Test: Rower szutrowy od baskijskiego dostawcy przemawia do sportowego charakteru: Ci, którzy przestawią się z rowerów wyścigowych, od razu poczują się komfortowo na Orbea Terra M20 i będą cieszyć się wysokiej jakości wykończeniem.
Hiszpański czy baskijski producent nie jest jedynym producentem rowerów, który powstał jako zbrojownia, a później przerzucił się na stalowe konie ze względu na swoje doświadczenie w ciągnieniu stalowych rur – wystarczy pomyśleć o Birmingham Small Arms, firmie, która wprowadziła standard suportu BSA, który jest popularny do dziś.
Dziś Orbea jest zorganizowana jako spółdzielnia i bardzo sportowa, z atrakcyjnymi rowerami górskimi i rowerami wyścigowymi, innowacyjnymi rowerami dziecięcymi i pięknymi rowerami codziennymi. I oczywiście rowery szutrowe, sześć modeli karbonowych i trzy aluminiowe. Terra M20 jest w górnym środku pola za 3.399 euro; Jednak rower testowy jest wyposażony w koła z włókna węglowego, które podlegają dopłacie (+820 euro), a także specjalne wykończenie, które można dostosować za pomocą „My Orbea”. Staje się jeszcze bardziej indywidualny, jeśli kupisz zestaw ramy za 1.999 euro i zbudujesz rower samodzielnie.
"Road Plus” na umiarkowany teren
Do kogo Orbea zwraca się do Terry? Zdecydowanie nie dla bikepackerów, ponieważ rower nie jest przeznaczony do żadnego systemu nośnego; można zamontować co najwyżej błotniki. A geometria również przemawia jasnym językiem: siedzisz umiarkowanie rozciągnięty, ale z wyraźnym zwisem; Układ i zasięg odbiegają zaledwie o kilka milimetrów od geometrii siedzeń modeli Orca. Smukła rama z poziomą górną rurą przypomina maszynę przełajową; wąski, amortyzujący wstrząsy widelec jest równie przyjemny, jak przejście z górnej rury do wsporników siodełka.
Dzięki tym wszystkim właściwościom Terra należy bardziej do kategorii „Road Plus”; maksymalna szerokość opony 40 mm pozwala na wycieczki terenowe, takie jak w Crosserze, ale bez hardkorowych przygód na szlaku. Z 2×11 biegami, Shimano GRX jest przeznaczony właśnie do tego celu: biegi są wystarczająco blisko rozmieszczone, aby zapewnić szybkie prędkości na szosie, ale z redukcją można go również używać na stromych podjazdach. Vittoria Terreno Dry o szerokości 38 mm bardzo łatwo toczą się po asfalcie i mają wystarczającą przyczepność na luźnych nawierzchniach - typowych dla żwiru. Oczywiście nie są one przeznaczone do błota i wilgoci.
Ramki do zdjęć | Dysk Orbea Terra Carbon OMP |
widelec amortyzowany | Widelec karbonowy Orbea Terra OMP z tarczą |
wirniki | Orbea (rower testowy: Vision 40 SC Disc Carbon TLR CL, + 820 €) |
opona | Suchy żwir Vittoria Terreno G2.0 TNT |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX810 |
korba | Shimano GRX RX810 48/31T |
przerzutka | Shimano GRX RX810 |
Hamulec | Shimano GRX RX810 |
sztyca | Węgiel OC2 |
siodło | Prologo Akero AGX STN |
trzon | Droga OC2 |
Lenker | OC1 Wszystkie drogi |
Sztywny, mocny i płynnie działający
Zewnętrzne wrażenie Terry jest widoczne w charakterystyce jazdy: postrzegana wysoka sztywność ramy pasuje do pozycji siedzącej na rowerze wyścigowym, dzięki czemu rower można łatwo przyspieszyć. Przy luźnym kącie skrętu Orbea jest bardziej nastawiona na dobrą stabilność na linii prostej, ale nie wolno. Kierownica jest zauważalnie, ale nie ekstremalnie, pochylona pod kątem 12°, a manetki GRX810 dobrze leżą w dłoni. Wszystkie właściwości, które odpowiadają rowerzystom szosowym i przemawiają za podwójnym zastosowaniem jako roweru wyścigowego i terenowego. Jednak jeśli się nad tym zastanowisz, powinieneś zrezygnować z drogich kół z włókna węglowego i raczej zainwestować pieniądze w drugi zestaw kół. Lub w specjalnym wykończeniu, ponieważ dyskretny, ale wyrazisty rower testowy jest jeszcze piękniejszy niż i tak już bardzo ładne modele standardowe.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Nowe sposoby z 13 biegami: Grupa rowerów szutrowych Campagnolo Ekar w pierwszym teście
Test: Pierwsza grupa komponentów Campagnolo Ekar zaprojektowana specjalnie do rowerów szutrowych zadziwia przerzutkami 1×13 i wieloma małymi i dużymi niespodziankami. W praktycznym teście przeprowadzonym przez firmę Velomotion, nowa zmiana przełożeń okazała się doskonale działać i zapewnia harmonijną gradację, która oferuje wiele możliwości. Kiedy Campagnolo zaprosiło na prezentację nowego produktu w marcu 2018 r., z góry pojawiły się dzikie spekulacje. W tamtych czasach Gravel był […]
Cannondale Topstone Carbon Lefty 1 w teście: Gravelowe marzenie nie tylko dla rowerzystów górskich
Przetestuj Cannondale Topstone Carbon Lefty 1: Topowa wersja Cannondale Topstone fascynuje sprawdzoną technologią, która jak na rower szutrowy jest dość innowacyjna. Do kogo przemawia Softtail z widelcem Lefty – i czy zawieszenie spełnia obietnice? Rower szutrowy może oznaczać redukcje techniczną - rower wyścigowy z szerokimi oponami, przednią zębatką i hamulcami tarczowymi, więcej […]
Test roweru szutrowego BH Gravel X Evo 3.0: Sportowy na długich dystansach
Test: BH dostarcza sportowy, dobrze wyposażony rower z włókna węglowego, który ze względu na swoją geometrię wydaje się być stworzony do długich wycieczek lub wyścigów z minimalnym bagażem. W przypadku tradycyjnego producenta z Kraju Basków, Gravel i Cross to wyraźnie odrębne segmenty, które mają tylko podobieństwa w komponentach. Oba obszary mają swoje własne ramy, które różnią się nie tylko pod względem […]
Schreibe einen Kommentar