Test: Producent komponentów Ritchey ma głębokie korzenie w kolarstwie górskim i zawsze oferował stalowe ramy do różnych dyscyplin - w tym Ritchey Outback, który jest dostosowany do szutrowych kolarzy długodystansowych.
Tom Ritchey jest jednym z ojców założycieli kolarstwa górskiego, ale jest także kolarzem wyścigowym. Jej marka komponentów jest dobrze znana; nie wszyscy jednak wiedzą, że Ritchey z wykształcenia jest konstruktorem ram. Zawsze stawiał przede wszystkim na stal, a fakt, że rower szutrowy wykonany z tego materiału znalazł się w ofercie, idealnie wpisuje się w historię firmy między szosą a terenem. Podstawowa idea szutrowania znajduje skuteczny wyraz w odludziu, ponieważ rower jest solidny i funkcjonalny. Lekka konstrukcja nie jest tutaj problemem, ale smukła stalowa rama jest prawie niezniszczalna, wszechstronna i łatwa w konfiguracji i konserwacji dzięki zewnętrznym kablom i linkom.
Zupełnie inny niż Crosser
Rama przełajowa „Swiss Cross” firmy Ritchey, na której Thomas Frischknecht zdobył drugie miejsce na Mistrzostwach Świata w przełajach przełajowych w 1997 roku i jest nadal dostępna, jest legendarna, z hamulcami tarczowymi lub mocowaniem wspornikowym. Rower crossowy musi być poręczny i zwrotny, a wielu producentów stosuje odpowiednią geometrię do swoich rowerów szutrowych. Jednak Ritchey dokonuje bardzo precyzyjnego rozróżnienia między krzyżem a żwirem. Pozycja jazdy na Outbacku jest nieco bardziej kompaktowa, a szutrowa rama ma zauważalnie pochyły kształt, ale różnice w geometrii układu kierowniczego są jeszcze bardziej zauważalne. Tylny koniec jest wyjątkowo długi, a kąt skrętu jest znacznie bardziej płaski niż w Crosserze.Graveller ma również różne gwintowane otwory, których brakuje w motocyklu wyczynowym. Można zamocować pełnowartościowe błotniki i standardowy bagażnik, a także wsporniki na widelec, z których każdy może obciążyć trzy kilogramy. I oczywiście rower szutrowy oferuje znacznie większą swobodę w zakresie opon: 28-calowe opony pasują do opon o szerokości 48 mm, a także rolki 650B do XNUMX cali.
Wizualnie, kable i linie ułożone całkowicie na zewnątrz, jakie znasz z klasycznego crossera, wymagają trochę przyzwyczajenia. Oczywiście można to zrobić też inaczej, przynajmniej w górnej i dolnej rurze, ale z drugiej strony montaż hamulców i przerzutek jest oczywiście dużo prostszy. Niezwykła jest również bardzo mocno pochylona kierownica z włókna węglowego z pełnym rozchyleniem 36°, której górny łącznik jest lekko wygięty w kierunku kierowcy. Chwyt u dołu zapewnia dużą kontrolę na szlaku, a także oferuje miejsce na szerokie torby na kierownicę; jak wszystkie komponenty w rowerze testowym, to oczywiście tylko przykład - Ritchey nie oferuje kompletnych rowerów, tylko zestawy ram.
Ramki do zdjęć | Potrójnie cieniowana stal Ritchey Logic |
widelec amortyzowany | Widelec Ritchey Carbon Adventure |
wirniki | Płyta Ritchey WCS Zeta |
opona | Ritchey WCS Speedmax |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX-810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX-600 |
korba | Raxis Zayante Carbon 40T. |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano GRX |
sztyca | Łącze Ritchey WCS |
siodło | Ritchey WCS Stream |
trzon | Ritchey WCS Toyon |
Lenker | Ritchey WCS Carbon Venturemax |
Konstrukcja z Shimano GRX 1×11 i szlachetną karbonową korbą jest raczej sportowa; pełne opony o szerokości 42 mm zapewniają dużą przyczepność i można na nich jeździć bezdętkowo, podobnie jak obręcze. Przy szerokości obręczy 21 mm zestaw kół WCS nie jest idealny do jazdy po szutrze. Lepsze byłyby koła Ritchey's WCS Trail o szerokości wewnętrznej 25 mm.
Płynne bieganie na szlaku i w podróży
Już opisana geometria układu kierowniczego sugeruje, że Outback został zaprojektowany jako płynnie działający rower długodystansowy. Czuje się sztywny i dobrze przyspiesza, ale jest bardziej wyrozumiały niż zwinny. Są to odpowiednie właściwości na wycieczki z bagażem, a rowerzyści szlakowi również korzystają z wysokiego poziomu stabilności kierunkowej. Podsumowując, Ritchey można uznać za sportową odmianę klasycznego randonneura, wyścigowego motocykla turystycznego - jeśli chodzi o czysto sportową jazdę, Ritchey Swiss Cross jest lepszym wyborem. Oba to ponadczasowe klasyki.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test Liv Devote Advanced Gravelbike: geometria dla Ciebie!
Test: dzięki zoptymalizowanej geometrii siodełka Liv jest przeznaczony specjalnie dla kobiet uprawiających sport - aw segmencie Gravel doskonale wyposażony Liv Devote jest doskonałym przykładem tego, jak dobrze to działa. Marka Liv została założona w 2008 roku przez Bonnie Tu, która przez dziesięciolecia była częścią najwyższego kierownictwa firmy Giant, a obecnie jest dyrektorem generalnym największego na świecie producenta rowerów. Do […]
Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Wszechstronny początkujący
Test: Jeśli szukasz taniego roweru szutrowego, znajdziesz go w Giant Revolt 1. Oprócz atrakcyjnej ceny oferuje dobrze wykonaną aluminiową ramę i ciekawe detale. Największy na świecie producent rowerów zawsze był innowacyjny, jeśli chodzi o rowery wyścigowe. Giant wypuścił swoje karbonowe ramy Cadex 30 lat temu, a na przełomie tysiącleci firma zaskoczyła […]
Test roweru szutrowego KTM X-Strada 720: Żwir niezależnie!
Test KTM X-Strada 720: wyróżnia się i jest wyjątkowy, dobrze się prowadzi i nie kosztuje fortuny – KTM X-Strada 720 powinien zainspirować wielu fanów Gravel. I nawet jeśli w teście wykazywał tu i ówdzie słabe punkty, pozostawił bardzo przyjemne ogólne wrażenie. Rower wyścigowy, rower górski, E-MTB – jeśli chodzi o rowery sportowe, […]
Schreibe einen Kommentar