Test: Merida Silex 7000 cieszy się niską wagą i niską ceną. Pod względem charakteru wydaje się bardziej dopasowany do zastosowań turystycznych, tym bardziej, że producent oferuje również zestaw toreb - ale nie jest to niesportowe.
Rowery szutrowe są również coraz popularniejsze w Meridzie. Istnieje w sumie siedem wariantów modeli Silex; niegdyś imponująca flota rowerów przełajowych skurczyła się w międzyczasie do dwóch modeli aluminiowych. Ponadto rowery szutrowe tej marki sportowej są bardzo różne: Silex+ 6000 jest wyposażony w opony Sram 1×11 i 650B, dzięki czemu bardziej przemawia do rowerzystów terenowych, 7000 jest przeznaczony do długich dystansów, w przypadku Meridy oferujemy również mieć odpowiedni asortyment toreb w magazynie ma.
Efektowne kształty ramek
Wyraźna karbonowa rama Meridy wyróżnia się stromo nachyloną górną rurą; kątowa główka ramy jest pełna, górna i dolna rura są owalne o wielokątnym przekroju. Wszystkie kable i przewody biegną w wiązce w dolnej rurze; Na ramie i widelcu znajdują się punkty mocowania błotników, akcesoriów i bagażników - dla tych pierwszych istny "mostek hamulcowy", ten drugi można zamocować np. do widelca. Co zaskakujące, brakuje typowych dla żwiru otworów na małą kieszeń w górnej rurze. Nietypowa jest również średnica sztycy wynosząca 30,9 mm - to przywodzi na myśl sztycę regulowaną, która nie jest przeznaczona do żadnego modelu Silex. Z tyłu siodełka dopinane jest małe etui, w którym można schować mini narzędzie.
7000 jest dostarczany z pełnym GRX 810; 48/31 zębów z przodu i 11-34 z tyłu zapewnia duży zakres przełożeń w każdych warunkach. Tylna przerzutka jest elegancko przymocowana do haka mocowanego bezpośrednio. Dla wysokiej jakości grupy Shimano, Merida proponuje prosty, ale niezwykle lekki zestaw kołowy Fulcrum, na którym można jeździć bezdętkowo, tak jak opony Maxxis Rambler - dzięki temu rower jest o około 150 gramów lżejszy, a Silex waży dobre 8,8 kilograma i tak waży całkiem niewiele.
Ramki do zdjęć | Silex CF2 Carbon |
widelec amortyzowany | Meridy Silex CF2 |
wirniki | Fulcrum Racing 700DB |
opona | Maxxisa Ramblera |
przerzutka tylna | Shimano GRX810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX810 |
korba | Shimano GRX810 48/31T |
przerzutka | Shimano GRX810 |
Hamulec | Shimano GRX810 |
sztyca | Merida Expert CC Carbon |
siodło | Merida Expert CC |
trzon | Merida Expert CW |
Lenker | Merida Ekspert GR |
Lekki sportowiec touringowy
Niska waga przemawia za sportowym charakterem, ale pozycja siedząca na Sileksie jest bardziej dostosowana do długich dystansów. Długa górna rura sugeruje rozciągniętą postawę, ale zamontowany jest krótki mostek 80 mm, a główka ramy w rozmiarze M jest dość długa i ma 200 mm. Siedzisz więc stosunkowo zwarty i wyprostowany, co przemawia bardziej za przejażdżkami turystycznymi niż sportowymi. Krótka łodyga powoduje pewną nerwowość podczas obsługi; podczas powolnej jazdy Silexem należy kierować pewną ręką. Przed dokonaniem zakupu zalecamy uważne zapoznanie się z tabelą geometrii – nawet w rozmiarze S Silex ma dłuższy krój (większy zasięg) niż niektóre inne rowery szutrowe w rozmiarze L. Merida jest żwawa na szlakach, łatwo się skręca i szybko przyspiesza. Postrzegany komfort mieści się w zwykłym zakresie. Lekko pochylona kierownica, która jest skierowana w stronę kierowcy i jest owinięta taśmą antypoślizgową, jest przyjemna.
Merida chce za Silexa 3.049 7000 euro; Ze względu na wysokiej jakości wyposażenie oraz niską wagę jest to bardzo atrakcyjna oferta. Oszczędności były widoczne tylko w jednym miejscu: przewody hamulcowe są wyposażone w złączki pod mostkiem, które ułatwiają odpowietrzanie podczas montażu. W końcu nie widać ich siedząc na rowerze...
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Recenzja roweru szutrowego Specialized Diverge Comp Carbon: Tajna komora i zawieszenie łodygi
Test: Specialized Diverge jest wyposażony w zawieszenie i tajny schowek, a także ma wiele do zaoferowania pod innymi względami. Nawet jego waga nie może umniejszyć jego sportowego, zwinnego charakteru. Wygoda na rowerze szosowym zawsze była wysoko na liście priorytetów Specialized - pomyśl tylko o modelach Roubaix z wycięciami na widelcu i rurach tylnych oraz o nietypowym kształcie [...]
Cannondale Topstone Carbon Lefty 1 w teście: Gravelowe marzenie nie tylko dla rowerzystów górskich
Przetestuj Cannondale Topstone Carbon Lefty 1: Topowa wersja Cannondale Topstone fascynuje sprawdzoną technologią, która jak na rower szutrowy jest dość innowacyjna. Do kogo przemawia Softtail z widelcem Lefty – i czy zawieszenie spełnia obietnice? Rower szutrowy może oznaczać redukcje techniczną - rower wyścigowy z szerokimi oponami, przednią zębatką i hamulcami tarczowymi, więcej […]
Test roweru szutrowego 3T Exploro Team Ekar: „Wyścig szutrowy” z elementami aerodynamicznymi
Test: 3T Exploro to gratka dla rowerzystów, którzy chcą szybko robić postępy zarówno na szutrze, jak i na asfalcie. Atrakcyjny cenowo włoski jest również bardzo progresywnie wyposażony. Niegdyś znany tylko z kierownic i mostków, włoski dostawca zmienił się pod nowym kierownictwem w dostawcę innowacyjnych maszyn wyścigowych, a zwłaszcza rowerów szutrowych. Exploro został zaprojektowany przez Gerarda […]
Schreibe einen Kommentar