węglowego o wysokim stopniu tłumienia drgań i przekroju w kształcie litery D zapewnia komfort nawet na długich dystansach na utwardzonych drogach. Niezwykła konstrukcja ramy jest dostosowana do szczególnie wysokiego poziomu elastyczności: podpora jest zaciśnięta na wysokości wsporników siodełka i może odchylać się do tyłu nad nimi.
Dzięki różnym punktom mocowania, na przykład na górnej rurze i na widelcu, rower wydaje się idealnie pasować do szybkich wypraw rowerowych. Z wagą około 8,7 kg inni kolarze również mogą mieć kłopoty: z 30 oponami, które powinny idealnie pasować do obręczy o szerokości wewnętrznej 19 mm, ten zwinny rower szutrowy bardzo przypomina rower wyścigowy. Jeśli więc szukasz roweru na szosę i teren, Rose w Bocholt jest właściwym adresem. Interesujące są również inne opcje wyposażenia, takie jak model GRX z mechaniczną zmianą przełożeń, który kosztuje aż o 1.000 euro mniej, czy wersja „Classified” z dwustopniową piastą przerzutki. Wszyscy są głodni prędkości!
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego BH Gravel X Evo 3.0: Sportowy na długich dystansach
Test: BH dostarcza sportowy, dobrze wyposażony rower z włókna węglowego, który ze względu na swoją geometrię wydaje się być stworzony do długich wycieczek lub wyścigów z minimalnym bagażem. W przypadku tradycyjnego producenta z Kraju Basków, Gravel i Cross to wyraźnie odrębne segmenty, które mają tylko podobieństwa w komponentach. Oba obszary mają swoje własne ramy, które różnią się nie tylko pod względem […]
Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad C:62 SL: Lekki dla fanów szlaków
Test: Cube Nuroad C:62 SL jest idealny do szybkiej jazdy w terenie, gdzie sprawdza się bardziej w terenie niż crosser i bardziej dynamicznie niż MTB. Atrakcyjności dodaje mu również minimalna waga i topowe wyposażenie. Cube słusznie ma reputację bardzo sportowej marki, ale producent już dawno stał się „dostawcą pełnego asortymentu”, który […]
Rower szutrowy Festka Rover X w teście: Żwirowe marzenie z możliwością wymierzenia
Test: Rover to prawdziwy pojazd wszechstronny, który wyróżnia się zarówno na asfalcie, jak iw terenie, dzięki fantastycznym właściwościom jezdnym. Dostępna również na wymiar, egzotyczna rama tworzy piękny, bardzo indywidualny rower.Praska firma stała się poufną wskazówką wkrótce po jej założeniu w 2010 roku. W tamtym czasie „wygląd” kolarstwa miał się zasadniczo zmienić, […]