Test: Ze swoim Gravellerem specjaliści od jazdy terenowej z Kolorado przemawiają do kierowców, którzy celują w długie wycieczki z bagażem. Ale Niner RLT9 RDO nie jest również niechętny do użytku sportowego.
Amerykańska kuźnia Niner poświęciła się jeździe terenowej. Wszystko zaczęło się w 2004 roku od 29-calowych jednobiegowych rowerów górskich, ale wkrótce do oferty dołączyły rowery z opuszczaną kierownicą – rowery przełajowe i rowery szutrowe, choć te pierwsze już się pożegnały. W przypadku Niner te ostatnie są wyraźnie dostosowane do zwiedzania i podróżowania po ścieżkach przyrodniczych, co dotyczy modeli stalowych i aluminiowych, a także karbonowego roweru RLT9 RDO.
Wystarczą opcje dodatkowe
Widać to już na rowerze testowym po licznych gwintowanych otworach. Do zielonej i czarnej ramy można przymocować różne uchwyty na butelki, a także torbę na górną rurę i większą torbę pod górną rurą, którą Niner ma w swoim asortymencie specjalnie do swoich rowerów szutrowych. Można oczywiście zamontować błotniki, a przez widelec można przeciągnąć kabel świetlny, jeśli zamontujesz przednie koło z dynamem w piaście. I oczywiście można zamontować uchwyty na widelce, do których można przymocować śpiwory i karimaty. Szeroka kierownica, mierząca u dołu 53 cm, jest typowa dla roweru szutrowego: Oznacza to, że można optymalnie pomieścić szeroką torbę na kierownicę.
Dzięki ogromnej szerokości opon 50 mm na 28-calowych kołach i do dwóch cali w 650B, prześwit na opony jest wyjątkowo duży; Niner radzi sobie z tym wyczynem bez typowego dla Gravela „wiszącego” tylnego trójkąta. Może to częściowo wynikać z tylnych widełek, które są dość długie i mają 430 mm; rozstaw osi roweru testowego z 59 r. jest również dość duży i wynosi 1,04 m. Oznacza to, że Niner jest dostosowany do płynnej stabilności na prostej, a 72-stopniowy kąt skrętu sprawia, że jest łatwy w prowadzeniu, a także sprawia przyjemność z jazdy po szlaku. Górna rura dużej ramy jest długa, podobnie jak główka ramy - zapewnia to wyważoną, lekko rozciągniętą pozycję siedzącą. Ze względu na stromo nachyloną górną rurę karbonowa sztyca jest daleko wysunięta, co zapewnia przyjemne tłumienie drgań z tyłu.
Funkcjonalna grupa rowerów szosowych
Wyposażenie Gravellera, które jest dostępne w różnych wersjach, jest niezwykłe. Niner używa niedrogiego, precyzyjnie zmieniającego biegi i silnie hamującego Sram Rival, tutaj z 2×11 biegami i bardziej zorientowanego na rower wyścigowy: Z korbą 50/34 i kasetą 11-32 przełożenie jest dość długie, zwłaszcza od 40 opony przyspieszają rozwój. Schwalbe G-One Allround to bardziej opona szosowa z drobnymi wypustkami bieżnika, która oczywiście zapewnia dobrą przyczepność na luźnym podłożu; Na szczęście jest montowany bezdętkowo na 32-ramiennym zestawie kół. Ważący niecałe 3,7 kilograma zestaw kół nie jest super lekki, ale za to niezwykle solidny; cały rower też nie jest ciężki. Jeśli będziesz mocno pedałować, szybko osiągniesz swoją prędkość jazdy i możesz ustawić kierunek lekką ręką nawet przy dużych prędkościach. Oznacza to, że Niner jest zdecydowanie dostosowany do użytku sportowego, nawet jeśli jego podstawowa orientacja przemawia również do jeźdźców długodystansowych, którzy chcą pokonywać kilometry w klasycznym szutrowym terenie.
Jeśli chcesz coś negatywnego o RLT9 RDO, pozostaje tylko taśma na kierownicę - wydaje się dość cienka, szczególnie na klasycznym, okrągłym górnym ogniwie.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego BH Gravel X Evo 3.0: Sportowy na długich dystansach
Test: BH dostarcza sportowy, dobrze wyposażony rower z włókna węglowego, który ze względu na swoją geometrię wydaje się być stworzony do długich wycieczek lub wyścigów z minimalnym bagażem. W przypadku tradycyjnego producenta z Kraju Basków, Gravel i Cross to wyraźnie odrębne segmenty, które mają tylko podobieństwa w komponentach. Oba obszary mają swoje własne ramy, które różnią się nie tylko pod względem […]
Test roweru szutrowego Ritchey Outback: Klasyk zoptymalizowany pod kątem żwiru
Test: Producent komponentów Ritchey ma głębokie korzenie w kolarstwie górskim i zawsze oferował stalowe ramy do różnych dyscyplin - w tym Ritchey Outback, który jest dostosowany do szutrowych kolarzy długodystansowych. Tom Ritchey jest jednym z ojców założycieli kolarstwa górskiego, ale jest także kolarzem wyścigowym. Jej marka komponentów jest dobrze znana; nie wszyscy jednak wiedzą, że Ritchey z wykształcenia jest konstruktorem ram. Od […]
Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Rower szutrowy na wieczność
Test: Najnowocześniejsza maszyna Titan Falkenjagd Aristos CX wzbudza ciekawość swoim egzotycznym wyglądem i wysokiej jakości technologią - i przekonuje harmonijnymi właściwościami jezdnymi i dużą wszechstronnością. Firma Falkenjagd, założona w 2005 roku, nawiązuje do tradycji legendarnych amerykańskich konstruktorów ram z wczesnej ery rowerów górskich - wizjonerskich fanów rowerów o wysokich standardach jakości i praktycznym zastosowaniu. Wiele z ich motocykli wyprodukowało 30 i […]
Schreibe einen Kommentar